It is currently 12 Apr 2025, 21:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
PostPosted: 08 Apr 2010, 09:15 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Sal., sper sa ma poata ajuta cineva cu o problema mai ciudata la Alfa 156 2.4 JTD.M-Jet 20V...
Pe scurt, intr-o dimineata mi s-a aprins becul galben de ,,check engine,, si nu s-a mai stins... evident a venit imediat si celebrul mesaj alfa: ,,motor control system failure,,... De curiozitate zic, ia sa vad eu cum face masina mea cu o asemenea eroare in bord... si am scos-ol a drum. Bineinteles, masina mergea ca si inainte, toti parametri in regula, nicio schimbare doar ca nu se stinge becul check si mesajul... Vazand asa m-am dus direct la Autoravenna si au pus-o baietii pe tester... a dat o eroare care nu a putut fi stearsa din calculator, ceva de genul ca ventilatoarele care racesc apa din radiator nu mai pornesc la treapta 1 ci pornesc direct pe treapta 2 (adica mai rapid, treapta in cauza se activeaza automat pe masura ce apa se incalzeste)... Ok, zic eu, faceti-o sa mearga normal... si baietii s-au apucat de treaba, au schimbat toate sigurantele, rezistentele, diode si ce or mai fi pe acolo, au verificat cablajele si apoi au montat totul la loc... Evident, nicio schimbare si dupa multe dezbateri impreuna cu toti ,,specialistii,, din reprezentanta s-a ajuns la concluzia ca: ,,Nu stim ce are !!!,, Am fost sfatuit sa merg cu ea asa, intrucat functionarea ventilatoarelor direct pe treapta 2 nu poate dauna motorului, ba din contra, racirea e mai buna... Ideea e ca nu suport chestia asta, de ce sa nu mearga cum a facut-o producatorul si sa trebuiasca sa umblu eu cu becul aprins, chiar daca stiu ca nu ma afecteaza...

Astept solutii de la forumistii care au intampinat asa ceva la alfele lor ca mie imi sta pe creier !!!

Sper sa nu se supere cineva ca am facut un topic nou, am vazut ca se mai discutase pe tema erorilor de motor, insa acolo nu era precizata problema detaliat... la mine e simplu: nu merg ventilatoarele pe treapta 1 si nu stie nimeni de ce...

PS.: Masina are tot schimbat la zi, baterie verificata, toate componentele sistemului de racire verificate de asemenea... am resetat chiar si calculatorul de injectie... si tot nimik.

Sper sa-mi poata oferi cineva solutia... Ms.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 10:58 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7111
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
salutare, problema cu ventilatorul am avut-o si eu pe 147, ventilatorul pornea pe la 91-92 de grade direct in treapta 2...mam uitat care e problema si era rezistenta de la ventilator, dezlipit firul...am lipit firul si acum ventilatorul porneste in treapta 1 fara nici o problema...iar becul cu check engine...vezi sa nu fie de la catalizator...sau vreun senzor busit...p.s si eu am becul de check engine aprins, insa masina nu are nici o problema...

_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 11:21 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Verificartea rezistentei respective a fost primul lucru pe care l-am facut cand am observat problema si era in regula... iar ventilatoarele la mine nu pornesc pe treapta 2 doar atunci cand se incalzeste apa foarte tare, ci imediat ce sistemul intra in functiune... la mine n-a trecut apa niciodata de 70 :lol:

Sugestii pls.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 14:49 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Cum s-a resetat calculatorul de injectie?
Care este eroarea inregistrata de tester te rog, cod si descriere.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 10 Apr 2010, 20:47 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Calculatorul de injectie l-am resetat singur dupa metoda standard (decuplat borne, lasat 12 ore, cuplat iar, contact 5 min, off, apoi pornire, stii tu...)
Nu mai stiu numarul erorii de pe tester (parca era P1406 sau P1407, dar nu garantez)... in orice caz apare mesajul pe tester> FAN 1 - present (nu se poate sterge eroarea, ca altfel ar fi scris FAN 1 - intermitent)...
Nu ma incurca cu nimic eroarea, masina nu si-a schimbat deloc parametrii, decat ca nu suport becul aprins... Sugestii pls.

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 11 Apr 2010, 20:31 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Pai da, am incercat si varianta pornirii ventilatoarelor ,,la rece,, doar cu contactul pus si prin intermediul testerului... dar nu am reusit sa pornesc decat treapta 2 in modul asta, la treapta 1 nu a avut nicio reactie... Asa cum spuneam mai sus, am incercat inca de la inceput toate solutiile logice, fara rezultat... Ceva mai nastrusnic asa astept de la voi, restul sigur au fost verificate de mine... :lol:

P.S.: Madkat, sa inteleg ca daca aceasta nefunctionare a treptei 1 nu ar trebui sa cauzeze aprinderea becului ,,check,, inseamna ca defectiunea ventilatorului putea sa existe acolo de foarte mult timp si eu sa nu fi stiut de ea ? ... si sa o fi descoperit-o accidental in momentul in care alt factor independent a determinat aprinderea becului ??? Eu cam asa deduc din ipoteza ta, dar in aceste conditii de ce testerul nu gaseste si o a doua eroare (sau multiple erori)... tot ceea ce-mi da este FAN 1 - present (chestie care are legatura clar cu nefunctinarea ventilatotului - treapta 1 ) ...

???

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2010, 18:06 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Ms, Madkat ! O parte din ce mi-ai sugerat tu facusem deja, urmeaza sa mai reiau o data procedura saptamana asta sa vedem ce se intampla exact acolo... Trebuie sa astept insa sa completez nivelul freonului din instalatia de racire ca e scazut rau si cine stie, poate chestia asta imi afecteaza interpretarea testului...

P.S.: De unde atunci eroarea MCSF in bord, daca nu a fost gasita alta eroare decat cea a ventilatorului ??? Sugestii pls. !!!

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 12 Apr 2010, 22:16 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
Uite ca abia acum am ajuns cu Madkat in punctul in care ma temeam... dupa toate testele si interventiile posibile mecanicii de la Alfa au concluzionat ca de fapt calculatorul de injectie ar fi sursa problemei si ca nu ar da semnal cum trebuie catre ventilator... adica ei verificand toate sigurantele, releele si rezistentele, chiar si traseul de fire dintre ventilator si ECU si nedescoperind nimic anormal, au concluzionat fireste ca ECU ar fi sursa bubei... numai ca eu nu am vrut sa cred ca o defectine a calculatorului se poate concretiza in ceva atat de banal si nedaunator ca problema expusa in topic... ei saracii mi-au spus din prima zi ca sigur asta e bubitza... Tind sa-l cred pe madkat si sa ma duc sa dau ECU joas poate avaria nu e asa grava si se poate remedia fara inlocuire...

P.S.> alte sugestii sa mai scap de stress ???

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 13 Apr 2010, 00:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
singurul fel in care se putea strica ECU era in momentul in care incercau sa porneasca ventilatorul cu o alimentare externa
Ideea este simpla, ECU trimite semnal la releul ventilatorului care il porneste
Undeva pe acest traseu este o problema
Verifica releul, daca nu rezistenta e de vina.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 15 Apr 2010, 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2007, 21:43
Posts: 43
Location: bucuresti
e putin offtopic, dar se poate citi curentul absorbit de un consumator si asa sa isi dea seama daca merge sau nu...

_________________
zamyady


Top
   
PostPosted: 05 May 2010, 14:42 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
am rezolvat-o, ma speriasem degeaba... nu erau releele acelea care au inscriptia fan1 sau fan2, era un fel de rezistenta de culoare verde care este montata cam ascuns prin carcasa ventilatoarelor intr-un colt mai jos. tre sa-mi ajunga zilele astea ca au dat comanda de ea, dar bineinteles ca tre sa treaca 2 saptamani... de asta voi iubi alfa totdeauna ! :clapping:

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 05 May 2010, 15:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Colegii forumisti la rezistenta aia faceau referire inca din primele posturi dar te-a pacalit capacul ala de la relee cu FAN1 FAN2.
Important e ca te-ai rezolvat problema si nu a fost ceva mai complicat , costisitor.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 05 May 2010, 15:07 
Offline
User avatar

Joined: 05 Apr 2010, 15:05
Posts: 1529
Car: MB E 250 CDI
Location: 120271-Buzău, BZ (RO)
s-o ia naiba, ca daca nu i-am dat roata la masina de am innebunit pana am vazut ca de fapt mai era o ''pesa'' pitita pe acolo.... :bash: ...si contrar asteptarilor nu e chiar asa ''putin'' costisitoare la cat de mica e nemernica... :lol:

_________________
Q & A: 0767.698.431
Signature:
Eu pun degetul mare. :uhuh:


Top
   
PostPosted: 05 May 2010, 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Ma refeream ca ii mai putin costisitoare in comparatie cu un ECU. :lol:(daca tot a fost pus pe lista posibilelor cauze)

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 05 May 2010, 15:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
am mai scris si noi pe forum

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 05 May 2010, 16:08 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2009, 16:08
Posts: 60
Car: 159 ti 1.9 q-tronic
Location: Londra
BZ-76-DIA Quote:
Calculatorul de injectie l-am resetat singur dupa metoda standard (decuplat borne, lasat 12 ore, cuplat iar, contact 5 min, off, apoi pornire, stii tu...)
Nu mai stiu numarul erorii de pe tester (parca era P1406 sau P1407, dar nu garantez)... in orice caz apare mesajul pe tester> FAN 1 - present (nu se poate sterge eroarea, ca altfel ar fi scris FAN 1 - intermitent)...
Nu ma incurca cu nimic eroarea, masina nu si-a schimbat deloc parametrii, decat ca nu suport becul aprins... Sugestii pls.

O intrebare, cum poate fi resetata o AR155 1.6 ? Metoda lui DIA este una standard? Ma poate lamuri si pe mine cineva?

_________________
Alfa Romeo 159 ti 1.9jtdm q-tronic
ex: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Alfa Romeo 155 1.7 ts
Alfa Romeo 155 1.6 ts


Top
   
PostPosted: 07 May 2010, 10:01 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2009, 16:08
Posts: 60
Car: 159 ti 1.9 q-tronic
Location: Londra
Multumesc pentru raspuns........a trebuit sa experimentez si am constatat ca mergeee (chiar si mai simplificata).

_________________
Alfa Romeo 159 ti 1.9jtdm q-tronic
ex: Alfa Romeo 156 1.9jtd
Alfa Romeo 155 1.7 ts
Alfa Romeo 155 1.6 ts


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited