It is currently 06 Feb 2025, 09:41

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 104 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 23 Dec 2007, 02:09 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2006, 15:54
Posts: 1018
Location: Oradea
Ma poate ajuta cineva cu schema distributiei pt Alfa 75, 2.0 TD ? (motor VM 80, fabr. 1992). Va multumesc !

_________________
Alfa Romeo 155 Q4 '95 WB
Alfa Romeo per sempre !


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Dec 2007, 12:57 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Eu am facut unul de 2,5(VM 84A) fara schema...daca-mi aduc bine aminte sunt niste semne(puncte) pe rotile dintate de la distributie. Sunt cate doua puncte sau numai unul. Aduci motorul "la semn" si incepi sa le aliniezi astfel incat punctul de pe un pinion sa se incadreze intre cele doua puncte de pe celalalt pinion.
Supapele le-am facut la 0.35(admisie si evacuare).

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Dec 2007, 15:43 
Offline
User avatar

Joined: 11 Sep 2006, 15:54
Posts: 1018
Location: Oradea
Sa speram ca semnele se vad. Merci Andrei.

_________________
Alfa Romeo 155 Q4 '95 WB
Alfa Romeo per sempre !


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Jan 2008, 18:11 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Salutare!
Revin cu cateva probleme.
Zilele trecute am facut un drum mai lung si am observat ca la mers linistit, in oras sau in rampa temperatura apei creste ok, insa la viteza mai mare cateodata apa ajunge abia pe la 50 rar 60 grade, uneori chiar ajunge sub 50. E normal asa? E posibil sa fie de vina termostatul, sa nu inchida-deschida normal? Ma gandeam sa-l dau jos sa vad daca lucreaza ca lumea, e posibil reconditionat sau trebuie schimbat?
Parerea mea e ca termostatul sta deschis tot timpul, apa trece tot timpul prin radiator si la viteza mare scade temperatura apei, asa e sau ma insel?

Si inca ceva. Dimineata, (cand e mai frig) porneste foarte greu, da rateuri si in carburator si pe evacuare. Am incercat sa umblu la avans: daca il dau prea mic - porneste greu, parca il opreste ceva sa porneasca, daca il dau prea mare da rateuri. Am schimbat 3 seturi de bujii, verificat fise (una era impuscata), tot asa face. :?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2008, 01:21 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Mda... Multumesc mult!... pentru nimic...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2008, 12:05 
Offline
User avatar

Joined: 08 Feb 2006, 19:10
Posts: 200
Location: Ottawa, ON, Canada
Cristi , poti sa adopti solutia care am avut-o eu la ex. alfa mea 33 pentru iluminat bordul.
Inlocuiesti becurile cu LED- uri ultrabright. Bineinteles albe. Nu stiu exact ce becuri ai acum - Baioneta sau cu soclu , insa cu putina indemanare se pot pune LED-uri in soclul de bec.

Nu iti recomand sa dai jos filtrele alea verzi , ele sunt pentru dispersia luminii , daca le dai jos o sa ai lumina puternica in unele zone, altele fiind intunecate, deci neuniform.

Gasesti LED-uri "Jumbo Ultrabright" , la 2,5V , le inseriezi o rezistenta de 1k si iti ilumineaza de nu mai vezi drumul :shock:

preturile sunt de ordinul 1, 2 RON/ bucata

bob

_________________
No bine ca nu-i frig ....


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 18 Jan 2008, 15:34 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
madkat Quote:
in intervalul dintre ultimile posturi puteai sa dai un search
Am cautat, am citit si pe forum si pe alte pagini, de acolo am ajuns la concluziile de mai sus (cu termostatul), in schimb as fi dorit eventual o confirmare (sau nu) ca ce am scris e corect, sa nu schimb degeaba termostatul sau altele.
madkat Quote:
link nu-ti dau ca te-ai luat de noi
Chiar imi pare rau daca am jignit pe cineva, imi cer scuze.

Iar in legatura cu led-urile, nu prea sunt un adept al lor pentru luminatul bordului.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jan 2008, 10:41 
Offline
User avatar

Joined: 22 Oct 2007, 12:33
Posts: 57
Location: Bucuresti
Am si eu o intrebare la care nu am resuti sa gasesc raspuns nicaieri, nici in manuale, nici pe internet.

Cum scot ceasurile de bord la 75? Nu mai merge turometrul. Ceva propuneri?

Multumesc.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Jan 2008, 01:34 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
De dat jos ceasurile e simplu.
Dai jos scrumiera, scoti cele 2 suruburi care tin partea cu ARC (sau cum ii zice - in manual scrie instrumen panel), scoti partea respectiva (binenteles deconectezi cablurile), scoti cele 2 bucati de plastic care acopera butoanele laterale, scoti butoanele, in stanga trebuie sa scoti si un suport in care intra butoanele, in dreapta nu, dupa asta trebuie sa scoti parca 5 suruburi, 2 in stanga 3 in dreapta parca, tragi in afara partea cu ceasuri, deconectezi cablurile si dupa asta poti demonta si cesurile (mai trebuie sa scoti inca 5 suruburi).
Cum am scris eu cred ca pare complicat, insa cand am demontat ultima oara ceasurile nu a durat mai mult de 10 minute.

Cu kilometrajul nu stiu! :(


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2008, 11:57 
Offline

Joined: 07 Dec 2007, 15:05
Posts: 10
Location: Cluj - Napoca
CristiCiju Quote:
Salutare!
Revin cu cateva probleme.
Zilele trecute am facut un drum mai lung si am observat ca la mers linistit, in oras sau in rampa temperatura apei creste ok, insa la viteza mai mare cateodata apa ajunge abia pe la 50 rar 60 grade, uneori chiar ajunge sub 50. E normal asa? E posibil sa fie de vina termostatul, sa nu inchida-deschida normal? Ma gandeam sa-l dau jos sa vad daca lucreaza ca lumea, e posibil reconditionat sau trebuie schimbat?
Parerea mea e ca termostatul sta deschis tot timpul, apa trece tot timpul prin radiator si la viteza mare scade temperatura apei, asa e sau ma insel?
Cel mai sigur este sa lasi masina in ralanti si sa vezi cand deschide / inchide circuitul de racire.

Dupa cum zici si tu, cel mai probabil e termostatul. Un termostat nou insa sa stii ca nu e o investitie majora, ultima oara cand mi l-am schimbat pe al meu, azi vara a fost ceva de genul 20 de lei daca imi amintesc bine. Reconditionat nu merita si nici nu cred ca este o optiune prea inteleapta / fiabila.

Fii atent insa si la nivelul lichidului de racire, la 75-ul meu cand se afla intre jumatate si minim imi oscileaza acul indicator al temperaturii.

Totusi, ar mai fi ceva de precizat:

a. Temperatura motorului la drumuri lungi si mai ales iarna, e normal sa fie mai mica decat la mersul in oras. Desigur, nu 50 de grade ( mie la drum lung iarna imi sta constant la 75 - 80 grade si la mers destul de turat cu cutie asa scurta :) ) dar nici asa de incins ca in oras ( cand imi lucreaza termostatul destul de mult, mai ales la mers bara la bara unde ajunge repede la 90 de grade )
b. Aluminiul este la ordinea zilei .... if you know what i mean ;)
CristiCiju Quote:
Si inca ceva. Dimineata, (cand e mai frig) porneste foarte greu, da rateuri si in carburator si pe evacuare. Am incercat sa umblu la avans: daca il dau prea mic - porneste greu, parca il opreste ceva sa porneasca, daca il dau prea mare da rateuri. Am schimbat 3 seturi de bujii, verificat fise (una era impuscata), tot asa face. :?
Si a mea face la fel, dupa:
- schimbat garnituri / membrane carburatoare
- reglat / sincronizat carburatoare
- reglat avans.
- schimbat bujii
- schimbat fise bujii

Urmatorul pas este sa verific iar compresia, si cu colortune-u sa imi verific amestecul. Daca descoper ceva o sa anunt. :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2008, 14:01 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Nu cred sa fie doar 20lei termostatul. Poate 200. Pe ceva pdf de pe net am vazut ca termostatul de 75 este in jur de 30euro pe un site din Germania. La noi cred ca ajunge mai scump.

Acuma, de cand am revenit in Arad (temperaturi mai mari) porneste fara nici o problema, la prima cheie. Pana iarna urmatoare sper sa nu mai am probleme... :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2008, 15:46 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Daca era vorba de mine... nu, nu are soc automat. Aaa, si de termostat era vorba. :oops: Atunci cred ca o sa ma interesez, sa-l schimb.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2008, 17:11 
Offline

Joined: 07 Dec 2007, 15:05
Posts: 10
Location: Cluj - Napoca
CristiCiju Quote:
Nu cred sa fie doar 20lei termostatul. Poate 200. Pe ceva pdf de pe net am vazut ca termostatul de 75 este in jur de 30euro pe un site din Germania. La noi cred ca ajunge mai scump.
Nu am luat termostat original Alfa Romeo, ci am luat unul universal care s-a potrivit de minune. Si da, a fost doar 20 de lei si ceva, dintr-un magazin de piese auto aflat la mine pe strada. Am gasit chitanta in masina ;)


Asta azi vara. Intre timp posibil ca s-a scumpit.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Jan 2008, 21:11 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Si nu ai un cod, o firma ceva pentru termostatul respectiv?

Am verificat si soc si avans. Cea mai plauzibila explicatie ar fi tehnica de pornire defectuasa pe timp rece.

_________________
Alfa Romeo 75


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2008, 14:13 
Offline

Joined: 07 Dec 2007, 15:05
Posts: 10
Location: Cluj - Napoca
Din pacate nu am nici una nici alta, doar daca dau jos termostatul. Insa eu sunt sigur ca daca te duci cu termostatul tau vechi la un magazin serios de piese auto, iti pot recomanda cei de acolo unul nou, cu parametri identici.


Intr-adevar, carburatia porneste mai greu pe timp de iarna, desi nu stiu daca m-as pronunta in totalitate in favoarea ipotezei " asa e din fabrica ".


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Jan 2008, 14:39 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Nu, m-ati inteles gresit, m-am referit la faptul ca e posbil ca eu sa fiu de vina (de exemplu poate am dat prea multe sprituri si de asta sa se innece).
In privinta ZAR si celelalte le trimit putin mai tarziu. Oricum motorul este de 1600.

Edit.
Are cineva salvat fisierul "Group 55, Doors" (de aici http://www.users.on.net/~craigf/ ) sau eventual un alt link ca acesta nu merge? Multumesc!
Scuze de post dublu!
Gata vad ca si-a revenit intre timp.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Feb 2008, 13:36 
Offline
User avatar

Joined: 22 Oct 2007, 12:33
Posts: 57
Location: Bucuresti
Am si eu o intrebare - cutiile sunt la fel pentru 75 TS, turbo si V6? Eu vreau sa schimb cutia mea de 1.8 T ca trebuie sa schimb un sincron de la a 2-a si am gasit cutie de 2.o TS. Este tot cu autoblocant. Este vreo diferenta la prinderi, etc? Multumesc.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 21:43 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 19:10
Posts: 223
Location: Bucuresti
Salut,
Cutiile sunt diferite intre TS si Turbo-V6,sincer sa fiu nu stiu daca cutia in sine, dar ceea ce stiu sigur e ca diferentialul e diferit!
A uite: http://www.alfa75.info/id46.htm ,dupa cum spun astia rapoartele in cutie sunt la fel.
Un tip: daca vrei sa schimbi sincroanele doar (nu si pinioanele) poti sa inlocuiesti intre ele sincronul de a 5-a cu cel de a 2-a...Cel putin asta am aflat de la "guru" alfa 75 de pe afara. Ideea e ca cel de a 5-a nu va fi niciodata la fel de obosit ca cel de a 2-a, iar in a 5-a nu vei schimba probabil la fel de violent ca a 2-a ;)
Cheers!

_________________
cuore sportivo
....cuz straight line is for vaginas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Feb 2008, 22:48 
Offline
User avatar

Joined: 22 Oct 2007, 12:33
Posts: 57
Location: Bucuresti
Multumesc foarte mult de raspuns. Stiam si eu din ce am citit pe net ca 2 si 5 sunt la fel. Dar ma indoiesc, sincer, ca diferentialul este diferit. Nu de alta, dar si TS si turbo au Thorsen autoblocant si ma indoiesc ca ar fi simtit nevoie Alfa, la vremea respectiva, sa faca rapoarte diferite pentru puteri aproximativ egale - 155 si 150cp. Oricum, sa va ce ma avantajeaza mai mult, s-o schimb sau sa fac sincronul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Mar 2008, 12:32 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jan 2006, 19:10
Posts: 223
Location: Bucuresti
TS-ul are intr-adevar autoblocant,e prima din serie cu asa ceva, dar...daca te uiti atent prin informatiile date de constructor o sa vezi ca sunt diferente...nu le mai stiu exact dar asta avea 20-25% blocare, iar la TB,2.5 si 3.o mai mult (ceva de genul 50%). Diferentialul iti garantez eu ca e diferit la raportul final...la 3.0 aveam 40kmh/1000rpm, iar TS are 34kmh/1000rpm si avand in vedere ca rapoartele in cutie sunt la fel...rezulta ca doar diferentialul face diferenta.Diferenta intre TS si TB e enorma si nu ma refer la putere ci la cuplu...TB are un cuplu mult mai mare si oricum mult mai violent.
Parerea mea sincera e sa gasesti o cutie buna cu tot cu diferential pentru ca e criminal sa desfaci o cutie de viteze si mai ales cea de alfa75.Eu nu am avut "placerea" pt ca am vazut la un prieten cat s-a chinuit. In plus ca sa o montezi corect la loc iti trebuie niste sdv-uri speciale pt. strangerea la cuplu a arborelui primar cu pinionul de atac....daca ai manualul arunca o privire prin cutie!

_________________
cuore sportivo
....cuz straight line is for vaginas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 13:28 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Salutare! Revin cu o mica problema, de data asta poate primesc raspuns! :twisted:
De curand am facut un drum mai lung (Arad-Suceava) si am observat ca temperatura la apa ajunge uneori (in rampa mai ales) pe la 95 de grade, pe Tihuta a ajuns si aproape de 100 grade. Becul la apa nu s-a aprins. Am citit cate ceva pe net si scrie ca in mod normal ventilatorul porneste intre 82 si 88 grade parca; la mine insa incepe sa functioneze dupa 90 de grade. E normal asa? Senzorul care arata temperatura in bord si cel care porneste ventilatorul am vazut ca sunt plasate in locuri diferite, de aici sa fie diferenta? Precizez ca de curand am schimbat termostatul; inainte, pe timp rece si la drum intins temperatura nu urca mai sus de 60, acuma nu scade sub 80 si ceva de grade.
M-am cam lungit... :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:28 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Merci mult pentru raspuns!
Deci, ventilatorul porneste pe la 90 si un pic (92 zic eu) tot timpul. Radiatorul ma gandeam sa-l schimb cu unul mai mare chiar (asta am vazut recent ca este si indoit (cred ca la origini a suferit un accident). Aerisirea cum se face, in manual nu am gasit nimic de aerisire parca.

_________________
Alfa Romeo 75


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 14:35 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Merci mult pentru lamuriri! :thanks:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
dilimau, termocupla e calibrata la 98 grade!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 07 May 2008, 15:30 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
In manual scrie: Fan, cut-in temperature: 84 to 88 C iar la verificarea termocuplei scrie ca temperatura trebuie sa fie intre 88 si 92 C.
Care cum e?
E normal sa ajunga si la 100 grade temperatura apei?


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 104 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited