It is currently 21 Nov 2024, 21:46

All times are UTC+03:00




Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 345 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 514 Next
Author Message
PostPosted: 30 Jan 2012, 11:40 
Offline

Joined: 11 May 2009, 12:42
Posts: 1731
Location: Bucuresti
Ai trantit-o asta cu GPL intr-un fel ... Nu o vinzi?

_________________
Giulia Veloce TI
Ex: Giulia 2.2 Nuovo Bianco
Spider 916 ph1 CUP
Spider 916 ph2
Ex: 159 2.4 TI
Ex: Giulietta 1.6 JTDm
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 120+ CP
Ex: Alfa Romeo 147 1.9 JTD 8v 115+ CP MUSTERICA


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 11:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2011, 22:49
Posts: 124
Car: Alfa Spider 3.0
Location: Cluj-Napoca
Nu, nu e de vanzare. Daca o fi s-o vand, o vand pusa la punct, in Elvetia, cu cel putin 8.000 euro si asta, doar daca o sa pot sa cumpar un alt spider, si anume, cel din poza atasata.

N-am zis ca stau prost cu banii, ci doar ca sunt rational. Am si smart ForFour 1,5 diesel 2006, care consuma nimic, am si Lancia Lybra 2,4 2001 si fiat punto 1,4 2005 dar tocmai asta ziceam, vreau sa-mi fie Spider-ul masina de zi cu zi, nu s-o scot doar in weekend, ca-mi consuma 20. Chiar nu vad care-i problema.
Think outside the box si spune-mi, te rog, un singur argument contra.
Imediat o sa mi se spuna ca alfa are nevoie de proprietari premium, care sa dea 12.000 euro inmatriculare si 800 euro impozit si ca-i rusinos sa circuli cu numerele altei tari.
Ce-i cu ipocrizia asta?


Attachments:
securedownload.jpg
securedownload.jpg [ 192.62 KiB | Viewed 3115 times ]

_________________
Se spune ca a avea o Alfa Romeo e ca si cum ai avea o sotie fotomodel. Majoritatea or sa spuna ca-i proasta, dar toti barbatii or sa te invidieze. A mea e ca si o iubita capricioasa, pretentioasa, costisitoare, temperamentala, cu un mare respect de sine, uneori imposibila. Niciodata fidela pe deplin si o excita mecanicii, din cand in cand... dar de fiecare data cand ne intelegem bine si suntem doar noi doi, ma face sa-mi aduc aminte de ce iubirea noastra sfideaza logica si moralitatea.
Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 12:05 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2011, 22:49
Posts: 124
Car: Alfa Spider 3.0
Location: Cluj-Napoca
Pentru ca e prea puternica?
Si eu ii vad a fi tampiti pe cei cu suv-uri in oras, pentru ca le parchezi greu, le manevrezi greu.
Din acelasi motiv mi-am vandut si Audi-ul, ca mi se parea prea mare.
Spider-ul ce are?

_________________
Se spune ca a avea o Alfa Romeo e ca si cum ai avea o sotie fotomodel. Majoritatea or sa spuna ca-i proasta, dar toti barbatii or sa te invidieze. A mea e ca si o iubita capricioasa, pretentioasa, costisitoare, temperamentala, cu un mare respect de sine, uneori imposibila. Niciodata fidela pe deplin si o excita mecanicii, din cand in cand... dar de fiecare data cand ne intelegem bine si suntem doar noi doi, ma face sa-mi aduc aminte de ce iubirea noastra sfideaza logica si moralitatea.


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 12:21 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Nici eu nu prea vad rostul unui Spider V6 ca masina de zi cu zi in conditiile in care ai mult de alergat prin oras in interes de business, mai ales ca zici ca ai alternative (cel putin ForFour-ul ala vine ca o completare perfecta). Dar daca tu asta iti doresti si esti asa pornit pe ideea asta, go for it, nu inteleg de ce mai conteaza parerea noastra..
Ca idee (ca eu am intrebat de inmatriculare), nu te blamez pentru ca ai decis sa o inmatriculezi in alta tara pentru ca 8000E pentru inmatriculare mi se pare SF, chiar si pentru o masina primita cadou.. eram pur si simplu curios ce varianta vei alege (citisem printre randuri primele posturi..)

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 12:41 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2011, 22:49
Posts: 124
Car: Alfa Spider 3.0
Location: Cluj-Napoca
http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv ... rsion.html" onclick="window.open(this.href);return false;

La vara, Clujul va fi destul de pustiu, aglomeratie 0... si oricum, n-am s-o folosesc doar in oras.
Cand am nevoie de o masina cu spatiu, oricand, voi avea si una combi, la dispozitie (am mai cumparat intre timp un opel astra combi 2009 1,7 diesel ecoflex)
Daca vreau sa trag o fuga la mare (doar eu, cu o tipa in dreapta), as prefera sa ma coste drumul 200 euro, nu 400.
In primavara vreau sa-i arat Alpii (masinii, nu tipei:), si s-o duc pana in patria ei mama, prin Germania, Austria, Elvetia>Italia si retur, prin Venetia. Acolo recuperez deja jumate din costul instalatiei GPL.
Poate acum va e mai clar ca sunt departe de a fi zgarcit, ci doar GANDESC.
Am postat hotararea mea, cu o multime de argumente pro, in speranta ca daca sunt argumente contra, care m-ar impiedica sa fac o eventuala prostie, mi-ar placea sa le stiu, bazandu-ma pe experienta altora

_________________
Se spune ca a avea o Alfa Romeo e ca si cum ai avea o sotie fotomodel. Majoritatea or sa spuna ca-i proasta, dar toti barbatii or sa te invidieze. A mea e ca si o iubita capricioasa, pretentioasa, costisitoare, temperamentala, cu un mare respect de sine, uneori imposibila. Niciodata fidela pe deplin si o excita mecanicii, din cand in cand... dar de fiecare data cand ne intelegem bine si suntem doar noi doi, ma face sa-mi aduc aminte de ce iubirea noastra sfideaza logica si moralitatea.


Last edited by tudorbuda on 30 Jan 2012, 12:54, edited 1 time in total.

Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 12:51 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
fii atent aici, mega combinatie: ii pui GPL, o omologhezi ca hybrid (vezi tu cum faci, eventual ii mai pui un mic motor electric) si o inmatriculezi in Romania - taxa zero. :mrgreen:

go for GPL, te sustin. :P

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 13:31 
Offline

Joined: 29 Nov 2009, 11:10
Posts: 1611
Ai o masina rara, mai ales in RO, felicitari pentru ea.
Ai un motor pe ea cum mai mult de jumatate din cei pe care ii gasesti aici l-ar vrea in sec 2. Din pacate statul nu este de aceeasi parere si acest lucru se vede si se va vedea de la an la an.
Nu pare ca situatia financiara este roza, nici gri. Ai un fel de parc auto pe mana, cel putin asa zici. Ai masini care au un consum scazut, de oras, potrivite ptr oras, probabil pentru munca ta de zi cu zi. De ce nu incerci sa gasesti aici o solutie ?
Zici ca vrei sa mergi zilnic cu Alfa. In loc sa ii pui GPL ma bine mergi de joi pana duminica si in acest fel mai economisesti ceva bani.
Inteleg ca esti rational, ca ai primit masina, etc, dar nu prea e masina de zi de zi, indiferent de oras. E altceva, o alta stare de spirit pe care ti-o alimentezi din cand in cand. E acel pahar de coniac alaturi de un trabuc fin....nu le servesti in fiecare seara.


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 14:24 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Nimeni nu te va blama daca ii pui numere de Texas, se pare ca guvernele romanesti vor sa transforme fiecare cetean intr-un Robin Hood.
Daca vrei sa ii pui LPG, pentru ca vrei sa faci kilometri multi cu ea, pune-i. Fii sigur ca alegi un sistem nou, bun si performant. Sper ca faptul ca iti doresti economie de carburant sa nu insemne ca vei cauta tot ce e mai ieftin pentru masina asta. La noi pe forum userul AndreiSW si-a montat sistem GPL pe Alfa (2.0). Nu prea mai intra, dar poti sa ii ceri lui o parere.
Tind insa se le dau dreptate colegilor mei : mi-e greu si mie sa imi imaginez un Spider V6 3.0 ca si masina de zi cu zi de stronfalit prin oras, in praful, nesimtirea, sicanelile din traficul de la noi. A spus-o foarte bine ionut mai sus. Poate n-ar fi rau sa iti pastrezi si smartul.

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 14:58 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7901
Car: Vespa
Location: Bucuresti
tudorbuda Quote:
Daca vreau sa trag o fuga la mare (doar eu, cu o tipa in dreapta), as prefera sa ma coste drumul 200 euro, nu 400.
In primavara vreau sa-i arat Alpii (masinii, nu tipei:), si s-o duc pana in patria ei mama, prin Germania, Austria, Elvetia>Italia si retur, prin Venetia. Acolo recuperez deja jumate din costul instalatiei GPL.
Poate nu stii dar tipele pregatite de excursii vin la pachet cu niscai geamantane ... tu vei avea butelka in portbagaj . Tipa iti va zice PA PA elegant . Nu va renunta la maieutze , papucei , farduri si tona de haine .

Drumul imaginat de tine prin juma` de Europa inseamna iar o valiza ceva . Unde o pui ?

Eu nu sunt vreun centaur dar am avut perioade cand am " baut coniac alaturi de un trabuc fin" :)) zi de zi . In Bucuresti , mers si cate 60-70 km zilnic . Consumul meu e cam 18 in oras dar masina asta consider ca merita . Nu mi-as da gaura in bara sa scot stutzul ala infect pentru nimic in lume . Acum merg zilnic cu un Clio mai mult pentru ca Alfa mea e foarte joasa si o chinui pe sleaurile astea . Si in plus am mai bagat o gramada de bani si in piese . Pentru vara mi-am luat scuter . Variante sunt , cred doar ca trebuie sa iti dai seama ca asta e o masina rara si nu merita sa o hartanesti zilnic mai ales ca ai alte masini economice .


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 15:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2007, 01:07
Posts: 664
Car: Alfa Spider '99
Location: Bucuresti
O alta varianta ar fi sa pui GPL-ul pe un Spider TS, asta presupunand ca iti place modelul dar urmaresti un consum mai redus.
Asa obtii impozit, RCA si consum mai scazut, si daca ai noroc, problema cu inmatricularea rezolvata.

_________________
Alfa Romeo Spider '99


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 17:21 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Salut si in primul rand felicitari pentru achizitie. In al doilea rand iti recomand ca daca ai alternative sa nu schimbi motorul pe un 24v (si in cazul chiulasei iti pot oferii eu alternative, mai ales ca vii des in DE). 12v-ul are un caracter aparte, se potriveste mai bine Spider-ului: cuplu mai jos in ture, consum mai mic, f bun pt plimbari relaxante. Daca totusi vrei sa schimbi ceva, eu iti recomand sa iei un set de etrieri Brembo si discuri de pe un GTV 3.0, avand in vedere ca Spider-ul vine cu etrieri normali.

Si nu in ultimul rand, daca ocuparea portbagajului cu o butelie de GPL nu te incolodeaza atunci fa-o. Mi se pare o atitudine stupida (ca sa nu zic ipocrito-elitista) ca o instalatie de GPL nu are ce cauta pe un motor ca asta. Toti vor sa economiseasca bani cautand piese mai ieftine, manopera mai ieftina si asa mai departe, dar cand vine vorba de GPL toti o dau la intors. Si de ce? Niciodata nu am auzit un argument coerent. Ah ca in trecut erau instalatii facute pe genunchi si montate in grajd care prajeau motorul in timp - asa e, insa acum exista instalatii profi care nu afecteaza in niciun fel performantele (din contra GPL-ul are rezistenta la detonare mai mare ca. 108) si fiabilitatea motorului.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 17:49 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Dany Quote:
sa nu schimbi motorul pe un 24v...12v-ul are un caracter aparte, se potriveste mai bine Spider-ului: cuplu mai jos in ture, consum mai mic
Interesant ce spui. Credeam ca varianta mai noua, de 24V, e superioara din toate punctele de vedere. Ce aduce atunci in plus versiunea cu 24 de valve ?
Dany Quote:
Spider-ul vine cu etrieri normali.
Si cea 24V ?

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 22:02 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2011, 22:49
Posts: 124
Car: Alfa Spider 3.0
Location: Cluj-Napoca
Am sa incerc sa va raspund fiecaruia.

Cristian_Nita: s-ar putea sa fi fost ironic, dar n-ar fi rau sa am doua motoare de ~40kw fiecare, cu baterii-condensatori, care sa-mi dea un boost la iesirea din curba, folosind energia recuperata din franare :)). Merci de pont, ma documentez. Cand am sa fiu celebru datorita ei, te sun sa bem un Moet :))

Ionutp: nu prea am inteles-o pe cea cu "cel putin asa zici". Un fel de 9gag.com "pics, or it didn`t happen"? :) Le am, pentru ca, printre altele mai serioase, ma ocup cu adusul masinilor. Nu, nu sunt un samsar analfabet. Am 25 de ani, 5-6 ani experienta in marketing la un nivel destul de inalt in Cluj, dar, cu toate astea, refuz sa mai lucrez in domeniul in care sunt specializat, in romania&pentru altii, din varii motive. Nu intram in detalii, caci sunt irelevante. Doream sa zic ca "munca mea de zi cu zi" e foarte mult imbinata cu placerea si n-am un program fix, nu depind de nimeni. Nu, nu e o solutie sa ma plimb cu Alfa doar in anumite zile. Tocmai compromisul asta vreau sa-l evit, ca, spre deosebire de varianta cu gpl-ul care, pana acum, n-are un contra argument real, varianta ta are: celelalte zile :)
Faptul ca masina a fost un cadou, vad ca v-a facut sa ganditi altfel. "Cadou" e un fel de a spune. Am facut un mic business impreuna, unde am castigat amandoi. Pentru partea mea de profit, mi-a facut o surpriza: Spider-ul. V-am spus doar ca prietenia mea cu Ovi e cel putin echitabila, ca sa nu intru in detalii, cum ar fi ca am la el 6.000 de aproape 4 ani si inca 6.000 de acum doi ani... si s-ar putea sa mai intru cu inca 25% dintr-un restaurant, pe care s-ar putea sa-l facem la Munchen. Nu vroiam sa dau detaliile acestea, ca sunt sigur ca suna a lauda, mai ales daca au ajuns sa-mi fie puse la indoiala celelalte masini, care impreuna, fac 10.000 euro.

Marius, iti multumesc pentru parerea pertinenta. Cum subliniez de fiecare data, decizia legata de gpl e strans legata de logica si ratiune. Daca pot sa ma bucur pe deplin de 3.0 benzina, cu consum de 1.9 diesel, DE CE sa n-o fac? Daca ar avea si o singura parte negativa, stiu eu, care sa-mi afecteze ceva pe termen lung, n-as face-o si nu mi-as pune in pericol pretioasa masina (de aceea am si postat aici. Daca eram un ignorant, o faceam, pur si simplu)
Asta nu inseamna, nicidecum, ca voi face rabat la calitatea pieselor, nici in ceea ce priveste instalatia LPG (de aceea vorbeam de o instalatie secventiala de 1000 euro, nu una facuta pe genunchi, din doua luate de pe dacia 1310, puse-n cruce), nici a pieselor pentru masina: full powerflex pe spate, toate bratele pe fata schimbate, noi, OEM, Bilstein B6 sport, Eibach prokit, masina va papa doar castrol Edge longlife din DE, revizii facute la maxim 10.000km, Sistem audio cu Alpine+iPad, difuzoare Focal sau Herz, amplif+sub mic, in locul celui oem (pe care nu il am, oricum) Vreau doar sa nu-mi consume 400 euro pe luna. Prefer sa-i dau pe excursii, sau alcool, sau orice altceva. Daca aveam Maserati GranCabrio, intelegeam, ca s-ar presupune ca ultimul lucru la care trebuie sa ma gandesc, e consumul.
Legat de v6 de zi cu zi? Can`t do it? Just watch me! :) Cu ocazia asta, va si spun cum e.

Zmarius: din punctul meu de vedere, nu-i o buna varianta. La a mea nu renunt si nu vad ce rost ar avea sa am doua. Jumate din farmecul ei sta in putere&sunet. Atata timp cat n-o afecteaza cu nimic, o sa am la asta consum, taxa, impozit, rca, MAI MICI decat la 2.0TS, si-mi pastrez ce-mi place. All the fun, with no drawbacks.

Bun. Mugurel: un indice de inteligenta al unei femei, e si cat de repede si-l face si cat de mic i-e bagajul pentru o excursie de 3 zile. (n-o zic eu, o zic altii. Sunt de acord). N-am zis ca merg cu pitipoance retardate. Daca-mi zice "PA PA elegant", e fix pierderea ei.
Tare aia cu "poate nu stii" :)
In plus, intra 3 genti de mana in spatele scaunelor si deasupra compartimentului bateriei. In portbagaj or sa mai intre laptop-uri si niste slanina afumata (ce mananca toti cei care-si pun GPL pe masina). Suficient.
Legat de stutul din bara:
Attachment:
Imagem004.jpg
Imagem004.jpg [ 11.77 KiB | Viewed 2888 times ]
Pentru la vara, o mai am pe asta:
Attachment:
IMG_2992.jpg
IMG_2992.jpg [ 123.36 KiB | Viewed 2888 times ]
Si mai urmeaza inca un cafe racer vintage. NU asta e problema.

Dany: Salut si-n primul rand, iti multumesc pentru felicitari.
Te felicit, la randul meu, pentru gandirea deschisa. Nu vreau sa par, la randul meu, elitist si ipocrit, dar se vede ca nu traiesti in Romania. Ai pus perfect punctul pe I si asta-i si parerea mea. Romanul n-are din ce sa-si plateasca chiria, dar nazurile si mofturile ii trec prin tavan, mai ales legat de chestii "de imagine". Nu doresc sa atac si nu fac referire la nimeni, e doar situatia generala din Ro.
Facand o paralela, un club din Cj reflecta situatia Ro. In "Billionaire`s fashion club", amenajat intr-un apartament, toti analfabetii beau prosecco brut cu red bull (gatlejurile fine ale domniilor lor nu pot sa-l suporte altfel), pentru ca asa au auzit ca-i cool. Toti au masini cu navigatie, desi nu ies din Ro decat odata la 3 ani. Au ML320 CDI, alb, cu inscriptii AMG, dar e "atmosfera de Craciun" la bord, cu atatea beculete aprinse si sunt vesnic pregatiti de circuit, cu slick-urile din dotare. Se comporta de parca au yacht-uri ancorate la St. Tropez si ne fac o onoare ca pasesc printre noi, muritorii de rand, desi (unii) isi beau banii de chirie.
Ne pierdem timpul si ne f*grija cu chestii gen "Stiu ca in germania si alte tari evoluate gpl-ul este la moda, ina pe un gtv 3.0 chiar nu se potriveste. Stii cum se zice, mai bine o zi rege decat o viata sclav", in loc sa ne bucuram de viata, exact cat ne permitem. Germania e o tara evoluata tocmai pentru ca gandeste altfel. Bine ca la ei e la moda, dar noi suntem prea aristocati pentru asa ceva. Noi suntem unde suntem, exact din cauza fuduliei care nu-i bazata pe nimic. Daca gpl-ul pe v6 ma va face sclav, asta e.
Am un prieten cu gpl pe Porsche Cayenne. E extrem de multumit. Acelasi rationament: masina nu mai e scumpa, o iei la 12.000 euro. Consuma mult. Nu vrea sa renunte la ea. A gasit solutia perfecta. Problem? (sa mai zic ca tipul e neamt?)

Revenind la ce-ai scris legat de motor, mi-a spus si fostul proprietar ca masina in sine, e foarte rara. Nu stiu daca am inteles bine, ca tipul sta prost cu engleza, dar imi zicea ca s-au produs doar 150 bucati de Spider MkII 3.0 12v Zoe, Lusso si ca, in Elvetia si Germania, cunoscatorii prefera exact varianta asta, dar engleza tocmai i se terminase si n-a mai stiut sa-mi explice de ce:)
Am sa ma mai documentez si oricum am sa-i fac niste teste foarte amanuntite si o spalare completa a traseului de racire, sa vad daca mai mi-e in pericol motorul si daca imi mai baga ulei in apa. Luasem in considerare schimbarea motorului doar pentru ca-l gasisem la 300 euro si nu m-ar fi deranjat cresterea de putere :)
Franele i le-as schimba, ca nu sunt multumit deloc, dar, sincer sa fiu, nu mai intra in buget, momentan. Inafara de cazul in care gasesc ce-ai spus tu, in stare perfecta, la un pret foarte bun, am sa-mi schimb doar placutele cu un set EBC RedStuff.
Daca stiti un set potrivit, va rog dati-mi de stire. Daca s-ar potrivi, sau s-ar adapta fara prea mari batai de cap (nu ma pricep), as cauta si unele de R32, WRX STI, sau altele, din gama lor. Daca nu, cand voi mai avea bani disponibili, voi lua unele noi, dar, din cate am vazut, e o investitie substantiala.
Deocamdata, ale mele arata asa:
Attachment:
securedownload (2).jpg
securedownload (2).jpg [ 59.02 KiB | Viewed 2888 times ]
Post lung, stiu. Aveam chef de discutii :)

_________________
Se spune ca a avea o Alfa Romeo e ca si cum ai avea o sotie fotomodel. Majoritatea or sa spuna ca-i proasta, dar toti barbatii or sa te invidieze. A mea e ca si o iubita capricioasa, pretentioasa, costisitoare, temperamentala, cu un mare respect de sine, uneori imposibila. Niciodata fidela pe deplin si o excita mecanicii, din cand in cand... dar de fiecare data cand ne intelegem bine si suntem doar noi doi, ma face sa-mi aduc aminte de ce iubirea noastra sfideaza logica si moralitatea.


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 22:39 
Offline

Joined: 20 Feb 2009, 18:28
Posts: 1712
Location: Galati
Nu, n-a fost lung deloc. :wink:
Felicitari, sunt sigur ca pana la urma o sa-ti iasa o masina pe cinste!

_________________
ex 159 SW 1750 TBI ti


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 22:46 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
marius Quote:
Dany Quote:
sa nu schimbi motorul pe un 24v...12v-ul are un caracter aparte, se potriveste mai bine Spider-ului: cuplu mai jos in ture, consum mai mic
Interesant ce spui. Credeam ca varianta mai noua, de 24V, e superioara din toate punctele de vedere. Ce aduce atunci in plus versiunea cu 24 de valve ?
Dany Quote:
Spider-ul vine cu etrieri normali.
Si cea 24V ?
@marius chiar daca blocul e identic, diferentele vin din arborele motor si came. 12v are cursa (stroke) mai lunga decat diametrul pistonului, chestie care favorizeaza cuplul la turatii mai joase, insa penalizeaza puterea sus in ture. Cel de 24v are camera de ardere patrata, ceea ce favorizeaza puterea. In termeni absoluti cel de 24v e clar mai performant, insa e vorba de caracterul fiecaruia. In plus nu degeaba cel de 12v a fost atata timp laudat ca cel mai bun V6 din lume. Legat de etrieri, sincer nu stiu, pentru ca cel de 24v a fost pe Spider numai pe Mk3.

@tudor apropos de racire/chiulasa/etc. poti sa tragi un ochi si pe topicul meu. Motorul meu a intrat la schimbat toate garniturile in noiembrie (si e aproape gata) fix din cauza unor probleme de racire. Ulei in lichidul de racire nu suna bine deloc. Ai mare grija. Pentru ca asta inseamna ca poate fi si invers, i.e. apa in ulei, ceea ce poate duce la o calare a motorului.
La frane nu ai de ce sa nu fi multumit. La uz normal sunt f ok. Daca nu se comporta ok, iti sugerez intai sa schimbi lichidul de frana, si apoi furtune de frana in plasa metalica. Vad ca ai discuri Brembo Max, de care eu am fost foarte multumi pe 156, insa nu ti-as recomanda RedStuff (de fapt nimeni de pe aici nu cred ca ar recomanda). Mai bine GreenStuff sau Ferodo DS.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 22:49 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2011, 22:49
Posts: 124
Car: Alfa Spider 3.0
Location: Cluj-Napoca
Merci, Kali! (asa-l cheama pe fostul proprietar al spider-ului meu!
Felicitari si tie pentru masina ta, e superba! Ti-am citit cu placere thread-ul!
Masina aceea e exact ce mi-ar placea si mie, s-o am pentru calatorii lungi, cu bagaje. Ador masinile combi :)
Thread-ul tau m-a facut sa ma uit pe mobile, la ce preturi stau acum AR 159 SW in DE. Cred ca e best buy, in gama ei si as vrea sa-i iau una tatalui meu (tot timpul ii iau cadouri de care ma folosesc si eu :))), ca nu i-ar strica, din cand in cand, dupa modelul de la Holywood, sa mai mearga la birou cu o decapotabila galbena si zgomotoasa, cu ocazia crizei de varsta mijlocie :))
As fi nevoit sa-mi iau 2,4 JTDM, sa nu ma urasca toata lumea, ca pe a ta as pune GPL :)))

_________________
Se spune ca a avea o Alfa Romeo e ca si cum ai avea o sotie fotomodel. Majoritatea or sa spuna ca-i proasta, dar toti barbatii or sa te invidieze. A mea e ca si o iubita capricioasa, pretentioasa, costisitoare, temperamentala, cu un mare respect de sine, uneori imposibila. Niciodata fidela pe deplin si o excita mecanicii, din cand in cand... dar de fiecare data cand ne intelegem bine si suntem doar noi doi, ma face sa-mi aduc aminte de ce iubirea noastra sfideaza logica si moralitatea.


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 22:56 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7901
Car: Vespa
Location: Bucuresti
E masina ta si faci ce vrei cu ea . Nu o sa iti zica nimeni cum e mai bine , fiecare si-a spus parerea personala . Astia aciuati prin tari straine posesori de "fin simt" doar pentru ca au trecut de granita Romaniei considera asta ipocrizie sau elitism . Io i-as zice normalitate atata timp cat masina asa a iesit din fabrica si a fost gandita cu motorul asta , cu consumul asta , cu benzina asta , cu sunetul asta ...
Apoi , pentru vara motorul ala nu prea te ajuta in oras , din cate vad nu e omologat pentru drumuri publice deci asta nu iti va aduce vreo economie ci doar fun in weekend prin paduri si coclauri . As vrea si eu unul pentru iesiri d'astea .
Cat despre cafe racer la ce te gandesti ? Si mie imi plac si sunt foarte atras de ideea de a avea un Ducati sau un Moto Guzzi intr-o zi dar inca nu mi-l permit . Ar completa perfect peisajul langa Alfa :) .


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 22:57 
Offline
User avatar

Joined: 04 Nov 2007, 01:07
Posts: 664
Car: Alfa Spider '99
Location: Bucuresti
Dany Quote:
insa nu ti-as recomanda RedStuff (de fapt nimeni de pe aici nu cred ca ar recomanda)
Eu am discuri EBC Turbo Groove + Red Stuff pe Spider si sunt ok cu ele atat ca franare cat si ca zgomot (scot un zgomot de frecare dar nu e scartait).

_________________
Alfa Romeo Spider '99


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2011, 22:49
Posts: 124
Car: Alfa Spider 3.0
Location: Cluj-Napoca
Dani, incepusem sa ma uit la prezentarea masinii tale, dar m-am luat cu altele, intre timp (forumul asta creaza dependenta. Am si mult timp liber, ce-i drept, ca sunt acasa, in Maramures, dar de 4-5 zile il citesc in disperare, ore-n sir, in fiecare zi:)
Acum mi-a sarit o chestie in ochi:
Impozitul in germania e doar 120 euro si asiguraea inca pe atat??
@marius partea pecuniara deocamdată nu e o problema. Impozit 120E plus încă atât pt asigurare pe an. Consumul deocamdată e necunoscut.
""
Prietenul meu mi-a zis ca s-a interesat si m-ar costa 1200 euro/an!!
Daca e asa cum spui tu, mi-o duc inapoi in germania cu numere de 5 zile trimise incoace (sau pe platforma), ii refac TUV-ul si mi-o tin inmatriculata pe DE, pe nume prietneului, fara probleme! te rog anunta-ma ce si cum, ca oricum trebuia sa-l sun in seara asta!
(pacat ca esti foarte departe de MUC, ca ne vedeam la un Hacker-Pschorr dunkel.
Scuze de eventualele greseli, dar m-am grabit si sunt entuziasmat :))

_________________
Se spune ca a avea o Alfa Romeo e ca si cum ai avea o sotie fotomodel. Majoritatea or sa spuna ca-i proasta, dar toti barbatii or sa te invidieze. A mea e ca si o iubita capricioasa, pretentioasa, costisitoare, temperamentala, cu un mare respect de sine, uneori imposibila. Niciodata fidela pe deplin si o excita mecanicii, din cand in cand... dar de fiecare data cand ne intelegem bine si suntem doar noi doi, ma face sa-mi aduc aminte de ce iubirea noastra sfideaza logica si moralitatea.


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 23:09 
Offline
User avatar

Joined: 10 Nov 2006, 12:44
Posts: 1212
Car: '04 147 1,6 TI
Location: Villach
Uite acum m-am uitat pe acte inca o data si de fapt era 129E pe perioada aprilie-octombrie pentru care am inmatriculat-o eu. Am recalculat si pentru tot anul ar fi 220E. Insa cu asigurarea e mai dificil, pentru ca aici cel mai probabil o sa pornesti de la un tarif de 120-130% daca nu ai mai avut masini asigurate pe numele tau in Germania. Insemnand undeva in jur de 800-1000E pe an doar asigurarea obligatorie (fara Casco). Deci prietenul tau a avut probabil dreptate. In cazul meu sunt deja la un tarif de 50% deci e relativ ieftin sa asigur o a doua masina.

_________________
ex. Alfa 156 1.8 TS
ex. Alfa 147 1.9 JTD
ex. Alfa Spider 3.0 V6
Alfa 147 1.6 TI


Top
   
 
PostPosted: 30 Jan 2012, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15260
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Despre etrieri nu stiu sa-ti zic, dar vreau sa fac o singura corectie la postul lui dany: 3.0 24V s-a pus si pe Mk2.

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 
PostPosted: 31 Jan 2012, 02:36 
Offline
User avatar

Joined: 28 Mar 2007, 13:54
Posts: 1318
Location: Fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary f**king Poppins
Dany Quote:
Mi se pare o atitudine stupida (ca sa nu zic ipocrito-elitista) ca o instalatie de GPL nu are ce cauta pe un motor ca asta.
Dany, in general sunt 100% de acord cu posturile tale, dar aici exagerezi putin. Nu ma pricep la fizica deci posibil ca ceea ce spui sa fie perfect adevarat (ie ca GPL-urile moderne sunt fantasmagorice), insa in my book masinile merg pe benzina.
Cu atat mai mult un V6. Ciudate vremuri traim daca sa 'infierezi' un GPL e elitism. Stupid cred ca deja e un cuvant mult prea dur care nu-si are locul.
Acum offtopic cu pretul benzinei. Mie mi s-a marcat bine in cerebel o chestie auzita de la un profesor de la London Business School: pretul benzinei e unul extrem de psihologic care determina comportamente din cele mai ciudate. Daca stai sa judeci drept, cheltui intotdeauna mai multi bani pe orice altceva decat pe benzina (excluzand cazurile profesionale, taximetristi etc). Intotdeauna reducerile pe care le-ai putea face in cheltuielile tale in orice alt domeniu vor fi mai mari decat recurgand la solutii extreme dupa scumpirea cu 5% a benzinei. Si cu toate astea esti deprimat cand se scumpesc carburantii. Nu esti deprimat cand platesti o c**** ptr. o noapte (care ti-ar asigura rezervorul plin macar o luna), nu esti deprimat dupa o sambata noapte in care te-ai facut vraiste si nu mai stii pe ce ti-ai cheltuit banii, continui sa fumezi in vreme ce pretul tigarilor isi continua spirala spre ceruri, esti foarte fericit cand te duci la meci si dai 40quids plus 5 beri sa vezi cum favoritii tai se fac de ras in 90 de minute, dar te deprima o chestie de pennies si esti gata sa darami guverne ptr. cei 2 quids pe care ii pierzi.

@tudor: sigur ca venind pe un forum Alfa era usor de anticipat ce te asteapta cand vei pomeni de GPL. Jehovah! asta daca ai vazut Life of Brian :)

_________________
ex Alfa 159 1750TBi
ex Alfa 147 1.6 105cp


Top
   
 
PostPosted: 31 Jan 2012, 03:42 
Offline
User avatar

Joined: 23 Oct 2011, 22:49
Posts: 124
Car: Alfa Spider 3.0
Location: Cluj-Napoca
offtopic: Inca n-am gasit de vanzare un cafe racer demn de luat in seama. (vreau sa investesc 2-3.000)
Initial vroiam sa-mi schimb cross-ul+diferenta pe un enduro cu motor maricel, preferabil un KTM EXC 525, la care sa-mi iau si kit de supermoto, sa ma dau in oras. Apoi, am trecut la un naked (gandindu-ma ca is, totusi, sporturi f diferite si "capra" de padure n-o sa aiba ce cauta in oras, cu carenele sparte". In cele din urma, am ajuns la cafe racer, dupa ce-am vazut la cinema "The girl with the dragon tattoo". Are mai multa personalitate, ma atrage mai mult si va da bine langa Spider-ul meu DE ZI CU ZI :P

ontopic: Cum ziceam, cu franele stau extrem de prost. Cand am adus masina de la reprezentanta, era sa intru sub un tir, la 50-60 km/h.
Huruie ca naiba, franeaza - nu!
Fostul proprietar zice ca placutele ceramice sunt de foarte buna calitate si ca au doar 6.000 km
Cei de la reprezentanta ziceau ca mi-au facut un test la frane si lichidul, presiunea, etc, par in regula. Nu stiu daca intr-adevar au facut testul, sau doar vroiau sa scape de gura mea, ca-i stresam zilnic. Am sa rog un alt mecanic sa le verifice, macar sa stiu o treaba.
Nu stiu daca logica imi compenseaza lipsa cunostiintelor de mecanica, dar ma gandesc ca poate or fi furtunele, daca nu sunt ranforsate. O fi imbatranit cauciucul si presiunea umfla furtunul, nu impinge pistoanele. Ori asta, ori ce-a spus prietenul din germania, ca placutele ceamice, daca nu sunt folosite, fac un strat sticlos la suprafata, care nu mai are aderenta.

Dani: pacat! incepusem iar sa visez la numere de DE (pentru mai putine probleme cu politia)

Dand: in ciuda faptului ca esti impotriva, mi-a placut mult cum ti-ai exprimat parerea si cum ti-ai prezentat teoria. Ii inteleg mecanismele si, intr-o lume utopica, as fi perfect de acord cu ea. (In an absolut world... )
Acuma, pe de alta parte, nici tu n-ai prezentat un argument real si bine definit, inafara de your book, care, e doar a ta. N-ai spus care-i motivul pentru ce-i scris in ea, dar deduc ca radacinile temerilor le gasim in neincrederea in performantele noilor sisteme LPG.
Sunt curios daca, odata ce te-ai documenta si ai vedea ca au ajuns "in zilele noastre", ti-ar disparea si parerea proasta despre ele.

Luand situatia mea: Sunt de parere ca in viata, totul trebuie sa se potriveasca si sa fie din acelasi film: casa, masina, MANCAREA, iubita, pozitia sociala, prietenii, ceasul, hainele, afacerea. Exemplu: nu are ce sa caute un S, sau 7er in fata unui bloc de garsoniere, decat daca proprietarul (care ar trebui sa fie trecut de 40) are fantezii cu studente si joaca in deplasare. Un taximetrist, degeaba are un Longines veritabil, ca tot nu-l crede nimeni. Ce nu se potriveste, se ajusteaza pe parcurs, de jos in sus, incepand de fiecare data cu cea mai slaba veriga.
Momentan, stau in chirie. Platesc singur 250 euro/luna. Ar fi ok sa dau aproape de 2 ori mai mult doar pe benzina? sa ma coste benzina cat un salariu bun (din splendida tara in care inca mai binevoim sa traim), in contextul financiar in care ne balacim?
Mult mai logic mi se pare sa dau acesti bani pe alimente bio si sa mananc sanatos. Nu, nu e acelasi lucru, in caz ca veti dori sa spuneti ca benzina ar fi omologul mancarii bio, iar LPG-ul ar fi semipreparatele inghetate de la Lidl, "gatite" in microunde, pentru ca acel LPG nu-i dauneaza motorului.
La masina nu VREAU sa renunt. Astia-s banii, trebuie sa ma gospodaresc. Poate vom stabili de comun acord ca sunt departe de a fi un idiot.
Cum am mai scris, nu-i ca si cum ma trag pe c. atunci cand vine vorba de piese si reparatii care s-ar putea sa-mi dauneze iremediabil masinii, in cazul in care nu le fac. Pun tot ce-i mai bun pe masina mea.
Daca punand LPG reusesc sa-mi permit aceasta masina, fara vreun dezavantaj real, care, mai exact, ar fi problema?
Cum am scris si-n alt post, nu vorbim de o masina scumpa. Daca ar fi vorba de un C350, n-as indrazni sa postez asa ceva. Cand nu-mi mai permit sa-i bag benzina (a consumat mai putin decat Alfa mea, dar tot de 1 mil trebuia sa bag/zi, daca aveam de umblat), o vand si gata.
Probabil ca daca am trai intr-o tara civilizata, nu m-as gandi la varianta asta, pentru simplul fapt ca acea cheltuiala cu combustibilul ar fi de-a dreptul neglijabila, in comparatie cu celelalte si, mai ales, cu venitul.
Aici se aplica teoria ta. Cand am 3-4.000 lunar, nu ma hazardez pentru inca 5 centi/litru. Daca e cazul (si nu mai reusesc sa pun pentru zile negre 1000 in fiecare luna), luna asta nu-mi mai iau palton Boss, ca-mi iau Massimo Dutti.
Desi am ramas corigent la matematica in clasa a 11-a, iti mai explic, cum pot mai bine, cu regula de 3 simpla:
chirie apartament 2 camere munchen.... 1200 euro. Combustibil.....400 euro. % din salar? 10%? 20%?
Chirie apartament 2 camere Cluj, aceleasi conditii... 250-300 euro. combustibil... 80-100 euro? sau tot 400? % din salar? nici in prima varianta n-ar fi 10%, ca salariile de 1000e/luna sunt mult mai fantasmagorice decat performantelor LPG. Din pacate, 400e ar fi 80... 100, sau 130% dintr-un salar romanesc.
Deja simt ca pedalez in gol, cum simteam cand ii tot repetam o intrebare clara fostei prietene si ea vroia sa mascheze faptul ca n-are un raspuns, prin varii raspunsuri evazive :)

_________________
Se spune ca a avea o Alfa Romeo e ca si cum ai avea o sotie fotomodel. Majoritatea or sa spuna ca-i proasta, dar toti barbatii or sa te invidieze. A mea e ca si o iubita capricioasa, pretentioasa, costisitoare, temperamentala, cu un mare respect de sine, uneori imposibila. Niciodata fidela pe deplin si o excita mecanicii, din cand in cand... dar de fiecare data cand ne intelegem bine si suntem doar noi doi, ma face sa-mi aduc aminte de ce iubirea noastra sfideaza logica si moralitatea.


Top
   
 
PostPosted: 31 Jan 2012, 09:16 
Offline
User avatar

Joined: 23 Jul 2008, 14:41
Posts: 96
Location: Brad, HD
Ti-am citit cu interes topicul.
Felicitari pentru masina! Cu adevarat speciala, ca model, motorizare, culoare! :)
Se vede ca esti si pasionat, dar si rational.
N-am fost, nu sunt fan al instalatiilor GPL, dar din ce stiu, nu mai sunt ce-au fost odinioara, cand se montau pe motoare cu carburator. Cele secventiale sunt reusite, fiabile. Cineva , taximetrist, pe un Logan de 1,6 are montata de 400.000 km, n-a avut nici o problema.Stiu pe cineva care si-a montat recent, e drept, pe un motor tot mic, 1,6 pe un Focus, dar chestia e ca nu se simte nici o diferenta fata de benzina, trage la fel masina. Si in in 8-9 luni isi amortizeaza investitia pe instalatie. Si chestia e ca oricand poti sa mergi doar pe benzina, doar apesi un buton. :)
Bafta multa, sper sa iti iasa in final masina asa cum iti doresti. Ca pana la urma asta conteaza, ce iti place tie.

_________________
ex: 2003 - Alfa 156 2.0 JTS facelift 166 cp


Top
   
 
PostPosted: 31 Jan 2012, 11:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Jun 2009, 11:18
Posts: 7901
Car: Vespa
Location: Bucuresti
tudorbuda Quote:
Dand: in ciuda faptului ca esti impotriva, mi-a placut mult cum ti-ai exprimat parerea si cum ti-ai prezentat teoria. Ii inteleg mecanismele si, intr-o lume utopica, as fi perfect de acord cu ea. (In an absolut world... )
Acuma, pe de alta parte, nici tu n-ai prezentat un argument real si bine definit, inafara de your book, care, e doar a ta. N-ai spus care-i motivul pentru ce-i scris in ea, dar deduc ca radacinile temerilor le gasim in neincrederea in performantele noilor sisteme LPG.
Sunt curios daca, odata ce te-ai documenta si ai vedea ca au ajuns "in zilele noastre", ti-ar disparea si parerea proasta despre ele.
Deja simt ca pedalez in gol, cum simteam cand ii tot repetam o intrebare clara fostei prietene si ea vroia sa mascheze faptul ca n-are un raspuns, prin varii raspunsuri evazive :)
apreciez ca gandesti cat se poate de corect si de logic dar totodata nu reusesti sa vezi mai mult decat CE VREI TU oricat de multe ar fi vocile impotriva . din pacate sunt chestii care pur si simplu ''nu se pupa" in viata . Nu se poate combate ideea de LPG pe o Alfa Spider 3.0 V6 cu ceva teoreme din carti sau cu argumente tehnice . Noi astia care iti recomandam sa nu iti pui nici macar nu stim cum e sa ai asa ceva pentru ca nici prin cap nu ne trece sa punem pe masinile noastre si cu atat mai mult pe una rara asa cum e V6 ( asta e si cazul meu ) . Oricat m-ar costa benzina , o sa merg de cati bani am .
Pentru mine , nu vreau sa jignesc pe nimeni , LPG e la fel sau chiar mai nasol cu stickerul NIKE pe luneta , mutzuneii atarnati la oglinda si cruciulita lipita pe bord , sosetele albe la costum si pantofi , maieul perforat peste sunci si exemplele pot continua .
Dupa cum te vad eu iti doresti putin din toate ... ai cateva masini ( Smart , Opel , Alfa , mai vrei un 59 pt tatal tau ) si vrei sa le pastrezi pe toate , motor de cross , vrei inca unul ieftin de oras , dar si ala iti mai papa 2-3 mii . Aia sunt niste bani pierduti oricum ai da-o ...
Oricum ar fi , cu LPG sau fara , tot o sa ma bucur daca o sa te vad la vreo intalnire cu masinuta ta si chiar abia astept asta . Deci fa cum te simti tu bine . Eu am incheiat sa imi sustin ideea pentru ca nu mi-am facut un scop din a convinge pe cineva ca eu gandesc mai bine ca el .


Top
   
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 345 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 514 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited