lucianm Quote:
2015, adica peste mai mult de doi ani?
Bai, oameni buni, va rog, lamuriti-ma, ca am impresia ca ceva nu functioneaza in mintea mea: peste doi ani trebuie sa dureze, din momentul semnarii actelor, dezvoltarea unui model? Care mai e si bazat pe o platforma/mecanica existenta deja si rodata in timp?
da, poate dura chiar si mai mult de doi ani. Pai ia gandeste-te, dau doar cateva exemple:
- stabilirea ambiantelor interioare
- stabilirea ambiantelor exterioare
- stabilirea numarului de optionale oferite si identificarea lor (posibil diferentiate pe regiuni)
- (efectuarea unui mic studiu de piata avand ca scop identificarea nevoilor clientului - durata x luni)
- design
- acustica
- inginerie
- contractarea furnizorilor si gasirea celor mai bune (astazi doar "ieftine") solutii
- testarea masinii (se fac si sute de mii de km in teste - pe pista interna, pe standul de probe, pe strada in camuflaj)
- teste clinice, pricing-uri ...
etc etc
In plus, toate astea trebuiesc reunite cumva. Si de-abia atunci incepe haosul: responsabilul "feng shui" vine si cere TV de 80 de inci in masina, "asta e viitorul" in viziunea lui. Apoi vine ingineru' si-i da cu TV-ul dupa el, refuzandu-l in acelasi timp, pe motiv ca-i ingreuneaza masina. Dupa inginer vine si fatuca aia cu fusta scurta care se ocupa de interfata om-masina si zice ca nu ar fi tocmai potrivit sa montezi un TV de 80 de inci in masina, deoarece nu e ergonomic, dar ea propune sa se monteze un ceas cu cuc 3D si ecran LED.
Si asta e doar o parte, gandeste-te cate sute/mii de procese (mai mari, mai mici) se vor fi finalizat pana ca masina sa fie gata de livrare. E o intreaga "lupta" intre departamente, scopul final fiind crearea unui automobil "perfect". Culmea, unora chiar le iese. Ai dracu' nemti!