Am si eu o dilema.
As vrea sa schimb uleiul in cutia de viteze Sportronic ZF 4 HP20. Pana aici totul normal, dar dupa specificatiile Alfa Romeo acest ulei nu se schimba. Aceeasi cutie de viteze 4HP40 echipeaza modele Citroen C5, Mercedes Vito, etc, iar acestia recomanda schimbarea uleiului la 60.000km.
Din experienta unor prieteni care au C5, respectiv Vito cu 4HP20, dupa schimbarea uleiului in cutie, aceasta functioneaza cu mult mai bine - schimbul de viteze fara socuri, accelerare mai rapida, silentiozitate, etc. Aceeasi treaba am citit-o pe Alfaowner, niste entuziasti de acolo au schimbat uleiul in cutie, rezultatul fiind ca se "misca" cu mult mai bine.
Adevarul e ca ma mananca in freza sa fac acest schimb deoarece habar nu am daca a fost vreodata schimbat acest ulei, stiu doar ca tot "interiorul" cutiei (convertor, ambreiaje, etc) a fost schimbat, este nou-nout, iar cei care le-au schimbat (o firma specializata din Arad) nu stiu daca au pus sau nu ulei nou in cutie, cel putin pe factura nu apare nici o pozitie de ulei transmisie (probabil l-au bagat tot pe cel vechi).
Astept pareri, eventual sfaturi de la cei care stiu despre ce e vorba.
_________________ Saab 9-3SS 2.2TiD
Aprilia SL1000 Falco
ex. Land Rover Freelander TD4
ex. Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v Sportronic Progression
ex. Alfa Romeo 156 2.0TS 16v
|