It is currently 14 Apr 2025, 10:56

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 
Author Message
 Post subject: Performante scazute JTD
PostPosted: 02 Nov 2008, 18:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Am o mare problema cu al meu 19JTD.
Pe scurt:
- nu mai atinge 200km/h(inainte se ducea repede in 200 si urca apoi mai greu pana in 210). Acum la 180 nu mai poate.
- in treptele 1-3 se tureaza pana in rosu(4500) si se mai duce si peste rosu. In a 4-a cu greu trece de 3500 si f greu ajunge la 4000. In tr 5 se tureaza f greu si la 3000- 3500 se cam termina de turat.(inainte in a 5-a se ducea in 4000-4500 fara probleme.
- in depasiri si la deal se simte bine ca nu accelereaza ca inainte. Inainte in depasiri era glont. Se accelera grav si lejer in cateva secunde luam 3 tiruri care merg cu 80, plecand din spatele lor, tot de la 80km/h. Acum ma chinui si la 2 turisme. Am constatat cat de greu trage incercand sa depasesc un papuc la 150-160Km/h Nu imi venea sa cred ca se chinuie asa.
Ca aparitie a evenimentelor, ele s-au intamplat cam asa(daca are vreo relevanta):
T0=stricat senzor pozitie volanta > tarait din munti pana in bucuresti cu motorul subturat si capota semideschisa ca sa nu imi taie injectia
T1=pus tester > constatat ca pe langa senzorul poz vol, erg dadea erori
T2=schimbat senzor poz. vol. > disparuta eroarea de engine
T3=curatat erg(constatat gum in admisie in jurul clapetei de admisie aer) > dispar erorile EGR
T4=migrare de la alimentare cu efix la alimentare cu OMV Premium Diesel
T5=la incercare de accelerare mai rapida in tr 3-4 apare eroare Engine Fault si simt lipsa de putere (S-a intamplat doar de cateva ori si nu aveam tester conectat la ea. Nu am mai putut reproduce Engine Fault pentru a vedea ce zice testerul, iar eroarea nu a ramas in log-uri.)
T6=constatare cele de mai sus (limitare la viteze mari, se tureaza f.f. greu la viteze mari in treptele 4/5, se accelereaza greu, nu mai da erori pe computer)
T6=desfacut admisie:curatat egr cu spray carburator(n-am fost multumit de rezultatul curatarii cu benzina), curatat MAP, curatat clapeta admisie aer, curatat din camera de admisie aer cat am putut cu o lingurita din cleiul format acolo.
T7= Iesit la teste(tot cu OMV Premium Diesel + Gunk tratament pentru depuneri de clei si fum-in caz ca din admisie a scapat in motor ceva mizerie sa aiba ce sa le subtieze si sa se elimine).
Rezultatul curatarii admisiei: motorul merge mai rotund, nu mai vibreaza ca inainte(la relanti) si e mai silentios.

Din pacate problemele de putere/accelerare/turare se mentin.

Fratilor, ajutati-ma va rog sa il readuc in simtiri ca simt ca innebunesc. S-a dus draq inima sportiva, in oras poate nu , da afara cred ca ma face si un logan. :wallbash: D-aia n-am scos un sunet nici legat de Transfagarasan. Ma fac de ras :fury:


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 19:38 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
scoate mufa de la debitmetru si da o tura - daca merge la fel de prost - ti-ai gasit problema ;)

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 19:42 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Voi incerca. Nu sunt f convins ca el e devina pentru ca nu fumega deloc. E foarte eco acum fata de cum scotea antrerior. Am senzatia ca a trecut din extrema supraalimentarii - datorita debitului scazut de aer cauzat de depunerile de clei, la extrema subalimentarii. Parca merge mai mult pe aer acum.


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 20:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
(Se pare ca nu mai pot edita)
Daca ar fi probleme la debitmetru, ele nu ar trebui sa apara si la treptele 1/2/3? in 1/2/3 se tureaza pana in rosu si chiar si dupa.


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 20:54 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
stii ca e mai simplu sa cobori in fata blocului, sa scoti mufa si sa dai o tura, nu? cand debitmetru e stricat poate sa "citeasca" asa cum vrea - si mai mult aer (motorina mai multa si fum in spate) si mai putin aer (motorina mai putina si fum deloc). Oricum era un sfat - pentru lectii de cum functioneaza un debitmetru sau un motor turbo poti sa dai un google

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 21:02 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Eventual verifica si furtunele minune, sa nu se fi crapat ceva.


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 21:14 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1991
Location: Bucuresti
Si eu tot pe debitmetru as paria. Fa o proba.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 21:38 
Offline
User avatar

Joined: 18 Feb 2006, 19:39
Posts: 10325
Car: o cisterna
Location: Kronstadt
Dragos Quote:
n-am scos un sunet nici legat de Transfagarasan. Ma fac de ras :fury:
Pe Trans vom vorbi mult si vom alerga foarte putin! :lol:

_________________
156 2.0 TS
156 SW 2.0 JTS
166 2.4 JTD TI
916 Spider 3.0 Arese
159 SW 1.9 JTDm


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 22:58 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Stiu ca e mai usor sa cobor, insa sunt nevoit sa aman proba pentru ca am o bere la bord si nu conduc asa si nici nu e chiar asa de usor de testat pentru ca in oras nu e usor de sesizat. De la 160-170km/h devine complet vizibila problema. In rest nu este diferenta atat de "simtibila" incat sa pot trage o concluzie fara dubii.


Top
   
PostPosted: 02 Nov 2008, 23:03 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
De verificat furtunasele de la valva Pierburg pentru comanda turbinei si debitmetrul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2008, 00:21 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
alexmirica Quote:
De verificat furtunasele de la valva Pierburg pentru comanda turbinei si debitmetrul.
'ntzeles dom inginer. O sa ma documentez despre valva asta si apoi ma apuc de bagat pe sub masina. ca e cam jos. Banuiesc ca e cea care controleaza variatia turbinei si cam are sens ca numai la turatii mari se intampla.


Acu mi-a mai trecut ceva prin cap. Eu am curatat clapeta, dar oare nu trebuie resetata pozitia ei? Se autoregleaza singura? Am vazut ca are o comanda pneumatica parca. La fel si cu senzorul MAP. Isi revine singur dupa curatare?


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2008, 00:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Clapeta aia nu are treaba decat cu cutoff-ul. Nu e de la aia buba.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 03 Nov 2008, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Multam pt sfaturi. Am dat o tura cu debitmetrul deconectat. Parca se tureaza ceva mai bine dar nu vad diferenta remarcabila, porbabil doar o autosugestie. Cert e ca la 185km/h se plafoneaza cu pedala la fund.
Eu stiam ca daca e dus debitmetrul merge mai bine fara (cu estimarile ecu pt debitul de aer), insa, fara deb. motorul ajunge la aceleasi performante? Daca nu, inseamna ca nu prea e diferenta intre testul cu el conectat sau cu el deconectat si nu pot trage o concluzie. Cert este ca nu s-a remediat la tura data fara debitmetru. Oricum aveam in plan sa desfac si debitmetrul si sa il studiez si daca trebuie curatat sa il curat cu spray de contacte.

Revenind la problema. M-am uitat dupa furtunasele de la valva Pierburg. Am gasit doar unul care pare sa mearga prin fata, jos, prin spatele radiatorului catre contraaripa unde e intercoolerul:question:. Presupun ca trebuie sa pun masina pe capre sa dau scutul jos si sa ma uit la ele pe dedesubt. Intrebarea este cum le verific? doar vizual?
Din ce am inteles eu, bobina Pierburg controleaza presiunea pe furtunasul/teava dinspre camera de vacum si valva ce regleaza paletii bobinei. Daca bobina respectiva nu merge corect ar trebui sa apara ceva erori pe bord, pe tester, sau nu apar deloc erori in computer? Cum as putea verifica ansamblul camera de vacum, bobina Pierburg, furtune/tevi tur/rerur, valva Pierburg?


Top
   
PostPosted: 04 Nov 2008, 17:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Cam care ar trebui sa fie valorile citite de debitmetru la diferite viteze/turatii si la relanti. Ma gandeam ca asa as putea verifica cu testerul si daca apar abateri mari as putea trage concluzia ca debitmetrul este devina. Testul facut cu el deconectat nu a fost concludent.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 14 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited