Imi propusesem sa nu mai scriu, pentru ca deja suntem offtopic binisor, dar asta e. (ciocnirea de idei duce la progres)
Dupa cum am mai spus, eu nu am negat niciodata ca se poate folosi ulei Motul sau de orice fel in motoarele GME T4 cu Multiair 2. Puteti folosi ce vreti voi si ce accepta reprezentanta, iar dupa revizie daca piticul vorbeste tare, puteti sa goliti ce a pus reprezentanta si sa puneti si Unisol in loc sau ulei de masline. Toate sunt fizic poibile. NU vreau sa discut nici ce poate face omul cu masina lui dupa garantie sau dupa ce pierde garantia. Cerul este limita si cred ca traim intr-o tara cu suficienta toleranta fata de reguli, ca sa ma exprim elegant. Eu am vrut sa spun cu totul si cu totul altceva.
La alti producatori auto (in experienta mea de exemplu VAG) la reviziile in garantie reprezentantele ofera clientului, cel putin la anumite motorizari, posibilitatea sa aleaga marca de ulei de motor folosita (la VAG, Castrol, Mobil, Shell sau VAG original). Nu se aplica peste tot sau la toate motorizarile dar e o situatie pe care eu am intalnit-o in practica si am apreciat-o, desi a avut consecinte negative pentru mine (cu Mobil in loc de Castrol, motorul a inceput sa manice ulei, situatie remediata dupa ce am trecut din nou la Castrol).
In cazul Alfa Romeo, cel putin din experienta mea (limitata, am trei masini aproape noi de la ei), situatia e un pic diferita, in sensul ca nu se prea pot alege consumabilele si asta i-am spus colegului cu Motul. Side discussion, Multiair 2, eu m-as increde in primul rind in uleiul de motor cu care s-a dezvoltat motorul asta, adica Selenia Digitek, avind in vedere ca sistemul electrohidraulic care comanda distributia variabila foloseste acelasi ulei ca si restul motorului, ulei care este supus degradarii prin procese de ardere, contaminare etc. dar asta sunt eu, am aversiune la risc si nu as vrea sa aflu pe pielea mea ca italienii au fost mai destepti decit mine cind au recomandat Selenia. Faptul ca mai sunt si alte uleiuri cu specificatia Fiat din carte vine in primul rind de la reglementarile europene antimonopol, nu neaparat ca exista si uleiuri mai bune decit cel recomandat de producator (asta au aflat-o pe pielea lor cei cu DSG care s-au bucurat ca uleiul Febi cu specificatii VAG e mai ieftin decit cel OE ... pina au schimbat cutia cu totul).
Acum, cazul doi: vin la revizie cu consumabilele mele (OE sau nu, nu are importanta). Deja fac impartirea garantiei de fabrica in doua, in sensul ca daca voi avea o problema de motor si Alfa Romeo da vina pe calitatea uleiului, ma voi duce sa cer garantie si reparare la ala care mi-a vandut uleiul. Daca cumpar totul din retea, la plingere e one shop stop, nu mai spun ca reteaua va exista tot timpul si raspunderea este la Alfa Romeo, pe cind magazinul care mi-a vandut consumabilele poate disparea peste noapte si nema garantie. Pe scurt, fiind lenes, prefer sa iau totul de la o singura sursa si raspunderea sa fie la unul singur. Nu vreau sa fiu pus in situatia sa sparg motorul (chestie care s-a mai intamplat pe aici) si Alfa Romeo sa ma trimita la epiesa si epiesa inapoi la Alfa Romeo.
Sper ca acum demersul e clarificat si ne putem bucura de masini