It is currently 13 Apr 2025, 07:40

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 28 Feb 2009, 16:33 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Astazi, dupa vreo 10 km prin oras, in ritm normal, la plecarea de la un semafor a inceput "petrecerea", si anume: am bagat 1-a, am plecat normal, si apoi, cand am schimbat a 2-a si am calcat acceleratia...surpriza....nu mai avea putere de loc, eram tot la 10 km/h; dupa 5-10 sec, a inceput sa demareze, dar foarte incet , ca si cum aveam frana de mana trasa ( nu o aveam :D ); intr-un final am incercat a 3-a, si a venit in nas, ca si cum as fi bagat 1-a, si a inceput sa scoata fum negru pe esapament, fum de o densitate si intr-o cantitate remarcabila.

Am mai avut pierderi partiale de putere, dar in nici-un caz in halul asta. In primul caz a fost furtunul ce face legatura intre intercooler si galerie, si pe care l-am schimbat imediat, dar in cazul de fata sunt cam nedumerit. Nu am vazut furtune fisurate, sau desprinse, nivelul la ulei e excelent, si nu mai am idee ce ar putea provoca asta.

Si acum inchei cu intrebarea : ce naiba are si cum sa rezolv problema ?

Mentionez ca este vorba de o AR 156 1.9jtd 115cp din 2001.

Multumesc.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 16:51 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
ia si verifica furtunele din nou.Poate a crapat iar unul. Apoi verifica daca turbina face presiune. Fumul negru apare atunci cand motorina nu e arsa complet, adica atunci cand nu ai suficient oxigen sa o arda pe toata.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 18:11 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Poate trebuie curatata turbina, deoarece agata.
Ce stil de condus ai ?

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 18:18 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
lipsa turbo

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 19:23 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Alex_Alfa Quote:
Poate trebuie curatata turbina, deoarece agata.
Ce stil de condus ai ?
Stil normal...de condus Alfa D:. Adica in ultimele 6 - 7 luni ( de cand o am ) nu a ajuns atins decat o singura data 4000 rot/min, insa depaseste frecvent 3000, si nu dorm niciodata pe strada. Nu fac liniutze, intreceri, etc.........{e scurt, nu forjez masina. Imi place prea mult ca s-o chinui.

Si nu cred ca s-ar fi intamplat asa de brusc o "greva" a turbinei. Oricum, daca nu te superi, spune-mi si mie ce inseamna ca "turbina agatza" ? Este un termen pe care nu l-am mai intalnit.

Mai exista cazuri asemanatoare situatiei mele aici pe forum?


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 19:25 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
PUQ Quote:
lipsa turbo
Sunt convins ca e "problema turbo", insa nu stiu de ce natura este.


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 20:37 
Offline
User avatar

Joined: 13 Aug 2008, 09:35
Posts: 150
Location: Bucuresti. Sector3
furtunul care face legatura dintre turbina si intercooler ...

am patit-o si eu. in jur de 4 mil, si nu-l poti petici sub nici o forma. Pana nu-l schimbi ai sa schimbi viteza pana in 2000, 2200 rot/min (pentru ca la turatia aia incepe si se umfla furtunul cu pricina si fiind fisurat pierde aer) si o sa lasi un fum in spate ca tractorul.

bafta...

_________________
ALFA 147 -1.9 mJTD 16v


Top
   
PostPosted: 28 Feb 2009, 21:38 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
arvadangabriel1 Quote:
furtunul care face legatura dintre turbina si intercooler ...

am patit-o si eu. in jur de 4 mil, si nu-l poti petici sub nici o forma. Pana nu-l schimbi ai sa schimbi viteza pana in 2000, 2200 rot/min (pentru ca la turatia aia incepe si se umfla furtunul cu pricina si fiind fisurat pierde aer) si o sa lasi un fum in spate ca tractorul.

bafta...

L-am schimbat in noiembrie. :D

Acum o ora am dus masina la atelierul mecanic, pt a fi prima luni dimineata, si masina a mers foarte bine, insa a scos fum ca la balamuc. Luni voi afla diagnosticul. Sper sa nu fie ceva grav.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 10:00 
Offline
User avatar

Joined: 13 Aug 2008, 09:35
Posts: 150
Location: Bucuresti. Sector3
bafta ...

asteptam rezultatul mecanicului ... revino cu detalii dupa ce o scoti din service. Sunt foarte curios care ar putea fi defectiunea.

_________________
ALFA 147 -1.9 mJTD 16v


Top
   
 Post subject: fum si fara putere
PostPosted: 01 Mar 2009, 11:28 
Offline

Joined: 21 Jun 2008, 22:03
Posts: 21
Location: Craiova
salut!

am o problema ceva similar cu ce am mai vaz la cineva pe aici..
pornesc masina merge bine dar cand apa ajunge pe la 70 de grade incep problemele..
scoate f mult fum cand plec de pe loc sau cand bag piciorul (stiu ca e normal sa scoata dar nu asa incat sa nu mai vezi cine e in spate)..apoi, nu se tureaza..sub 2000 de ture abia trage si daca accelerez abia urca turometrul pana pe la 3200 cand brusc parca arunca un dop (in spate lasa un nor de fum) si isi da drumul..apoi cand opresc la semafor iar aceiasi problema abia plec..
daca sun in panta (mi s-a intamplat in parcarea de la plaza) nu am putut pur si simplu sa urc cu viteza intai..nu se accelera pur si simplu..

are cineva idee de la ce ar putea fi..recunosc ca am un furtun "carpit"..cel de la turbo la intercooler l-am schimbat o data (450 lei) apoi a crapat iar si din lipsa de finante un mecanic mi-a taiat partea cu fisura a bagat o teava pt a uni furtunul si l-a prins cu niste coliere..sa fie de acolo? mentionez ca la inceput, dupa artificiul asta, a mers si mai apoi au inceput problemele astea...


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 11:30 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
alfa_lucian Quote:
Oricum, daca nu te superi, spune-mi si mie ce inseamna ca "turbina agatza" ? Este un termen pe care nu l-am mai intalnit.
In urma unui stil de condus subturat si/sau din cauza unei motorine foarte proaste, intr-un timp nu foarte lung, exista riscul de a se depune calamina pe vanele turbinei. Cand acea mizerie ajunge la un nivel critic, corelat cu un oarecare joc in ax duce la incapacitatea sa de a se roti asa cum ar trebui -> mai putin (sau deloc) aer -> ..... -> fum si lipsa de putere.

...sau ar putea sa fie pur si simplu defectata turbina. Insa si acolo pot fi mai multe cazuri si de cele ma multe ori fumul are culoare alba :disgust:

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 11:48 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Alex_Alfa Quote:
alfa_lucian Quote:
Oricum, daca nu te superi, spune-mi si mie ce inseamna ca "turbina agatza" ? Este un termen pe care nu l-am mai intalnit.
In urma unui stil de condus subturat si/sau din cauza unei motorine foarte proaste, intr-un timp nu foarte lung, exista riscul de a se depune calamina pe vanele turbinei. Cand acea mizerie ajunge la un nivel critic, corelat cu un oarecare joc in ax duce la incapacitatea sa de a se roti asa cum ar trebui -> mai putin (sau deloc) aer -> ..... -> fum si lipsa de putere.

...sau ar putea sa fie pur si simplu defectata turbina. Insa si acolo pot fi mai multe cazuri si de cele ma multe ori fumul are culoare alba :disgust:

Eu am luat masina in vara, si fostul utilizator era o EA. Asa ca as fi spus si eu ca s-a mers subturat, daca problema asta ar fi aparut la scurt timp dupa achizitie, insa nu e cazul. A mers foarte bine, iar "subturat" nu e genul meu, doar ca nu ma intereseaza sa ating "limtele superioare". In oras nu prea vede a-4a. Sare zilnic de 3000 rot/min, si atunci cand am atins 4000, aveam cam 185 km/h, deci calamina nu prea are timp sa se depuna.
Oricum nu contest nici-o ipoteza mentionata de voi, insa incerc sa va contrazic mai mult pentru a ma linisti chiar eu. :D
Cel tarziu maine ar trebui sa aflu buba, si eventual, ce a provocat asta. Binenteles ca voi face public raspunsul, pentru ca asa invatam, din greselile noastre. Cine stie, poate peste cativa ani, cand o sa devenim atoatestiutori, vom dezbate pe minim 100 pagini, probleme gen "arome de odorizant" si "siliconul recomandat pentru curatarea bordului".


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 12:27 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
In mod cert masina ta are o problema care are ca efect lipsa de aer. Sper sa iti fie cat mai putin costisitoare! ;)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 13:25 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
M-a sunat mecanicul. Cica la prima vedere ar fi supapa EGR. A desfundat-o cat de cat si spune ca acum merge. Oricum ideal ar fi sa o bag la un tester.
Nici nu stiu ce implica supapa asta, dar mi-a devenit cam antipatica :D.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 14:03 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Hmm, e posibil sa iti fi ramas deschisa. Am mai intalnit fenomenul asta la un TDI. Asta poate cauza chiar infundarea galeriei de admisie (asa a fost la ala). Ca sa iti faci o idee despre acea supapa EGR (Exhaust Gas Recirculation), imagineaza-ti ideea de a-ti arunca propriile "deseuri" in apa bauta, din motiv ca astfel poluezi mai putin. Daca e inchisa, esti poluator; daca e deschisa ti se face rau. Fapt pentru care ea "oscileaza" in functie de situatie. De aceea este recomandat sa se dea talpa sanatoasa din cand in cand. In acel moment supapa e inchisa, motorul primeste aer curat care, la presiunea aia, duce tot jegul de pe admisie ("deseurile") la incinerat. Da, in acel moment, unele motoare diesel vor afuma.

Daca mergi pe la tester, verifica presiunea masurata, in mers, cu pedala la fund, incepand de pe la 1800 RPM pana pe la 3500 RPM. Pe la 2300-2500 RPM ar trebui sa fie maximul si asta ar trebui sa fie putin peste 2130 mbari. Daca este mult peste valoarea asta, it's cleaning time pentru admisie! Daca este mult sub valoarea asta, check turbo, poate neceista si ala o curatire!

Hope it helps..

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 16:37 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Da, valva EGR ramasese blocata. Saptamana viitoare o voi duce la curatat. Insa cat de curand intentionez sa o bag pe un tester, si voi vedea si ce presiune este. Sper sa fie 2130 bari :D.
Multumesc foarte mult de raspunsuri si sper ca patzania mea sa fie de ajutor si altora.
Voi reveni cu rezultatele de la tester.


Top
   
PostPosted: 01 Mar 2009, 17:36 
Offline
User avatar

Joined: 13 Aug 2008, 09:35
Posts: 150
Location: Bucuresti. Sector3
daca ar merge pe autostrada sa-i dea un pic de talpa sa curete calamina de prin turbina.... nu ar trebuii sa se rezolve si aceea supapa? Intreb si eu nu spun ca asta ar fi o rezolvare. Mi s-a recomandat de catre mecanici ca la drum lung sa-i dau blana o portiune nu foarte lunga pentru a se curata turbina.... Acelasi fenomen nu-l l-ar ajuta si la acea supapa?

_________________
ALFA 147 -1.9 mJTD 16v


Top
   
PostPosted: 05 Mar 2009, 21:17 
Offline
User avatar

Joined: 02 Mar 2009, 00:57
Posts: 34
Location: Constanta
Salutare tuturor, sunt nou pe forum si am si eu o intrebare legata de shestia cu mersul blana
chiar curata eventualele acumulari din turbina sau trebuie sa o duci la service sa o curete ei daca masina cam scoate fum :scratch:

_________________
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V (105cp - '99)
Image


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2009, 16:40 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
Da, chiar se curata turbina cand mai forjezi masina. La tine poate e o problema de turbo daca scoate mereu.

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
PostPosted: 07 Mar 2009, 23:40 
Offline

Joined: 07 Mar 2009, 20:02
Posts: 24
Location: Cluj-Napoca
Buna! sunt un nou membru al fan clubului (nush cum draq nu m-am gandit sa ma inregistrez mai repede :wallbash: )
As vrea sa zic ca am o singura problema dar din pacate am mai multe... ori de cate ori scap de una apare o alta; probabil doar asa realizezi ca ai masina. Indiferent de probleme ALFA ROMEO RULES :punk:!!!
Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8V 85kW
Acu ca am terminat cu introducerea mea "formala" :smart: sa va prezint simptomele jucariei mele:
- de vreo saptamana imi apare si dispare mesajul MSCF cu iconul de rigoare.
- scoate fum grupa mare imediat ce trec de 2000-2200, daca ajung la 3500 deviaza astia traficul pe alte rute cu vizibilitate adecvata.
- mi s-a ars o bujie incandescenta (glow plug).
- am senzatia ca in viteza a 2-a cat si in a 3-a (desi eu nu misc piciorul de pe accleratie, tot cam la aceleasi turatii) are fluctuatii in ritmul de acelerare, nu accelereaza continuu.
- ar mai fi una insa cu proxima ocazie am sa o expun (si-a pierdut din relevanta odata cu aparitia astorlalte probleme).
Expuse fiind problemele mele, spune-ti-mi va rog in primul rand daca bujia respectiva are alt rol decat cel de la pornire? Ca ma exaspereaza mesajul GLOW PLUG FAILURE! :death: si daca toate cele expuse au vreo legatura directa, si cam ce ar trebui sa fac. Trebuie sa adaug faptul ca nu schimbasem uleiul si nici unul dintre filtre de cand am luat masina adik de vreo 12000 KM, stiu, stiu mare prostie :mrgreen: (insa am dat bani unor mecanici sa imi schimbe de fiecare data [DE 4 ORI] ceva pentru problema care urmeaza sa o expun ulterior [nerezolvata de altfel]... si am ramas rupt'n'cur) ieri le-am schimbat pe toate. Imi imaginam ca de la lipsa de consumabile noi ar fi putut fi problema... insa dupa ce am citit mesajele de pe forum am inteles ca am interpretat gresit situatia si mi-am stricat seara.


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2009, 00:32 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
1.MCSF - baga pe tester/diagnoza. Daca nu stii de ce anume apare degeaba ne spui ca ai eroarea MCSF. mai multe detalii aici: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=17&t=203
2. Fum - verifica traseul de admisie
3. bujie - aici: http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php?f=17&t=6305
Fa-ti reviziile la timp. Nu lasa toti nepriceputii sa-ti umble la masina si cere garantii pentru lucrarile efectuate. Un mecanic care toata viata lui a facut doar VW BMV Audi si alte nemtesti nu stie ce e aia Alfa Romeo; asa ca ia si cauta un meserias care a mai umblat la AR.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 08 Mar 2009, 22:53 
Offline

Joined: 07 Mar 2009, 20:02
Posts: 24
Location: Cluj-Napoca
Mersi de heads-up marian si de link-uri
Am garantii, am facturi, am chitante de la respectivii urmatorul pas e sa ma duc si sa iau atitudine - oricum problema era de origine mecanica, ma preocupa starea electronica a masinii in mod special acum.


Top
   
PostPosted: 09 Mar 2009, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 28 Oct 2008, 00:00
Posts: 175
Location: cluj-napoca
fratioare esti clujean....da-mi pe p.m. un semn si pove iti zic si un service in cluj la care mai lucra si oameni de la alfa de sus din deal :peace: da-mi si poate te voi putea ajuta ..... :peace:

_________________
147 1,6 16v 105CP
www.spdzoom.ro


Top
   
PostPosted: 10 Mar 2009, 16:07 
Offline

Joined: 07 Mar 2009, 20:02
Posts: 24
Location: Cluj-Napoca
LUATI DE-AICI SI DEGUSTATI :drunk: , CRED CA N-ATI MAI AVUT PRILEJUL S-AUZITI D-ASTEA!!!
Astazi am patit-o, si chiar am nevoie de niste recomandari, mi s-a oprit tot display-ul de bord in timp ce mergeam, faruri, cd-player, afisajele de bord, in afara catorva leduri care pornesc si acu la punerea contactului si care nu au legatura cu computerul de bord(presupun); nici macar avariile nu-mi pornesc. Prima reactie a fost sa opresc masina si sa o repornesc... am ramas in intersectie!!! M-a tractat cineva am fost pana la un service am pus testerul pe ea si nu mai comunica computerul de bord cu testerul.

Astept raspunsurile voastre!


Top
   
PostPosted: 12 Mar 2009, 16:40 
Offline

Joined: 07 Mar 2009, 20:02
Posts: 24
Location: Cluj-Napoca
madkat Quote:
sigurante, relee, mase, stecher de la ECU si bodycomputer s-au verificat?
Mersi de indicatii madkat, m-am ambitionat, mi-am gasit si cateva manuale de intretinere ptr alfa mea si am cautat toate locatiile sigurantelor in masina. Am inceput, bineinteles, cu sigurantele de pe borna pozitiva a bateriei. Le-am masurat cu un aparat de masura (a fratelui prietenei mele :mrgreen: ; el stia sa-l si foloseaseca de altfel) si erau toate in regula; i-am zis ca ar fi bine sa le demontam si sa le curatam poate totusi nu fac contact corespunzator... si SURPRIZA SURPRIZA :shock4: cablul din dreptul sigurantei de 70A era sectionat de coroziune/oxidare se tinea doar in plasticul izolant, de mentionat ca avea un diametru de aprox 1/2 cm poate mai mult!!! am curatat cablul si l-am atasat sigurantei si BOOM !!! :naughty: aveam curent... problema rezolvata!
INCA ODATA MULTUMESC DE INDICATII!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited