Jull Quote:
Cu ce ocazie pe la UMF?
Wasn't me
E prietena cu ea.
Din pacate concediul s-a terminat dar macar acum apuc sa updatez "jurnalul de bord". Am parcurs 2642 de km din Bucuresti pana in Lefkada si inapoi, dintre care aproximativ 550 au fost efectuati pe insula. Masina s-a comportat exemplar, nicio problema, a fost doar dificil sa ma desprind de volan in favoare prietenei pentru a pastra un nivel balansat de entuziasm pe drum.
Am luat-o usor, sa incerc sa ma obisnuiesc cu ea si cu puterea ei si mai sunt necesare niste mii (poate zeci de mii) de km pana sa pot spune ca o pot stapani si utiliza optim. Este fascinant cat de bine sta pe sosea la viteze mari si mai alex in viraje. Schimbarile treptelor de viteza sunt rapide si retrogradarea ni vederea unei depasiri din padele este un deliciu. M-am jucat destul de mult intre modurile DNA si mi se par bine gandite schimbarile de comportament si raspuns al acceleratiei, suspensieis, cutiei de viteze. In modul A nu am prea tinut-o deoarece am preferat sa ma joc cu acceleratia mai mult decat mi-ar fi permis modul respectiv. Imi place ca pot sa trec suspensia pe Soft in modul D si o buna parte din drum, mai ales la viteze mai mari am tinut-o asa. Odata ce treci de 140km/h este in treapta a 8-a indiferent de mod, asa ca poti sa o tii si in D cu acelasi consum ca in N sau A.
Ca viteza de croaziera am tinut-o pe autostrada la 140-150km/h cu ocazionale urcari pana pe la 180-190, de test
. Pe drumurile nationale am mers cu maxim 120, mai ales ca drumurile din BG nu sunt chiar cele mai bune, cu siguranta nu pt o suspensie sport. Probabil ca in depasiri acul sa se fii dus si inspre 160-170, dar na… e bine sa nu stai mult in depasire.
Insula Lefkada este muntoasa si cu diferente de nivel peste tot. Practic esti mai mereu ori in urcare ori in coborare, ceea ce cu o masina sport este foarte misto de experimentat, mai putin cand se ingusteaza drumurile si 2 masini nu mai incap pe sosea simultan.
Acestea fiind zise consumul la drum intins a fost undeva la 9.4-9.5% dar coroborat cu aproape un sfert de drum petrecut pe insula cu peste 12% am ajuns la o medie de fix 10% pe cei 2642 de km facuti.
Cum imi place sa fiu carcotas o sa fac un update la lista de "minusuri" sau nemultumiri:
- Desi scaunele sunt foarte comfortabile la drum lung, lipsa functiei tilt este in continuare dezamagitoare.
- Gura de ventilatie centrala din stanga are un flux de aer mai mic decat restul si face foarte greu gasirea unei viteze si pozitii optime in special in soarele arzator de 40 grade al Grecilor. Pracitc daca nu este in una din ultimele 2 trepte de viteza, gura respectiva pare ca nu ajunge la sofer in timp ce ventilatia laterala iti ingheata mainile pe volan. Nu inteleg de ce fluxul este iferit chiar si intre cele 2 guri centrale…
- AndroidAuto-ul nu este afisat pe tot ecranul, o treime din el fiind ocupat doar cu logoul AA. E o problema cunoscuta si discutata pe forumuri dar aparent Alfa trebuie sa vina cu un update sa suporte versiunea cu rezolutie scalabila.
- Tot Android Auto-ul se deconecteaza din cand in cand, uneori reconectandu-se automat, alteori fiind necesara reintroducerea cablului in telefon.
- Spatiile de depozitare sunt prea limitate. Ar fi fost ideal daca avea un loc usor accesibil unde sa pui telefonul si cheia. Varianta curenta este sa le tin in cup-holdere, dar daca ai si pasager in fata si ceva sticle/pahare in cup-holdere devine enervant. Iar un telefon mai mare nu incape prea bine in consola centrala (testat cu S10+/S8+)
Avand damblaua tuningului si modificarilor de la motociclete, am inceput sa ma interesez si despre ce mici/mari mod-uri pot sa ii fac si as fi curios sa aud parerea/experienta voastra:
- Deoarece imi doresc butonul ros de Start/Stop precum si retrofit-ul ACC+-ului, ma gandesc sa ii iau un volan de Q, care are cele 2 butoane incluse + pielea Alcantara si carbonul ca bonus. Am gasit pe Ebay un seller din Bucuresti care vinde. A facut cineva modificarea asta?
https://www.ebay.com/itm/Alfa-Romeo-Ste ... SwTs5dENGo
- Ca si performance upgrade-uri i-am gasit pe cei de la EuroCompulsion din US care par sa fie cei mai rigurosi in ceea ce priveste testarea produselor pe care le ofera. In principiu pachetul lor consta intr-un intake kit, un ECU tune si o evacuare care ar duce teoretic puterea la motor la aproximativ 390cp. Intake-ul si ECU tune-ul sunt relativ accesibile, insa presupun ca vor anula garantia, si asta e un risc pe care nu sunt dispus sa mi-l asum. Sunt curios totusi daca cineva a incercat asa ceva la Giulia sau are vreo experienta cu vreun alt tuner
https://shopeurocompulsion.net/collecti ... iulia-2-0l