CristiCiju Quote:
Salutare!
Revin cu cateva probleme.
Zilele trecute am facut un drum mai lung si am observat ca la mers linistit, in oras sau in rampa temperatura apei creste ok, insa la viteza mai mare cateodata apa ajunge abia pe la 50 rar 60 grade, uneori chiar ajunge sub 50. E normal asa? E posibil sa fie de vina termostatul, sa nu inchida-deschida normal? Ma gandeam sa-l dau jos sa vad daca lucreaza ca lumea, e posibil reconditionat sau trebuie schimbat?
Parerea mea e ca termostatul sta deschis tot timpul, apa trece tot timpul prin radiator si la viteza mare scade temperatura apei, asa e sau ma insel?
Cel mai sigur este sa lasi masina in ralanti si sa vezi cand deschide / inchide circuitul de racire.
Dupa cum zici si tu, cel mai probabil e termostatul. Un termostat nou insa sa stii ca nu e o investitie majora, ultima oara cand mi l-am schimbat pe al meu, azi vara a fost ceva de genul 20 de lei daca imi amintesc bine. Reconditionat nu merita si nici nu cred ca este o optiune prea inteleapta / fiabila.
Fii atent insa si la nivelul lichidului de racire, la 75-ul meu cand se afla intre jumatate si minim imi oscileaza acul indicator al temperaturii.
Totusi, ar mai fi ceva de precizat:
a. Temperatura motorului la drumuri lungi si mai ales iarna, e normal sa fie mai mica decat la mersul in oras. Desigur, nu 50 de grade ( mie la drum lung iarna imi sta constant la 75 - 80 grade si la mers destul de turat cu cutie asa scurta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
) dar nici asa de incins ca in oras ( cand imi lucreaza termostatul destul de mult, mai ales la mers bara la bara unde ajunge repede la 90 de grade )
b. Aluminiul este la ordinea zilei .... if you know what i mean
CristiCiju Quote:
Si inca ceva. Dimineata, (cand e mai frig) porneste foarte greu, da rateuri si in carburator si pe evacuare. Am incercat sa umblu la avans: daca il dau prea mic - porneste greu, parca il opreste ceva sa porneasca, daca il dau prea mare da rateuri. Am schimbat 3 seturi de bujii, verificat fise (una era impuscata), tot asa face.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Si a mea face la fel, dupa:
- schimbat garnituri / membrane carburatoare
- reglat / sincronizat carburatoare
- reglat avans.
- schimbat bujii
- schimbat fise bujii
Urmatorul pas este sa verific iar compresia, si cu colortune-u sa imi verific amestecul. Daca descoper ceva o sa anunt.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)