It is currently 31 Jan 2025, 01:10

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
PostPosted: 29 Aug 2006, 11:15 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
din cunostintele mele acest motor este conform euro 3... insa am citit prin diferite forumuri si la firmele de chip tunning ca nu ar fi... nu stiu exact xe sa cred ... oare stie cineva cu siguranta daca este sau nu... si inca ceva... merita facut chip tunning, cresterea de putere este colosala de la 105 cai la 136, iar cuplul de la 255 la 290Nm.... cat de mult ar suferi motorul in urma unei asemenea exploatari? respectivii care fac chip tunning sustin sus si tare ca nu afecteaza motorul in mod negativ... iar consumul se pare ca ar scadea (nu e foarte important pentru mine acest fapt - oricum consuma putin) ce ziceti? merita facut?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 12:17 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
euro3 apare la motoare benzina minim in 2000-2001, la motoare diesel minim in 2001-2002. Ma indoiesc sa fie 1999 cu euro3

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 12:24 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Nu este E3 acest motor de 105CP !
De-abia cel de 110CP este E3.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 13:38 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
chiptuning si remap este acelasi lucru
remap inseamana reprogramare in engleza din cate stiu
poate se face confuzia asta datorita metodelor diferite de citire/scriere a fisierului respectiv (dezlipire de chip sau OBD2)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 17:16 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15282
Car: 115/960
Location: Bucuresti
scuzati-ma ca ma bag si eu in discutie.. dar, powerbox Novitec nu este deloc o metoda "hard", ci poate cea mai safe. Face in principiu ceea ce face si un remap clasic, cu diferenta ca este supratestat si a dat rezultate pe atatea si atatea masini, spre deosebire de remap unde o mica greseala sau o fortare a performantelor poate duce la uzura prematura a motorului sau chiar la distrugerea fizica a componentelor motorului.
Iar chiptuning reprezinta operatiunea de modificare a performantelor cu ajutorul softului motorului, si se poate face in multe feluri, fie cu boxuri ce modifica in timp real parametrii ECUlui, fie remap prin OBD, fie inlocuire de ECU.. si poate sunt si alte metode, eu unul nu mai stiu, nefiind expert in asta!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 19:00 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
madkat Quote:
wroooooong :wink:
prin chiptuining ma refer de ex la novitec powerbox sau alte metode "hard" -gen inlocuire chip - iar remap este doar o reprogramare a ECM-ului stock

no offence Alex_Alfa :D
1. Nu e ECM ce e ECU (Engine Control Unit)
2. Referitor la "alte metode hard - gen inlocuire chip", se poate rescrie softul modificat pe chipul original deci practic nu inlocuiesti chipul ce inlocuiesti softul (harta de injectie). Deci repert: nu e neaparat sa inlocuiesti chipul ci doar softul. Deci nu este metoda hardware. Chiptuning, remap sau reflash sunt acelasi lucru in sine
3. Metodele hardware sunt generic cunoscute sub numele de powerbox si se adauga "piese" exterioare. Cele calitative (de pe la 7-800 de euro in sus) preiau parametrii de la computer si ii modifica dand alti parametrii. Dar si astea se programeaza (ca sa stie ce sa faca cu parametrii primiti de la ECU). Metodele mai ieftine si universale (pana in 3-400 de euro) si mai putin calitative, ca sa nu zic periculoase, nu sunt programabile, sunt niste dummy-uri care au o mufa goala si cealalata cu o rezistenta ce induce motorul in eroare provocand fumegare, uneori relanti neregulat care duc la uzura prematura a motorului.

Uite o poza cu un powerbox ieftin (clientul a dat 150 de euro pe el) pe care l-am desfacut. Cu chiptuning nu fumega si puterea este data mai liniar si clientul zice ca trage mai bine fata de powerbox. BTW chiptuningul a fost facut prin OBD.
Chiptuningul nu este detectabil sub nicio forma decat pe dyno :) pe cand powerboxurile sunt clar vizibile

Image

No offence madkat :D

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 19:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ce e porcaria aia de mai sus? OMFG, ar trebui impuscat cel ce a conceput prostia aia!!!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 19:55 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Dap asa era powerboxu de la bietu om...
Mufa goala e cea de intrare (care ar trebui sa "preia" parametrii de la ECU) si mufa cu rezistenta aia e cea de iesire..
Totul era invelit in ceva spuma

Simplu... :?

Image

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 20:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Fraaaaateeeee, pana si mosul care matura scara blocului e in stare sa faca ceva mai bun decat oligofrenul care a facut powerboxul de sus. E suficient sa ma uit la lipitura rezistentei de 1K (asa se vede in poza parca dupa culori) sa imi dau seama ca ala e amator si nici macar nu are idee ce face.
OMFG.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 20:04 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Ce naibii e prostia aia?! Gezas! :shock:
Cum cred unii ca au dat lovitura "chipuind" masina cu doar 150E... :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 21:09 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
E de legenda modificarea asta de mai sus! :lol:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Aug 2006, 21:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
In primul rand stiu exact ce face powerbox-ul de la Novitec, am studiat cel de pe Tantza, e o chestie ceva mai complexa, e chiar originala ideea. Insa saracia aia de rezistenta bate orice imaginatie, chiar sunt curios cine e autorul operei. Ar trebui patentata scula, drept "most useless thing in the world" :D
Cumperi o rezistenta cu 0,03 ron bucata, 3 ron carcasa, 4,5 ron mufele, sarma o iei de pe gard, soricelul cu 0,15 ron, spuma cu 4 ron DOZA si vinzi o bijuterie cu 150 EUR. Super afacere!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Aug 2006, 01:10 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Cele de la Novitec nu intra in discutie pt ca sunt in categoria celor de calitate, amintite mai sus. Ele sunt programate pt Alfa Romeo

In legatura cu Powerboxurile astea fantoma, mai stiu pe cineva in oradea care s-a fript asa, in sensul ca ii mergea rau ca dreq masina (Golf 4 TDI 90) si l-a aruncat de toti peretii. Acuma isi strange bani sa vina la mine la chiptuning :)

In fine eu zic ca suntem cam offtopic. Ce am vrut sa zic pe scurt e ca chiptuning, reflash sau remap sunt cam acelasi lucru ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Aug 2006, 09:58 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
hohoho... da mult a evoluat topicul.... merci de interes... m-ati lamurit cu mototrul... de asta imi era frica... e ok si euro 2, ce sa-i faci... poate cand imi voi lua alfa viselor mele voi avea euro 3 :)) - glumesc doar... nu prea dau 2 bani pe euro asta al motoarelor.... insa chip tunning-ul ala imi cam sta pe creieri... acum trebuie sa ma interesez unde se poate face asa ceva prin timisoara...sau in apropiere (poate arad sau oradea) si sa investighez putin problema... dar nu ati reusit sa ma luminati in aceasta problema... merita facut chip tunning? si anume unul bun, nu genul de powerbox cu rezistenta :))... afecteaza sau nu motorul....
masina are deja 170k km la bord... insa motorul merge ca uns.... cei de la reprezentanta au ramas chiar mirati de cat de bine merge motorul... masina a fost ingrijita inainte de a ajunge la mine (cat despre motor a vazut numai selenia in el)
vineri trebuie sa merg la reprezentanta sa fac schimb de ulei + filtre... selenia gold 10W40... din pacate nu au pe stoc selenia 20K alfa romeo... am inteles ca e super ok si astalaltul... e chiar mai scump :( - din pacate 30 RON litra.... oricum cu toate filtrele si uleiul ma costa 300 RON schimbul :(...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Aug 2006, 11:23 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
mani_mic chiptuning ti-as putea eu face la Oradea, dar din motive de fair-play te anunt ca si la Timisoara este Jeff :) care se ocupa de chiptuning. Este un amic de-al meu de la o firma concurenta foarte buna in materie de chipuit ;) Vezi aici si aici

Acuma in legatura cu meritatul chiptuningului.. s-a mai discutat pe cateva topicuri pe-aici, dar iti zic pe scurt: motorul are un randament mai mare dupa chiptuning pt ca se apeleaza la toate resursele sale. Pe site-ul lui Jeff gasesti mai multe detalii ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Aug 2006, 11:25 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
merci fain... sa vad cum sta problema...
multam la toata lumea


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 30 Aug 2006, 18:46 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Mah nu te prosti! :)
Sa nu faceti ceva tampenii ca va sterg pozele :P

Later edit: NU E CHIPTUNING ALA !! :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Aug 2006, 11:40 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
mwuhahahaha acilea sunt de acord cu tine :lol: :lol: :lol: cheaptuning hahaha :lol: :lol: :lol:

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 05 Sep 2006, 00:14 
Offline

Joined: 25 Jun 2006, 03:06
Posts: 14
Location: Timisoara
Porcaria aia e o rezistenta pusa in paralel (in locul) senzorului de temperatura, pacalind astfel ECU. In timp distruge motorul, apar fluctuatii de relanti etc. NU folositi asa ceva.
Mani_mic, cauta-ma, macar si pentru lamuriri, sa stii la ce te inhami.

_________________
www.flashtuning.ro


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited