It is currently 08 Oct 2024, 17:52

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 23 Aug 2012, 09:12 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Salutari, am stat ieri si am citit cred ca jumatate din forum, mai trecusem pe aici si cu alte ocazii ( cand analizam varianta cumpararii unui 159 ) si acum la cafeaua de dimineata iata situatia si dilemele mele :

O sa incep cu un mic istoric auto dpdv persoal ca sa va faceti o opinie despre atributele care le am cand compar alfa cu .. celelalte masini.

Mi-am inceput experientele in ale condusului si ale apreciatului masinilor cu o dacie din familie din 77 sau 78 si m-a impresionat elasticitatea motorului si buna functionare a cutiei, restul era varza.

Am continuat cu un Cielo automat careuia la vremea aia la banii respectivi nun aveai ce sa ii reprosezi dpdv confort si chiar consum. Unde m-a dus masina asta si de unde m-a scosm jos palaria !

Am vrut mai mare si am trecut la Espero automat, o janghina de masina, nominal aia caci ca si model nu e rau pt anii ei, de care am scapat repejor ca nu se merita sa bag bani in ea.

Am primit de la muca apoi un Opel Astra clasic care in afara de faptul ca pt Bucuresti era relativ ok fiind moca, n-am avut ce sa imi placa la ea, foarte zgomotoasa, foarte mica, lipsa dotari samd ( comparativ de exemplu cu o Octavia 1.9 ce am primit-o mai tarziu de la alt job )

De la Opel Astra clasic am trecut la Mercedes C200 diesel, semifull, tot de la munca masina care m-a impresionat dpdv tehic si functional, frumoasa estetic ( anul 2005 ) dar care avea o aumita raceala specifica nemtoaicelor.
Tinuta de drum, consumul, antifonarea, jos palaria. Sa fi dat eu vre-odata bani pe ua ca ea ?
Greu, foarte greu, mai ales tinand cont de tractiunea spate deci mici probleme iarna ( sau mari depinde de cat de sofer esti si de unde vrei sa mergi cu ea ) pentru ca ii lipsea ceva ce aveam sa descopar mai tarziu ca iubesc, un anumit feeeling.

M-am jucat putin cu un Smart d-ala mic si sprinten, o jucarie f tare dar doar atat, o jucarie, ai impresia ca se suie toata lumea pe tine in trafic cu ea. Daca iti permiti sa ti-o iei ca si jucarie, merita.

Apoi am plecat in Alemania sa ii iau sotiei un Opel tigra, am gasit unul frumos, cutie automata, piele, icalzire in scaune, aer, tot, superba masiuta pt fetite statea excelenet pe drum fiind cu garda coborata.
In Romania a trebuie sa o trec pe garda normala ca u puteam sa o bag nici macar in spatele blocului exclusa parcarea pe vre-o bordura. Ca si jucarie, ok, destul de spatioasa, destul de zgomotoasa la drum lung, consumul afara in 150km/h cu 3 oameni in masina si ceva bagaje = 6-7% deci ok.
Consum de oras maricel pt ca nah, se faceau drumuri de 1-2 km cu ea.
Altfel, bomboica asa.
Timp pana la suta.. ceva de genul 12 sec.
Am condus pt un timp si un 318i care mi-a placut ca si pozitie la volan dar nu m-a impresionat in mare fel.

M-a apucat boala intr-o dimineata dupa trailerul de la Bourne Supremacy cred si am luat un Chrysler 300M motor 3,5. Daca nu ar fi ajuns sa coste impozitul 50 mil / an si daca nu dadeam in criza financiara probabil ca la-s fi avut si acum. Impresionanta ca aspect, boiereasca de condus, facea suta in 7,2 sec ceea ce dadea multe masini peste cap in trafic caci nu te-ai astepta de la balena sa fie si fasneata.
Consum : Bucuresti cu cauciucuri arse 17-19%.
Afara, masina semiplina, 130-140km/h = 10%. Ca dotari nu existau decat 2 variante : cu sau fara piele, restul AC, incalzire in scaune, scaune electrice samd au toate, evident cutie automata. Motorul, indestructibil ( aproape ca am incercat :P ). Masina aia da si da si da si zici ca nu se mai termina de dat pana pe la 190-200 cand devine mai lenesa ( are 1.7 tone ).
Cutia lenesa, tip GM, vech dar cu un kickdown serios si un schimb f lin intre viteze.
A fost masina care ma facea sa cobor din casa doar asa sa fac 2 poze, masina care seara dupa ce se culca fi-mea imi luam o bere doua si ma duceam sa ma uit la film in masina ( cand aveam dvd ) doar pt ca asa drag mi-erea de ea.
Rezistenta ca la balamuc, nu m-a lasat niciodata, nicaieri, am tras cu ea microbuze din zapada, am alergat-o, am bagat-o pe campuri samd, n-a cazut nimic, nun s-a rupt nimic, intretinere ieftina cu exceptia venzinei evident. Asa de mult imi placea masina aia ca ma duceam la buticul care era la 200m sa iau un pach de tigari cu masina, doar pt placerea condusului.

Aici e partea funny, la consumul ei, toti ziceau .. e mare bre, te rupe.
Nu ma rupea, nu atunci.
Acum m-ar rupe 19 % in oras dar ma tot uit de ceva timp pe forumuri si vad BMWuri de 3L care consuma la fel, vad mai nou Alfe de 2L care consuma doar putin mai putin.
Scria cineva de consum 12-13 pe autostrada cu masina plina ( parca 147 ) in regim 140-150km/h.
Mi s-ar parea normal la o masina cu veleitati sportive dupa care intru pe carfolio si vad ca timpii pana la suta sunt.... pt consumurile astea.. dezastru, adica 9-10 si mai mult secunde.

Am cochetat si inca o fac cu ideea unui Forester 2.5XT ( zicea cineva ca nu exista masina mica care sa fie si sptioasa, motor mic care sa si alerge samd , eu zic ca acolo intra Foresterul 2.0XT, uratica dar isi pastreaza valoarea fff bine in timp pt ca .. nu prea ai de ce sa o dai ) dar asta e alt subiect, in care intra si Mazda 6 MPS si Alfa 159.

In timp am dat Tigra neveste-mii si i-am luat un A3 din 2004, 2.0 tdi DSG aproape full ( navigatie xenoane, piele d-astea ) , ff frumoasa masina.
Suspensii sport si ma gandesc caci cam asa ar sta pe drum si Alfa, cu dezavantajul ca trebuie sa te cam uiti dupa gropi si sine de tramvai samd.

Am mai condus un opel 1.8 cred cutie automata, masina ok dar fara feeling, un mondeo diesel, sentiment de tanc dar scump rau la piese si inca cateva masini care nu pot sa zic ca mi le-as dorii. Am nevoie de mai mult decat un mijloc de transport, am nevoie sa o iubesc, sa o urasc, sa o simt.

Toate masinile care le-am condus, in blana, de la 170 la 220 km/h cat puteau ele consuma cam 20L/100 ca se discuta pe undeva, absolut toate.
M-am mai dat asa putin si cu un Aston Martin 400+ cai.. jucarie , un mi-as lua asa ceva in Romania oricati bani as avea chiar daca estetic este absolut superba si trage si bine pt ca e fff obositor sa stai sa urmaresti orice gropita samd.

Acum as vrea sa iau cu prietena o masina nici mare nici mica, SH, ceva in 4000 euro.
Adica masina 3000 + bani de bagat in ea ( distributie, bucse samd ) 1000 din prima zi.
Inteleg ca la 3000 iau ceva uzat si alergat tocmai d-aia mai este o mie, poate mai mult pt a o pune la punct dpdv tehnic din prima zi.
Nu exclud ca masina sa aiba din prima zi dat motorul jos pt curatare interna samd.
Inteleg perfect ca va manca suma X orice masina care are 100 poate 200 mii km de la inceput devenind apoi o masina ok. Asta pt cei care vor zice ca vreau sa fac kktul bici cu 3000 euro.


Evident imi place alfa, cui nu ii place ? Nu exista om care sa zica ca nu e frumoasa.
Dar citind pe forum mi s-a adeverit ca e sensibila la suspensii, nu ca e ea proasta sau ceva, dar are suspensii gandite pt tinuta de drum, chestie care nu se pupa cu drumurile noastre.
Cam cum avea A3ul si cum avea si Tigra ( nu dpdv claitativ ci ca si tinunta in curbe si socuri resimtite in rinichi, sunt convins ca alfa e mai gandita decat tigra, mult ) , la noi din pacate iti trebuie pachet de drumuri grele.
In ecuatie dpdv estetic ar mai fi si niste Mazda 3 si poate niste A3uri vechi.


Buba e ca nu cred ca o sa ma uit cu cine stie ce placere de la balcon la o Mazda 3, as putea sa o apreciez pt fiabilitate si cam atat, nu cred ca as putea sa o "indragesc".
Ca si experienta cu Alfa, am mers cativa km cu un 156 1.8 care m-a impresionat prin feelingul care mi l-a dat cnad m-am suit la volan, m-am simtit ca intr-un Chrysler, mai micut dar acelasi feeling.
Despre cum sta pe drum n-am putut sa o testez ca avea niste bube pe la planetare sau ceva si n-am putut sa merg practic decat asa linie dreapta.


Acum ce nu imi sta in cap locului e urmatorul gand, cum pana mea un motor de 1.6, 1.8, 2.0 care NU duce masina repede la 100km/h reuseste totusi sa consume atat de mult.
Asta in conditiile in care masinile nu sunt ff grele.
Daca sari la motorul de 2.4 devine masina mai grea si cel putin conform Carfolio timpii pana la suta sunt chiar si mai mari. Dupa mine un motor care consuma 13-14 in oras ar trebuii sa duca masina pana la suta in ceva gen 8 secunde.
Nu am o problema cu duritatea trenului de rulare si deci sesibilitatea lui la drumurile romnanesti, nu am o problema nici macar cu consumul dar nu ii vad logica. Pe carfolio un 156 1.6 din 2002 ajunge la 10,5 ( aprox, zic din memorie ) la suta. Pai in 11 sec ajungeam cu Cielo cutie automata 3 trepte ceea ce este orice dar nu o masina sportiva.


Sambata ma voi plimba cu aceeasi 156 1.8 din nou sa imi reintaresc sentimentele oricare ar fi ele. Inteleg ca lumea e indragostita de alfe, inteleg ca iti da un feeling, l-am simtit, l-am avut la Chrysler, inteleg ca unele masini te duc din punctul A in punctul B , inteleg ca altele pot fi apreciate ( cum de ex era skoda octavia 1.9 la 10k euro la vremea aia, de noua ) ca masini bune dar nu le vei indragii niciodata , vor fi doar un mijloc de transport.


Nu pot pricepe, ce alura sportiva la o masina care consuma aproape cat lua motorul meu de 3.5 dar atinge suta in 2 sec mai bine decat un logan 1.4 ( aprox ). Si Chryslerul consuma mult dar simteam recompensa in accelerare.

sintetizand :
1. designul.. fara discutie frumos
2. Feelingul interior ( la 156 ma refer ) ... de limo, place la mine.
3. Intretinerea articulatiilor.. scumpicica dar cica ar fi compensat de sportivitate.
4. Consum pentur calutii dati.. mare.
5. Timpii de acceleratie pt consumul mare... mari si ei.
6. Ca orice masina din 2003-2004 as lua in 3000 euro si apoi 1000-1500 de bagat in ea, sunt constient.

Explicati-mi va rog ce se intampla la punctul 5, ce e cu paradoxul asta ?

Ma gandesc la un 156 minim 1.8 sau 2.0. Nu prea se gasesc in stare buna si poate ajung la 147 dar se cam vrea in 4 usi. Personal imi place exteriorul de la variantele facelift dar interiorul de la fara facelift.
Am citit ca sunt aceleasi masini 156 si 147 difera doar caroseria deci cel putin dpdv tehnic nu o sa regret orice as alege.

Ajutati-ma va rog la punctul 5 sa ma lamuresc !
Ca ai un feeling placut cand stai in ea, chiar si pe loc ca si pozitie, stiu.
Ca suspensiile "sportive" fac condusul sportiv dar si cotacor de bani pe drumurile noastre inteleg si accept.
Ce ne facem insa cu un consum maricel pt un motor care ca si tractiune in sine nu exceleaza in timpi. Si deci nici in feeling. Nu vorbesc de liniute sau ceva, dar daca datele de pe carfolio sunt cat de cat reale , inseamna ca motorul NU ii da sportivitatea renumita si ca ea provine strinc din sasiu si suspensii.

Scuze pt lungimea postului, sper sa aiba cineva rabdare sa il citeasca !
( aaaa si am citit ca 1.9motorina e fff bun dar la km la care probabil ca voi lua masina nu cred ca e sanatos sa iau diesel )
LE : NU IMI IESE DELOC ALINEATUL SI E FF OBOSITOR DE CITIT, O SA PUN NISTE SPATII INTRE RANDURI !


LE : timpi si aprecieri personale la care va rog sa ma corectati daca e nevoie pe carfolio :
an 2002 :
0-100 :
1.6TS = 10.5 = imens tinand cont de consumurile 12-13% citite pe forum
1.8TS = 9.4 = mare tinand cont de consumuripe 14% citite pe forum
1.9JTD - 10.3 = mare
2.0JTS - 8.2 = bunicel, acceptabil dar la un consum parca prea mare, din ce am citit 16-18% ( practic atat luam cu 300Mul la motor de 3.5L si timp de 7.2 sec )
2.4 JTD = 9.4 = mare rau tinand cont de impozite samd, motivat logic de greutatea masinii dar mare.
2.5 V6 = 7.3 = asta suna interesant rau, trebuie sa mai citesc despre hibele lui in afara de consumul care macar misca masina cum trebuie si evident de impozitul cam de 4 ori mai mare decat la 2.0.

Mai sus nu ma duc ca nu imi permite impozitul. La 2.5 e cam 8 mil / an ceea ce cred ca e de ajuns.

Gresesc cu ceva ? Adica in afara de 2.0 si 2.5 practic nu se merita motoare mai mici dar gurmande acestea meritandu-se ca daca tot papa bezen sa sti de ce dai banii , corect ? sau nu.. ?


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 11:08 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Cumnatu Quote:
(...) si acum la cafeaua de dimineata iata situatia si dilemele mele: (...)
:lol: Man, tu bei cafea la litru dimineata ? Altfel e greu de explicat cum ai scris atat... :naughty:

Cumnatu Quote:
(...) LE : timpi si aprecieri personale la care va rog sa ma corectati daca e nevoie pe carfolio, an 2002 :
0-100 :

1.6TS = 10.5 = imens tinand cont de consumurile 12-13% citite pe forum
1.8TS = 9.4 = mare tinand cont de consumuripe 14% citite pe forum
1.9JTD - 10.3 = mare
2.0JTS - 8.2 = bunicel, acceptabil dar la un consum parca prea mare, din ce am citit 16-18% ( practic atat luam cu 300Mul la motor de 3.5L si timp de 7.2 sec )
2.4 JTD = 9.4 = mare rau tinand cont de impozite samd, motivat logic de greutatea masinii dar mare.
2.4 JTD.M 20V (an 2003+) = 8.3 sec., cu posibilitati foarte ieftine si la indemana de imbunatatiri simtitoare...
2.5 V6 = 7.3 = asta suna interesant rau, trebuie sa mai citesc despre hibele lui in afara de consumul care macar misca masina cum trebuie si evident de impozitul cam de 4 ori mai mare decat la 2.0.

Mai sus nu ma duc ca nu imi permite impozitul. La 2.5 e cam 8 mil / an ceea ce cred ca e de ajuns. (...)
Vezi si varianta subliniata, pe care nu o vei gasi in 3000 euro, dar de la 4000 in sus gasesti destule.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 11:10 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Hartia inghite multe, incearca sa mergi cu niste Alfe in mintile lor, cu diferite motorizari si sa-ti faci o parere ! Luand in considerare pretul de achizitie, impozitul, consumul, sunetul, performantele si costurile de intretinere, eu unul as vota 2.0 TS ca fiind cel mai bun motor al lor, de generatie ceva mai veche. Despre cele noi nu ma pot pronunta, dar la bugetul pe care l-ai alocat tu, oricum nu se pune problema. Sigur, depinde si de caroserie, dar citind ceea ce ai scris tu, chiar si in cazul unui 166, model pe care ti l-as recomanda, motorul asta se achita de sarcini.
Asadar, eu unul cred ca un 166 2.0 TS se va apropia cel mai mult de ceea ce iti doresti tu, chiar daca pentru a cumpara unul bun va trebui sa iti suplimentezi putin bugetul.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 11:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6673
Location: Brasov... oarecum.
cred ca intr-adevar bei cafea la litru. :lol:

daca valak a ridicat putin stacheta, la 166, as ridica-o inca putin la 166 3.0 V6.

din punctul meu de vedere:
-156 2.5 V6 ar fi si preferatul meu ca motor pe benzina (exceptand 3.2-ul de pe GTA)
-156 2.4jtd 20v si varianta de putere 175cp, merita. cele mai slabute eu zic nu.
-156 1.9jtd doar in variantele de 140 sau 150cp (dar in banii de care zici, putin probabil sa gasesti)

TS-urile sunt motoare de generatie mai veche si de acolo si consumurile ridicate. oricum 16-18 in oras imi vine greu sa cred ca scoti mergand normal. oricum, in bucuresti nu var rostul mersului la blana. de fapt in nici un oras.
in ecuatia consumului vs performante intra si modul in care a fost intretinuta si utilizata masina pana atunci.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 11:52 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
Nu vorbesc decat despre ce cunosc: nevasta-mea conduce o Alfa 147 2.0 TS, full option, my 2001.
Masinuta aia e o incantare la condus si la privit! Sunt convins ca ti-ar place! Iar consumul in oras este marisor (cca 12%), dar se misca superb prin Bucuresti. Intretinerea nu e simpla sau ieftina, cum ar fi la un opel, dar, daca intelegi filozofia masinii, o vei iubi. Pentru o masina facuta in 2001, da, inca, lectii majoritatii concurentelor din clasa ei, ca si dinamica, dar si dotari.
La 3-4k poti gasi una ingrijita, chiar aici, pe forum.

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 13:55 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Dupa spusele tale, tind sa cred ca ti s-ar potrivi de minune un 156 1.9jtd 16v sau 1.9jtd 8v + remap (cum e al meu). Consum mai mult decat decent, dar cu performante net superioare 2.0TS-ului. Daca doresti iti pot aranja un drive test cu JTD-ul meu 8v 115CP+remap, sa iti faci o parere.
Sotiei mele i-am luat 147 1.9jtd 8v caruia i-am facut un remap. E mai mult decat sprintena. Se duce in 200km/h destul de rapid pentru motorasul ei mic.
Eu prefer JTD 8v in defavoarea celui cu 16v, datorita fiabilitatii net superioare!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 14:41 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Adica practic ce ai facut tu nu :P ?
Daca nu gresesc ai inceput cu 1.9 si apoi ai simtit nevoia de mai mult si ai ajuns la 25.
Gresesc ?

Ma tot uitam pe forum, este infiorator ce bube au masinile astea, abreiaje picate de 4 ori in 10k km, una mai mai sa ia foc presupus ca s-au incins cablurile ca era caldura data pe picioare, de fapt a si luat foc si cate si mai cate.
Practic la cei care isi descriu masina pe forum nu exista sa nu aiba la un mom dat o buba atat de mare incat sa stea cu ea pe dreapta. Stiu ca la orice masina SH patesti bube, daca nici eu nu stiu asta... dar parca e belita rau la alfa.
Citeam pe unul din useri incantat ca a fost pana in Moldova si inapoi si n-a patit nimic.. . pffff dureroasa teama din cuvintele lui.
Obiectiv vorbind e clar ca sunt multe bube de proiectare la multe aspecte, e clar ca e genul de masina care NU i-o recomanzi nimanui dar care ti-o iei tu.
Seamana cu nevasta-mea ( exa ) isterica, certuri zilnice aproape dar n-am putut sa o las... pana la un mom dat cand n-a mai avut grija de mine deloc. Si a durat ani buni de chin si placere intre timp.

Odata si odata tot vreau sa am alfa :P poate nu acum ca nu sunt singurul care decide. Oricum o sa ascund multe din hibele alfelor la prezentarea marcii dar ce e clar ca daca iau 1.9 e musai remap iar daca iau 2.5 tre sa o iau pt mult mai mult timp.
In conditiile in care intre timp nu ma omoara, nu imi da foc ( si glumesc doar in parte ) nu exclud ca o baba din 2002-2003 daca sta tabla cat de cat pe ea sa o tin 4-5-6 ani.

LE : cum aflu diferenta dintre 8V si 16V atunci cand ma uit pe siteuri pt analiza de achizitie ? E diferenta de caluti banuiesc intre ei si de an de aparitie.

@madkat, tu mai ai jucaria de vanzare ? ca am gasit linkul dau pe el dar nu se deschide nimic ?


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 15:00 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Stiam linkul asta, l-am rasfoit !

Ai fi tu asa dragut sa ma faci o tura mica ?
Sambata asa cum am mai scris imi reimprospatez feelingurile de AR 156 1.8 si vedem poate sapt viitoare gasesti 10 min si pt mine !


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 15:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6673
Location: Brasov... oarecum.
8V are 115-120cp
16V are 140-150cp, amandoua functie de euro 3-4.

intr-adevar, cand te uiti pe forum gasesti numai de-astea. in special pentru ca multi intra si posteaza doar cand intervin probleme. multe sunt masini cu multi km, trecute prin dumnezeu stie cate maini si tari (nu aruncati cu pietre, dar cand o masina nu are nici cel mai mic istoric,...greu sa crezi vorbe). pe de alta parte sunt si masini luate de noi, trecute de 100k km si care exploatate corespunzator functioneaza in continuare in parametri normali pentru nivelul respectiv de uzura.
mai rar vezi ca oameni sa intre si sa spuna: au mai trecut 50k km fara incidente majore.

PS. a postat si pisica nebuna intre timp

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Last edited by yux_mm on 23 Aug 2012, 15:02, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 15:00 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3793
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Ce potrivit mi se pare ! E exact genul de masina pe care nu ai recomanda-o nimanui, dar pe care ti-o iei tu !

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 15:01 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7878
Car: Vespa
Location: Bucuresti
daca ai fost asa incantat de un benzinar ca cel de pe 300M nu cred ca vei tine prea mult o paraitoare diesel . indiferent cate sute de cai ii poti face .
ai iubi un 2.5 V6 cum e cel care a ajuns de la mine la Madkat . eu l-am iubit si nu m-a dezamagit niciodata . motorul ala cred ca va merge 250 - 300 mii km daca e ingrijit cum trebuie .
sper sa ai ocazia sa imi dai dreptate dar oferta e foarte foarte mica de asa ceva iar cand apare unul , deobicei e petarda .


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 15:02 
Offline
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 15:47
Posts: 2329
Car: 156 1.6 TS
Location: Bucuresti
Pai daca e asa BELITA la Alfa...ce te mai obosesti?? Eu chiar am avut probleme cu fosta mea masina si n-am dezarmat, si n-am stat pe drepta pana mi s-a acrit..so..acum am tot o Alfa..si tot asa, pana se tot beleste. :naughty:

_________________
156 1.6 TS
fosta GTV 2.0 TS
fosta 156 1.6 TS


Top
   
PostPosted: 23 Aug 2012, 15:15 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
cristialex80 Quote:
Pai daca e asa BELITA la Alfa...ce te mai obosesti?? Eu chiar am avut probleme cu fosta mea masina si n-am dezarmat, si n-am stat pe drepta pana mi s-a acrit..so..acum am tot o Alfa..si tot asa, pana se tot beleste. :naughty:
Exact ce mi-a zis cunostitna ce are 156-le 1.8 la intrebarea daca ar fi sa o dai ce ti-ai lua ?
Raspuns : nu o dau, mi-a mancat zilele dar nu o dau.

Vedem vedem mama ei de stricata frumoasa !


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2012, 19:53 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Tocmai vin de la un test drive scurt, mult prea scurt cu 147 1.9 a unui coleg de forum. In timp ce va scriu am pe fundal acest clip http://www.youtube.com/watch?v=Jvpv5u3FxB8" onclick="window.open(this.href);return false; adevarat ca asta e benzina aia e motorina dar una peste alta inainte sa continui acest post voi spune doar atat ( NU intr-un sens negativ ) : fir-ati ai dracu cu alfele voastre :P !

Acum, dupa ce am condus masinile de mai sus destul de multi km si inca altele ce n-am considerat ca merita mentionate gen Volva XC90, Rav4 toti anii, Supernove, Seat Leon, A6 toti anii ( singurul impresionant motorul 3.0tdi DSG in rest... ) samd iata impresiile test drive ( n-am apucat sa dau a 4-a ca n-am avut unde ) cu 147 1.9 :

Aspectul exterior .. ce sa zic, o stie toata lumea.
Interior : scaunele.. le stiam si totusi parca le uitasem, singurul scaun in care stai mai bine este ( am stat si in S si in A8 dar cum se sta in scaunul de la setia 7 anii 2004 nu stai nici cand iesi din gaoace ) ( doamneeee ce misto e sa scriu aici si sa urle motorasul ala de pe youtube pe fundal ) , te imbraca, te simti ffff bine in ele, mai bine ca in orice masina in care m-am suit cu exceptia acelui septar. Nota pentru scaune ca raport stabilitate / confort : 9 ca sa nu zic 10.
Volanul : mi se pare cel mai placut la atingere si la feeeling volan din toate masinile care le-am condus, bate de departe inclusiv pe ala de la Aston Martin, nota pentru volan : 10
Bordul... ce dracu sa zic de el ca si acum il vad in fata ochilor, superb absulut superb.
Aeratoarele de la AC.. deosebite e putin zis.
Cotiera, nu e cine stie ce dar e buna ca e si e bine pozitionata pt cot, nu excelenta pt frina de mana.
Cutia, buna, se poate si mai buna dar buna, clar o cutie de care sa nu te plangi.
Vizibilitatea.. ff buna, ma asteptam la ceva gen Tigra dar nu, ai vizibilitate buna.
Feedbackul rotilor, perfect, chiar daca raza de turnura e mare, simti perfect unde sunt rotile si raspunsul e prompt si precis.
Locul din spate, in ciuda faptului ca eu stau de asa natura la volan incat capul meu este fizic in dreptul geamului din spate ramane totusi extrasuficient loc in spate.
Portbagajul.. jenibil :P nah, compromis pt loc bun in spate.
Accesul in spate, ok comparativ cu Tigra sau alte masini mici, de fapt OK si atat, nu e la nici o masina in 2 usi o placere sa te cocosezi dar cocosarea nu e mare in acest caz.
Motorul : eee aici e si de fff bine si ceva de rau . Motorul ( adevarat ca nominal acest motor e modificat ) trage nu bine ci foarte foarte bine comparativ cu TDIurile cu aceasi cilindree. Cum multi zic am simtit-o pe pielea mea, este cu totul alt motor decat TDiul si chiar decat ala de la Ford ( aaa am condus si ford 2004 parca diesel ). Ce nu m-a inebunit de placere este ca se aude destul de tare in habitaclu motorul, nu e un sunet urat foarte adevarat dar este si este destul de prezent. In cazul de fata masina are evacuare sport dupa care nu ma omor ca nah la plimbarica nu prea e comoda la urechi sau la muzica numai ca am asa un mare feeling ca nu iti trebuie muzica in masina asta.
Stabilitatea.. fffffffffff buna , adevarat ajutata si de arcuri si amortizoare sport cat si de talon mic la gume. Imaginand cam cum ar fi stock cred ca tot ramane ff bine pe drum.
Franele .. excelente.
Aerul conditionat, excelent !
Pielea, ff buna, desi masina statuse in soare direct , in 3-4 minute ne-am putut suii in ea fara sa ne ardem la fofoloanca.

Ca sa fie masina perfecta, evident presupunand ca nu ar avea hibele specifice alfei ar trebuii sa aiba puuutin mai mult loc in portbagaj, sa fie putin mai bine antifonat motorul ( rulajul e ok, doar motorul mi s-a parut prea prezent ) , NU m-a deranjat faptul ca e motorina dar un 3L injectie pe ea ar fi.... dumnezeiasca eventual pusa pe un DSG.
Dupa cum urla in clipul de pe youtube si cum trage 2.0 ala, cred ca as fi satisfacut si de un 2.0 evident sperand candva sa gasesc si sa imi permit sa intretin dpdv consum samd un 2.5 dar pana atunci e clar ca un 1.9 ar putea fi un pas intermediar satisfacator.

Tinand cont de densitatea de 2.0 versus 1.9 in ofertele de pe net de acum e aproape sigur ca o sa fie 1.9 si candva 2.5
Practic varianta Madkat

Si nu , nu ma vad shcimband aceasta masina mai devreme de muuulti ani, poate niciodata in gama ei de pret. Eventual, dupa posibilitati candva un Forester 2007-2008 ( modelul vechi ) 2.5XT si cam aia e tot ce iti trebuie ca si sofer.. repet in gama asta de pret ca daca vorbim de R8uri.....

PS : masina e atat de user friendly incat prietena care pana acum n-a condus decat Nova si Logan s-a simtit in largul ei din prima secunda ( nu mai condusese niciodata diesel ) si a coborat cu un real mare ranjet pe fata din scaunele alea. Si e greu sa scoti de la ea un zambet, e fecioara, o zodie care este total paralela cu feelingul. Ganditi-va ca ea considera Loganul masina buna.

Voi probabil ca va amuzati ca eu ma agit ca pestele pe uscat sa descriu ceea ce voi stiti si simtiti deja zilnic.

PS2 : nu, nu am cum sa ies la consum ok niciodata cu asa ceva asa cum nu aveam cum sa ies la consum ok cu Chryslerul, pur si simplu nu poti sa nu apesi, chiar si fara sens asa, chiar daca e rosu la stop, apesi, apeeeesi.

Ti-ai dracu cu melcii vostrii, sunt corupt acum ! Definitiv !
Maine ma misc o lecutza cu 156 1.8 si o sa simt diferenta de cuplu probabil dar sa vedem la cald la putine ore distanta feeling una versus alta.

Revin in cateva minute sa scriu concluziile mele despre afle si ani buni versus prosti si motoare bune versus cu hibe asa cum le-am inteles eu din studiile online sa imi spuneti va rog daca gresesc !


Top
   
PostPosted: 24 Aug 2012, 20:26 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2011, 09:50
Posts: 78
Car: Ex Chrysler 300M
Nu mai pot edita .

Asaaaa :
- electrica : de evitat cele dupa 2002 chiar daca estetic imi par mai frumoase si teoretic sunt mai destepte pt ca au baga CANul si automat erori in general generate de contacte si mufe.
- Motor : dieselul aproape perfect in timp ce benzinarele cu exceptia lui 2.5 bube la distributia fragila si consumatoare de bani intrucat se schimba de 2 ori mai des decat la motorina
Concluzie, ori iti iei 1.9 ori te risti la un 2.0 ori faci eforturi ca se merita la un 2.5.
1.6 si 1.8 nu prea se justifica.
Si ciudat, e recomandabil dpdv motor si electrica sa fie pana in 2002. Natural oricine cauta masina cat mai noua .

Gresesc ?


Sincere aplauze proprietarului masinii care a intretinut-o intr-un mare fel, in afara de putin sters scrisul pe butonul de portbagaj, o fff fina uzura la sezutul scaunului din fata si a faptului ca fusta spate nu sta 100% perfect pe masina ca imbinare, masina e intretinuta exemplar la anii ei !


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2012, 09:22 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1985
Location: Bucuresti
Cumnate, sunt tare curios ce o sa scrii daca faci o tura cu GT ul meu.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 25 Aug 2012, 13:19 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
Parerea mea e ca desi sunt aceeasi platforma un 156 sta mult mai bine pe curbe , 147 are spatele usor si fuge repede in curbe ( mai repede ca la 156 ma refer).

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2012, 01:15 
Offline
User avatar

Joined: 15 Jan 2010, 09:48
Posts: 742
Car: 156 JTD/ Giulietta
Location: Londra/Iasi
Cumnatu Quote:
Voi probabil ca va amuzati ca eu ma agit ca pestele pe uscat sa descriu ceea ce voi stiti si simtiti deja zilnic.
Asta cam asa e! :mrgreen:

Referitor la motorizari le-am avut pe amandoua (1.9 si 2.0) si iti spun ca in afara de sunet nu prea are mare lucru in plus TS-ul. Un JTD resoftat face mai multe si te linistesti si in privinta consumului. Vezi ca ce are pisica nebuna la vanzare e raritate ca nu prea gasesti masini asa intretinute.

_________________
Mercedes E250 coupe
ex: Mercedes CLS 320
ex: Giulietta 2.0 JTDM-2
ex: 156 1.9JTD 8v
ex: 156 1.9JTD 16v
ex: 156 2.0 TS


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2012, 15:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
thenuts Quote:
Parerea mea e ca desi sunt aceeasi platforma un 156 sta mult mai bine pe curbe , 147 are spatele usor si fuge repede in curbe ( mai repede ca la 156 ma refer).
, dar mai incet ca 156 SW.
Serios!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2012, 19:19 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
alexmirica Quote:
thenuts Quote:
Parerea mea e ca desi sunt aceeasi platforma un 156 sta mult mai bine pe curbe , 147 are spatele usor si fuge repede in curbe ( mai repede ca la 156 ma refer).
, dar mai incet ca 156 SW.
Serios!
Sper ca nu erai sarcastic in afirmatia ta (se intelege foarte bine in ce sens am folosit acolo cuvantul repede :) )

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2012, 19:24 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu. Vorbeam faptic, s-a dovedit pe circuit acest lucru.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2012, 19:28 
Offline
User avatar

Joined: 15 Nov 2009, 17:26
Posts: 921
Location: London
alexmirica Quote:
Nu. Vorbeam faptic, s-a dovedit pe circuit acest lucru.
A, atunci sunt surprins sincer :) Sa fie din cauza ca la 156 SW e prea greu spatele ? :))

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtd 115 cp


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2012, 20:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Nu, la 156 si la 147 spatele e prea usor, 156 SW compenseaza cu spatele mai greu, dar nu exagerat, ci doar ca s-a mutat centrul de greutate un pic in spate. Oricum, personal consider ca pe circuit ideal e sa ai 70-80kg de nisip in saci pusi in portbagaj, cat mai aproape de hayon. Pierzi la acceleratie dar recuperezi MULT in curbe.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 26 Aug 2012, 20:24 
Offline
User avatar

Joined: 20 Oct 2011, 20:12
Posts: 5271
Car: 156
Location: Galati
Sau mai simplu Q4

_________________
Alfa Romeo Crosswagon Image

nu este deajuns sa detii o Alfa Romeo sau mai multe ca sa fii alfist.....

Go further! AlfaClub.ro is about support!



Top
   
PostPosted: 27 Aug 2012, 09:36 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Mie in urma testarilor mi s-a parut ca 156 sta mai bine pe curbe decat 147, din acelasi punct de vedere: senzatia ca spatele este mai greu si o tine mai bine pe sosea. Mai departe, s-ar putea ca Mirica sa aiba dreptate, pe acelasi rationament.
De altfel, chestia asta cu brake-urile stand mai bine decat berlinele am mai auzit-o de ex si la Audi-uri. Nu as putea spune insa daca este reala, eu n-am testat.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited