It is currently 14 Apr 2025, 10:39

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

Pastrez GARANTIA mai departe, sau nu?
1. Da, mai mult ca sigur ca pe viitor vor cadea chestii mai scumpe decat reviziile lor. 25%  25%  [ 5 ]
2. Nu, sigur banii pe care ii dau pe revizii vor fii suficienti pt remedii la eventualele defecte. 45%  45%  [ 9 ]
3. Nu stiu bai, treaba ta :))) 30%  30%  [ 6 ]
Total votes: 20
Author Message
PostPosted: 09 Oct 2008, 16:21 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
Sunt in dubii zilele astea si trebuie sa iau aceasta decizie, asa ca apelez la sfaturile voastre. Voi ce ati face in locul meu? Haideti sa va prezint putin situatia. Dupa cum unii stiti, am o Alfa 147 1.9 JTDM 2007, care are garantie 3 ani fara limita de km, incepand din mai 2007 pana in mai 2010. Garantia trenului de rulare, elemente de directie etc a "durat" pana la 45.000 de km. Masina are in acest moment 60.300, si, conform carnetului de garantie, trebuie sa fie prezenta la revizia de 60k fara sa depasesc cu mai mult de 1000 de km cei 60k. De aceea trebuie sa ma hotarasc cat mai repede. Garantia "de romania" Alfa Romeo m-a scos din rahat de cateva ori, dar m-a si pus la cheltuieli serioase privind mentinerea ei , mergand la toate reviziile si platind cat vor ei. Deci..

Am reusit sa schimb in garantie urmatoarele:

- 3 brate fata, nu am la indemana carnetul de service sa va spun si care;
- caseta de directie, foarte scumpa de altfel in cazul in care as fii platit-o, care se pare ca avea defect de cand am luat-o, insa dupa indelungi "cercetari" ale celor de la Autobrescia, mi-au schimbat-o;
- toate 4 amortizoarele,pe la 40.000, fiindca nu s-au prins ca de fapt erau si barele care scartaiau...pana la urma fara test de amortizoare nu ar fii reusit sa le schimbe, deci evident si ele se incadrau, insa am ramas eu cu schimbateul barelor pe cap;oricum, fericit de amortizoare.

Ce nu am reusit sa schimb/repar in garantie si ce m-a nemultumit:

- dupa o interventie la un brat fata, am descoperit ca siguranta de la planetara nu era "batuta" la loc;
- rulmentul dreapta fata facea un zgomot gen fulare de roata, m-am dus cu ea de vreo 3 ori sa verifice, pana la urma mi-au schimbat placutele de frana :lol: iar eu pe cheltuiala mea rulmentul;
- recenta mea problema cu ambreajul, cand m-a lasat in centrul Bucurestiului si am fost la Autoperugia si mi s-a spus ca ambreajul nu face obiectul garantiei, decat daca este pompa sau vreo garnitura cu defect din fabricatie, asta in conditiile in care eu o gasisem in paranoia mea pe ceva site-uri intr-un set de recall pt probleme de ambreaj; in toti acesti 60k km am avut un ambreaj neobisnuit de tare pentru masina mea comparativ cu altele, acum dupa ce l-am schimbat am un ambreaj normal, ceea ce ma face sa cred ca a avut o problema de fabricatie, de care nu sunt insa 100% sigur;
- barele fata/spate, pentru care m-am dus de 8 ori la service si pana la urma mi-au schimbat amortizoarele :lol: ;
- reviziile sunt o mizerie, nu mi-au primit filtrele mele, cu toate ca la telefon un individ de-acolo mi-a spus ca da, le primesc...si acum am un set de filtre in portbagaj, noi noute;
- reviziile costa o gramada de bani, piesele la ei asijderea;

Concluzie: deocamdata, pretul interventiilor lor depaseste suma pe care am platit-o eu pe revizii, insa, ma gandesc serios pe viitor daca se va mai intampla asta, avand in vedere ca aceasta revizie pe care ma gandesc sa o fac sau nu este cea cu schimb de distributie etc si ma va costa cam cat m-ar fii costat amortizoarele. Pe langa asta, atunci cand mi-am comandat amortizoarele, undeva la 42k km, a ramas carnetul de garantie la ei fiind comanda deschisa in warranty, ele au fost montate la 55k insa intre timp facusem revizia mica de 50k care nu apare in carnet..chestiune care trebuie lamurita in conditiile in care vreau sa merg mai departe cu ei.


Cam astea ar fii argumentele pro si contra, mai mult contra recunosc...ma gandesc deci serios sa nu merg mai departe cu garantia lor si, cum am scris pe un alt topic, cu banii economisiti de la reviziile lor fortate, sa-mi urmez eu carnetul de garantie, pentru linistea mea, la un service mic dar serios pe care il stiu si in care am incredere. Bineinteles ca ma gandesc si la situatii nefericite, in care mi se poate intampla, bat in lemn, sa cada ceva serios care ar face obiectul garantiei si sa ma oftic ca am renuntat..tocmai aici am nevoie de sfaturile voastre, celor care ati trecut de 60k cu o masina "noua"...

Pe langa toata astea, ma streseaza teribil scarba cu care sunt tratat cel putin la Brasov, siktirul omului de la ghiseu, care compenseaza prea putin cu amabilitatea unui inginer din service care mi-a parut cel mai pro-costumer in intermedierea relatiei mele cu Alfa Romeo...si raportul asta in conditiile in care omul din service ar putea fii infinit de amabil si ok, tot nu ar ajunge sa-l compenseze pe al de-afara...al de-afara fiind ala de mi-a zis sa-mi iau Alfa cand om avea autostrazi...

_________________
"Live fast, die young, leave behind a nice beautiful body" J.D.


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 16:52 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Am votat "nu stiu" :D , pentru ca sincer...e decizia ta. In mod normal, achizitia unei masini noi se face si datorita acestei garantii, atat cat este ea. Pe de alta parte, cu totii stim ca aceasta "garantie" e cu dus si intors, sa te fereasca D-zeu de ceva nasol si sa auzi "e vina ta" sau ceva de genul.
Eu am o parere: mi-as lua masina noua, una care costa 8-9-10.000 EUR DDP/CIP cel mult. Altfel, masina second hand. Bineinteles in situatia mea, cine are bani normal ca alege masina noua intotdeauna :).
Nu stiu cat platesti la revizii, din cate spui - platesti destul. Daca in urma calculelor consideri ca iesi mai bine pe barba ta, daca nu esti multumit de cum a decurs aceasta garantie pana acum - poti renunta banuiesc, dar asta e decizia ta..
Si inca ceva: ambreiaj foarte tare am avut si eu pana sa il schimb - cauza probabila cilindrul...Dar in afara ca era tare ca naiba, alta buba nu avea - functiona perfect.


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 17:25 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
si daca pica motor sau cutie in perioada de garantie?eu zic sa o tii,cu bine cu rele te poate scoate candva dintr un mare ....

_________________
0751314197


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 17:50 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Chiar daca schimb cutiile mai des decat altii uleiul, am votat "F**k'em". Motorul te mai tine lejeeer (am 200 de mii inaintea ta) iar la transmisie nimic nu costa cat alea vreo 5 revizii cat ai mai avea tu la AI. Sunt convins ca asa vei avea bani mai multi de bere.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 18:24 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Aia veche n-avea nimic. Am schimbat-o degeaba. Asta noua s-a dus in 30ooo, uleiul arata a zatde cafea, crema de pilitura, bucati de pinioane pe magnetul de la surub etc. Il banuiesc pe mecanicul de atunci ca a vrut sa fie sigur ca revin la el si mi-a bagat nisip in ea. Asa ca acum umblu cu aia veche si merge perfect, toata vibratia de anul trecut de pe vremea asta era din capul interior al planetarei stangi.

JTDM: Adi Jaggguar are grija si baga ulei bun si la timp. De asemenea, are ureche muzicala si stie cand ceva nu e in regula la motor inainte de a deveni o problema mare. Face kilometri aproape cat mine. Una peste alta, nu i s epotriveste deloc stilul romanesc de revizii la 10ooo si eu sunt sigur ca motorul il va tine mult si bine. Dincolo sunt deja JTDMuri la 200ooo fara probleme. Debitmetre, electrovalve etc sunt relativ ieftine, nici un stres.
Edit: mai mult de atat, eu in locul lui m-as duce lejer cu prima distributie peste suta de mii daca nu apar zgomote pe la role. La JTDuri nu pusca curelele ca la benzinare, plus ca nu au nici 2 ani, am chestii mai bune de facut cu banii decat sa-i dau la vreun service.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 19:48 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
tinand cont de cat de buni profesionisti sunt cei de la AI si tot lantul lor de service-uri din tara parca imi vine sa-mi bag piciorul in ea de garantie....aste ipotetic vorbind. eu nu am beneficiat de garantie, masina mi-am luat-o din germania si toate reviziile am decis sa mi le fac singur dupa un mare incident cu cei de la Romil Iasi (reprezentanta de service AR, Iveco, Fiat ). nu e suficient ca o revizie la ei costa cat lumea dar o fac de mantuiala si te mai incarca si cu alte piese care nu au nimic.
de votat am votat neutru pentru ca nu vreau sa-mi asum raspunderea pt decizia ta(asta e... sunt las la faza asta :) )
dar....am mai spus-o si o repet: ALfa nu e naveta spatiala, piese se gasesc dar mecanicii cu adevarat competenti sunt f rari si nu e nici macar unul in Iasi la Romil. Toate micile probleme de mecanica: brate, bucsi, amortizoare, cam tot ce pica mai des, le pot rezolva si singur daca am la dispozitie un elevator si un banc de scule echipat corespunzator. din fericire am prieteni cu asemenea dotari si pot apela la ei oricand. cat despre reziviile curente...nimic mai simplu.
asa ca eu daca as cumpara o masina noua as cere minim 15%discount daca ma lasa sa renunt la garantie. macar asa stii ceva de la inceput :) . dar asta nu o sa se intample niciodata :) :lol:

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 22:20 
Offline
User avatar

Joined: 10 Jul 2008, 16:37
Posts: 599
Location: Frascati Italy
Vezi si tu ce intra clar si sigur in garantie,apoi ce nu intra,si vezi ce probleme ar putea aparea in timp,apoi poti lua o decizie.In general garantile sint cam dubioase ,sint cu dus si intors ,mai ales la noi.Zau nu stiu ce sa zic? :(

_________________
Image
"Ho scelto di guidare italiano...Una scelta che mi ha cambiato la vita
C'è qualcosa che lega ogni pilota alla sua Alfa Romeo
Noi lo chiamiamo:Cuore Sportivo"...


Top
   
PostPosted: 09 Oct 2008, 23:04 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
va mutumesc pentru opinii..eu tind sa ma duc cu alegerea catre ce spune Nelu...pun ulei bun si am grija, da, si pe langa asta aud si "chestii', cum zicea nelu..insa uite pe de alta parte sunt probleme care nu se semnalizeaza inainte, cum ar fii chestia cu ambreajul care din fericire nu a avut urmari si in alte chestii..mai am 400 de km sa ma gandesc :(...oricum, vorba lui Tupac, pana la urma e treaba mea..dar e dilema mare domne, dilema mare...cred ca pana la urma ii voi intreba daca ma primesc cu filtre si distributie originale, cumparate de mine..asta ar fii o solutie mai "intre" cele doua si care sincer, mi-ar conveni..chiar maine o sa merg sa intreb la Autobrescia..imi este teama insa ca deja cunosc raspunsul lor...

A, si ce ma mai gandeam eu..daca se buleste motorul sau cutia..dar daca imi spun aia ca e din cauza mea :lol: sau ca era ceva ...cum se spune..aaa..consumabil, doamne cat urasc cuvantul asta de cand mi-am cheltuit banii fara cap cumparandu-mi masina noua :bash:

_________________
"Live fast, die young, leave behind a nice beautiful body" J.D.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 00:22 
Offline
User avatar

Joined: 03 Apr 2007, 12:26
Posts: 883
Location: Constanta
Acuma , chestia cu reprezentantele Alfa e binecunoscuta in Europa (vezi UK) . Nu e mai putin adevarat si faptul ca la noi chestia e general valabila pentru mai toate marcile , inclusiv Mercedes (in Constanta a fost un scandal monstru acum cativa ani cu service-ul autorizat care facea ce facea numai ca sa se intoarca lumea peste 3 zile cu probleme mai mari - a ajuns si prin presa si s-a lasat cu concedieri) . Asta tine de smecheria romaneasca , singura competenta avuta in vedere pe la angajari in service-uri "autorizate" .
Am si eu o mica istorioara de povestit : un cunoscut de-al meu , pasionat de motor sport si pe doua si pe patru roti , a cumparat din reprezentanta un Subaru Legacy . Un compromis destul de bun intre sportivitate si confort , pentru un familist.
Intr-o excursie prin tara , "s-a dat la ea rau" pe serpentine pe Cheia , dorind sa vada cam ce stie si ce poate masina .
Rezultat : a spart motorul ! Cei de la reprezentanta Subaru nu au reusit sa gaseasca altceva sa-i reproseze decat "stilul de condus prea sportiv" ! Asa ca initial i-au refuzat garantia ( masina avea vreo 15000 km) . Cand i-a luat de gat la propriu , baiatul le repeta un singur lucru : "Ba eu nu mi-am luat VAG , mi-am luat Subaru , si mi l-am luat ca sa conduc sportiv :censored: :censored: :censored: " . Dupa "tratativele" respective, rezultatul a fost motor schimbat in garantie . Poate conteaza si cum te dai la ei . Dar tot nu cred ca merita ,cel putin eu nu sunt genul , asa ca am votat prima varianta .

_________________
Image

AR 156 2.5 V6


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 02:10 
Offline
User avatar

Joined: 16 Nov 2007, 22:09
Posts: 598
Location: Timisoara
Am votat 2 cu marea conditie sa ai grija de masina. Aia inseamna sa
schimbi uleiuri preventiv, filtre, sa verifici distributia dinainte. Daca ai grija
de masina nu o sa ajungi la garantie cu ea. Defectele de fabricatie trebuiau
sa apara in 60k km. Diversele piese pe care le schimbi pe garantie nu sunt
"pe bune" dupa cum ai observat si tu. Ei schimba ce li se pare lor ca e
corect. Tu oricum ajungi sa platesti singur reparatia.
Daca ai service bun, cu un mecanic care stie sa repare masini eu zic sa iti
bagi picioarele in ea garantie.

PS: Sau incearca o smecherie cu cel de la AI care pune stampila de revizie.
Da-i o berica sa puna stampila pe reviziile facute de tine si ramai cu amundoua.
Asta daca poti :)

_________________
“The only way to get smarter is by playing a smarter opponent.”


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 09:36 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Jaggguar Quote:
...cred ca pana la urma ii voi intreba daca ma primesc cu filtre si distributie originale, cumparate de mine..asta ar fii o solutie mai "intre" cele doua si care sincer, mi-ar conveni..chiar maine o sa merg sa intreb la Autobrescia..imi este teama insa ca deja cunosc raspunsul lor...
Iti inchipui ca nimeni nu accepta asa ceva, nu? Eu stiu exemple de service normale, unde nu iti accepta piesele tale, doar ale lor. Motivul oficial este ca nu iti pot da garantie pe piesele tale, ca daca sunt cine stie cum (proaste) si ei au probleme pe urma?! Ca sunt obligati de lege sa ofere garantie..pana mea.
Deci cu atat mai putin cred ca va accepta un dealer asa ceva :). Poate doar daca ai ceva pile pe acolo..dar repet, slabe sanse.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
referitor la ce spunea tupac: orice furnizor de piese care se respecta ofera garantie pe piesele oferite cu urmatoarea conditie:"piesele vor fi montate intr-un service autorizat". Acest lucru transfera responsabilitatea pentru defectele de material magazinului care a vandut, unitatea service fiind responsabila doar pentru operatiunea de montaj a piesei.
Smecheria romaneasca e ca service-urile vor sa castige de doua ori: o data pe adaos la piese, a doua oara pe manopera. Pe de alta parte in cazul in care iei piesa de la unii si o montezi la altii, daca ai vreo problema esti mingea lor de pingpong.
Unul va spune ca piesa a fost montata prost, altul va spune ca a avut defect de material. Urmarea: se poate merge pana la expertize, procese etc. ....Adica alti bani, alt timp pierdut.
Referitor la operatiile de service ce pot da dureri de cap ulterior, recomand ca piesele sa fie achizitionate prin unitatea service care le si monteaza. Achizitia si manopera trebuie sa fie detaliate fie pe factura fie pe devizul de lucrarepe care ei sunt obligati sa ti-l puna la dispozitie.Tot acolo ar trebui specificata si garantia oferita, in nr de zile sau km. In acest fel daca ai o problema nu ai decat un singur responsabil (exceptie facand momentele cand vor sa te scoata pe tine tap ispasitor: vezi cazul de mai sus cu Subaru :lol: )
Nu mai spun ca fara hartiile de mai sus nu ai nici o sansa sa-ti recuperezi paguba, in caz de ai probleme.
Asa ca indiferent unde vei face operatiile de service pe viitor, mare grija la cum te acoperi cu hartii; asta ca sa poti tu dormi linistit.

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 13:37 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
Stiti care e chestia, service bun am, grija de masina am, defecte de fabricatie au aparut in 60k..deci teoretic ar trebui sa fiu ok..mai sunt insa chestii imprevizibile de care nu ai cum sa te feresti..dar una peste alta aproape ca m-am decis, voi renunta la garantie. Da, ma sacaie un pic gandul ca poate fac o chestie romaneasca, gandindu-ma la banii de azi si mai putin la cei de maine, insa pana una alta traiesc in Romania si trebuie sa ma adaptez. Conditiile lor de garantie sunt oricum gandite clar ca sa-i avantajeze pe ei si in niciun caz pe mine..cum zicea si Tupac si zice si Zapperu', cu ceva pile as putea fenta putin toata situatia, dar oricat de idealist ar suna, mie imi e cam scarba de dat beri si spagi contra servicii..si nu de aia care iau, ci de mine cand dau...stiu ca ei nu gandesc asa cand primesc, dar eu ma simt ca si cand i-as scuipa in ochi :puke: ...mai am vreo 200-300 de km de gandit, dar sunt aproape decis..

ps mai e ceva ce ma tine putin, probabil ca undeva la anul voi schimba masina, poate in toamna viitoare, sau poate nu..si atunci faptul ca va mai avea vreo 6-7 luni de garantie va fii un plus..dar voi vedea.

_________________
"Live fast, die young, leave behind a nice beautiful body" J.D.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 14:16 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Eu personal, ti-am spun: daca socotelile tale sunt ok, renunta. In definitiv au trecut destui km si realitatea ne arata ca motoare si cutii nu prea au picat, nici roti sau volane :). Dar uite, ai ridicat o problema delicata: daca vrei sa dai masina curand (6 luni, 1 an), a.i. la momentul respectiv masina ar trebui sa fie inca in garantie, atunci vei pierde la vanzare, corect.


Top
   
PostPosted: 10 Oct 2008, 16:47 
Offline
User avatar

Joined: 19 Mar 2008, 11:33
Posts: 1755
Location: Brasov
madkat Quote:
oare castigi la revanzare daca mai ai cateva luni de garantie suficient cat sa compenseze pentru banii dusi pe apa sambetei la reviziile la AI? mai ales ca vine revizia "mare"...
si mai ales ca mai prind una mare pana o vand mai mult ca sigur..

_________________
"Live fast, die young, leave behind a nice beautiful body" J.D.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited