It is currently 30 Jan 2025, 20:18

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 19 Apr 2008, 16:47 
Offline

Joined: 07 Dec 2007, 15:05
Posts: 10
Location: Cluj - Napoca
Salutari !

Revin cu o noua rugaminte din pacate, in loc de sfaturi sau pareri, am 2 carburatoare dublu corp Solex 40 care imi dau bataie de cap, nu gasesc nicicum un specialist care sa mi le regleze corect.

Momentan 75-ul meu nu are destula putere pentru a urca rampe cu un unghi mai mare de 5 grade. Iar ca sa o parchez la mine in curte trebuie sa urc o rampa sanatoasa de vreo 25 grade. In consecinta masina zace in strada de vreo saptamana iar riscul de a deveni tinta hotilor de piese este tot mai mare.

Daca aveti vreo idee unde as putea gasi niste materiale / tutoriale / indrumari pentru a mi le regla singur ( mi-am cumparat inclusiv colortune pentru a verifica explozia din cilindru ) v-as ramane indatorat.

Multumesc.


Top
   
PostPosted: 20 Apr 2008, 18:14 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2008, 11:57
Posts: 3
Location: Bucuresti
Salut

In principiu, se poate obtine un reglaj satisfacator al carburatoarelor si fara analizor de gaze si debitmetru pentru aer.
Te sfatuiesc ca inainte de a umbla la carburatoare sa verifici mai intai aprinderea (distribuitor, fise, bujii). Fara gluma.
Daca aprinderea e OK, atunci n-ai ce-i face si trebuie sa umbli la carburatoare. Dupa ce le-am curatat si suflat cu aer, in primul rand as verifica nivelul benzinei in camerele de nivel constant. Apoi as verifica daca clapetele de acceleratie se deschid simultan si sincron, si daca la capatul cursei pedalei de acceleratie acestea se deschid la maxim, dar nu mai mult (adica unghiul format de clapeta cu difuzorul este 0 grade, considerand ca atunci cand e inchisa complet, face 90 de grade).

Apoi as trece la reglaj. Algoritmul este urmatorul (se incepe cu motorul oprit):

1. Se actioneza surubul de deschidere al clapetelor pana face contact cu parghia de actionare si 1-2 ture in sensul deschiderii clapetelor, pentru a se asigura un ralanti accelerat, la pornirea ulterioara.
2. Cu motorul oprit, se rotesc suruburile de relanti in sens orar (strangere) pana la capat, fara a le forta cand ajung la capat (au arcuri sub ele), numarand si retinand pentru fiecare din cele 4, cate ture s-au strans (in felul acesta poti sa revii de unde ai plecat).
3. Se desfac toate suruburile un numar de ture egal cu cel mai mare dintre cele de la pasul anterior.
4. Se porneste motorul si se incalzeste la 80-90 de grade (pana sa porneasca electroventilatorul).
5. Se regleaza surubul de deschidere al clapetelor in sensul aducerii turatiei motorului la cea mai mica suportata, fara ca motorul sa aiba tendinta de a se opri.
6. Se actioneaza fiecare surub de ralanti in parte in sensul deschiderii (imbogatirii amestecului), cate 1/2 tura, pe rand, asteptand 10-20 secunde, la fiecare 1/2 de tura in parte, urmarindu-se evolutia turatiei motorului (aici un turometru precis este foarte util).
7. Daca turatia creste, directia e buna, si se continua in acelasi sens, la toate carburatoarele in mod egal, pana cand se atinge turatia maxim obtenabila.
8. Daca turatia scade, atunci au fost deschise prea mult in pasul 3 si se actioneaza in sens invers (strangere), cate o tura; goto 6.
9. Se aduce turatia la cea standard (850-900 rpm, sau cat zice la tine in carte) din surubul de reglaj al deschiderii clapetelor.

Bafta


Attachments:
File comment: suruburi reglaj ralanti
solex.JPG
solex.JPG [ 342.28 KiB | Viewed 2086 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2008, 10:41 
Offline

Joined: 07 Dec 2007, 15:05
Posts: 10
Location: Cluj - Napoca
Stimate domn, îţi mulţumesc sincer pentru detaliatul ghid ce l-ai postat. O să purced în dupămasa asta la treabă, urmând indicaţiile tale şi voi anunţa cât de curând rezultatele.

Merci încă o dată.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 06 May 2008, 14:00 
Offline

Joined: 07 Dec 2007, 15:05
Posts: 10
Location: Cluj - Napoca
Salutări din nou.

Gabib, din păcate urmând how-to-ul tău nu am reuşit să le dau de capăt carburatoarelor.

Motivul este unul simplu: acestea au fost dezansamblate de fostul proprietar, care probabil a inversat şuruburile de reglaj ralanti între ele ( şi nu numai ) astfel că erau ca cifrate.

Până la urmă am apelat la un specialist care a făcut o treabă foarte bună. Acum îi urmăresc consumul şi bineînţeles vor urma mici reglaje finale.

Vă recomand cu această ocazie achiziţionarea unui Colortune, funcţionează impecabil şi ajută enorm la găsirea amestecului optim. Aşa am scăpat de detonări pe evacuare şi în carburatoare.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited