Salutare,
Sunt un nou, si fericit proprietar de Alfa Spider din 2008, cu motor 2.2 JTS benzina, neagra cu interior negru.
Masina o am de aproximativ 2 luni, si desi a fost iarna, teoretic, am facut cativa km cu ea, de cum iese soarele repede imi gasesc un motiv sa o scot din garaj.
Designul este superb, desi are 12 ani, cred ca ar putea sa fie vanduta cu succes de noua chiar si acum. Am vrut neaparat sa fie productie dupa 2008, pentru a avea si interiorul pe masura exteriorului, cu acele scaune sport profilate care mi se pare ca sunt cu mult peste cele pre-facelift.
Acum, ca si orice alfa de peste 10 ani are si ea "personalitatea" ei, si anume cateva lucruri care trebuie rezolvate.
Cand mi-a venit masina, m-am chinuit 2 zile ca sa inchid geamul de la sofer. Butounl era fisurat, mergea doar intr-o anumita pozitie, oglinzile mergeau doar in sus iar pliatul nici poveste. Am un panou de comanda geamuri, dar cea mai ieftina varianta gasita era pe la 1000 RON, care mi s-a parut absurd, asa ca am luat povestea in mana. Am dat jos panoul de la usa, am curatat circuitele foarte bine, si am cumparat de pe o 159 panoul de geamuri, care nu potriveste, dar butonul in sine, cel care imi era mie rupt, este identic, asa ca l-am "transplantat", si voala totul merge acum perfect, geam oglinzi. Cost total aprox 200ron (puteam sa ies mult mai ieftin daca luam un buton de la usa spate de exemplu dar am calculat ca poate o sa mai am nevoie pe viitor de ceva butoane).
Din cate am observat e o problema comuna la Brera / Spider (probabil din cauza ca la spalare se prelinge putina apa pe usa posibil ajungand la panoul de pe usa) dar recomand cu incredere la nevoie sa se incerce reparatia.
Pe val fiind, am decis ca sa imi repar si stopul, care era putin fisurat si la fiecare spalare se umplea de apa si in consecinta se umplea de aburi... Doar ca aici am cam dat-o in bara
l-am dat cu feonul ca sa scot umezeala din el, si cand era aproape gata, din ceva idee mareata a mea, am decis sa il sprituiesc cu solutie de curatat pentru a il degresa inainte sa ma apuc de lipit la el, asta in combinatie cu stopul foarte incins a facut ca la aproximativ 3-4 secunde sa apara o multitudine de fisuri pe sticla stopului... oops?
Asa ca acum, de vreo 3 zile,
caut un stop de alfa spider (sau brera deoarece se pare ca sunt identice) insa nu prea am avut noroc. Peste tot nu mai este stoc, iar in dezemmebrari nu am gasit. Asa ca daca are cineva / cunoaste pe cineva care ar putea avea un stop de spider / brera as fi foarte recunoscator! Incerc acum sa caut pe italia sau germania o varianta.
Pe langa acestea, incalzirea in scaunul de la sofer nu functioneaza, desi nu ma foarte deranjeaza nu planuiesc sa scot masina cand sunt sub 0 grade, si la fel ajustarea suportului lombar. La lombar am impresia ca este tot buntonul de vina. Voi incerca o reparatie, poate tura asta o nimeresc
)
Ca motor, se tureaza foarte frumos si merge binisor, dar parca m-as fi asteptat ca un 2.2 pe benzina sa fie ceva mai sprinten, masina e grea dar totusi.
As vrea saptamanile viitoare sa ii fac ceva modificari la evacuare, e mult prea silentioasa, nu vreau sa trezesc vecinii, dar totusi parca la 7000rpm as vrea si eu sa aud putin evacuarea
Daca e cineva pe aici care a facut ceva modificari la o spider sau brera de 2.2 pe evacuare, in ce directie ati mers?
Inainte de vara as dori sa ii schimb si culoarea interiorului, momentan este piele neagra, care e ok, dar m-a cucerit nunanta aceea de maro inchis care este pe spider, si as vrea sa vopesc si eu scaunele. Am gasit pe internet diverse modalitati de vopsire piele care par a fi foarte eficiente, si am gasit si pe cineva care face asa ceva in zona mea.
Dintre posesorii de spider, cum va intretineti topul? Il gresati cu ceva? il curatati regulat?
Revin si cu ceva fotografii.