It is currently 19 Nov 2024, 20:49

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: 22 Oct 2009, 08:42 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
Am si eu o dilema.
As vrea sa schimb uleiul in cutia de viteze Sportronic ZF 4 HP20. Pana aici totul normal, dar dupa specificatiile Alfa Romeo acest ulei nu se schimba. Aceeasi cutie de viteze 4HP40 echipeaza modele Citroen C5, Mercedes Vito, etc, iar acestia recomanda schimbarea uleiului la 60.000km.
Din experienta unor prieteni care au C5, respectiv Vito cu 4HP20, dupa schimbarea uleiului in cutie, aceasta functioneaza cu mult mai bine - schimbul de viteze fara socuri, accelerare mai rapida, silentiozitate, etc. Aceeasi treaba am citit-o pe Alfaowner, niste entuziasti de acolo au schimbat uleiul in cutie, rezultatul fiind ca se "misca" cu mult mai bine.
Adevarul e ca ma mananca in freza sa fac acest schimb deoarece habar nu am daca a fost vreodata schimbat acest ulei, stiu doar ca tot "interiorul" cutiei (convertor, ambreiaje, etc) a fost schimbat, este nou-nout, iar cei care le-au schimbat (o firma specializata din Arad) nu stiu daca au pus sau nu ulei nou in cutie, cel putin pe factura nu apare nici o pozitie de ulei transmisie (probabil l-au bagat tot pe cel vechi).
Astept pareri, eventual sfaturi de la cei care stiu despre ce e vorba.

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2009, 09:38 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Eu din ce stiu uleiul se schimba cam in toate cutiile de viteze,fie ele automate sau manuale.
Despre cazul tau, daca spui ca masina are convertizorul de cuplu schimbat dar despre ulei nu iti apare nici o mentiune, mi se pare cu atat mai nasol cu cat s-a pus piesa noua si s-a folosit uleiul vechi care era cu siguranta imbacsit si cu pilitura prin el.Spun asta pentru ca si eu am schimbat la o cutie tiptronic uleiul, ulei care avea ceva pilitura prin el, iar dupa operatiune modul de lucru al cutiei a devenit mult mai lin si fara smuceli.Practic ce se intampla in cutie este ca acel ulei fiind uzat si incarcat de pilitura ajunge sa nu mai creeze presiunea de care e nevoie si atunci tie iti apar acele smucituri sau schimbari bruste de treapta.
Ar trebui insa verificat, eventual intr-un manual de reparatii, daca se specifica cum trebuie schimbat acel ulei.Adica, spre exemplu, la cutia tiptronic de care vorbeam, uleiul cand se schimba nu trebuie sa aiba mai mult de 55 grade.Chiar stiu ca a trebuit sa astept ceva dupa ce am ajuns la service sa se raceasca uleiul in cutie(se verifica cu testerul), explicatia fiind ca daca se schimba uleiul la alte temperaturi poti praji cutia!
Sa ne tii la curent cu modul de lucru si mai ales daca observi vreo diferenta dupa schimb.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2009, 10:09 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
Mersi de reply, problema e ca Alfa Romeo spre deosebire de alte marci (am manualul cutiei, dar varianta de pe Citroen C5) care folosesc ZF 4 HP20 nu a "dotat" aceasta cutie cu joja sa poti sa-ti dai seama de nivelul de ulei, iar prin busonul inferior daca lasi uleiul sa curga iti va iesi in jur de 2-3 litri din capacitatea totala de 7,7-8,3l. In concluzie, habar nu am care naiba ar fi procedura de scoatere si umplere la nivel optim.

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2009, 10:37 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
nici la passat nu avea joja.Dupa ce s-a dat drumul la ulei umplerea s-a facut cu o pompa speciala cu un gat care se baga prin busonul de scurgere.de intrat tot asa intrau cam 7 litri.Doar ca, pentru a putea da drumul la tot uleiul din cutie trebuie dat jos capacul si lasat sa se scurga bine.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2009, 10:48 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
O sa mai studiez problema, mai caut si pe net ceva documentatie sau procedura.

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2009, 11:43 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Am schimbat de curand la A8, dar am dat capacul jos(trebuia schimbata garnitura) iar apoi am umplut prin busonul inferior cu o pompa cu furtun cu gat.
La fel, in manual specifica sa se faca intre 30 si 50 grade temperatura uleiului.
Daca mai vrei datalii, iti spun.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 22 Oct 2009, 11:51 
Offline
User avatar

Joined: 30 Mar 2007, 11:04
Posts: 472
Location: Alba Iulia
Ok, mersi frumos!

_________________
Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited