La intalnirea de azi am cuplat testerul la alfele lui
ALX-EGE,
alfa 147 si al lui
15624jtd.
Rezultatele au fost asa:
ALX-EGE:
No. of errors: 2
P0302 = Cylinder 2 misfire detected
Asta inseamna ca bujia de la cilindrul nr. 2 (cilindrul 1 e intotdeauna cel de langa distributie) nu da scanteie uneori. Cauze: electrozi uzati, contact imperfect la fisa ori bobina de inductie defecta (mai putin probabil). Daca nu ai schimbat bujiile demult, asta e. Bujiile trebuiesc schimbate la fiecare 50,000-60,000km, asa e recomandat, desi in manual scrie ca se schimba la 100,000km.
U1600 = Immobilizer - No signal
Asta inseamna ca ori s-a incercat pornirea cu o alta cheie, ori nu a fost citita corect codul din cheie. Fiecare cheie are un transponder, un cip ce are inmagazinata in memorie un cod unic. In jurul butucului cheii exista o antena prin intermediul caruia se citeste codul de pe cheie. In momentul in care pun contactul, pe bord afiseaza "CHECK ACTIVE", ceea ce inseamna ca este in curs de autentificare, se verifica corespondenta codului de pe cheie cu unul din cele 2...7 coduri inmagazinate in memoria imobilizatorului. Daca acest cod nu corespunde cu cel din memorie sau nu s-a citit nici un cod (lipsa transponder sau transponder defect), motorul este oprit automat, pentru a preveni furtul autovehiculului.
alfa 147:
U1600 = Immobilizer - No signal
Vezi explicatia de mai sus.
P0606 = microprocessore - INVALID SIGNAL - Internal ECM Processor Error
Asta inseamna ca la un moment dat s-a intrerupt comunicatia intre ECU motor si periferice facand ca procesorul intern din ECU sa se blocheze ori sa dea rezultate eronate. Este cauzat de un contact imperfect. Ai scos tu vreodata una din mufele alea 2 de la ECU, sunt in compartimentul motor, langa vasul pentru lichidul de frana? Sau ai umblat la firele din panoul de sigurante? Ai scos vreo mufa de acolo? Daca da, asta e. In mod normal nu se intampla asta.
15624jtd:
No failures.
Bafta!