Am observat, defapt nu eu ci cei din spatele meu ca dieselul meu cam scoate fum negru. Da, stiu ca e diesel si e normal sa scoata fum, dar al meu scoate cam mult daca il turez.
Are teava de esapament indreptata in jos si daca stau pe loc si ii dau peste 3000 de ture sustinut vreo 4-5 secunde face un cerculet negru pe asfalt de funingine presupun.
Am primit recomandari care mai de care. Masina e adusa recent si primul lucru pe care l-am facu a fost sa o duc in service sa ii faca revzia pentru ca depasise vremea reviziei cu vreo 3000KM. Nu stiu daca are vreo legatura cu service-ul sau asa era de cand a venit din Germania pentru ca eu mi-am dat seama destul de tarziu ca scoate fum.
Sfaturile si explicatiile pe care le-am primit pana acum sunt:
1) a fost mers prea linistit cu ea.(explicatie plauzibila avand in vedere ca a apartuinut unei doamne de 55 ani). Ca urmare exista 2 variante:
-murdare injectoarele - Recomandare: sa ii bag 2 rezervore la rand in care sa adaug aditiv, si sa o turez mai tare sa se curete injectoarele (daca nu se curata mi-a fost recomandat un mecanic la care sa ma duc sa le curete insa persoana respectiva nu are baie cu ultrasunete si am inteles ca altfel de curatare dauneaza)
-depuneri de funingine pe evacuare, in toba: nu exista solutie pentru ca nu sta nimeni sa curete tobele
deci sa nu imi bat capul.
2) s-a pus motorina proasta in ea si s-au largit injectoarele (asta chiar a fost genial) - masina a fost rulata doar in Germania.
3) debitul de aer incorect si arderea nu este completa (am inteles ca se poate verifica cu debitmetru si ca pentru verificare nu se desface nimic pe la motor pe acolo. Claudiu mi-a recomandat sa vb cu Alex - eu n-am mai folosit niciodata debitmetrul si nu stiu cum se procedeaza.
In cazul in care debitul de aer e incorect e posibil sa fie din cauza celor care mi-au facut revizia?(am schimbat toate filtrele si distributia).
4) Lipsa a nu stiu ce filtre antipoluare la evacuare (poate fi vina celor de la serviceul unde am facut revizia?
Eu cel putin de cand o conduc am bagat in ea doar Rompetrol euro4 si omv euro4 si odata am facut greseala sa alimentez de la mol, dupa care parca nu mai tragea ca inainte. Dupa ce am terminat rezervorul a prins iar nerv
Daca intrebarea este daca a pierdut putere(in asociatie cu scosul fumului) n-as putea sa va spun pentru ca nu imi dau seama. De tras cred ca trage bine (am fost pe transfagarasan si s-a tinut destul de bine).
Daca aveti vreo parere sau stiti din experienta proprie ...
Vreau sa incerc si treaba cu aditivul de motorina insa nu stiu de care sa pun si de unde sa iau.
In ce priveste mersul subturat... decinde ce inseamna subturat. In Bucuresti mi-e foarte greu sa merg turat pentru ca pe vremea asta de exemplu, de la plecare si pana la destinatie nu prea apuca sa se incalzeasca motorul si am inteles ca e indicat sa schimb in jur de 2000 de ture pana se incalzeste motorul. Stiu ca pe bord pare sa se incalzeasca mai repede insa indicatorul e pentru temperatura apei nu a motorului.