saptamana trecuta - destinatia a fost Olanda.
bineinteles am preferat sa merg noaptea in Ro ca de fiecare data in ultimii ani pentru ca e drumul liber si nu vreau sa fac mii de ore in spatele carutelor.
P.Neamt-Tg.Neamt- Falticeni- Vatra Dornei-Bistrita-Dej-Cluj-Oradea - drum bun si foarte bun, am preferat varianta asta chiar daca a fost mai lunga dar pentru calitatea drumului.
s-a facut dimineata cand eram in vama, am spalat masina (mentionez pentru ca n-a mai fost nevoie sa o spal cat am fost in strainatate, cand m-am intors in tara dupa o saptamana si 3-4000 de km in plus era aproape la fel; apoi pana la Bucuresti a devenit neatractiva vizual, plm Romania)
Ungaria+Austria - pilot automat+plictiseala crunta, autostrada in Ungaria usor superioara celei austriece
Germania - mai fusesem dar cu vechea masina (Astra 105 CP benzina); dar acum a fost raiul pe pamant! 170-180 in plin, cu varfuri de 200-220 km/h si nici o clipa nu am avut senzatia de nesiguranta, lipsa de control etc datorita autostrazilor de la ei (virajele, calitatea asfaltului, intrari, iesiri)
am traversat Germania si doar in vreo 3 locuri aveau semn de denivelari pe drum, am redus la 120 din motive de siguranta desi nu era limita si am redus degeaba, ei au alte standarde pentru denivelari.
mi-a placut civilizatia din trafic, inclusiv soferii de Porsche care treceau ca trenul pe langa mine (probabil aveau 240) franau si reduceau pana la 120 in spatele soferilor mai lenti aflati in depasire, fara flash-uri, semnalizare stanga, apoi cand li se facea loc bagau talpa.
max 2 Alfe vazute, dar nu mi s-a parut ca ar fi criza privind ce masini aveau nemtii
Olanda - limita de 120 aproape peste tot, socant la inceput, am crezut ca stau pe loc; mult mai aglomerat decat in Germania, se merge in sir indian pe ambele benzi, toata lumea cu 120; apoi am inteles de ce peste tot e limita, tara e mica, ajungi lejer oriunde doresti.
numarul de Alfe a sporit simtitor.
frumoasa tara, superbe campurile de lalele! ca sofer trebuie sa fii de doua ori mai atent din cauza biciclistilor, protejati la maxim (in caz de accident f rar scapi ca nevinovat daca ai 4 roti); piste de biciclete inclusiv intre orase, amenajate in afara soselei, mi-a fost rusine si mila de Romania privind la calitatea lor si gandidu-ma la ce sosele avem noi si cum ii tratam noi pe ciclisti, biciclisti de toate varstele, de la 75 de ani pana la mame cu copil de 1 an pe bicicleta, probabil la noi am fi fost foarte mirati pentru ca pe unii "ii cauta moartea pe acasa", pe celelalte le catalogam drept inconstiente ca isi expun bebelusii la asemenea riscuri; basca, bebelusii aia stateau cu capul descoperit desi batea vantul si erau 10-13 grade.
cu toate astea rar vezi o tipa blonda cu corp frumos, talie. desi dau la pedale, au corp gen "dulapior", probabil au nevoie de strat de grasime protector. iar populatia mi s-a parut imbatranita, putini tineri in comparatie cu varstnicii, poate o fi si o urmare a nivelului de trai.
am ramas mut cand am vazut ca au construit in nordul tarii o autostrada pe un dig. le-a luat 12 ani cu tehnologia din 1920 sa faca in plina mare un dig de 40 de km lungime si vreo 50 de m latime ca sa se protejeze de inundatii si de mandrie au turnat si o autostrada pe el (A7). noua ne-a luat 12 ani sa facem centura Ploiestiului, 2 gauri in pamant si 2 cocoase la Baneasa si pasajul Basarab. in sec 21.
apoi am vazut si autostrada care trece pe sub aeroport, ma rog prin pasaj, cand am intrat in pasaj pe deasupra, chiar in acel moment, facea manevre un avion urias trecand de pe o parte pe alta a autostrazii. m-am simtit mai taran asa, un fel de european de mana a coispea, nici macar european "B". am mai vazut si alte tari dar vizita asta a avut un impact mai dureros, poate din cauza varstei habar n-am.
intoarcere:
Olanda - incalzirea
Germania
Austria+Ungaria -
, IMO, maghiarii astia neseriosi au prelungit autostrada dincolo de Mako, pun o presiune aiurea pe noi sa le dam un semn unde se va pupa autostrada lor cu a noastra in 2050.
si din nou Romania - de data asta Nadlac - Arad - Timisoara - Lugoj - Caransebes - Craiova - Pitesti - Bucuresti.
Nadlac - am ras cu pofta la explicatiile in engleza ale ro-vignetei de pe semnele de circulatie decrepite din vama; auzi la ei "necessary road tax", mno, cat 0 Eur am platit in Germania si Olanda si ce am primit acolo ?
cat am oprit la Nadlac am refuzat primul serviciu oferit in Ro - spalarea parbrizului de catre o tiganca cu ceva smarc. m-a vazut cu nr de B si a renuntat rapid, dar daca eram cu nr de Deutschland...
Arad- Timisoara pe autostrada; am vazut semne cu Bucuresti 5xx km si ma gandeam ca s-a grabit Sova si a facut autostrada cat am lipsit eu o saptamana; am vazut si km marcati pe autostrada cu km 540, km 541 si ma gandeam ca am intrat intr-o falie temporala si am intarziat 50 de ani (vorba unei inscriptii din Vama Bors?) si chiar exista o autostrada de 600 de km in Romania, dar am fost readus la realitate cand autostrada s-a terminat; btw, e plina de semne de lucrari chiar si unde nu sunt lucrari si cred ca 90% din ea are limita de 100 km/h. hau-hau, autostrada puIii!
drumul pana la Bucuresti ok, cu exceptia unei zone pe centura Caransebes sau Orsova unde niste isteti au lasat o frumoasa denivelare in drum; pe o portiune lunga de cam 2 masini, pe toata latimea soseaua e cu vreo 20-30 de cm mai jos, e drept semnalizata si cu reducerea vitezei pana la 30. am luat-o cu 60 si am crezut ca se dezintegreaza masina. e un fel de aterizare si decolare fortata in 2 secunde. prietena a crezut ca am plutit cand am "decolat".
tot pe drumul asta plin de tiganci prin parcari, amatoare de supt puIa la ora 12 la amiaza. nu vazusem nici una in afara pe marginea strazii, am vazut aici in plina zi in mai multe locuri, e oferta...
peisaje superbe si la noi, mi-a placut zona si nu mi-a parut rau ca am ales sa merg pe zi prin Ro, nu mai fusesem pe acolo ziua.
in Slatina am injurat de toti sfintii, o situez pe locul 2 dupa Botosani si inaintea Ploiestiului la top "ai intrat in oras si vrei strazi ? da-te-n puIa mea de pretentios! da unde te crezi aicea ?"
Pitesti-Bucuresti - pe alocuri nu poti merge pe prima banda din motive de asfalt, asa ca esti nevoit sa mergi pe banda de depasire; am vazut si 2 autostopisti pe autostrada, I mean...
si am scris toata poliloghia asta doar pentru ca voiam sa va zic ca pana la alegeri vom avea gata Comarnic-Brasov, Pitesti-Craiova si centura de Sud. a zis Sova.