Aproape am mai trecut o iarna impreuna, la bine si rau.
Dupa revizia aia mai mare in care am zis gata, am facut si ce nu trebuia facut pentru a avea o masina in toate mintile, a urmat luna de miere. Am mai schimbat si stergatoarele cele no-name din care-le-fur pentru care trebuia sa iau eu bani la cat de proaste s-au dovedit a fi cu unele Bosch, am mai schimbat cate un bec, am mai pus un eleron a la M5, am trecut si de primul ger.
Attachment:
Imagine041 (Medium).jpg [ 85.3 KiB | Viewed 4717 times ]
Toate bune si frumoase, pana cand la apelul unui prieten, am donat, asa cum se intampla iarna care nu-i ca vara, curent cu cabluri.Nici o panica aici, o mai facusem. Dar nu cu Alfa. Si pentru ca nici o fapta buna nu ramane nepedepsita, exact cand mi-a fost lumea mai draga, adica peste aproximativ o saptamana, intr-o dimineata din aia in care copilul intarzia la gradinita, facturile nu erau platite, clientii imi sunau pe toate telefoanele, am ramas eu fara curent. In ajutor bineinteles a venit prietenul meu posesor de panzere aka Golf & Passat, iarasi caterinca, iarasi blesteme la adresa italienilor nestiutori de a costrui masini fara cusur. Am pornit bineinteles fara emotii la curent imprumutat, dupa ce in urma cu cateva zile donasem eu curent. Imi mirosea deja a probleme, altfel decat mirosul de plastice incinse pe care-l simtisem cand am donat curent.Am verificat bateria, dupa o incarcare de 24 de ore era ca noua, dar alternator nu mai incarca… Reusisem smecheria deloc ieftina de a praji alternatorul. N-oi fi potrivit bine cablurile atunci cand am dat curent - desi am derulat de mai multe ori in minte filmul fatidic si sunt sigur ca am facut totul ca la carte. Sau, pur si simplu, asa cum spune mecanicul meu, masinile mai noi sunt mai sensible in privinta asta. Si chiar daca pui minus-minus-plus-plus is iei cablurile in ordine inversa, socul este prea mare si sunt mari sanse ca la pornire sa se arda ceva. Cum ar fi alternatorul, al carui pret la masina mea variaza intre 1600 si 4400 lei. Pret prea mare pentru vremurile astea si pentru linistea nevestei,asa ca multumita lui alex si lui bubu care au avut-o in posesie, si nu in ultimul rand multumita lui gabi dima care s-a ocupat de ea “post-mortem“ , alternatorul tantzei incarca acum bine mersi bateria mea.Trebuie punctat aici un mic mister : se stie ca Alfele 166 cu motorul meu vin din fabrica cu alternator de 100 de amperi. Cel de pe masina mea, cel ars, era de 120 de amperi, si nici macar nu era Magnetti Marelli asa cum ar fi trebuit, ci Denso.Si nu parea sa fi fost schimabt vreoadata. Morala : daca aveti o Alfa, nu donati curent prin cabluri ! Eu unul nu o voi mai face niciodata.
Saga asta cu alternatorul e rezumata in cateva cuvinte, si probabil m-as fi impacat cu ea bine mersi si as fi trecut repede peste ea, as fi uitat de lasatul in drum in lumea cea draga, daca la jumatate de ora si cativa kilometri parcursi dupa ce am scos masina din servis draga de ea n-ar fi inceput sa lase cele mai rusinoase pete pe asfalt. Rosii. De ulei de servodirectie.
Fuga inapoi in servis, unde toata lumea credea ca imi arde de glume. Nu era asa, dimpotriva, noroc de mecanicul meu priceput care a gasit rapid explicatia scurgerilor, si m-a si alinat spunandu-mi ca ultima masina care avusese problema asta in garajul lui fusese un A8 : o conducta de aluminiu care conduce uleiul de servo se fisurase datorita mizeriei acumulate si a frecusului la care fusese supusa intr-un punct de contact cu o prindere. Omul meu, dupa ce am sudat tevusca vietii la un atelier specializat,a reusit chiar sa inbunatateasca designul italienilor - conductele astea de servo sunt prinse de sasiul masinii cu niste bride metalice. Cat de bine ar fi ele fixate, sunt supuse vibratiilor, si datorita contactului direct cu aceste bride din fier, ajung sa se oxideze si apoi sa se fisureze. Lucru care poate fi impiedicat daca inveliti conductele de servo cu un cauciuc subtire, astfel incat sa nu mai aibe contact direct pe fier. N-ar strica sa le verificati si voi cand aveti ocazia, mai bine sa preveniti decat sa lasati pete rosii pe unde veti merge. Bineinteles, atunci cand va asteptati mai putin.
Attachment:
Imagine002 (Medium).jpg [ 65.5 KiB | Viewed 4717 times ]
Toate astea s-au intamplat acum ceva timp, acum traim din nou o perioada de lapte cu multa miere, in care sunt constant uimit de cat de multa si buna si stabila si confortabila masina am, cu siguranta pentru banii ei nu exista inlocuitor.
Inchei postarea asta rezumat tot cu niste chestii petrecute acum cateva luni, fotografierea playmaturilor lunii Februarie din calendarul Afla Club 2010.