madkat Quote:
wroooooong
prin chiptuining ma refer de ex la novitec powerbox sau alte metode "hard" -gen inlocuire chip - iar remap este doar o reprogramare a ECM-ului stock
no offence Alex_Alfa
1. Nu e ECM ce e ECU (Engine Control Unit)
2. Referitor la "alte metode hard - gen inlocuire chip", se poate rescrie softul modificat pe chipul original deci practic nu inlocuiesti chipul ce inlocuiesti softul (harta de injectie). Deci repert: nu e neaparat sa inlocuiesti chipul ci doar softul. Deci nu este metoda hardware. Chiptuning, remap sau reflash sunt acelasi lucru in sine
3. Metodele hardware sunt generic cunoscute sub numele de powerbox si se adauga "piese" exterioare. Cele calitative (de pe la 7-800 de euro in sus) preiau parametrii de la computer si ii modifica dand alti parametrii. Dar si astea se programeaza (ca sa stie ce sa faca cu parametrii primiti de la ECU). Metodele mai ieftine si universale (pana in 3-400 de euro) si mai putin calitative, ca sa nu zic periculoase, nu sunt programabile, sunt niste dummy-uri care au o mufa goala si cealalata cu o rezistenta ce induce motorul in eroare provocand fumegare, uneori relanti neregulat care duc la uzura prematura a motorului.
Uite o poza cu un powerbox ieftin (clientul a dat 150 de euro pe el) pe care l-am desfacut. Cu chiptuning nu fumega si puterea este data mai liniar si clientul zice ca trage mai bine fata de powerbox. BTW chiptuningul a fost facut prin OBD.
Chiptuningul nu este detectabil sub nicio forma decat pe dyno
pe cand powerboxurile sunt clar vizibile
No offence madkat