It is currently 10 Apr 2025, 04:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: probleme motor
PostPosted: 11 Apr 2007, 14:01 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
Am o alfa din 2.0 JTS 2002, e adusa din Germania, avea 119.000 Km. Am luat-o la inceputul anului, am testat-o la Autovit. La teste a dat de 98 de puncte din 100. Mi s-a explicat ca are mici pierderi de ulei dar ca nu ar fi grave.
Am schimbat distributia la Perugia, uleiul (am bagat Selenia Racing 10w-60, filtre), mi-au mai schimbat si o sonda lambda (se aprinsese becul de atentionare "probleme motor, aprindere, injectie, etc"). Toate bune si frumoase vreo mie de km ca dupa aia 1000 de probleme. Mi s-a aprins iar becul de atentionare.
Am ajuns din nou la Perugia le-am explicat problema cu becul de avertizare si le-am explicat ca am un consum cam mare de ulei. Surpriza ...teste una alta...si diagnostic :lol: ...sa schimb toba catalitica + teava catalizator si sonda lambda...care s-a defectat din cauza tobelor :roll: (cica nivelul uleiului e in regula desi le explicasem ca am completat juma de litru) si...au mai descoperit ei ...probleme la airbag ...deci cica trebuie schimbat ...(nu retin computerul central ..ceva cu airbaguri....ma uit in hartii daca intereseaza) - deviz ...vreo 10.000 ron :shock: .
Am cerut o parere altcuiva care mi-a explicat fara sa cunoasca masina ca probabil e din cauza consumului de ulei :!:, ca se blocheaza sonda - sau da eroare (sondele...am inteles ca-s 4)
Am ajuns iar la Perugia ...scandal... :P "...bey baieti ma puneti sa schimb tobele....poate problemele sunt in alta parte...etc., schimb tobele si le bulesc iarasi ...una alta"; s-au hotarat baietii sa ma programeze peste 2 saptamani sa vada care e problema cu consumul de ulei (ca se poate sa am dreptate :lol: :shock: ).
Am ajuns dupa doua saptamani la ei ...si dupa teste prelungite (noxe+ compresie)...diagnostic: (motor varza ...dat jos, schimbat injectoare, bujii, pistoane, semicuzineti, garnituri, distributie :shock: :!: :roll: :? toba catalitica teava catalizator + altele cand desfacem motoru) ...deviz 20.000 ron :shock: :shock: :shock: .
OK ...piesele le iau din alta parte ...ma costa la jumate, nu asta-i problema, problema e:
-diagnosticu e corect sau ma tepuiesc?
-terbuie neaparat sa schimb tobele lu peste? ( ca sunt 30% din polologhie si parca n-as investi 40 mil pe neste tobe)
- de ce draq la autovit mi-a dat bine la teste (inclusiv noxe unde trebuia sa se vada ca mananca ulei) si la Perugia...nu (de cand am luat-o am facut 5000 de km, jumate afara, neforjata, regim normal 2500-4000 rot/min)?
-am vorbit cu alex de la alfaclub si ma intalnesc cu el sa vedem cat ma costa si ce spune, dar pana atunci, mai stiti alt service de motoare sa mai cer o parere (eventual un pret?)
-mai am o alta parere de la un consilier tehnic de la bavaria...care mi-a spus ca astia ...de la dealeri schimba tot...pun nou, asa ar face si el daca ar veni cineva la el dar ca problema nu e chiar asa grava ...pareri? (...a da si ca probabil toate pb. au intervenit cand am schimbat uleiul (am pus unul performant care a spalat toata mizeria si atunci ...jocuri in pistoane, consum mai mare, imbaxirea tobelor-aici subscriu si eu-lucrez in domeniul lubrifiantilor si stiu ca un ulei foarte performant nu e neaparat bun ( pentru un motor uzat- de exempu nu pui ulei sintetic peste mineral, ca ai probleme cu spalarea; mie mi s-a explicat ca a avut 5-40 inainte, ceea ce insemna ca merge 10w-60 peste, dar dupa simptome, cred ca a avut 20w-50 :? ))

Stie cineva sa-mi dea un sfat, o parere, cat ma costa o refacere de motor, ...unde, sa schimb si tobele (trebuie?) ce risc daca nu le schim?, etc.?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 14:18 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Bine ai revenit !

In general JTS-ul papa ulei. Nu cred o iota din ce spun "specialistii" de la Perugia.
Sonde lambda, are doua, una in amonte si una in aval. In cele mai multe cazuri eroarea pe calculator o da sonda din amonte. Aia cedeaza. Catalizatorul si blabla .... nu cade asa usor. Abureala.
Mai bine mergi la AlexMirica si pune testerul pe ea.

Test Autovit = 0 absolut. niste talhari

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 15:15 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
madkat Quote:
.... TS-urile sunt recunoscute ca .....
:shock:

1. Omu` are JTS , nu TS ( mai lasa spritu` cand intrii pe forum ) care intradevar pisca ulei;
2. Eu am TS si nu papa deloc ulei. L-am drogat si nu mai papa gram. :wink:
3. Fara comentarii :twisted:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 15:22 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
am glumit cu spritul .... 8) sau .... nu mai stiti de gluma domnu` :oops:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
madkat Quote:
JTS - nu este TS cu injectie directa? deci tot TS?
JTS= Jet Thrust Stoichiometric, deci nu e tot un TS.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 15:38 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
@madkat stai linistit ca toti o mai dam in bara. no biggie! :D Si io credeam ca la fel pana m-a luminat si pe mine cineva.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 15:46 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Aici nu se supara nimeni ! DA ! :D

Avand in vedere ca madkat si cu mine sutem moderatori pe aceasta sectiune, maine vom stabili care in zilele din w/e va fi pentru investigare in targ. Pedeapsa. :lol:

Luni vom reveni cu amanunte... ce si cum ... 8)

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 17:08 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Deci...de 20.000 RON :shock: :yikes: imi iau Novitec Turbo Kit + motor nou nout naibii :D
Este imens, aia ti-au zis sa schimbi toata masina aproape :evil:
Mergi la Alex parerea mea...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 17:17 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
madkat Quote:
eram ferm convins ca si JTS-ul are tot 2 bujii pe cilindru...
TS=Twin Spark=bujie dubla. Cand au renuntat la cele doua bujii au renuntat si la denumirea TS.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Apr 2007, 18:21 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
demult am spus ca forumul este cel mai bun profesor :up:

@mulder : da mai multe informatii despre comportamentul masinii

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject: consum mare ....mare
PostPosted: 12 Apr 2007, 11:11 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
63FAL Quote:
demult am spus ca forumul este cel mai bun profesor :up:

@mulder : da mai multe informatii despre comportamentul masinii

Masina merge bine. Trage foarte bine, motorul merge foarte bine, nu intrerupe, nu e zgomotos (Toba se aude putin din cauza unor etansietati (de cauciuc am inteles si mai e una de tabla-pe care am cumparat-o s-o schimb cu prima ocazie)).
Problema alarmanta pentru mine e consumul (cam 1 l la 2000 km :!: ) ceea ce cred eu e cam mult, avand in vedere ca merg normal cu ea (2500-4000 rot/min). Uleiul pe care l-am schimbat este selenia racing 10w-60 -care spun eu e bun, dar cum am scris la inceput poate prea bun (in sensul ca are o cantitate mare de detergenti care probabil au spalat toate depunerile din motor)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 12:39 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
Repet, JTS-ul papa ulei. Selenia racing este mai subtire si-l papa. Nu-mi permit sa-ti dau explicatii ca stii mai bine cum e treaba cu uleiurile. :wink:

Succes

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject: :)
PostPosted: 12 Apr 2007, 16:20 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
63FAL Quote:
Repet, JTS-ul papa ulei. Selenia racing este mai subtire si-l papa. Nu-mi permit sa-ti dau explicatii ca stii mai bine cum e treaba cu uleiurile. :wink:

Succes
selenia racing e al dracu de "cel mai gros". Ideea e ca uleiul sa fie subtire la rece -adica ce e inainte de "w" ...racing fiind 10 (minim este 0 dar de obicei este la 0w-40 sau 0w-30) si cat mai gros la cald, ce este dupa w (adica 60 la racing). mai gros la cald nu exista (la uleiurile comerciale), racing fiind special dezvoltat pentru curse-si apoi fiind scoasa cate o replica comercialade fiecare producator de uleiuri pentru pasionatii de masini sport (cum ii spune si numele, ca si mobil 1, castrol racing, agip racing, selenia racing, etc.).
Oricum 1l/2000 km nu e mult ?!? :?

Aha ...apropo de fum, conform testelor efectuate la Perugia nicelul de HC-care inteleg ca da nivelul de ulei papat este: 927 ppm-la amestec stratifiat si uleiul la 98 grd C, 398ppm-la amestec omogen si uleiul la 98 grd C, 1227 ppm-la amestec omogen si uleiul la 73 grd C, 1033 ppm-la amestec omogen si uleiul la 67 grd C. De asemenea au mai scos continutul de CO2-intre 9,72 si 13,83%, O2 intre 0,73 si 6,81%, CO intre 0,407 si 0,668, COcor intre 0,60 si 0,69% si Lambda intre 0,975 si 1,370. ...aha la regim tr/min 841-846) . Nu stiu ce inseamna toate astea dar e jumate hasurat....ca n-ar fi intre limite normale. De asemenea la compresie presiunile la cilindri sunt intre 187 si 195 ceea ce ....ceca e naspa...nasol... :!: :? . S-o vand si sa-mi iau "o" "reno logan" ??? -cica-i ieftina, ieftin de intretinut si drumu fara griji :lol:


Last edited by mulder77 on 12 Apr 2007, 16:40, edited 2 times in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 16:30 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
Draga mulder77

Din start solutia gresita cu Auto Perugia...nu mai explic de ce, sunt multi patiti cu AUTO"orice nume de oras italian"!E o reprezentanta si la aia daca vad o bucsa bulita iti schimba directia cu toto cu caseta de directie cat si toate bratele...e o politica de-a lor."Schimbam tot facem deviz cat mai mare" :))

Masina trebuie vazuta de un mecanic sau mecanic nebun dupa alfa romeo(alex mirica adika) care realmente iti poate da solutii despre masina...eu zic ca trebuie vazut ce si cum.

1.Mai intai consumul de ulei poate sa fie nu neaparat papat ci si scapat pe la un simering ceva.Intr--adevar motoarle de alfa consuma mult, dar nu ca in cazul tau.Eu sunt posesor de TS 1.6 120 cp, si papa si el dar numai in anumite conditii.Cum eu nu trag de masina nu papa, dar daca trag...papa bine.

2.Poti verifica motorul, compresia care o are,+ca testul cu fumul sincer desi e foarte primitiv pentru ca folosesti doar privirea...:) e foarte concludent.Daca motorul papa cantitati mari de ulei,nu are cum sa nu se vada in fumul alb al esapamentului, ala specific de ulei mancat...

3.O verificare ampla a ansamblului motor, poate are doar un segment bulit.Eu sunt Stan patitul, asa am patit o data cu motorul de alpine de pe fodta mea masina.Un segment varza, cosnum de ulei ridicat, comrpesie scazuta cilindrul 2....

Deci pot fi mai multe

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 12 Apr 2007, 16:34 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
1) JTS=Jet Thrust Stoichiometric, deci e alta mancare de peste
2) consumul de ulei e o chestie relativa, de ex la Vali cand merge neFasta cu ea nu papa gram de ulei, insa cand merg io consuma peste 1L la 1000km!!! Mai ales daca e Racing...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited