Va salut si as dori sa impartasesc cu voi cateva lucruri.
Am citit despre acest subiect (consum ulei) atat aici cat si pe alte forumuri.
Majoritatea sustin cu tarie ca motorul twin spark consuma din proiectare ulei si ca un consum de pana la 1 litru/1000 km ar fi normal.
Nimic mai stupid si mai neadevarat.
Acum o sa va argumentez si o sa va impartasesc experienta mea cu acest motor 2.0 TS.
Incepem cu motorul la 164000 km, reali, din care peste 100000 rulati pe gaz.
Masina nu a vazut decat ulei Selenia 10w40 si toate reviziile la zi, asa cum scrie in manual, carnet de service la zi, totul ca la carte.
Consum de ulei initial (la 164000 cand am preluat eu masina) circa 0.5 l la 1000 km la condus lejer pana in 3000 rotatii pe minut.
Dupa un drum pe autostrada de circa 800 km, in prima curba mai stransa ( la iesire ) s-a aprins martorul de ulei in bord.
Au urmat cateva mii de km cu consum de 1 litru la 500 de km.
Am trecut la semisintetic 10w40 Mobil 1, a scazut consumul undeva la 1litru la 800 km.
Initial am incercat aditivi, ulei special pentru gaz, totul degeaba.
Apoi, in mers a cedat un piston, pe la Simeria pe autostrada pe la 160 km/h pur si simplu s-a topit la o margine.
Totul pana atunci, fara fum, fara batai, fara trepidatii, doar consum de ulei.
Am ajuns cu masina acasa in 3 pistoane.
Am dus-o la un prieten mecanic si am reparat-o, mecanicul nu este din Romania.
La noi, toti mi-au spus sa arunc motorul si sa iau altul SH. De fapt un sfat logic. Eu am considerat totusi ca ar fi fost inca o loterie.
Trei pistoane aveau compresie 13, unul aproape zero.
Schimbat pistonul cu unul bun dar SH, schimbati segmentii, cuzinetii. Apoi chiulasa rectificata: scaune supape, ghidaje si semeringuri noi, nimic altceva. Honuit cilindrul unde a fost pistonul cu probleme, evident garnituri noi, montat la loc.
In primi 2000 km am avut un consum de aprox 150 ml, nu am trecut de 2500 de turatii/min.
Au urmat inca circa 1000 km, condus pana in 3500 de turatii/min unde nu stiu daca a consumat 50 ml, aproape insesizabil.
Ieri am facut un drum de Austria dus intors, 14 ore, 1500 km in total, 130-170 km/h.
Am avut surpriza sa constat azi dimineata -cu bucurie, ca uleiul era la nivelul maxim, cel initial.
Consum zero.
Folosesc in prezent ulei Petronas 10W60 full sintetic.
Deci: daca un motor cu problemele de mai sus si refacut reuseste performanta de a nu consuma ulei, eu cred ca un motor nou nu are voie sa consume ulei. Iar daca apare consum de ulei: schimbati ghidajele si semeringurile de la supape si daca tot mai consuma schimbati si segmentii. Restul sunt povesti vanatoresti si amagiri.
Mecanicul meu era de parere ca de vina sunt in principal segmentii de ungere care se uzeaza prematur si ca el crede ca daca s-ar schimba la circa 100000 km, nu ar mai fi probleme. Si el era de parere ca un motor TS este loterie si greu il pui la punct daca are probleme.
La motorul meu au fost probleme si la ghidaje si semeringuri supape ptr ca gazul uzeaza aceste doua elemente. Acum am pus unele speciale ptr gaz si mi-au garantat 200000 km.
Distractia a costat 650 euro. Incluzand si distributia, oricum era desfacut motorul.
Inca sunt de parere ca la 2500 euro nu exista masina in clasa ei care sa ofere mai mult.
Exista insa destule lucruri de care trebuie tinut cont la achizitie si inca alte destule probleme comune.
Probabil si pentru ca foarte multe si-au atins limita de viata, nu au fost ingrijite corespunzator, etc, etc, etc, multi le injura.
Eu am condus si avut aproape toate marcile si ieftine si scumpe (vorbesc despre SH), toate au +/-, conteaza si piesa dintre scaun si volan. Conteaza foarte mult - si ma repet, ceea ce cumperi si de unde cumperi. De cele mai mult ori se urmareste pretul, iar ieftin si bun nu exista, mai degraba scump si prost.
Ca sa fac o gluma, Alfa 166 e o italianca care iti ofera multe pe bani putini dar costa scump in final.
Ca sa enumar doar Alfele: am avut in tinerete 164 TS 1993, 166 TS 1998, 156 sw 1.9jtd 2002, 156 2.4 jtd 2001 si italianca asta din povestea reala de mai sus, 166 TS din 2002.
Spor la treburi si sper ca am fost de folos cuiva...
Attachments: |
File comment: Pistonul naravas...
image-0-02-05-97028b151faddebdc3dd016f6be5c40d50722f2a50b681bac7d285d6b61b299c-V.jpg [ 117.67 KiB | Viewed 4490 times ]
|
File comment: Ea e eroina...
P70404-124003.jpg [ 206.72 KiB | Viewed 4486 times ]
|
|