It is currently 03 Feb 2025, 11:15

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Oct 2006, 10:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Am observat, defapt nu eu ci cei din spatele meu ca dieselul meu cam scoate fum negru. Da, stiu ca e diesel si e normal sa scoata fum, dar al meu scoate cam mult daca il turez.
Are teava de esapament indreptata in jos si daca stau pe loc si ii dau peste 3000 de ture sustinut vreo 4-5 secunde face un cerculet negru pe asfalt de funingine presupun.
Am primit recomandari care mai de care. Masina e adusa recent si primul lucru pe care l-am facu a fost sa o duc in service sa ii faca revzia pentru ca depasise vremea reviziei cu vreo 3000KM. Nu stiu daca are vreo legatura cu service-ul sau asa era de cand a venit din Germania pentru ca eu mi-am dat seama destul de tarziu ca scoate fum.
Sfaturile si explicatiile pe care le-am primit pana acum sunt:
1) a fost mers prea linistit cu ea.(explicatie plauzibila avand in vedere ca a apartuinut unei doamne de 55 ani). Ca urmare exista 2 variante:
-murdare injectoarele - Recomandare: sa ii bag 2 rezervore la rand in care sa adaug aditiv, si sa o turez mai tare sa se curete injectoarele (daca nu se curata mi-a fost recomandat un mecanic la care sa ma duc sa le curete insa persoana respectiva nu are baie cu ultrasunete si am inteles ca altfel de curatare dauneaza)
-depuneri de funingine pe evacuare, in toba: nu exista solutie pentru ca nu sta nimeni sa curete tobele :) deci sa nu imi bat capul.
2) s-a pus motorina proasta in ea si s-au largit injectoarele (asta chiar a fost genial) - masina a fost rulata doar in Germania.
3) debitul de aer incorect si arderea nu este completa (am inteles ca se poate verifica cu debitmetru si ca pentru verificare nu se desface nimic pe la motor pe acolo. Claudiu mi-a recomandat sa vb cu Alex - eu n-am mai folosit niciodata debitmetrul si nu stiu cum se procedeaza.
In cazul in care debitul de aer e incorect e posibil sa fie din cauza celor care mi-au facut revizia?(am schimbat toate filtrele si distributia).
4) Lipsa a nu stiu ce filtre antipoluare la evacuare (poate fi vina celor de la serviceul unde am facut revizia?

Eu cel putin de cand o conduc am bagat in ea doar Rompetrol euro4 si omv euro4 si odata am facut greseala sa alimentez de la mol, dupa care parca nu mai tragea ca inainte. Dupa ce am terminat rezervorul a prins iar nerv :)
Daca intrebarea este daca a pierdut putere(in asociatie cu scosul fumului) n-as putea sa va spun pentru ca nu imi dau seama. De tras cred ca trage bine (am fost pe transfagarasan si s-a tinut destul de bine).
Daca aveti vreo parere sau stiti din experienta proprie ...
Vreau sa incerc si treaba cu aditivul de motorina insa nu stiu de care sa pun si de unde sa iau.

In ce priveste mersul subturat... decinde ce inseamna subturat. In Bucuresti mi-e foarte greu sa merg turat pentru ca pe vremea asta de exemplu, de la plecare si pana la destinatie nu prea apuca sa se incalzeasca motorul si am inteles ca e indicat sa schimb in jur de 2000 de ture pana se incalzeste motorul. Stiu ca pe bord pare sa se incalzeasca mai repede insa indicatorul e pentru temperatura apei nu a motorului.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 03 Nov 2006, 22:40 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Consumul...

Daca ar fi sa ma iau dupa ce spune navigatia, in afara, cat am apucat sa ies - ca o am de curand, mi-a luat cam 6.1, insa am cam calcat-o tot drumul pentru ca am avut cu cine sa ma alerg :wink: Asta include si drum de munte daca are vreo inportanta.
In oras mai prin toamna imi lua cam 8, 8 si ceva. Acum dupa ce au inceput sa vina concetatenii din concedii mi-a luat 9,4% :((

Consumul de mai sus (cel din toamna) a fost facut la un mers cam cu 70 cu aerul oprit, 30% mers cu AC pornit.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Nov 2006, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Pana una alta i-am bagat un aditiv de spalat injectoarele. Am luat toate benzinariile si supermarketurile la rand sa aleg ceva sa nu faca mai mult raudecat bine. Am gasit unul care in afara de curatat injectoare nu mai are si alte combinatii gen crestere cifra octanica etc.
Scria pe el ca e pentru diesel, ca nu contine alcool si nu afecteaza senzorul de aer si inca ceva. Am gasit scris pe altele ca ar contine alcool ceea ce nu cred ca i-ar fi priit.
Pe flacon scria ca se pune in 33l de motorina, numai ca eu abia ii facusem plinul asa ca am mai mers cu ea pana a scazut o liniuta. Oricum am zis ca mai bine il diluez in mai multa motorina decat sa imi strice ceva pe acolo pentru ca e prea concentrat. E posibil sa fie "frectie la picior de lemn" insa am zis ca incerc si asta inainte de a verifica cu debitmetru sau de a o duce la service. Nu de alta dar abia ce am scos-o din service si i-am promis ca nu o mai duc prea curand ca pe urma se invata :p
Cand s-o termina rezervorul o sa va spun si rezultatele. :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 11:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Noutati: S-a dus rezervorul aditivat; Fumul a ramas :cry:
I-am dat si un pic de forja pe afaraacest weekend insa cand ajunge in turatii mari (peste 3500) fumega de o iau dracii.
Consumul la peste 400 de Km parcursi a fost de 5,8% in afara+orasele prin care am trecut (parca 5,4 era trecut in carte consumul). Mi se pare un picut cam maricel consumul insa masina era destul de incarcata.
Urmatorul pas ar fi sa fac treaba cu debitmetrul insa nu sunt foarte lamurit cum verific debitul de aer. Acel debitmetru se monteaza pt masurarea debitului de aer sau exista deja si e posibil sa nu functioneze corect. Initial credeam ca e ceva in plus care se insereaza pe circuitul aerului pentru masuratoare. Mai cautand pe internet am constatat ca la Mondeo si rover cel putin debitmetrul (sau MAF) exista deja si ca o verificare ar fi deconectarea lui si daca trage mai bine fara el inseamna ca e o probleme la debitmetru si trebuie schimbat. Acum nici nu prea imi dau seama cum ar trebui sa traga si cum trage. Mie mi se pare ca trage bine.

Alex, ma poti ajuta cu verificarea debitului sau amestecul de carburant (cred ca e unul si acelasi lucru) la care se referea madkat?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 13:57 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
E posibil ca si consumul din manual (cel dat de producator) sa fie usor mai mare la Alfa 156, si de aici sa apara diferenta. Asadar ar trebui sa imi fac griji daca mi-ar lua vreun 7,5-8% in afara, diferenta de la 5,4 la 5,8 nefiint semnificativa?
Totusi ma ingrijoreaza acest fum la turatii mari. Si daca ii dau pe loc, pe langa fumul re rigoare, sub teava de esapament care e indreptata cu gura spre pamant, se inegreste asfaltul. Ramane un cerc negru care nu mim dau seama ce ar putea fi. Funingine, oare?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:13 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Se poate afla debitul de aer printr-o simpla diagnoza pe un tester mai bunicel... se vede exact cat aer "inspira" masina.... Cat despre consum, eu zic sa stai lnistit, vezi ca te injura benzinarii depe forum ca te plangi de consum de 5.8... sa fim seriosi, e ok.
Cat despre fum, fiind diesel e oarecum firesc sa mai scoate fum la turatii ridicate, dar nu stiu in ce cantitate iti scoate tie... dupa cum spui tu, ar trebui sa fi tu unicul responsabil pt "smogul" din Bucuresti. :lol:
S-ar putea sa fie de vina motorina proasta sau depunerile de mizerie care se elimina... Si a mea scoate fum, dar nu ma deranjeaza... eu sunt fericit in tractorul meu

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
:offtopic: sau poate are "novitec"si nu stie :haha:

@alexx : nu cunosti pe cineva care are pe masina :tempted:

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:19 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
:roll: nu stiu nimic.... :oops1:

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:30 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Pai deja incep sa imi fac griji pentru sanatatea Bucurestenlor :))
Si imi mai e mila si de asfaltul abia spalat din Bucuresti.
Parca era un joc cu masini in care puteai sa arunci ulei sau sa scoti fum sa scapi de urmaritori :))
PS Cand am cerut ajutor ma refeream la domn admin.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:31 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
ontopic : @dragos, legat de fumul negru pe care-l scoate masina, cauze in cele mai multe situatii,ar fi calitatea motorinei , a mersului subturat sau al amestecului aer/carburant saracit.
In ambele cazuri, esapamentul se umple de funingine si cand ii dai talpa se curata si este normal sa "fumege".
Daca masina ar fi consumat excesiv, atunci cu siguranta era din amestec(debitmetru defect), insa cred ca de vina este calitatea motorinei.
Am citit pe alte forumuri, ca motorina efix este foarte buna, asa ca poti incerca si varianta aceasta.

succes!

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:36 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
"PS Cand am cerut ajutor ma refeream la domn admin."


:blink: :blink: :blink: :blink2: :blink2:

multumesc, am uitat ca acesta este un forum unde TU intrebi, iar NOI(membrii),incercam sa te ajutam, asa ca ma retrag si discuta numai cu ADMINUL !

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
63FAL m-ai inteles gresit. ma refeream la treaba cu debitmetrul ca stiam ca el a mai facut-o. Bineinteles ca si tu si oricine altcineva e binevenit sa raspunda. Deci nu pune la inima ca interpretarea e gresita. Sau poate nu m-am facut eu inteles.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 14:52 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Si revenind ontopic:
Masina nu e de mult adusa din Germania. Motorina foarte proasta nu cred ca a papat acolo, iar aici i-am dat cu preponderenta euro4 de la Rompetrol, de cateva ori OMV si o data MOL. Molul nu i-a priit, insa doar din vreo 30l de la MOL nu cred ca putea ajunge asa. Am bagat si efix odata dar sincer n-am vazut vreo diferenta de euro4 de al Rompetrol.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 15:06 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2006, 12:17
Posts: 1469
Location: Bucuresti
:ok: am interpretat gresit, asta e......batranetea :twisted:
pe langa alfa, am si o buburuza, care este adusa de curand din germania si iti spun ca de cand am alimentat-o cu benzina din romanica a inceput sa tuseasca, sa behaie, am fost cu ea la service-ul de reprezentanta( cel de la AI este suuuupeeeer fata de RENO ) si am chinuit-o pana a crapat sonda lambda.asta legat de calitatea carburantului.
sa stii ca si condusul subturat dauneaza si al drak de tare.daca tantica din germanica a mers cu ea subturata, imi inchipui ce este in tobele masinii, kile de funingine si nu scapi prea usor de ea.asa ca dai cox ceva mai mult pana se curata tobele.

_________________
Speranta moare ultima......

AR 156 2.0 TS 155-CP, blue cosmo, putin tuning exterior
new: Fiat Grande Punto 1.3 multijet 90 CP


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 17:20 
Offline
User avatar

Joined: 09 Feb 2006, 03:12
Posts: 1861
Location: Bucuresti
Dragos Quote:
63FAL m-ai inteles gresit. ma refeream la treaba cu debitmetrul ca stiam ca el a mai facut-o. Bineinteles ca si tu si oricine altcineva e binevenit sa raspunda. Deci nu pune la inima ca interpretarea e gresita. Sau poate nu m-am facut eu inteles.
Mi-am permis sa-ti raspund pt dom' admin a facut treaba aia cu debitmetru pe masina mea...
o sa-mi dau singura ban.

_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]

http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 17:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Si in ce consta toata "treaba cu debitmetrul"?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Nov 2006, 19:23 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Consta in pus debitmetru bun, verificat in locul celui existent pe masina si vazut cum se comporta. Mai consta si in citirea debitului masurat de (,) debitmetru si comparat cu valorile nominale.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Nov 2006, 16:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Am vazut pe la motor un furtun destul de gros care cred ca pentru aer e si care are fixat pe el un cablu electric cu o mufa. Sa fie acela este debitmetrul? Ma gandeam sa decuplez acea mufa si sa vad daca mai scoate fum fara debitmetru.
Debitmetrul de la alfa se potriveste la Stilo?
Din pacate inca nu am reusit sa il identific prin manual pe undeva (nu stiu exact cum ii spune in engleza (MAF nu am gasit).


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 01:43 
Offline

Joined: 04 Aug 2007, 16:28
Posts: 81
am avut si eu o problema aproximativ identica......mie imi scotea fun la pornire si la peste 3000........si mi-am umblat un ''nene'' pe la motor si a sp k mi-a micsorat debitul......cum spuneai si u...la diesel e normal sa scoata fum,dar fumul tre sa fie cenusiu....asa mi-aa spun ''nea mecanicul''.....

_________________
Alfa Romeo 147 1.9 Jtdm 8v my 2005
Te nasti, cresti, te joci, inveti, iubesti, traiesti, imbatranesti si la un moment dat mori. Daca din toata povestea asta n-a facut macar o clipa parte o Alfa Romeo, sa stii ca ai pierdut ceva pretios.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Jan 2007, 14:48 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Din fericire s-a rezolvat. Dupa luuuunngi investigatii la un service pe care nu il precizez, s-a rezolvat intr-altul in 30 secunde. Concluzia: In urma unei revizii la care s-a schimbat printre altele si filtrul de aer, debitmetrul nu a fost "conectat bine". Norocul meu ca nu mi-au schimbat debitmetrul ca apoi sa zica ca de la el era.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited