Oameni buni am citit tot topicul (ehhh asta da realizare
) ...
cu interes si atentie! Concluziile pe care le`am tras eu, atat din ce am citit cat si din ce am observat pe propria`mi "piele" (desi am Alfatex)
1. De anul trecut masina mea prezenta simptomele :
A. temperatura apei statea cu o grosime de ac peste gradatia de 50*C in regim extra-urban; La o temp. ext. de ~7*C
B. se inregistra o crestere masiva (adica uneori peste 90*C) in oras, mai ales in aglomeratie sau cand stateam pe loc!
C. cand o porneam stateam 20 de min., ca sa se incalezeasca, rar ajungea la jumatatea dintre cele 2 gradatii 50* - intermediara pana la 90*C (80*C dupa cum s`a dovedit a fi).
D. functionarea motorului pare a fi usor haotica, desi temperatura este foarte scazuta, motorul are "forta" la turatii joase, dar sunt convins ca se intampla din cauza faptului ca este supraalimentat pentru cresterea temperaturii.
E. Consumul creste uimitor de mult! Drum facut la bucuresti toamna lui 2009, Constanta - Otopeni cu termostatul OK, cosum ~43 litri, ~500km., temp. exterioara max. ~8*C, temp. indicata in bord = 80*C - 90*C (varia putin). Drum facut acum 1 saptamana aceasi distanta consum ~54 litri!!! temp. exterioara ~6*C, temp. idicata bord ~55, 60*C.
Solutia - Schimbat termostat, cumparat Vernet, de pe un site de vanzari piese auto online, pret 168 Ron.
2. Dupa ce am schimbat termostat se observa urmatoarele :
A. In maxim 5 minute de la pornire, sau echivalentul a 3-5 km rulati, temp. apei creste peste gradatia de 80*C;
B. Temperatura apei, desi e nou termostatul, variaza intre 80*C si 92*C, dar variaza tare de tot! in oras se apropie de 90*C si sta acolo. In mediu extraurban in schimb, variatia, devine foarte ... enervanta. Am avut limita superioara de viteza 180Km/h - 200km/h atunci statea fix imediat sub 90*C. In rest la o viteza constanta de 120km/h, varia urat de tot!
C. Consumul s`a imbunatatit considerabil! Drum de 50 de km. extra-urban, eu am MK1 fara afisaj electronic, banuiesc ca a "mancat" 2,5 Litri, maxim 3! Viteza constanta de 110Km/h, ~3400rot/min.
D. Caldura in masina ? Dupa maxim 10 minute deja incepe sa devina insuportabila
ceea ce e un semn bun in parerea mea!
Sper sa ajute si voi pune si un tester sa vad daca temperatura chiar variaza de nebuna sau doar e o mica eroare a senzorului. Va voi tine la curent!