It is currently 17 Nov 2024, 23:48

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 422 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1317 Next
Author Message
PostPosted: 11 May 2015, 15:25 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
:clapping: frumos !

Bravo dragos !

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 11 May 2015, 15:50 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6687
Location: Brasov... oarecum.
Lentila a deformat putin si roata spate pare de diametru mai mare ca cea fata. Tractiune? :lol:
Oricum, faina poza.

Si revenind la lucruri mai sanatoase, cum naiba montezi suruburile alea? ca m-am tot sucit si tot nu imi dau seama...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 11 May 2015, 15:56 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Le bagi din spatele butucului. Pe alea galbene. Ce tine nenea ala in mana e altceva.


Attachments:
hub-bearing-bolts.jpg
hub-bearing-bolts.jpg [ 197.93 KiB | Viewed 4349 times ]

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”
Top
   
PostPosted: 11 May 2015, 16:28 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
Foarte aiurea cu prezoanele astea!
De cand am masina am schimbat 2 butuci pe motiv de strangere dupa bataia vantului, dar culmea si pentru desfacere cu pistolul.
In consecinta desfac si strang doar eu; am mare grija la infiletare, bag WD40, invart spre stanga pana se aude clack si apoi o iau spre dreapta, si infiletez la mana pana la capat, apoi bag tubulara si strang la mana (va urma si o manometrica); si (Ness) prezoanele se strang cu mana si se desfac cu piciorul.
Prezoanele cu piulita nu sunt o solutie simpla, plug&play, compromit filetul din butuc, deci trebuie alti butuci sau cei vechi trebuiesc prelucrati.

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 16:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
O poza si cu fratele memeu! :wave:


Attachments:
rsz_111109030_10206901058466356_956751520918697900_o.jpg
rsz_111109030_10206901058466356_956751520918697900_o.jpg [ 69.33 KiB | Viewed 4275 times ]

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.
Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 21:23 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Referitor la prezoane ,poate va ganditi ca toate masinile de pe planeta sunt echipate de fabrica cu o cheie de demontat-montat roti ,ceea ce inseamna ca orice fiinta poate sa foloseasca acea scula ca sa desfaca si sa remonteze o roata fara ca aceasta sa cada pe drum.

Alfa Romeo, ca sa fie mai destepti, echipau masinile cu prezoane ca cele din poza lui Nae inca din anii 50, si ca sa fie siguri ca nu cad rotile, pe cele de pe partea stanga a masinii le faceau cu filet pe stanga.Cum baietii de la vulcanizare nu stiau despre acest lucru ,probabil ca multe prezoane au fost rupte cu ajutorul pistoalelor pneumatice ,si la mijlocul anilor 70 au renuntat. Fiindca prezonul e bun si scump ,Fiat a renuntat la el imediat dupa preluare.

In concluzie nu-i mai lasati pe vulcanizatori sa va desfaca si sa va remonteze rotile cu pistolul (sunt obligati prin lege sa aibe cheie dinamometrica si va garantez ca toate sunt noi-noute) si daca le strangeti la 7-8 kgfm or sa stea la locul lor.

De asemenea nu-i mai lasati sa va arunce prezoanele in praful de pe marginea soselei ci puneti-i sa le puna pe un servetel sau carpa.Si sfatul cu WD 40 e bun, iar un strop de vaselina e si mai bun.

Nae ,acum cativa ani cand ne-am cunoscut, am constatat ca erai singurul care stia ca prima regula ca sa cresti puterea este sa montezi axe cu came mai performante-ai facut acest lucru si la GTA ? Foarte buna ideea sa demontezi radiatorul de AC ,asa ca daca tot ai inceput ,vezi ca nici compresorul nu te ajuta prea mult ,sigur gasesti o curea mai scurta. Si la alternator, daca poti, pune-i fulia cu cel mai mare diametru pe care o poti gasi si monta-el nu e prea bucuros cand se invarte cu 15000 rot/min.Acelasi lucru si la pompa de apa, daca nu e pe cureaua de distributie.

Bafta la curse !


Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 22:34 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Credeam ca eu sunt singurul nebun care are grija ca atunci cand desface prezoanele sa nu cada cu filetul in praful de pe drum. :)
On topic, o poza face cat o mie de cuvinte... cat de bine arat GTA-ul tau pe circuit! :dribble:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 13 May 2015, 23:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6687
Location: Brasov... oarecum.
Aia cu prezoanele pe jos aveam si eu grija. Platformele astea mai moderne de ridicat masina au un locas special de pus suruburile la fiecare roata. Acum cat de curat e, ramane de vazut. De desfacut, i-am lasat sa le desfaca la pneumatic, dar la montat doar la mana.
Spre exemblu, la Autosoft, strang aia mereu cu cheia dinamometrica. Cel putin de cate ori am fost eu pe acolo. Chiar si atunci cand strang surubul la pistol. Diferenta e ca atunci face cheia click imediat, deci sigur pistolul strange mai mult decat trebuie. Cand strang la mana, cheia dinamometrica mai face vreo 2 ture.

Oricum, inca nu m-am elucidat de ce e mai bine sa fie tija filetata pe butuc si prinderea cu piulita, in detrimentul gaura si surub.
La masinile mai vechi nu prea stiu care e mecanismul de preluare a fortelor de la janta spre butuc, dar la astea mai noi exista pe de o parte inelul central, care oricum cred ca e ca backup daca se slabesc prezoanele, iar pe de alta parte, forta de frecare dintre janta si suprafata butucului. Asta e si motivul pentru care ai nevoie de un minim cuplu de strangere la prezon. Limita maxima este data de rezistenta surubului la intindere in lungul tijei. La strangere prea puternica, filetul nu pateste nimic, daca surubul a fost introdus corect, insa ii zboara capatana ca din pusca (asta pentru ca grupa uzuala pentru prezoane la ora actuala e 10.9, o grupa care nu are palier de curgere iar ruperea intervine casant).
Practic, masina nu se sprijina pe janta prin forfecarea surubului, ca ar fi nasol.

Mno, daca am aberat aiurea sa ma corecteze careva.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 14 May 2015, 07:14 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Nu e bine sa se desfaca la pneumatic pt ca solicitarea la forfecare este foarte mare si inutila (daca au fost stranse corect).

Sigur ca daca ai fi vulcanizator ,nu ti-ar fi comod sa strangi si sa desfaci sute de prezoane zilnic ,de aceea au fost introduse respectivele pistoale ,asa ca puteti fie sa desfaceti si strangeti singur roata (rotile ) cu o cheie in cruce ,fie sa-l cinstiti pe bietul amploaiat, ca sa o faca el.Iesiti in castig oricum-Nae stie.

Oricat ar parea de ciudat inelul de centrare exista de cand au aparut jentile cu prindere prin prezoane.

Prezoanele se fac de calitate 10.9 pt ca solicitarea lor principala este la forfecare (acceleratie+franare) si in secundar la intindere (viraje+strangerea rotii).

Nu exista nici un avantaj tehnic intre prezonul cu piulita si cel care se infileteaza in butuc ,economic da ,pt ca daca se defecteaza filetul din butuc, trebuie schimbat ,deci cost piesa+manopera ,de aceea s-a generalizat constructia cu butuc filetat.


Top
   
PostPosted: 14 May 2015, 08:40 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7427
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
Mai exista si avantajul rapiditatii la cele cu prezon cu piulita. Parca sunt sanse mai mici sa strici ceva cand te grabesti.

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 14 May 2015, 09:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2935
Location: Bucuresti
tzzivii Quote:
Mai exista si avantajul rapiditatii la cele cu prezon cu piulita. Parca sunt sanse mai mici sa strici ceva cand te grabesti.
Daca Alfa nu ar avea prezoane cu pas marunt, nu ar fi nici o problema!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 14 May 2015, 10:34 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
alfacorse Quote:
Nae ,acum cativa ani cand ne-am cunoscut, am constatat ca erai singurul care stia ca prima regula ca sa cresti puterea este sa montezi axe cu came mai performante-ai facut acest lucru si la GTA ? Foarte buna ideea sa demontezi radiatorul de AC ,asa ca daca tot ai inceput ,vezi ca nici compresorul nu te ajuta prea mult ,sigur gasesti o curea mai scurta. Si la alternator, daca poti, pune-i fulia cu cel mai mare diametru pe care o poti gasi si monta-el nu e prea bucuros cand se invarte cu 15000 rot/min.Acelasi lucru si la pompa de apa, daca nu e pe cureaua de distributie.

Bafta la curse !
Salut Serban! :)

Pentru anul acesta motorul ramane cum a fost facut de mama Italia.

Am lucrat nitel la evacuare, dar nu musai pentru putere, pentru temperaturi mai joase in compartimentul motor.

~250 cai sunt absolut suficienti, tre sa o fac sa foloseasca puterea asta, dupa sa ma gandesc la ceva suplimentar.Ideea e sa petrec cat mai mult timp la pista, pentru dezvoltarea mea si a masinii.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 May 2015, 09:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
negru...numa negru! :dribble:


Attachments:
rsz_1img_0132.jpg
rsz_1img_0132.jpg [ 116.55 KiB | Viewed 5317 times ]

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.
Top
   
PostPosted: 22 May 2015, 09:56 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2009, 10:50
Posts: 1198
Car: Alfa 33 16v QV P4
Location: Bucuresti
Nice nice :D

_________________
"If everything seems under control, you're just not going fast enough"
Alfa Romeo 33 Boxer 1.7 16V Quadrifoglio Verde "Forza"
Image


Top
   
PostPosted: 22 May 2015, 10:39 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
arata foarte bine. :clapping:

ma intreb daca s-ar vedea bine si in combinatie cu jante argintii !? M-ai pus pe ganduri... :scratch:

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 22 May 2015, 10:44 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Mno, nu e intentionat.

Asa sunt etrierii de la mother Italy.

O sa fie rosii pan la urma, cred :D

Problema e ca la powdercoat nu mai iese rosu original, iese cu o tenta de oranj.No me gusta :bash:

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 22 May 2015, 11:37 
Offline

Joined: 23 Oct 2008, 16:01
Posts: 204
Superbune Toyo alea am fost foarte multumit de ele spre deosebire de yokohama ,de unde le-ai luat si cu cat ?

Te duci in weekend la Adancata ?


Top
   
PostPosted: 28 May 2015, 22:51 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3324
Car: Giulia Q
pt prezoane trebuie sa folosesti vaselina cupru si stai linistit

http://www.pieseauto.ro/vaselina/ford/m ... 48386.html" onclick="window.open(this.href);return false;

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2016, 00:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
pentru 14 feb :twisted:


Attachments:
rsz_img_2247.jpg
rsz_img_2247.jpg [ 222.74 KiB | Viewed 4884 times ]

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.
Top
   
PostPosted: 14 Feb 2016, 00:43 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Vad ca te-ai pregatit. Ai dat pe gat o lada de bere...

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2016, 02:45 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6687
Location: Brasov... oarecum.
Coa'e, zi-mi ca sunt macar PS4 sau mai sus...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2016, 03:11 
Offline
User avatar

Joined: 16 Aug 2011, 15:07
Posts: 526
Car: Stelvio
Location: constanta
Buna si sarbatoarea americanilor la ceva


Attachments:
FB_IMG_14554086127529579.jpg
FB_IMG_14554086127529579.jpg [ 219.47 KiB | Viewed 4826 times ]

_________________
Alfa Romeo Stelvio 2.0 T Q4 280 HP
Ex: Alfa Romeo Brera 2.4 JTDm 20v 210 HP
Top
   
PostPosted: 14 Feb 2016, 07:09 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
yux_mm Quote:
...zi-mi ca sunt macar PS4 sau mai sus...
Pilot Sport Cup 2, "Homologated for the road, designed for the circuit"...

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2016, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2012, 15:57
Posts: 3590
Car: Stelvio QV
Location: Bucuresti
Din ce am inteles sunt eceptionale pe asfalt uscat, sa le tocesti cu placere :wink:

_________________
Stelvio QV
Stelvio Veloce 280cp - Visconti viewtopic.php?f=91&t=29263

Am avut:
1. 156 GTA viewtopic.php?f=17&t=28029
2. 2xStelvio 2.2 jtdm 210 CP Q4
3. Giulia Veloce viewtopic.php?f=90&t=27090
4. Brera 1.750 TBI viewtopic.php?f=22&t=27532
5. GT 1.9 JTDM http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=18&t=25735
6. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://www.alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=23381
7. Giulietta QV http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=24393
8. 159 TBi ti 250 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=23&t=22223
9. Giulietta 1.4 Mair 170 CP http://alfaclub.ro/forum/viewtopic.php?f=63&t=22292
10. 159 2.4 JTDM 200 CP
11. 159 TBi 200 CP

AutoRulateLeasing
https://autorulateleasing.ro


Top
   
PostPosted: 14 Feb 2016, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2133
Car: 156 GTA
Multumesc!

Urmeaza un update mai amplu, stay tuned. :)

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 422 posts ]  Go to page Previous 19 10 11 12 1317 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited