ALXege Quote:
Daca anul trecut spuneam despre Giulia ca, desi mi-a placut mult, nu este (inca) genul meu de masina, ei bine, Stelvio mi-as comanda maine
ops :
Asa incepeam acum ceva timp
scurtul meu review despre Stelvio "Maine" a fost 3 ani mai tarziu, dar, vorba englezului, "better late than than never".
Povestea, pe scurt: inca de anul trecut cochetam cu ideea unei singure masini "de familie". Inainte sa vina pandemia incepusem sa folosesc frecvent metroul pentru a ma deplasa la serviciu, ulterior am ajuns sa lucrez exclusiv de acasa. Asadar, doua "daily drivers" nu prea mai faceau sens.. Totodata, oricat mi-ar placea mie coupe-urile si cabrioletele, sau masinile sport in general, Roxana (si recunosc ca si eu) se obisnuise cu versatilitatea unui SUV: il parchezi oriunde (in sensul ca poti sa escaladezi orice), mergi oricand (vorba aia, "poa' sa ninga, poa' sa ploaua) si oriunde (nu prea conteaza ca asfaltul lasa de dorit, ca trebuie sa ajungi pe o plaja pustie sau la o cabana aflata la captatul unui drum forestier), sau ca, ocazional, trebuie sa cari alte 2 persoane sau chestii mai voluminoase in portbagaj.
Asadar, compromisul intre o masina versatila si una cu veleitati sportive, care sa-mi gadile ocazional simturile de petrolhead = Stelvio
Lucrurile s-au intamplat mult mai repede decat speram, si s-au desfasurat cam asa:
- luat legatura cu AI pentru o oferta
- oricat mi-as fi dorit MY20, AI nu are inca nici macar preturi, deci exclus stocuri
- aflu insa de modele MY19 aflate in stoc, cu niste discout-uri substantiale
- cer niste oferte.. pentru ca erau multe masini pe stoc, imi sunt cerute cateva criterii de "selectie"..
- criteriile mele suna asa: neaparat benzina, perferabil albastra, dar nu refuz categoric nici rosu sau negru, sa nu fie alba sau gri!
- primesc pe mail cateva oferte.. coincidenta teribila este ca celalalt criteriu nespus - interior Veloce (care mi-ar fi placut dar nu era deal-breaker), sa fie doar pe Blu Misano (adica prima optiune ca si culoare)
- am ratat la mustata una care avea si trapa panoramica
si interior complet negru, ornamentele din jurul geamurilor negre, si jantele "cinquefoglio" (adica cele cu 5 "cercuri" usor ovale)
M-am ales asadar cu una Blu Misano, echipare Super cu interior Veloce (adica scaunele "sport" si plafon negru), cu panourile interioare inferioare "light grey", cu jante "furci" pe 20", cu pachet "performance" (adica padele la volan), si, surpriza placuta (chestii la care nu tineam mortis dar au venit incluse), cu sistem audio HiFi (nu e Harman Kardon, dar e ceva upgrade fata de sistemul standard, cu 10 difuzoare si subwoofer), si cu suspensie adaptiva.
Momentan am 700km, incerc sa ii fac un minim rodaj (nu am folosit inca Dinamic si incerc in general sa o fac sa schimbe pana in 3.5k RPM, desi a sarit de vreo doua ori si in 4k). Consumul e in zona 13+, incluzand in km astia un drum Bucuresti-Constanta cu cruise-control setat la 140kmh..
Planuri de viitor nu prea am, topicul va fi deci mai degraba un jurnal de bord, insotit cel mai probabil de multe poze.
Mi-ar placea un dash-cam montat in panoul oglinzii retrovizoare (cum are Tzzivii), poate si ACC (mai mult in ideea ca e una din putinele optiuni care lipseste, dar se poate face retrofit usor), poate si un buton de pornire rosu (specific QV) sau un modul DNA cu optiunea Race (sa ma pot juca iarna prin zapada). Recunosc ca mi-a scapat un ochi si dupa barile de QV si pe la ceva evacuari aftermarket, dar incerc sa ma abtin. Also, ma tenteaza look-ul exterior de MY20 (adica vopsirea plasticelor negre in culoarea caroseriei, si a difuserului spate si a ornametelor evacuarii in negru lucios), dar si aici incerc sa ma abtin! Trist e ca va fi greu, daca am masina de-abia de 1 saptamana si deja un pitic imi insufla ganduri "negre".. sper sa pot sa ma tin tare
Overall, masina e asa cum imi doream. cum imi aminteam si cum ma asteptam: foarte misto!
Desigur, cand convietuiesti cu ea mai mult de cateva ore remarci si neajusuri:
- scaunele Veloce au "jdemii" de reglaje: vreo 3 doar la lombar, se regleaza suportul lateral (se strange sau extinde, functie de gabaritul sofeului), se extinde (manual) sezutul.. insa nu se "inclina" (ceea ce de ex. pe Brera/Spider se putea)
- desi are scaune electrie cu memorii, oglinda laterala dreapta nu coboara la mersul cu spatele - pentru a oferi vizibilitate asupra bordurii la parcarea laterala (din nou, ceea ce de ex. Brera/Spider facea)
- vizibilitatea overall e extrem de proasta! si nu ma refer aici la luneta, care e extrem de mica, ci la vizibilitatea in viraje stranse sau ronduri: stalpul A e destul de gros si inclinat la un unghi care obtureaza destul de mult din vizibilitatea, iar oglinzile laterale sunt extrem de voluminoase, niste elefanti care obtureaza orice urma de vizibilitatea ramasa..
- oglinda retrovizoare are un unghi limitat de reglaj; daca iti dai scaunul mai aproape de volan (cum de ex. e fortata Roxana), nu o poti roti suficient spre stanga sa poti cuprinde toata luneta
- suspensia (combinata probabil si cu jantele 20") e destul de rigida chiar si in Neutral (adica "neintarita"); posibil sa nu-mi mai aduc foarte bine aminte, insa Stelvio Launch Edition cu suspensia "normala" luat in urma cu 3 ani in drive-test, parera mai docil cu drumurile denivelate.. posibil suspensia adaptiva sa aiba 2 moduri: tare si foarte tare
- cutia e ciudatica atunci cand o bagi in D sau R si iei piciorul de pe frana: uneori refuza sa plece, alterior parca pleaca mai incet; venind de pe un Renegade diesel cu o cutie de viteze automata nu foarte desteapta, manevrele de parcare se fac parca mai greoi..
- unghiul de bracare e demn de o Alfa; daca cu Jeep-ul sau Mazda intorceam dintr-o miscare intr-o intersectie aproape de casa, cu Stelvio tre sa dau cu spatele
Asta asa, ca sa caut nod in papura
La condus insa se simte cum spuneam cu o alta ocazie: ca un oversized hot-hatch! Se simte mai usoara decat e, e impresionant cu ce lejeritate accelereaza (fara sa ii fi dat inca "talpa") sau cum se aseaza pe viraje (am luat vreo doua ronduri prin Mamaia fara sa schitez vreo frana si masina parea "pe sine").
Atelajul asta e:
Attachment:
IMG_1551rw.jpg [ 2.07 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1492rwr.jpg [ 2.62 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1494rw.jpg [ 1.91 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1502rw.jpg [ 1.86 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1506rw.jpg [ 2.65 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1507.jpg [ 3.04 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1508.jpg [ 2.72 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1585rw.jpg [ 1.39 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1605rw.jpg [ 3.01 MiB | Viewed 6684 times ]
Attachment:
IMG_1627rw.jpg [ 1.99 MiB | Viewed 6684 times ]