It is currently 11 Apr 2025, 21:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 19 Apr 2006, 15:17 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Salutare!

Acum vreau sa va descriu o metoda pentru reglarea farurilor.
Pentru asta aveti nevoie de o surubelnita cu cap cruce, o creta sau banda izolatoare si o ruleta.
Masina trebuie sa aibe benzina cel putin 50% din rezervor, verificati presiunea la pneuri.
Trebuia sa aveti la dispozitie un perete perfect vertical si un drum care sa fie perfect orizontal, fara denivelari.
Aliniati masina sa fie perpendiculara la zid, la cativa centimetri de zid.
Marcati pe zid centrele farurilor cu C (exista un marcaj C pe sticla farului, acel marcaj reprezentand centrul. In lipsa acestui marcaj marcati pozitia becului de faza scurta cu ceva (io am folosit o bucatica de banda izolatoare) si va folositi de aceste marcaje).
Marcati pe zid centrul masinii cu V (io am folosit emblema Alfa ca reper).
Uniti cele doua marcaje C printr-o dreapta (cu o creta sau banda adeziva).
Trasati o linie verticala in jos de aprox 15-20 cm sau mai mult de la punctul V in jos.
Apoi se vor cobora doua drepte de 7,5cm in jos in jos de la cele doua marcaje C. Noile marcaje se vor nota cu B. Trasati o dreapta intre cele doua marcaje B.
Ar trebui sa obtineti un sablon ca in figura de mai jos.
Folosind o ruleta marcati o linie la 7,5m de zid. Dati masina inapoi pana cand farurile ajung la distanta de 7,5cm de zid (io m-am folosit de doua pietre ca sa vad mai bine noaptea :lol:) si aprindeti farurile pe faza scurta. Reglajul farurilor sa fie pe zero!
Avand in vedere ca zero este reglajul standard, cu o persoana pe locul conducatorului in masina, recomandabil ar fi sa se gaseasca cineva in acest loc si sa nu fie frana trasa sau altceva, adica se vor lua toate masurile pentru ca masina sa fie perfect dreapta pe strada.
Acum se va trece la reglajul farurilor.
Daca se poate ar fi bine ca acum sa scoateti alimentarea farului din stanga.
Veti vedea cum fascicolul de lumina va desena o linie dreapta in partea stanga iar in partea dreapta va desena o linie inclinata in sus. Deasupra acestor linii va trebui sa fie mai intunecat. Intersectia acestor doua drepte desenate de lumina va trebui sa coincida cu punctul B din dreapta.
Daca nu va coincide se va actiona asupra suruburilor de reglaj.
Suruburile de reglaj este bine sa le cautati cand aveti lumina la indemana (o lanterna). Ele sunt din plastic alb si pentru a actiona asupra lor se folosete surubelnita.
Unul din suruburi se afla intre becurile de faza lunga si scurta iar celalalt in dreptul proiectorului de ceata sau semnalizare (spre aripa). Surubul aflat inte cele 2 becuri regleaza inaltimea fascicolului de lumina (sus-jos) iar cel de langa semnalizare/proiector regleaza directia acestuia (stanga-dreapta).
Asadar daca punctul de intersectie al celor 2 drepte desenate de fascicol se afla in afara punctului B se va umbla la reglaje pas cu pas pana la aducerea lui in acest punct.
Apoi se va deconecta farul din dreapta pentru a nu fi jenati de fascicole inutile si se repeta operatia pentru farul stang.
Atentie pentru cei care au bateria veche (slaba). Daca reglajul dureaza mai mult ca timp este bine sa se mai porneasca motorul din cand in cand, farurile consuma mult.
La final fasciculele de lumina trebuie sa arate ca in figura de jos.
Pentru faza lunga nu trebuie sa se actioneze asupra reglajului, deoarece face corp comun cu faza scurta.

Adminul.


Attachments:
File comment: Asa trebuie sa arate marcajele pe zid!
Marcaj zid.jpg
Marcaj zid.jpg [ 15.54 KiB | Viewed 6469 times ]
File comment: Asa trebuie sa vina fascicolul de lumina dupa reglaje!!!
Faruri reglate.jpg
Faruri reglate.jpg [ 39.85 KiB | Viewed 6469 times ]

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Apr 2006, 09:21 
Offline

Joined: 02 Aug 2005, 12:59
Posts: 26
Location: Bucuresti
M-ai scos din foame dom' admin... Zau asa, chiar m-ai ajutat cu asta.
Am inceput sa inteleg pe ce dau eu 500.000 lei aiurea la service. Nu spun care,
persoana ("juridica") importanta :)

spanac
Later offtopic edit : HAI STEAAAAAUAAAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!!!!!

_________________
Peugeot 307 1.6 HDi (si mort dupa fotbal...)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Apr 2006, 10:59 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Sa fie Eurial?:ph34r:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Apr 2006, 11:03 
Offline

Joined: 02 Aug 2005, 12:59
Posts: 26
Location: Bucuresti
alexmirica Quote:
Sa fie Eurial?:ph34r:
:poke: :punch: :hurt: :boxing: :bandit: :pokey: :fistface: :death:
AAAaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh
De ce ai ziiiiis, trebuia sa fie surpriiizaaaaaaaa
Oricum, nici :popa: nu ii mai salveaza din gura utilizatorilor

spanac
Votati pentru steaua : http://www.telefotbal.ro/ :)

_________________
Peugeot 307 1.6 HDi (si mort dupa fotbal...)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Apr 2006, 11:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Acest link este permis! :p Atentie, moderatori! Sa nu il stergeti ca va tai! :ph34r:

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2006, 22:50 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
rog posesorii de alfa 156 sa imi spuna si mie de unde se regleaza farul pe inaltime... :oops:
nu de alta dar farul din dreapta vaneaza veverite.. :lol: :lol:

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2006, 23:00 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Am mai scris la Cum sa...
deci surubul mai spre centrul masinii e pentru reglaj inaltime, rotirea in sensul acelor este spre sus si invers spre jos, iar surubul ala spre aripa este pentru reglajul lateral - in sens orar=stanga si antiorar=dreapta.

Adminul.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 May 2006, 23:05 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
mersi mult, alex
am sa vad ce pot face maine :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Jun 2007, 00:18 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Azi mi-am pus instalatie de Xenon HID de 6000k. Se vede foarte bine, e super, le recomand cu caldura.
Dar maine trebuie neaparat sa imi reglez farurile pt ca imi bat f aiurea.
Multumesc Alex pt indicatiile de mai sus :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject: Problema cu xenonul!
PostPosted: 08 Dec 2007, 15:51 
Offline
User avatar

Joined: 01 Aug 2007, 09:07
Posts: 191
Location: Tecuci
Mi-am luat un kit xenon (ceva mai ieftin) si am incercat sa-l montez pe 156-le meu.Surpriza a fost ca becurile xenon nu intra in faruri (ma refer la faza scurta) deoarece se opresc in calota metalica din far (cea din fata becului de fza scurta).Se vede cu ochiul liber ca sunt mai lungi decat halogenele masinii.Va rog sa-mi spuneti, daca ati montat xenon pe 156, cum se face? Nu accept varianta cu ruperea calotei metalice din far.
La un far mi-am gaurit calota aia ca sa intre varful becului si acum imi pare rau; lumina de faza scurta, fara acea calota, deranjeaza pe ceilalti participanti la trafic, asa ca nu faceti asa ceva niciodata.
Acum vreau sa-l intreb pe alexmirica, cum sa fac pentru a focaliza mai bine lumina cu becul xenon? Eu cred ca nu-mi focalizeaza din cauza ca locul (adancimea) unde era filamentul becului cu halogen nu corespunde cu locul unde se descarca (unde lumineaza) becul xenon.Bate aiurea rau, numai arcuri de cerc si in sus si in jos si in laterale, iar in fata nu lumineaza bine, fata de halogen care focaliza mai bine.Astept cu nerabdare sfaturi sa stiu cum se face? Unde gasesc becuri sau instalatii xenon (second hand) dedicate pt 156?
Multumesc anticipat.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Dec 2007, 16:35 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Calota aia am impins-o in exterior si in sus, 5mm sunt arhisuficienti. Merge brici.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Dec 2007, 21:28 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
dante, crezi FOARTE bine, de aceea un H7 inlocuit cu un xenon este pur si simplu decorativ, adica ai lumina mai puternica, in ochii celorlati, ai lumina albastra (decisiv in alegere) dar NU ai faza care sa bata mai bine. Faza scurta nu mai arata cum trebuie, cum se vede in desenele din primul post, partea galbena.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Dec 2007, 22:14 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
IRbabuin, niste xenoane BUNE, nu pocnitori chinezesti, crede-ma ca lumineaza fix ca in poza. Stiu ca io mi-am montat asa ceva... HID-uri Valeo si becuri Philips/Osram.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Dec 2007, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Si eu mi-am montat un Kit XENON pe Alfa 156 si lumineaza foarte bine...incomparabil cu becurile conventionale. S-a potrivit totul la fix..am "ascuns balast-urile" la mare arta..nu se vede nimic ! Atentie insa la calitatea instalatiei !
Totusi...metoda cu farurile "la perete" o practicam prin 1992 cu farul de la motocicleta. Banuiesc ca nu costa o avere un reglaj de faruri pe o instalatie specializata.

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Dec 2007, 23:08 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Marca este putin importanta, forma becului este decisiva. Si mai important cind pui o masina cu xenon OEM (orice marca) impotriva uneia cu xenon pus dupa (acceasi marca), asemanarea nu e decit la albastreala. Am pus si eu destule si am vazut ce si cum, altfel nu vorbeam aici si mai ales, imi puneam si eu daca, cistigul nu consta decit in albastreala si lumina mai puternica....

Later edit: Fiecare face absolut ce VREA. Pur si simplu am pus, am incercat si am vazut niste dezavantaje MARI. Acum le comunic si altora care spera ca daca isi pun si ei, vor avea 95% din calitatea fazei scurte caracteristica unui xenon OEM. NU ESTE ASA. Vorbele mele sint sustinute si de majoritatea participantilor cu asa ceva care "iti iau ochii" in trafic...156 si 147 included. Jmenul nu consta in a arunca mai multa lumina pe strada ca sa vezi mai bine, pentru aia este FAZA LUNGA (cu un mare dezavantaj, orbeste in sens opus), ci in a folosi lumina pe care o ai in mod inteligent pentru a lumina pe 30-50m in fata fara a deranja prea mult pe cei din sens opus.


Last edited by IRBabuin on 08 Dec 2007, 23:17, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 08 Dec 2007, 23:16 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Eu am mers si cu X5 cu Xenon de la "mama lui" si vreau sa spun ca nu m-a bagat in sperieti la capitolul lumina. Repet ..depinde de instalatie. Prietenul de la care le-am achizitionat e importator direct si le distribuie la marile retele de piese auto(nu pot sa le dau numele), inclusiv la cateva reprezentante auto din oras. Asa ca...

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Dec 2007, 03:25 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
@AndreiSW
Si eu am si desi este o schimbare majora fata de halogenul initial, nu poti compara cu instalatia originala.
Am studiat mult problema si consider ca nu te-au dat pe spate luminile de la X5 pentru ca imprastie lumina mult mai inteligent si nu ai in fata masinii aceeasi intensitate pe asfalt/perete ca la xenonul aftermarket.
Tie iti arunca lumina puternica in fata la maxim 10-15m (ca si mie) si in rest o imprastie deranjand in trafic si practic reducand sensibilitatea ochiului la ce este la distanta de peste 60-80m.

Kit-ul aftermarket este peste halogen dar sub Xenonul original.

@alexmirica
Becurile am vazut ca sunt indetice la mai multe instalatii. au alte dimensiuni Philips/Osram?

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Dec 2007, 05:55 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
IR are dreptate, am vazut HID-uri de mi-a iesit pe nas, nici unul nu lumineaza corect. Orbesc tot ce misca cu o lumina alba-albastra, asta e tot meritul lor.
Nu au lupe pentru focusare, nu sunt gindite pentru diferitele modele de masini/faruri, etc.
Citez : "European vehicles equipped with HID headlamps are required by ECE regulation 48 also to be equipped with headlamp lens cleaning systems and automatic beam levelling control. Both of these measures are intended to reduce the tendency for high-output headlamps to cause high levels of glare to other road users.
.......
The arc light source in an HID headlamp is fundamentally different from the filament light source used in tungsten/halogen headlamps. For that reason, HID-specific optics are used to collect and distribute the light. Installing HID bulbs in headlamps designed to take filament bulbs results in improperly-focused beam patterns and excessive glare, and is therefore illegal in almost all countries."


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Dec 2007, 12:11 
Offline
User avatar

Joined: 11 Jun 2007, 21:44
Posts: 696
Location: Brasov
Cristi...foarte probabil sa fie cum spui tu. Nu am studiat problema in amanunt si nici nu prea imi place sa ma contrazic aiurea. Ce pot sa-ti spun e ca s-a potrivit totul la fix, nu am fost nevoit sa modific nimic, mai ales la becuri.
Cred ca mai elocventa ar fi o comparatie intre 2 Alfe 156 : una cu xenoane originale si alta cu "aftermarket" ...cu toate ca farurile de 156 cu xenon parca sunt altfel construite..au un fel de lupa, ceva in genul lui 164 Super.
Oricum...la cat au costat..lumineaza trasnet !
Multa bafta !

_________________
Nu port bijuterii.
Le conduc.
Alfa Sportwagon

Dezmembrez motor 2.0 Twin Spark
viewtopic.php?f=65&t=17630


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 09 Dec 2007, 13:15 
Offline
User avatar

Joined: 21 Aug 2007, 16:46
Posts: 1019
nici eu nu am modificat nimic, si recunosc ca sunt peste halogen, dar tot nu sunt ok.

reglajul va fi mult mai greu de facut din cauza fasciculului diferit fata de halogen sau xenon original. incearca-l singur la perete

_________________
Audi S3 1.8T
Ex: BMW 120i E87 silver
Ex: Alfa Romeo 156 TI 2.4 JTD 20V matt black
Ex: Alfa Romeo 156 2.4 JTD 10V black
Ex: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8V blue-cosmo

Live to drive, drive to live


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Dec 2007, 14:16 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2006, 09:24
Posts: 914
Location: Bucuresti
Confirm; eu am masina echipata cu xenoane OEM si meritul lor nu este albastreala ci felul cum imprastie lumina pe drum. In primul rand lumineaza uniform si nu cu fascicol, vizibilitatea fiind uimitoare pe timp de ceata, comparativ cu halogenurile.
Intreg blocul optic este modificat, are un filtru in fata lampii, lumina nefiind aruncata direct prin sticla ci trecuta prin filtrul usor mat. Reglajul se face automat, electronic, prin masurarea inclinatiei masinii cu ajutorul unor potentiometre aflate pe puntile fata si spate(merci de pont alex). Reglajul se face la fiecare aprindere a farurilor si e vizibila balansarea pe verticala a "spotului". Blocurile optice sunt insotite si de stropitori si pompa de mare presiune care trimite niste jeturi f puternice pe faruri. Pompa nu este cea de la restul stropitorilor ci una cu presiune mult mai mare.
Nu stiu ce contin kiturile aftermarket insa ma cam indoiesc ca sunt atat de complexe.
In trafic am putut compara lumina data de "after-market-urile" de pe masinile de pe benzile alaturate si lumina lor de cele mai multe ori este mult mai puternica (este orbitoare pana si reflexia lor pe alte masini) si foarte albastra. Lipsa filtrelor e f vizibila, lumina fiind mult mai imprastiata si neuniforma la cele aftermarket. Am observat si faptul ca lumina celor aftermarket este si mult mai albastra comparativ cu alor mele, in cele mai multe cazuri. Probabil se insista asupra culorii pentru a da impresie de xenon.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 26 Dec 2007, 17:37 
Offline

Joined: 31 Aug 2007, 23:16
Posts: 54
Location: Arad
Am si eu o intrebare legat de reglarea farurilor.
La mine (o Alfa 75) daca reglez cum srie mai sus, faza scurta ar bate la 60m, dupa reglajul din manualul luat de pe net ar bate la 50m. Cum e normal, la cat ar trebui sa bata faza scurta? Oricum 60m parca e cam mult; citisem pe net ca ar trebui sa fie vreo 30m.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 10 Feb 2008, 23:14 
Offline
User avatar

Joined: 21 Oct 2007, 17:36
Posts: 31
Location: Sf.Gheorghe
[quote="alexmirica"]
Eu am o Alfa 156 MK2 si as vrea sa stiu daca metoda descrisa de tine se aplica si la mine. Suruburile de reglaj sunt la fel, sunt dispuse in aceleasi locuri?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2008, 09:37 
Offline

Joined: 12 Feb 2008, 12:37
Posts: 113
Location: Bucuresti
salut
pentru proiectoare cum se face? eu am proiectorul din stga care bate dupa alieni
merci


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Apr 2008, 12:28 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Ai un surub vertical luuuuung, hexagonal, indreptat in jos - din ala se regleaza.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited