It is currently 14 Apr 2025, 10:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 22 Sep 2008, 15:13 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Salutare tuturor! Se pare ca am nevoie de ajutortul / sfaturile voastre. 156 -le meu ma trimite la dealer (2004, 1.9 mJTD, 16v, FL). Are doua erori memorate:

P0401 - Sistem recirculare gaze evacuare: flux prea mic
(Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected)

P0236 - Senzor presiune admisie / presiune turbo - G31 - semnal implauzibil
(Turbocharger Boost Sensor A Circuit Range/Performance)

Prima nu ma streseaza, am inteles ca cel mai probabil e de la valva EGR, care trebuie curatata. Masina merge fara probleme avand eroarea.
A doua eroare insa ma ingrijoreaza. A aparut acum 2 zile. Masina a inceput sa nu traga. Mi se pare ca "nu intra turbo" (da, stiu ca pe un alt topic s-a ras din cauza expresiei, insa nu stiu cum altfel m-as putea exprima). In mod normal pe la 2700-2800 de turatii incepe sa fuga masina, insa acum FIX acolo se opreste. Pot sa apas acceleratia pana la podea, tot nu trece de 3000 de turatii.
Un alfist m-a sfatuit sa opresc motorul in mers, cu ambreajul apasat si sa-l repornesc dupa cateva secunde. In felul asta se reface presiunea in turbo. Am incercat si.. wow.. chiar s-a vindecat bella :). Insa dupa 10-15 km iarasi a obosit instant. Oprit / repornit - s-a vindecat din nou. Si tot asa.
Un alt aspect ar fi urmatoarea: nu sunt sigur ca are legatura cu cele de mai sus, insa cred ca merita mentionat: de cand am luat masina, la turatii mai maricele (>3000) vibreaza toata masina, destul de puternic. Senzatia e asemanatoare cu mersul pe un drum pavat. La aceeasi viteza, daca motorul nu este turat, merge lin, prin concluzie nu este din cauza rotilor, directiei etc. De cand a aparut eroarea # 2, aceasta vibratie parca a disparut in totalitate. De aceea cred ca ar putea avea legatura.
Orice sfat e binevenit!

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 15:26 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15288
Car: 115/960
Location: Bucuresti
masina are remap?
LE: poti opri si reporni motorul si pe loc, efectul e acelasi, nu e nevoie sa o faci in mers, cand este foarte periculos!

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 15:27 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Nu are remap, totul e stock.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 15:30 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15288
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Esti sigur?! Intreaba fostul proprietar, poate a uitat sa mentioneze..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 15:31 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Nu are remap, masina a fost al lui Soprano (Tony) de pe forum.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 15:34 
Offline
User avatar

Joined: 05 Jan 2006, 21:31
Posts: 15288
Car: 115/960
Location: Bucuresti
Stiu masina, dar daca nu are remap, nu poate fi nimic din ce am presupus eu, sorry..

_________________
4C | Spider S4 2.0
ex Stelvio 2.0T | GTV 916 3.0 V6 | GTV 916 2.0TS | Spider 916 2.0TS | MiTo 1.4TB | Spider 939 2.4JTDm | Brera 2.4JTDm | Spider 916 2.0TS | GT 1.9mJTD | 147 1.6TS


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 15:35 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Ok, intentia conteaza :clapping: Astept pareri in continuare!

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 16:24 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Debitmetru? :?


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 16:33 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Da.. am citit de debitmetru pe un alt topic. Il voi ruga pe mecanic sa-l scoata sa vedem cum merge fara. Eu unul nu ma pricep mai deloc la mecanica masini :blink:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 16:35 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
Ce spui tu e determinat de map (manifold pressure senzor - senzor presiune galerie de admisie). acest senzor citeste ceva ce nu este conform cu softul masinii si de aici masina ta intra in 'limp mode" - respectiv o protectie in urma careia turbina nu mai face presiune (face f putin). Trebuie identificat de ce faci presiune mai mare decat trebuie.
Recomand dignoza in mers.

p.s. masina intra in protectie doar la drum sau si in oras? intra cand mergi constant sau cand accelerezi?

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 16:53 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Mersi mult de info Meme! Dupa cum am observat masina intra in acest "limp mode" cand accelerez, la turatii mai maricele. Parerea unui specialist de la AI (fara sa fi vazut masina) e ca dupa ce curat EGR-ul n-o sa mai am problema. Din cele scrise de tine, deduc ca este posibil sa aiba dreptate (si sper!) -> MAP ul sa citeasca ceva valori aiurea din cauza EGR-ului infundat. Miercuri intra masina la mecanic, va voi tine la curent..

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 21:45 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1991
Location: Bucuresti
Inclin sa cred ca daca rezolvi problema EGR-ului o sa scapi si de problema nr 2.

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 22:10 
Offline
User avatar

Joined: 08 Jan 2006, 20:00
Posts: 3503
Car: 159-Brera-Spider916
Location: Bucuresti
rezolva cu EGR ul si ne spui dupa cum merge.

_________________
0751314197


Top
   
PostPosted: 22 Sep 2008, 22:33 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Curata EGR, clear errors si gata!

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2008, 02:22 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Vorbeste si cu Mihai, foloseste userul mihai65 pe forum. A avut aceeasi problema pe care o ai tu cu presiunea crescuta de la turbina. E deja expert in problema asta, dupa ce a lucrat cateva luni singur la ea, nimeni nereusind sa i-o rezolve. Si-a rezolvat-o singur, regland presiunea din wastegate.

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2008, 09:19 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
http://www.macktrucks.com/default.aspx?pageid=1680

parerea mea - nu e de acolo. (referitor la reglatul w/g este o solutie dar nu e normala - trebuie descoperit ce determina presiunea crescuta - cel putin eu asa as aborda problema).

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 23 Sep 2008, 09:52 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Hohhoo! Multe sfaturi am primit de ieri :naughty: Ma bucur ca fac parte din comunitatea asta. Sunteti beton, sincer. Maine plec in delegatie 1 saptamana, timp in care masinuta va fi la "spital". Cand revin EGR-ul va fi curatat, sterg erorile si vad daca mai apare problema. Tot atunci voi resuscita si topicul asta. Pana atunci, numai bine si multam inc-o data pentru sfaturi!

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2008, 21:45 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Off! Azi am fost dupa masina, am luat-o cu EGR-ul curatat luna, eroarea stearsa + alte cateva probleme minore rezolvate. In drum spre casa, am fortat-o putin, stiind ca asa NU ar trebui sa apara eroarea, insa ghinion. Cand a ajuns masina la 4000 de turatii a treia oara: Motor Control System Failure, si masina a intrat in Limp mode :( Trebuie sa fac inca o programare la mecanic, sa verifice debitmetrul, insa am defenit foarte sceptic in privinta asta. Alte zile negre fara masina, alti bani cheltuiti - poate iarasi aiurea. Cand am cumparat masina chiar nu m-am gandit ca va sta mai mult prin service-uri decat pe drumuri :( Ce altceva ar putea sa verifice mecanicul?

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 01 Oct 2008, 22:45 
Offline

Joined: 30 Mar 2007, 22:08
Posts: 254
cum spuneam - incearca si solutia data de cineva mai inainte - da inapoi cu 2,3 spire pozitia unde sunt acele piulite pe tija actuatorului - aceasta o sa determine o presiune mai mica in speranta de a trece de limp mode.
bafta si tine-ne la curent.

_________________
Image


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2008, 06:26 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
SAlut . Aceeasi problema am avut-o eu.De la turbo este mai mult ca sigur.Mie nu imi mai functiona nu stiu ce de vacuum care inchide si deschide nu stiu ce valva la turbina si masina intra in limp mode.Nu se tura mai mult de 3000 de ture.


Top
   
PostPosted: 02 Oct 2008, 10:15 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
@just_me_on: si daca ai oprit/repornit motorul si-a revenit pt ceva timp?
@Meme: voi incerca si setarea w/g ului, insa cum ai zis si tu cu cateva posturi mai sus - nu caut workaround, ci as dori sa gasesc motivul presiunii prea mari si sa fie fixat calumea. Sper ca voi reusi totusi.. Mi-a recomandat cineva un "service turbo", care numai cu turbine se ocupa. Voi incerca sa fac si acolo o programare, insa cu programul meu la lucru e :censored: aproape imposibil. Si sa si stau fara masina :bash:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 04:11 
Offline
User avatar

Joined: 25 Jun 2008, 15:01
Posts: 14
turbo nu functiona .. cateodata nu se tura decat pana la 3000 de ture.dupa ce opream motorul si il reporneam , masina se tura pana la 5-6000 de ture , dar fara nici un pic de putere , la fel ca si atunci cand se tura doar pana la 3000.martorul motor nu se stingea niciodata,puteam sa o opresc si sa o pornesc de 1000 de ori!


Top
   
PostPosted: 08 Oct 2008, 10:27 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
P0401 - cum era de asteptat aceasta eroare a disparut cu curatarea EGR ului.. Problema cu turbo persista, inca nu am reusit s-o rezolv.

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 12 Oct 2008, 20:08 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2007, 21:43
Posts: 43
Location: bucuresti
aceiasi problema am avut-o si eu...am agatat pe cineva cu partea stanga ...pe afara nimic.plec la mare si fix la 3000 de rpm se aprinde becul de avarie motor , masina nu se mai accelera si scotea un fum de ziceai ca e raba...desfac vana egr, o curat , nimic.la accident se fisurase intercoolerul.dupa ce l-am reparat totul e ca nou.verifica si tu mai ales furtunurile de la el...

_________________
zamyady


Top
   
PostPosted: 14 Oct 2008, 11:32 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Mie nu-mi scoate fum. Azi am lasat-o la doctorul de turbine. Parerea lui este ca e de la geometria variabila. O s-o curete pana diseara, nu mai am stare, astept rezultatele :)

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited