It is currently 29 Nov 2024, 02:22

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 
Author Message
PostPosted: 13 Apr 2017, 16:37 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Va salut si as dori sa impartasesc cu voi cateva lucruri.
Am citit despre acest subiect (consum ulei) atat aici cat si pe alte forumuri.
Majoritatea sustin cu tarie ca motorul twin spark consuma din proiectare ulei si ca un consum de pana la 1 litru/1000 km ar fi normal.
Nimic mai stupid si mai neadevarat.

Acum o sa va argumentez si o sa va impartasesc experienta mea cu acest motor 2.0 TS.
Incepem cu motorul la 164000 km, reali, din care peste 100000 rulati pe gaz.
Masina nu a vazut decat ulei Selenia 10w40 si toate reviziile la zi, asa cum scrie in manual, carnet de service la zi, totul ca la carte.
Consum de ulei initial (la 164000 cand am preluat eu masina) circa 0.5 l la 1000 km la condus lejer pana in 3000 rotatii pe minut.
Dupa un drum pe autostrada de circa 800 km, in prima curba mai stransa ( la iesire ) s-a aprins martorul de ulei in bord.
Au urmat cateva mii de km cu consum de 1 litru la 500 de km.
Am trecut la semisintetic 10w40 Mobil 1, a scazut consumul undeva la 1litru la 800 km.
Initial am incercat aditivi, ulei special pentru gaz, totul degeaba.

Apoi, in mers a cedat un piston, pe la Simeria pe autostrada pe la 160 km/h pur si simplu s-a topit la o margine.
Totul pana atunci, fara fum, fara batai, fara trepidatii, doar consum de ulei.
Am ajuns cu masina acasa in 3 pistoane.
Am dus-o la un prieten mecanic si am reparat-o, mecanicul nu este din Romania.
La noi, toti mi-au spus sa arunc motorul si sa iau altul SH. De fapt un sfat logic. Eu am considerat totusi ca ar fi fost inca o loterie.
Trei pistoane aveau compresie 13, unul aproape zero.

Schimbat pistonul cu unul bun dar SH, schimbati segmentii, cuzinetii. Apoi chiulasa rectificata: scaune supape, ghidaje si semeringuri noi, nimic altceva. Honuit cilindrul unde a fost pistonul cu probleme, evident garnituri noi, montat la loc.
In primi 2000 km am avut un consum de aprox 150 ml, nu am trecut de 2500 de turatii/min.
Au urmat inca circa 1000 km, condus pana in 3500 de turatii/min unde nu stiu daca a consumat 50 ml, aproape insesizabil.

Ieri am facut un drum de Austria dus intors, 14 ore, 1500 km in total, 130-170 km/h.
Am avut surpriza sa constat azi dimineata -cu bucurie, ca uleiul era la nivelul maxim, cel initial.
Consum zero.
Folosesc in prezent ulei Petronas 10W60 full sintetic.

Deci: daca un motor cu problemele de mai sus si refacut reuseste performanta de a nu consuma ulei, eu cred ca un motor nou nu are voie sa consume ulei. Iar daca apare consum de ulei: schimbati ghidajele si semeringurile de la supape si daca tot mai consuma schimbati si segmentii. Restul sunt povesti vanatoresti si amagiri.
Mecanicul meu era de parere ca de vina sunt in principal segmentii de ungere care se uzeaza prematur si ca el crede ca daca s-ar schimba la circa 100000 km, nu ar mai fi probleme. Si el era de parere ca un motor TS este loterie si greu il pui la punct daca are probleme.
La motorul meu au fost probleme si la ghidaje si semeringuri supape ptr ca gazul uzeaza aceste doua elemente. Acum am pus unele speciale ptr gaz si mi-au garantat 200000 km.

Distractia a costat 650 euro. Incluzand si distributia, oricum era desfacut motorul.

Inca sunt de parere ca la 2500 euro nu exista masina in clasa ei care sa ofere mai mult.
Exista insa destule lucruri de care trebuie tinut cont la achizitie si inca alte destule probleme comune.
Probabil si pentru ca foarte multe si-au atins limita de viata, nu au fost ingrijite corespunzator, etc, etc, etc, multi le injura.
Eu am condus si avut aproape toate marcile si ieftine si scumpe (vorbesc despre SH), toate au +/-, conteaza si piesa dintre scaun si volan. Conteaza foarte mult - si ma repet, ceea ce cumperi si de unde cumperi. De cele mai mult ori se urmareste pretul, iar ieftin si bun nu exista, mai degraba scump si prost.
Ca sa fac o gluma, Alfa 166 e o italianca care iti ofera multe pe bani putini dar costa scump in final.
Ca sa enumar doar Alfele: am avut in tinerete 164 TS 1993, 166 TS 1998, 156 sw 1.9jtd 2002, 156 2.4 jtd 2001 si italianca asta din povestea reala de mai sus, 166 TS din 2002.

Spor la treburi si sper ca am fost de folos cuiva...


Attachments:
File comment: Pistonul naravas...
image-0-02-05-97028b151faddebdc3dd016f6be5c40d50722f2a50b681bac7d285d6b61b299c-V.jpg
image-0-02-05-97028b151faddebdc3dd016f6be5c40d50722f2a50b681bac7d285d6b61b299c-V.jpg [ 117.67 KiB | Viewed 4500 times ]
File comment: Ea e eroina...
P70404-124003.jpg
P70404-124003.jpg [ 206.72 KiB | Viewed 4496 times ]
Top
   
PostPosted: 14 Apr 2017, 11:12 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 290
Location: Bucuresti
Parerea mea este ca la motoarele TS, probleme apar din cauza uleiului recomandat. Selenia 20K este un ulei mediocru in cel mai bun caz.
Daca se trece la un full syntetic 5W40, consumul de ulei scade mult.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 14 Apr 2017, 11:58 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Eu am tot 166 cu motor de 2.0 TS varianta euro 2 de 155cp din 2000, in bord imi arată aproximativ 160.000 km dar nu cred ca sunt reali pentru ca la km astia masina ar fi trebuit sa fie foarte ingrijita , instalatia de gpl are 11 ani de cand este montata, deocamdata nu pot zice ca imi consuma ulei exagerat , in 16.500 km facuti cu masina ,am bagat aproximativ 2.5 litri de ulei ,dar trebuie luat in calcul ca mai am pierderi de ulei pe la capacul culbutorilor ,am pus garnitura noua si degeaba,o sa schimb si capacul + demontat-montat chiuloasa de 2 ori.
Uleiul folosit este Selenia Gold 10W40 , dar cat de curand o sa schimb filtrul + uleiul si o sa pun tot 10w40 , pana atunci mai citesc sa vad care este mai recomandat, daca este prea subtire ma gandesc ca il papă mai repede.


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2017, 07:50 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Motorul euro 2 se pare ca este mai rezistent decat cel euro 3. Problema la cel euro 3 o reprezinta pistoanele de dimensiuni mici - inguste, similare celor de la motociclete si de asemenea segmentii de ungere subtiri si care se uzeaza prematur.
Producatorul recomanda 10w40 sau 10w60.


Top
   
PostPosted: 17 Apr 2017, 08:01 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Personal nu iti recomand 5w ptr ca este prea subtire ptr un motor trecut de prima tinerete.
Incearca 10w60, eu folosesc Petronas Sintium acum, ei produc si Selenia, motorul suna bine, nu consuma ulei.
Nu uleiul Selenia duce la consum de ulei. ci, asa cum am mai scris, uzura segmentilor de ungere, semeringuri si ghidaje supape.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2017, 19:47 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Cand fac schimbul de ulei cat de curand ,o sa folosesc 10w60 si o sa aleg intre :
1.Selenia Racing 10w60 ,5 litri costa 237 lei fara transport
2.PETRONAS Syntium Racer X1 10W60 ,5 litri costa 165 lei fara transport ,pentru preturi o sa ma interesez si la Autocomo ,reprezentanta FIAT in Constanta.
Probabil ma orieintez catre Petronas Racer X1 ,care presupun este mult mai bun decat ce am folosit la ultimul schimb Selenia Gold 10w40 ,excuzand pierderile tot a consumat 1-1.5 litri in 16.000 km.


Top
   
PostPosted: 18 Apr 2017, 23:48 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Cati km faci pe an?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 09:28 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Aproximativ 18.000-18.500 km până în iunie când de face un an de când am masina , tot în iunie am schimbat și uleiul.


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 10:27 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 290
Location: Bucuresti
10W60 este un ulei fie pentru motoare de inalta performanta, fie pentru motoare conduse intr-un regim foarte sportiv. Uleiurile cu acest indice sunt gandite sa mentina pelicula de ulei la temperaturi foarte mari. Din acest motiv au un indice de vascozitate relativ mare la temperaturi crescute (aspect pozitiv). Insa la temperaturi scazute acest indice este FORTE mare. Sper ca nu folositi acest ulei pe toata perioada anului... si va incalziti motoarele cateva minute inainte sa plecati cu ele.

5W40 dupa cum se vede in datele de mai jos, la temperaturi inalte are aproape acelasi indice de vascozitate cu 10W40. La temperaturi scazute apare diferenta (in bine). Deci nu prea are de ce sa fie consumat. Este un ulei propice climei din Romania. Consumul de ulei adevarat se manifesta dupa minim 2 schimburi cu acelasi tip de ulei: agentii detergenti si alti aditivi vor spala si crea noi pelicule in motor.

Motul 6100 Synergie+ 10W-40
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s

Motul 8100 X-cess 5W-40
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.4 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

8100 X-Power 10W-60
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 163.4 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 23.5 mm²/s

Am ales ca exemplu uleiurile de la Motul, pentru ca 8100 X-cess 5W-40 respecta norma FIAT 9.55535-H2.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 10:43 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Majoritatea Alfelor cu motor TS au peste 12-13 ani. Daca inmultim cu macar 15000 km anual, toate sunt motoare care au trecut de prima tinerete.
Toate vor consuma mai mult ulei 5W decat 10W.
Eu folosesc 10W60 ptr ca folosesc gaz ca si combustibil iar gazul da temperaturi mai mari. Petronasul are 10w60 cu proprietati de racire.
In rest 10w40 cred ca e suficient.
De ex pana sa repar motorul Castrol 10W40 il consuma ceva de speriat, in schimb Mobil 10w40 nu. Ambele semisintetice.
Totul depinde de starea motorului.
Daca e uzat si consuma deja ulei, pe ulei sintetic sunt bani aruncati pe fereastra.
Ma repet: semeringuri supape, ghidaje, segmenti si ulei recomandat de producator 10w40 sau 10w60.
Nici un ulei din lume nu o sa va scape de consumul de ulei.


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 12:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15261
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Poate sunt eu prea conservator in gandire si nu inteleg uleiurile "long-life", dar daca tii la motorul ala, mi se pare mare intervalul de 18-20k dintre schimburi. Also, nu pot sa nu ma intreb daca intervalul crescut dintre revizii din ultimul timp nu este si meritul motoarelor din generatiile mai noi (gen materiale mai rezistente, tratatemente mai bune etc.), si nu doar al uleiurilor. Also, chiar si printre generatiile mai vechi de motoare, contemporane TSurilor, au existat motoare mai fiabile si mai putin fiabile in timp. Din pacate, TSul s-a dovedit a fi un motor firav.. In atare conditii, nu e nimic documentat in ce zic eu, insa n-as face schimbul mai tarziu de 10k.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 13:16 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Asa este. Eu sunt de acord. TS ul este un motor firav, pistoane mici, segmenti ingusti. Urca usor in turatii dar nu rezista in timp. Iar schimbul de ulei, max 10000 km.


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 14:48 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2015, 17:18
Posts: 213
Car: 147 1.6TS 88KW
Location: Bucuresti
Eu folosesc 5W40 iarna si 10W60 vara...ambele Petronas
Vara chiar e bun Petronas X1 mai ales pe canicula cand radiatorul nu face fata...nu trebuie sa conduci sportiv sa folosesti 10w60.
Recomand Petronas! se gaseste usor pe net si e accesibil ca pret.

_________________
Alfa Romeo 147 1.6 16V 88kW


Top
   
PostPosted: 19 Apr 2017, 18:06 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Daca tot este recomandat schimbul de ulei la 10.000 km, atunci o sa pun 10w60 din mai pana in octombrie si 10w40 sau 5w40 din noiembrie pana in aprilie.
Uleiurile Petronas vad ca au preturi bune.


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2017, 10:25 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2006, 03:11
Posts: 290
Location: Bucuresti
Va rog sa mai cititi odata datele puse de mine despre uleiuri. 10W60 este foarte vascos la temperaturi mici ale motorului. Tinand cont ca 6 luni pe an dimineata avem temperaturi sub 10 grade, motorul va suferi uzuri premature. Motorul se uzeaza cel mai mult in primele minute de functionare cand uleiul este rece.

5W40 are acelasi indice de vascozitate cu 10W40 la temperaturi mari, dar este mult mai fluid la temperaturi mici, deci ajunge mai repede in punctele de ungere.

Nu este recomandabil nici sa folositi doua uleiuri in decursul unui an. Fiecare ulei are compozitia sa proprie de aditivi, care vor actiona asupra depunerilor din motor. De aici pot apare pentru o perioada consum marit de ulei sau uzura usor accentuata pana cand noul ulei incepe sa se depuna pe partile aflate in miscare.

Referitor la intervalul de schimb al uleiului:
benzina aspirat max 10000km
benzina turbo max 7500km
diesel max 10000km

Uleiurile "long life" sunt o gaselnita mai mult. Defapt motoarele sunt realizate cu tolerante mai mici, consumul de ulei scazand fata de trecut. Uzura in schimb tot in acelasi timp apare, dar se manifesta mai tarziu. Oricum orice fabricant spune ca este valabil pentru masinile care nu sunt folosite in orase.

Uleiurile sintetice sunt recomandabile in fata oricarui ulei de sinteza. Chiar daca sunt mai scumpe principalul lor avantaj este ca isi pastreaza proprietatile initiale de vascozitate o perioada mai indelungata. Plus ca in general aditivii folositi sunt de mai buna calitate. Chiar daca motorul are uzura si consuma ulei... mai bine sa avanseze aceasta uzura mai incet cu pretul unui consum de ulei. Bineinteles, daca un motor consuma prea mult ulei... se repara. Nu trecem la folosirea unui ulei mai gros.

Eu detin aceeasi Alfa cu motor TS de 9 ani. Cel mai bine acest motor s-a inteles cu uleiurile full sintetice 5W40 (zgomot la rece, zgomot la cald, zgomot in accelerare, bataie variator la rece si durata, consum ulei). Dintre acestea cel mai bun a fost Liqui Moly Synthoil High Tech 5w-40. Doua schimburi de ulei: Primul consum 1.5l / 10000km, al doilea sub 1l / 10000km. La urmatorul schimb o sa incerc si Motul 8100 X-cess 5W-40 deoarece am observat ca respecta norma ceruta de Alfa pentru aceste motoare.

In final, fiecare este liber sa foloseasca ce ulei doreste in motorul sau, dar este bine sa o faca in cunostinta de cauza. Eu nu va recomand nimic, doar am expus niste date si experienta mea vis-a-vis de acest motor timp de 9 ani.

_________________
1994 Volvo 850 T5 2.0
1996 Volvo 850 2.5 20V
2003 Alfa Romeo 156 1.8TS


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2017, 10:40 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Pedala Quote:

Eu detin aceeasi Alfa cu motor TS de 9 ani. Cel mai bine acest motor s-a inteles cu uleiurile full sintetice 5W40 (zgomot la rece, zgomot la cald, zgomot in accelerare, bataie variator la rece si durata, consum ulei). Dintre acestea cel mai bun a fost Liqui Moly Synthoil High Tech 5w-40. Doua schimburi de ulei: Primul consum 1.5l / 10000km, al doilea sub 1l / 10000km. La urmatorul schimb o sa incerc si Motul 8100 X-cess 5W-40 deoarece am observat ca respecta norma ceruta de Alfa pentru aceste motoare.

In final, fiecare este liber sa foloseasca ce ulei doreste in motorul sau, dar este bine sa o faca in cunostinta de cauza. Eu nu va recomand nimic, doar am expus niste date si experienta mea vis-a-vis de acest motor timp de 9 ani.
:goodpost:
5Wxx full sintetic pare sa fie cel mai ok si pentru TS-ul meu. iarna asta am mers cu 0w40, dar nu il tin peste vara (excelent pentru iarna, motorul se incalzeste mai repede, porniri foarte ok).
cu un singur schimb pe an, cel mai bine s-a impacat cu 5w50 (rezista mai bine la turatii mari & temperaturi mari).

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2017, 12:32 
Offline

Joined: 07 Jun 2016, 22:25
Posts: 1070
Car: Alfa Romeo 166 2.0TS
Location: Constanta
Am incercat sa cumpar Petronas Syntium Racer X1 10w60 ,in Constanta este mai greu cu acest ulei mai ales daca vrei sa il cumperi din magazin , am incercat la Autokarma si Autocomo si nu era disponibil,la Autocomo avea doar Selenia Racing 10w60 dar nu ma incanta pretul, mai ales ca trebuie schimbat uleiul destul de repede.
Până la urma am ales Motul X-cess 8100 Xcess 5w40 ,dar acum a vazut ca aveau si Motul Specific CNG/LPG 5w40 ,dar din pacate vad ca este recomandat motoarelor euro 4 si 5. Daca 5w40 se consuma mai repede, data viitoare trec pe 10w40 .


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2017, 13:49 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Producatorul recomanda urmatoarele uleiuri ptr motoarele pe benzina:
10W40 ACEA A3 semisintetic
5W30 ACEA A1 semisintetic cand temperatura este sub -20
10W60 full sintetic ptr condus sportiv.


Attachments:
P70420-100209.jpg
P70420-100209.jpg [ 46.65 KiB | Viewed 4028 times ]
Top
   
PostPosted: 20 Apr 2017, 13:55 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Eu nu va laud uleiul Petronas, am vrut sa va explic faptul ca orice consum semnificativ de ulei nu se rezolva prin diverse tipuri de ulei, ci prin aducerea motorului la parametri normali de functionare.
Insa e adevarat ca folosind ulei full sintetic si subtire, sigur veti avea consum mai mare de ulei.
Iarna, e recomandat.sub -20 grade semisintetic 5w30.


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2017, 15:17 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Cel puțin știți sa citiți acele cifre? 10w60, 5w40, etc?
Exista un topic special pentru uleiuri, unde chiar puteți învăța foarte multe.
De asemenea, motorul TwinSpark consuma ulei. Mai mult sau mai puțin in funcție de uzura și talpa fiecaruia.
Un consum de 1L ulei / 10k km consider ca este acceptabil.
Dacă pui 1L la un plin de benzina, cu siguranța undeva este o problema și nu o rezolvi schimbând tipul de ulei.



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2017, 15:47 
Offline

Joined: 14 Nov 2016, 18:19
Posts: 15
Car: 2002 Alfa Romeo 166
Location: Timisoara
Eu nu am pornit acest topic cu ideea de a discuta despre tipurile de ulei. Am vrut doar sa impartasesc experienta mea referitor la cauzele consumului de ulei.
Personal, am studiat suficient subiectul ulei de motor si cam stiu despre ce e vorba.
Iar mecanicul meu este fost pilot de raliu si e de mic cu cheia in mana. A desfacut si refacut aproape orice tip de motor.


Top
   
PostPosted: 21 Apr 2017, 23:00 
Offline

Joined: 30 Jul 2013, 21:02
Posts: 604
Car: ARGiulietta
Pedala Quote:
10W60 este un ulei fie pentru motoare de inalta performanta, fie pentru motoare conduse intr-un regim foarte sportiv. Uleiurile cu acest indice sunt gandite sa mentina pelicula de ulei la temperaturi foarte mari. Din acest motiv au un indice de vascozitate relativ mare la temperaturi crescute (aspect pozitiv). Insa la temperaturi scazute acest indice este FORTE mare. Sper ca nu folositi acest ulei pe toata perioada anului... si va incalziti motoarele cateva minute inainte sa plecati cu ele.

5W40 dupa cum se vede in datele de mai jos, la temperaturi inalte are aproape acelasi indice de vascozitate cu 10W40. La temperaturi scazute apare diferenta (in bine). Deci nu prea are de ce sa fie consumat. Este un ulei propice climei din Romania. Consumul de ulei adevarat se manifesta dupa minim 2 schimburi cu acelasi tip de ulei: agentii detergenti si alti aditivi vor spala si crea noi pelicule in motor.

Motul 6100 Synergie+ 10W-40
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 102.5 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 15.0 mm²/s

Motul 8100 X-cess 5W-40
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 85.4 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s

8100 X-Power 10W-60
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 163.4 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 23.5 mm²/s

Am ales ca exemplu uleiurile de la Motul, pentru ca 8100 X-cess 5W-40 respecta norma FIAT 9.55535-H2.

Din pacate esti pe o pista gresita.

Comportamentul la rece n-are treaba cu vascozitatea la 40grC

Nici macar iarna in Sahara, la amiaza :)

Explicatia aici http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic. ... 57#p344157

In schimb, ai dreptate in ce priveste comportamentul la cald (caracterizat si clasificat in fct de vascozitatea la 100grC)


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 22 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited