Dupa "studiul" pe care l-am facut pe seama uleiurilor (pentru a utiliza unul bun sau cel mai bun pentru masina mea), a mai aparut o noua "problema": filtrul de ulei.
Stiam ca nu poate fi ales la intamplare (am avut si situatii cand dupa schimb, a scazut presiunea si cauza (constatata si remediata) a fost filtrul de ulei).
Spre norocul meu, ca sa ies din dilema, am gasit acum vreo 2 ani, 2 filtre originale pentru Alfa 155, care... s-au terminat. Acum trebuie sa aleg altceva, am spus ca e simplu, il voi pune pe cel mai scump, dar la cel mai scump (Mahle) nu gasesc informatii despre presiunea de deschidere supapa trecere si nici despre supapa antiretur. Urmatorul, pe lista, e Mann (este bun pentru toti) dar am constatat ca presiunea e 1,2 in timp ce alte filtre (Ufi, Sofima), mai ieftine, au 1,6. Pentru unii (care au studiat filtrele, le-au taiat, au analizat hartia si supapele) cica etalonul e Purflux.
Deci cei pentru care filtru de ulei era banal, acum nu prea mai e, iar cei care au cunostinte despre asa ceva poate vin cu pareri.
Completez cu 2 informatii:
Supapa anti-retur: asigura ca filtrul si traseele de ulei nu se golesc cand motorul este oprit si ca uleiul este imediat disponibil cand motorul este pornit.
Supapa bypass: asigura ca uleiul este disponibil cand motorul este pornit la rece sau cand perioada de service este de mult depasita, daca filtrul de ulei este foarte murdar (cu cat trebuie o presiune mai mare ca sa se deschida bypass-ul cu atat e mai bine, se filtreaza uleiul si in sarcina mai mare cand este turat motorul).
_________________ V E R O C U O R E S P O R T I V O
|