It is currently 17 Nov 2024, 09:55

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 116 17 18 19 2030 Next
Author Message
PostPosted: 28 Jan 2010, 09:55 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
MAF are latenta la masura, deci in regim tranzitoriu ECU foloseste MAP. Important e ca MAF sa iti masoare cum trebuie la regim constant, adica valoarea asteptata cu valoarea masurata.

Valorile alea sunt masurate cu caldura data drumu?


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 10:28 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Yep, caldura pornita pe o treapta medie (trei linii, cred). Tot timpul, ceasul meu de temperatura s-a invartit undeva in jur de 70 C, mai putin cand temperatura reala ajunsese spre 90C, moment in care era undeva la jumatate intre 70 si 90.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 10:52 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Acum am vazut ce test ai facut tu...tre sa faci si unu in oras, cu mers in aglomeratie cu sarcina mica si viteze mici.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 15:28 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
Aia e beleaua, ca nu prea am aglomeratie pe-aici. :) In plus, ieri au fost -18 grade, azi "decat" vreo -8.


Top
   
PostPosted: 28 Jan 2010, 15:54 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
Cu cati litri consuma mai mult din cauza unui termostat blocat deschis,motoru mergea la o temp de 50 grade?(156 2.0 ts)


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 13:26 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Consuma in plus exact atit de mult incit sa merite sa il schimbi. Dar inainte incearca sa il diagnostichezi cu un tester.


Aseara m-a lovit o idee peste dinti. Nu zice nimeni ca scala de la termometru este liniara, nu cumva liniuta dintre 90 si 50 este de fapt 80 si nu 70?? Si aia imediat dupa 90 este 100, nu 110 cum banuim cu toti aici? (zic asta pentru ca aseara vreo 1h de plimbare in oras, temp a stat intre 83-89 pe diagnoza si acu era nitel peste liniuta aia, doar cind pe diagnoza se ducea spre 89 urca si acu spre indicatia 90).

In topicul ala de pe vwforum zicea unu ca ca indicatoru sta lipit de 90 dar pe climatronic are 70. Am verificat ieri pe un passat 1.9 100cp si e chiar asa. Ce inseamna gindire pozitiva dom'le.


Top
   
PostPosted: 29 Jan 2010, 13:58 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
L-am schimbat cu unul vernet,cel vechi era behr care era blocat pe deschis.Intrebam pentru ca ajunsesem cu consumul undeva la 20% in oras si ma gandeam sa nu am si alta problema.


Top
   
PostPosted: 30 Jan 2010, 04:34 
Offline

Joined: 31 May 2007, 17:01
Posts: 58
madkat - sunt 90% sigur ca semnalul care vine la ceas nu e influentat de ECU (de-aia si arata chestii diferite cand se duce ceasul si de-aia ceasul arata temperatura "instant", nu vreo medie pe ultimele X minute, ca la VAG). La Lancia, erau doi senzori in termostat, unul care trimitea semnal la ECU, celalalt la ceas (si din ce am inteles asa e si la 156 din primii MY).
La chestia cu ceasurile "dereglate din fabrica" m-am gandit si eu... practic, e "aranjat" ca sa arate o temperatura familiara utilizatorului obisnuit.


Top
   
PostPosted: 05 Feb 2010, 17:15 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Intreba cineva de cablul acela pentru diagnoza?
Este o interfata obisnuita Vag-Com 409.1 KKl.
Nu conteaza ce culoare are ci numai sa fie KKL
Eu am facut una pe care am vandut-o cu 80lei modificata, adica cu acel swich. ( a fost postata aici pe forum dar nu am vandut-o niciunuia de aici, nu a trezit interes) A NU SE INTELEGE CA IMI FAC RECLAMA
Asa ca nu aruncati bani degeaba pe fereastra.


Top
   
PostPosted: 05 Feb 2010, 19:20 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
madkat Quote:
d-aia am luat pana la urma - ramane sa o testez - acu mi-e mila de laptop sa il scot in ger.
modificarea cu switch o sa ma documentez sa o fac si eu ;)
E foarte simplu, iti pot trimite schema daca nu te descurci.
Swich gasesti pe Maica Domnului.
Bafta.


Top
   
PostPosted: 07 Feb 2010, 08:48 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
madkat Quote:
eh - ar fi super :)
madkatweb@yahoo.com
switch - daca nu gasesc din recuperari ajung cam in fiecare saptamana pe maica domnului dupe vreun LM, ceva...
uite schema si cateva poze.


Attachments:
kkl2.jpg
kkl2.jpg [ 48.93 KiB | Viewed 2093 times ]
kkl3.jpg
kkl3.jpg [ 93.72 KiB | Viewed 2093 times ]
fiat_obd_esq.jpg
fiat_obd_esq.jpg [ 45.13 KiB | Viewed 2093 times ]
kkl.jpg
kkl.jpg [ 19.01 KiB | Viewed 2093 times ]
Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 15:52 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
La mine la o AR 147 1.6 120Cp - 2001 ventilatorul pleaca la 97,5 grade
I-am facut si un test la ventilator si functioneaza ambele trepte.
Un termostat ar trebui sa deschida pe la 88 de grade si ventilatorul sa porneasca pe la 93 de grade.
Dar la mine in totdeauna ventilatorul a pornit pe la 97 de grade iar pe ceasul din bord nu depasea gradatia de 90.
E chestie de calibrare.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 16:17 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Incerca si cu AlfaDiag sa vezi daca poti sa-i faci testul.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 17:02 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Merge nene si cu FiatECUScan, vezi ca parca pe ultimul tab sint astea cu actuatoarele. Conditia e sa fie oprit motoru, numai contactul sa fie pus. Senzatie FiatECUScan asta, AlfaDiag e pe "faras" ca sa zic asa.

Referitor la termometru, e destul de clar, am facut azi un log mai mare, cu diverse cartoane puse in fata radiatorului. Gradatia intre 50 si 90 reprezinta 80 grade (nu 70 cum suntem tentati sa credem).


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 17:19 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
madkat Quote:
AAAAAAAA
eu am incercat doar cu motorul pornit :lol: ...

evident ca am gasit tabul - doar ca imi dadea failed la toate :roll: - cu mot oprit nu mi-a dat prin cap sa incerc.

edit: Da, gradatia intre 50 si 90 - reprezinta 80, si la jts si la jtd - asta confirm si eu.

Testele de actuatori se fac numai cu motorul oprit , si contactul pus.
Ia vezi tu cand o sa te loghezi la airbag, sa nu te trezesti cu el in fata.
Ai grije cum faci interfata aia.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 17:26 
Offline
User avatar

Joined: 23 Feb 2009, 02:03
Posts: 112
Location: Giurgiu
Pot oarecum confirma si eu ca gradatia este 80 nu 70.Singura problema ar fi daca 90 e intradevar 90 ca din cate am inteles ventilatoarele pleaca dupa senzorul dupa termostat.
Interfata KKL pe usb este buna pentru a testa parametrii motorului?nu ma intereseaza airbag si abs,k am vazut ca trebuie nush ce switch si la electronica sunt varza, si nu vreau sa ma complic...(am 2.0 ts 1999).


Last edited by sorinel25 on 01 Mar 2010, 17:32, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 22:09 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
sorinel25 Quote:
Pot oarecum confirma si eu ca gradatia este 80 nu 70.Singura problema ar fi daca 90 e intradevar 90 ca din cate am inteles ventilatoarele pleaca dupa senzorul dupa termostat.
Interfata KKL pe usb este buna pentru a testa parametrii motorului?nu ma intereseaza airbag si abs,k am vazut ca trebuie nush ce switch si la electronica sunt varza, si nu vreau sa ma complic...(am 2.0 ts 1999).
Se rezolva nu te impacienta.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2010, 22:22 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
madkat Quote:
@mattydr - evident ca la airbag as fi muuult mai atent :) - sau imi prelungesc cablul sa sta afara din masina :lol:
Misto asta cu prelungitul.
Acum serios, verifica de cateva ori inaite, ca nu cumva pinul 3 sa fie in legatura cu ceilati cand setezi switch-ul pentru Airbag.
Nu ca ar fi vreo problema, nu se intampla nimic ( nu bag mana in foc)
a venit odata pe la mine un coleg de forum care legase toti pini si nu s-a intamplat nimic nuami ca nu cominica interfata cu softul, sau mai bine zis nu se putea comunica cu nici un ecu.
ti 3 in acelasi timp.
Intradevar se pot lega pini 1-7 si 9 ca unul sigur fara nici o problema, numai ca 3 (airbag) sa nu fie conectat cu ceilalti.

Dar hai ca i-ar am iesit offtopic
Acum la termostat - nu conteaza cat arata ceasul, dupa parerea mea ci cat de repede ajunge sa deschida ventilatorul, aici e toata cheia, sa intre in temperatura de lucru a motorului cat mai repede si sa stea acolo nu sa coboare.
Cam toate termostatele sunt date ca se deschid pe la 88 de grade, moment in care racirea se face prin radiator, daca acesta nu face fata ( si deobicei nu - nu este valabil si iarna , cand unii isi pun cartoane ca sa nu se raceasca prea repede) intervine ventilatorul. Acesta ar trebui sa porneasca pe la 93 de grade, dar nu e nici o problema daca porneste mai tarziu, atat timp cat nu se depaseste temperatura critica.
Poate ca ati inteles ce am vreut sa spun, scuze daca nu am fost foarte coorent.
"Euforia" e de vina.


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 10:12 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Oameni buni am citit tot topicul (ehhh asta da realizare :P ) ... :D cu interes si atentie! Concluziile pe care le`am tras eu, atat din ce am citit cat si din ce am observat pe propria`mi "piele" (desi am Alfatex) :P :)
1. De anul trecut masina mea prezenta simptomele :
A. temperatura apei statea cu o grosime de ac peste gradatia de 50*C in regim extra-urban; La o temp. ext. de ~7*C
B. se inregistra o crestere masiva (adica uneori peste 90*C) in oras, mai ales in aglomeratie sau cand stateam pe loc!
C. cand o porneam stateam 20 de min., ca sa se incalezeasca, rar ajungea la jumatatea dintre cele 2 gradatii 50* - intermediara pana la 90*C (80*C dupa cum s`a dovedit a fi).
D. functionarea motorului pare a fi usor haotica, desi temperatura este foarte scazuta, motorul are "forta" la turatii joase, dar sunt convins ca se intampla din cauza faptului ca este supraalimentat pentru cresterea temperaturii.
E. Consumul creste uimitor de mult! Drum facut la bucuresti toamna lui 2009, Constanta - Otopeni cu termostatul OK, cosum ~43 litri, ~500km., temp. exterioara max. ~8*C, temp. indicata in bord = 80*C - 90*C (varia putin). Drum facut acum 1 saptamana aceasi distanta consum ~54 litri!!! temp. exterioara ~6*C, temp. idicata bord ~55, 60*C.
Solutia - Schimbat termostat, cumparat Vernet, de pe un site de vanzari piese auto online, pret 168 Ron.
2. Dupa ce am schimbat termostat se observa urmatoarele :
A. In maxim 5 minute de la pornire, sau echivalentul a 3-5 km rulati, temp. apei creste peste gradatia de 80*C;
B. Temperatura apei, desi e nou termostatul, variaza intre 80*C si 92*C, dar variaza tare de tot! in oras se apropie de 90*C si sta acolo. In mediu extraurban in schimb, variatia, devine foarte ... enervanta. Am avut limita superioara de viteza 180Km/h - 200km/h atunci statea fix imediat sub 90*C. In rest la o viteza constanta de 120km/h, varia urat de tot!
C. Consumul s`a imbunatatit considerabil! Drum de 50 de km. extra-urban, eu am MK1 fara afisaj electronic, banuiesc ca a "mancat" 2,5 Litri, maxim 3! Viteza constanta de 110Km/h, ~3400rot/min.
D. Caldura in masina ? Dupa maxim 10 minute deja incepe sa devina insuportabila :D ceea ce e un semn bun in parerea mea!

Sper sa ajute si voi pune si un tester sa vad daca temperatura chiar variaza de nebuna sau doar e o mica eroare a senzorului. Va voi tine la curent!

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 10:30 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
Mie mi se pare normal sa varieze un pic.
Adica atunci cand porneste ventilatorul mai scade temperatura, dar nu mi se pare normal sa varieze atunci cand mergi cu viteza constanta.
Ca sa fi tu impacat si sa nu mai fi "obsedat" , schiimba si senzorul. E pe undeva pe la 50 lei/buc din cate imi aduc amminte.


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 13:23 
Offline
User avatar

Joined: 04 Aug 2008, 23:53
Posts: 316
Car: 156 1.8 TS
Location: Caransebes
Eu tot Vernet am si isi face treaba foarte bine (il am de ~ 1an).Singura variatie pe care o am este cand ajunge apa pe la 92 grade pe ceas dupa cateva minute de mers, termostatul deschide, astfel apa rece din radiator intra in circuitul mare si imi scade temp. pe la 80 (gradatia intre 90-50) cand sunt temperaturi mici afara, cand sunt temperaturi mai mari variatia ii mai mica.
Dupa prima deschidere temperatura apei se stabilizeaza pe la 88 de grade (pe ceas) si in functie de regimul de exploatare urca pana la 95 sau revine la 88 dar constant.
Eu am schimbat doar termostatul fara senzor.

_________________
Alfa Romeo 156 `01 1.8 TS "Edizione Sportiva"
Ex: Ford Sierra `87 2.0l


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 14:03 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
In principal asat e temperatura de deschidere a termostatului 88 grade.
Asa e normal sa varieze intre aceasta temperatura si cea de deschidere a ventilatorului care ar trebui sa fie pe la 92 grade.
la mine deschide la 97,5 grade. Cam asta e si variatia de temperatura.
La mine pe tester este intre 82-97,5 grade.
Pe ceasul de bord nu se prea misca in cazul acesta de la 90 si un pic.


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 15:45 
Offline

Joined: 18 May 2009, 08:52
Posts: 64
Location: Constanta
Multumesc frumos de reply`uri :) Se va rezolva cu schimbarea senzorului! Apa pe tester in functionare sade foarte bine la 88.9 - 90 grade! la mers constant, are variatii cand maresc viteza! In rest e fix pe pozitie :D. Vernet`ul acesta care l`am cumparat eu cred ca are punctul de deschidere undeva la 92,XX si inchide la 85,XX, va spun acestea pentru ca a fluctuat in aceste limite deci termostatul isi face treaba! Senzorul in schimb nu!
@mattydr67 Sunt "posedat" nu "obsedat" de a mea Alfita :P, e o mare diferenta :D

_________________
" Alfa Romeo " what else?!? = Mandru "posedat" de Alfa Romeo 156 2.0 TS.


Top
   
PostPosted: 29 Mar 2010, 15:57 
Offline

Joined: 25 Sep 2008, 13:24
Posts: 185
Location: BUCURESTI
@mattydr67 Sunt "posedat" nu "obsedat" de a mea Alfita :P, e o mare diferenta :D[/quote]
Asa o fi in schimb eu m-am referit ca esti "obsedat" de idee ( fluctuatia temperaturii lichidului de racire ) in sine nu de masina ta.
Oricum no problem.
Bafta


Top
   
 Post subject: Problema termometru
PostPosted: 10 Apr 2010, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 01:56
Posts: 155
Location: oradea
Salutare!
Am revenit, si nu oricum, ci direct cu o problema (ca doar e Alfa :mrgreen: )
Cum spune si titlul termometrul imi indica niste temperaturi ciudate(mai mici ca si cele reale)
Aveti idei ce poate fi?
Cheers!

_________________
156 2.4 JTD 8v
156 1.9 JTDm 16v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 750 posts ]  Go to page Previous 116 17 18 19 2030 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited