#AF22 sitrep, atat din perspectiva mea, cat si a Giuliei:
Pentru mine, '22 a fost primul Fest in calitate de sofer. In '18 si '19 am avut rolul de copilot iar anul asta planul era sa raman in acelasi scaun, dar printr-o decizie de fractiune de secunda am ajuns sa conduc la primul roadtrip. Si la al doilea. Si la al treilea
Ma bucur tare mult ca am ajuns in spatele volanului. Iesirea asta a fost prima ocazie de cand am permisul unde am putut sa testez atat limitele mele, cat si ale Giuliei. Vorbind de ea, pot zice ca am ramas de-a dreptul surprins, daca nu chiar stupefiat, de cat poate duce masina asta. Pe masura ce inaintam, impingeam vitezele de viraj si punctele de franare din ce in ce mai departe, iar Giulia refuza sa dea gres. Am fugit dupa Veloce-uri, Quadrifoglii, Busso-uri si MultiAir-uri si, desi in linie dreapta ma loveam cu realitatea trista a celor 150 de cai, in viraje ajungeam sa le acopar oglinzile cu botul meu nervos si rosu. As putea spune ca si niste driver skills-uri au dus la asta, doar n-am ajuns pe locul 4 in Cupa Alfa Club prin noroc, dar mi-am zis ca atat timp cat am lamaita in geam ar trebui sa raman oarecum modest in privinta abilitatilor mele
La Sf. Ana, eu si Jull am decis sa ne desprindem un pic de restul si sa vedem ce pot masinile noastre. Sincer, plecasem cu gandul ca ne vom alerga un pic pe serpentinele din zona, apoi vom ajunge pe drumuri mai mari, unde el isi va putea scoate toti cei 510 cai din frau si ma va lasa undeva in satele din spate. Cam asa a si fost pe portiunile drepte si lungi, dar centrul de gravitatie mai jos si greutatea mai mica a Giuliei ma aduceau foarte aproape de Stelvio in fiecare portiune virajata, plus senzatia de stabilitate sporita pe care o aveam stand aproape lipit de pamant.
Dupa cei cativa zeci de kilometri de mers aproape de limitele mele, puteam sa trag linia linistit si sa zic ca mi-am demonstrat ce aveam de demonstrat. Chiar asta urma sa fac, dar printr-o alta decizie de fractiune de secunda am ales sa ma alatur baietilor pe drumul spre Lepsa - si ce bine am facut. In ciuda faptului ca probabil aveam cea mai slab motorizata masina de acolo, am alternat permanent intre kickdown si frana, am zburat din apex in apex si le-am tinut companie Alfelor mai bine pregatite pentru acel drum absolut spectaculos. Stiti vorba aia, 'drive it like you stole it'... cam aceea a fost mantra noastra in ultimul roadtrip. In cazul meu, daunele s-au limitat la temperatura motor peste jumatate si un miros puternic de frane incinse, ambele temporate, dar pentru altii (ask Iftao
), s-a lasat si cu fum si alte lucruri fun.
Ziua plecarii a fost mai chill, din fericire, cum ritmul a fost impus de cascatii de pe Valea Prahovei, cat si de dom' Cucu pe A3 cu ACC pornit. As fi zis ceva despre consum, dar cred ca ar fi de prisos avand in vedere cum am condus, asadar voi zice doar ca Fest-ul mi-a consumat un plin si jumatate, o performanta remarcabil (de slaba) avand in vedere Fest-urile anterioare
Pentru mine, Alfa Fest 2022 a fost de departe cel mai misto (nu c-ar fi greu de inteles de ce
), iar pentru Giulia probabil cel mai dificil, probabil nefiind adepta ideologiei 'If you no longer go for a gap that exists [...]' care m-a ghidat in ultimii ±750 km
Pe aceasta cale as dori sa le multumesc organizatorilor pentru ultimele zile, au fost absolut magnifice, iar acum astept cu nerabdare vesti despre unde ne va duce Fest-ul anul viitor