It is currently 23 Sep 2024, 07:27

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next
Author Message
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 29 Aug 2014, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 09 Dec 2013, 18:01
Posts: 69
Car: 159/1.9 JTDm
Location: Constanta
Cu cateva posturi mai sus a scris cineva cui poti da pm sa te ajute

_________________
Image


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 15:08 
Offline

Joined: 05 Dec 2012, 17:23
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Iasi
Imi poate spune cineva daca la 159 exista regenerare automata a DPF-ului fara sa-ti spuna ceva in bord in momentul in care are loc?


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 15:21 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1609
Exista regenerare si nu iti arata nimic in bord atunci cand se intampla asta. Vezi doar pe consumul instant o crestere foarte mare. Si ar trebui sa "simti" masina. Sa nu opresti motorul in timpul regenerarii.


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 16:11 
Offline

Joined: 05 Dec 2012, 17:23
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Iasi
ionutp Quote:
Exista regenerare si nu iti arata nimic in bord atunci cand se intampla asta. Vezi doar pe consumul instant o crestere foarte mare. Si ar trebui sa "simti" masina. Sa nu opresti motorul in timpul regenerarii.
Am observat de vreo 2 ori cresterea foarte mare a consumului instant si m-am gandit ca e regenerarea si i-am dat blana. Dar nu eram sigur ca asta se intampla pt ca nu-mi spunea nimic in bord. Sunt variante care te anunta si variante care nu?! E stupid.


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 16:12 
Offline
User avatar

Joined: 20 Apr 2010, 14:54
Posts: 1465
Car: Alfa Romeo Brera
Location: Bucuresti
pe langa cresterea consumului instant iti mai dai seama dupa acul de la ceasul turbo, nu mai sta pe 0 la relanti.

_________________
-Alfa Romeo Brera-
EX: Ducati Monster
EX: Alfa Romeo 159 TI 2.4 Nero'Etna
EX: Alfa Romeo 159 my09 2.0JTDm TI
EX: Renault Twingo 1.2
EX: Fiat Barchetta 1.8
EX: Alfa Romeo 159 my08 1.9JTDm
EX: Alfa Romeo 147 1.9JTD 140cp(soft Tibi)
Ex: Skoda Fabia 1.2 54cp


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 16:25 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1609
nueu Quote:
Sunt variante care te anunta si variante care nu?! E stupid.
Nu sunt astfel de situatii, nu ai niciun martor in bord care sa anunte asta, doar daca te afli in meniul de consum instant vei vedea un consum mare, daca nu esti in acest meniu nu iti dai seama de regenerare, poate sa observi acul turbo, cum zice Pablo si faptul ca masina "isi schimba" usor comportamentul.


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 19:27 
Offline

Joined: 05 Dec 2012, 17:23
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Iasi
ionutp Quote:
nu ai niciun martor in bord care sa anunte asta
Pai in cartea tehnica povesteste despre situatia asta si arata o pictograma care ar trebui sa apara pe display cand e in regenerare. Si cei de la reprezentanta mi-au spus la fel.
Hai sa o luam altfel: toate 159 au DPF si automat toate 159 au si autoregenerare. Corect?
A vazut cineva misterioasa pictograma?


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 21:10 
Offline

Joined: 10 Jun 2014, 15:49
Posts: 476
Car: BMW 320D
Pe acest forum exista absolut toate informatiile care te intereseaza in legatura cu regenerarile de DPF la 159 ! Nu e OK sa intrebi asa ceva inaine sa citesti!
Cel de la reprezentanta daca ti-a spus ceea ce sustii mai sus, e un dobitoc!

_________________
Current: Mercedes C220 (2018)
EX:
BMW 320 d (2016)
Audi A3 sedan (2014)
Giulietta (2012)
Alfa MiTo (2011)
Alfa 159 (2008)


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 22:48 
Offline

Joined: 25 Jan 2012, 20:26
Posts: 160
Car: alfa romeo 159
daca vrei sa anulezi dpf o faci cu ecu safe 2.0...e simplu ca buna-ziua..
pentru anularea egr-ului ai nevoie de professional egr remover 2.2 si tot asa..foarte simplu.
mai ai nevoie de galleto 1260 sau mai bine mpps..eu am facut-o cu galleto;si de supresor de dpf..eu l-am cumparat de la reprezentanta.Supresor+garnitura metalica triunghiulara =100€


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 22:50 
Offline

Joined: 25 Jan 2012, 20:26
Posts: 160
Car: alfa romeo 159
makaveliDaDon Quote:
daca vrei sa anulezi dpf o faci cu ecu safe 2.0...e simplu ca buna-ziua..
pentru anularea egr-ului ai nevoie de professional egr remover 2.2 si tot asa..foarte simplu.
mai ai nevoie de galleto 1260 sau mai bine mpps..eu am facut-o cu galleto;si de supresor de dpf..eu l-am cumparat de la reprezentanta.Supresor+garnitura metalica triunghiulara =100€

P.D. nu e nevoie de remap,o faci tu acasa.Bineinteles,e riscul sa blochez ecu la scriere si n-ai facut nimic.Dar cu grija si cateva atentii o poti face


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 23:29 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
makaveliDaDon Quote:
daca vrei sa anulezi dpf o faci cu ecu safe 2.0...e simplu ca buna-ziua..
E simplu ca buna ziua si prost ca noaptea :D Ai macar cea mai vaga idee cum anuleaza ecu safe dpf-ul?

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 23:43 
Offline

Joined: 25 Jan 2012, 20:26
Posts: 160
Car: alfa romeo 159
ILuzoriu Quote:
makaveliDaDon Quote:
daca vrei sa anulezi dpf o faci cu ecu safe 2.0...e simplu ca buna-ziua..
E simplu ca buna ziua si prost ca noaptea :D Ai macar cea mai vaga idee cum anuleaza ecu safe dpf-ul?
da,ii bifezi casuta si salvezi documentul si gata
nu am zis in niciun moment ca e cea mai buna metoda...e simplu si ieftin


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 23 Oct 2014, 23:49 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Super!
Iti urez mult succes in momentul in care vei avea probleme cu masina dar totusi check engine-ul nu va fi aprins si culmea...nici o eroare stocata.
Dar sigur vei bifa si atunci o casuta si gata :lol:

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 00:11 
Offline

Joined: 25 Jan 2012, 20:26
Posts: 160
Car: alfa romeo 159
ILuzoriu Quote:
Super!
Iti urez mult succes in momentul in care vei avea probleme cu masina dar totusi check engine-ul nu va fi aprins si culmea...nici o eroare stocata.
Dar sigur vei bifa si atunci o casuta si gata :lol:
mersi mult
astept nerabdator ziua aia
pana atunci dorm impacat cu gandul ca nu am cheltuit 230€ pe un remap
de moment I-am facut 3500km si merge mai bine ca niciodata,toba nu e murdara,suna foarte fin,fara regenerari,ceva mai multa scanteie,etc
chiar nu ma nelinisteste strategia ta


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 09:03 
Offline

Joined: 10 Jan 2009, 22:43
Posts: 460
Hai sa punem punct.
Fiecare face ce vrea cu masina lui, important este sa doarma linistit, asa cum ai spus si tu :)

_________________
http://squadracorse.ro - Passione per Chiptuning


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 12:44 
Offline

Joined: 05 Dec 2012, 17:23
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Iasi
AlexMito Quote:
Pe acest forum exista absolut toate informatiile care te intereseaza in legatura cu regenerarile de DPF la 159 ! Nu e OK sa intrebi asa ceva inaine sa citesti!
Cel de la reprezentanta daca ti-a spus ceea ce sustii mai sus, e un dobitoc!
Asa ceva! Cum se poate?!
Daca tu raspunzi random doar ca sa strangi cat mai multe postari pe "acest forum", te inteleg, sunt tolerant. Daca ai fi citit mai atent, ai fi vazut ca este vorba despre existenta/inexistenta unui martor in bord pentru asa ceva. Am citit topicurile pe acest subiect si nu am vazut la nimeni sa aiba asa ceva. (Daca exista pe undeva intr-un colt de forum ceva legat de treaba asta si nu am vazut, imi cer scuze pentru scapare)
Ala de la reprezentanta poate o fi "un dobitoc" cum spui tu (am vazut cazuri) desi omul imi printase sectiunea din cartea tehnica a masinii cu martorul/pictograma respectiva. Avand in vedere ca am cautat apoi in manual si am gasit aceeasi chestie, ma intreb care-i dobitocu' pana la urma? Noi sau ei?
Uite si pictograma (o gasesti in manual la pagina 178):


Attachments:
DPF.jpg
DPF.jpg [ 16.39 KiB | Viewed 2370 times ]
Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 13:38 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
nueu Quote:
AlexMito Quote:
Pe acest forum exista absolut toate informatiile care te intereseaza in legatura cu regenerarile de DPF la 159 ! Nu e OK sa intrebi asa ceva inaine sa citesti!
Cel de la reprezentanta daca ti-a spus ceea ce sustii mai sus, e un dobitoc!
Asa ceva! Cum se poate?!
Daca tu raspunzi random doar ca sa strangi cat mai multe postari pe "acest forum", te inteleg, sunt tolerant. Daca ai fi citit mai atent, ai fi vazut ca este vorba despre existenta/inexistenta unui martor in bord pentru asa ceva. Am citit topicurile pe acest subiect si nu am vazut la nimeni sa aiba asa ceva. (Daca exista pe undeva intr-un colt de forum ceva legat de treaba asta si nu am vazut, imi cer scuze pentru scapare)

Ala de la reprezentanta poate o fi "un dobitoc" cum spui tu (am vazut cazuri) desi omul imi printase sectiunea din cartea tehnica a masinii cu martorul/pictograma respectiva. Avand in vedere ca am cautat apoi in manual si am gasit aceeasi chestie, ma intreb care-i dobitocu' pana la urma? Noi sau ei?
Uite si pictograma (o gasesti in manual la pagina 178):
Usor, usor !
Treaba sta in felul urmator: masina face regenerari ale filtrului de particule cand acesta ajunge la un anumit grad de incarcare, regenerari care nu sunt semnalizate in nici un fel si pe care le poti detecta in felul mentionat de colegi mai sus- consum mai ridicat, indicator presiune turbina care se comporta diferit, sunet mai "viguros" al evacuarii si un miros mai intepator al noxelor, etc.-
Daca gradul de incarcare depaseste un al doilea prag, superior primului, vei avea martorul aprins in bord. Asta e momentul in care ar trebui, cat de repede cu putinta, sa faci un drum in conditiile detaliate in carte.
Prin urmare, cel de la reprezentanta ti-a spus doar o parte din adevar.


L.E. Era pe forum un filmulet de pe youtube, postat de comanr, cred, in care explicata functionarea DPF-ului.


Last edited by tm08alt on 24 Oct 2014, 13:47, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 13:47 
Offline
User avatar

Joined: 13 Jun 2011, 23:21
Posts: 507
Car: BMW Z4 2.8i
Location: Timisoara
Acea pictograma nu apare la regenerare ci in momentul in care filtrul e îmbâcsit.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
2014 BMW Z4 2.8i Sdrive automatic
ex: 2010 Alfa Romeo MiTo 1.4 TB 155
ex: 2007 Alfa Romeo 159 1.9 jtdm 16v Q-tronic
ex: 2004 Audi A6 2.5 TDI Multitronic


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 13:49 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
mishu87 Quote:
Acea pictograma nu apare la regenerare ci in momentul in care filtrul e îmbâcsit.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Exact asta spuneam si eu.


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 13:58 
Offline

Joined: 05 Dec 2012, 17:23
Posts: 103
Car: Alfa Romeo 159
Location: Iasi
Aha, am inteles. Mersi "tm08alt".
Lamurire pentru cei care vin cu solutii si injuraturi: functionalitatea DPF-ului, cum se comporta la regenerare si cum faci DPF off imi sunt cunoscute. Era vorba doar de pictograma. :P


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 14:06 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
Mi-a aparut mie pictograma respectiva nu demult (apare in coltul stanga-jos al display-ului multifunctional, cred ca in acelasi loc cu alte atentionari gen bec ars, nivel scazut al lichidului de parbriz, atentie gheata, samd; are culoare portocalie), dar mesajul era putin diferit, spunea ca este imbacsit filtrul, nu ca ar fi fost in curs de regenerare. Am dat o tura pe autostrada (2x~10km) si a disparut mesajul. Inclin sa cred ca a mai facut masina cateva regenerari fara sa imi afiseze nimic. Presupun ca ar anunta daca nu trebuie oprit motorul in timpul regenerarii (evident, optim e sa il lasi sa isi faca treaba pana la capat).

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 14:14 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Cam astea ar fi etapele regenerarii si martorii/pictogramele care ar trebui sa le insoteasca. Din cate stiu, la 159 s-a facut un update de soft tocmai pentru ca nu era avertizat soferul prin pictograma respectiva ca se afla in regenerare si nu trebuie oprit motorul.


Attachments:
DPF.jpg
DPF.jpg [ 97.67 KiB | Viewed 2347 times ]

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”
Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 14:16 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1609
Cand este filtrul imbacsit si necesita blana/regenerare, primesti ceva de genul pe display : clogged dpf filter...nu stiu exact tot mesajul.


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 24 Oct 2014, 22:59 
Offline

Joined: 25 May 2012, 10:28
Posts: 33
Car: 159
Location: timisoara
salut,
1. eu cand bag motorina de la petrom sau omv am de fiecare data probleme cu filtrul de particule iar cand bag benzina imi da eroare pe sonda lambda. dupa 100-150 km se aprinde becul. deci am renuntat sa mai cumpar de la ei.

2. am ajuns la concluzia ca uneori regenerarea din soft nu este la fel de eficienta ca si regenerarea care si-o face ea in mers. anul acesta inainte de a pleca in concediu am avut problema ta. i-am facut regenerare din soft si am obtinut valoarea de 97% . dupa 100 de km aceeasi problema. am mers asa pana la intrarea pe autostrada in serbia unde am resetat eroarea dupa care pe autostrada o tineam intre 2750-3000 rot/min. surpriza pana in grecia nu sa mai aprins nimic. cand am ajuns i-am facut diagnoza iar filtrul de particule mai era doar 42 % colmatat.

3. semnalul luminos se aprinde doar cand este filtrul imbacsit nu si cand se face regenerarea.

_________________
https://www.facebook.com/profile.php?id=100009955474092" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject: Re: Filtru de particule
PostPosted: 25 Oct 2014, 11:44 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2008, 13:43
Posts: 368
Car: 159 2,4/Giulietta TB
Location: Timisoara/Trier DE
khamsin Quote:
salut,
1. eu cand bag motorina de la petrom sau omv am de fiecare data probleme cu filtrul de particule iar cand bag benzina imi da eroare pe sonda lambda.
Tare Alfa asta. Si cum faci, se prinde singura daca ai bagat benzina ori motorina sau ai un comutator? :ziped: :lol:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 120 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited