Salut
In principiu, se poate obtine un reglaj satisfacator al carburatoarelor si fara analizor de gaze si debitmetru pentru aer.
Te sfatuiesc ca inainte de a umbla la carburatoare sa verifici mai intai aprinderea (distribuitor, fise, bujii). Fara gluma.
Daca aprinderea e OK, atunci n-ai ce-i face si trebuie sa umbli la carburatoare. Dupa ce le-am curatat si suflat cu aer, in primul rand as verifica nivelul benzinei in camerele de nivel constant. Apoi as verifica daca clapetele de acceleratie se deschid simultan si sincron, si daca la capatul cursei pedalei de acceleratie acestea se deschid la maxim, dar nu mai mult (adica unghiul format de clapeta cu difuzorul este 0 grade, considerand ca atunci cand e inchisa complet, face 90 de grade).
Apoi as trece la reglaj. Algoritmul este urmatorul (se incepe cu motorul oprit):
1. Se actioneza surubul de deschidere al clapetelor pana face contact cu parghia de actionare si 1-2 ture in sensul deschiderii clapetelor, pentru a se asigura un ralanti accelerat, la pornirea ulterioara.
2. Cu motorul oprit, se rotesc suruburile de relanti in sens orar (strangere) pana la capat, fara a le forta cand ajung la capat (au arcuri sub ele), numarand si retinand pentru fiecare din cele 4, cate ture s-au strans (in felul acesta poti sa revii de unde ai plecat).
3. Se desfac toate suruburile un numar de ture egal cu cel mai mare dintre cele de la pasul anterior.
4. Se porneste motorul si se incalzeste la 80-90 de grade (pana sa porneasca electroventilatorul).
5. Se regleaza surubul de deschidere al clapetelor in sensul aducerii turatiei motorului la cea mai mica suportata, fara ca motorul sa aiba tendinta de a se opri.
6. Se actioneaza fiecare surub de ralanti in parte in sensul deschiderii (imbogatirii amestecului), cate 1/2 tura, pe rand, asteptand 10-20 secunde, la fiecare 1/2 de tura in parte, urmarindu-se evolutia turatiei motorului (aici un turometru precis este foarte util).
7. Daca turatia creste, directia e buna, si se continua in acelasi sens, la toate carburatoarele in mod egal, pana cand se atinge turatia maxim obtenabila.
8. Daca turatia scade, atunci au fost deschise prea mult in pasul 3 si se actioneaza in sens invers (strangere), cate o tura; goto 6.
9. Se aduce turatia la cea standard (850-900 rpm, sau cat zice la tine in carte) din surubul de reglaj al deschiderii clapetelor.
Bafta
Attachments: |
File comment: suruburi reglaj ralanti
solex.JPG [ 342.28 KiB | Viewed 2085 times ]
|
|