Data fiind vanzarea echipamentului de distractie si descarcare de adrenalina, numit generic Kart, in urma cu 1 an, a urmat o perioada destul de aiurea in care am resimtit din ce in ce mai mult nevoia umplerii golului cu altceva care sa imi satisfaca nevoia de a iesi pe pista si a ma lua la lupta cu secundele.
Asa a fost sa fie undeva prin iunie, in perioada alfafestului, cand pe forum a aparut la vanzare o masina ce parea cel putin interesanta, cu un potential bun de exploatat. Fara prea mult timp de gandire, 2-3 socoteli sumare care imi dadeau cu virgula, am trecut peste tot si toate si m-am dus sa vad agregatul : o alfa 156 motor 3.0 v6
, rosie, cu piele neagra(de parca ar fi contat), cu un nerv in ea ce ma facea parca sa nu mai plec fara. Dupa mici discutii legate de aspectele tehnice si nu numai, am luat masina si am plecat spre casa, cu un ranjet idiot pe fata. Aveam din nou o alfa, si nu orice fel, una pe benzina, si nu cu orice motor, ci cu un V6 Busso de trei mii !
Attachment:
1.jpg [ 221.52 KiB | Viewed 7241 times ]
Din capul locului, asa cum scrie si in titlu, masina am luat-o pentru a ma bucura de ea exclusiv pe circuit, la cate un trackday sau orice fel de eveniment organizat. Asa ca dupa ce am ajuns acasa cu ea, a urmat o inspectie tehnica din care a rezultat o lista de necesar de inlocuit/upgradat destul de consistenta : frane, suspensie, autoblocant, interior adecvat pentru circuit, bare stabilizatoare, anvelope, jante, etc. Nestiind insa cum se comporta masina si cat de departe vom merge cu modificatul am ales sa iesim cu masina la circuit cu ocazia unui trackday pentru a vedea potentialul exact si ce avem de facut la masina mai departe.
Asa ca am inceput sa schimbam piese, iar cand zic schimbam ma refer la noi adica eu care cumparam si tzivi care a facut toata munca : etrieri mari si adaptoare pentru ele, discuri si placute fata spate, lichid frana si furtune in plasa metalica. A urmat o zi la circuit care ne-a aratat ca masina are potential insa si probleme cu tinuta de drum, posibil din cauza suspensiei koni sport care e de strada, apoi probleme cu sistemul de racire care nu facea fata si din care cauza am mers cu caldura pornita la peste 30gr afara, si, nu in ultimul rand, probleme de aderenta principal din cauza de gume dar nu numai. Cam asa arata situatia timpilor inregistrati la prima iesire pe circuit.
Attachment:
2.JPG [ 137.83 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
3.JPG [ 140.28 KiB | Viewed 7241 times ]
Dupa ce am tras concluziile necesare a urmat o perioada de doar doua saptamani in care s-a montat quaife-le, s-au schimbat barele antirului si bieletele pentru mai buna rididizare, s-au comandat gume, radiator si alte maruntisuri, toate in speranta ca vom fi gata pentru prima etapa de Rotac, adica RomanianTimeAttachChallenge. Ca o paranteza, un format de campionat privat, foarte bine organizat, unde se alearga pe clase contra cronometru, cu reguli bine definite, cu masini inspectate atent inainte de cursa, cantarit, calculat coeficienti si incadrat cat mai exact in grupa aferenta. Mai pe scurt, o ocazie buna pentru orice pasionat de a se simti in largul sau intr-un cadru organizat, cu riscuri controlate, si costuri minime. Am inchis paranteza. Revenind la masina si la munca, totul a fost gata, mai putin instalatia de racire care, data fiind intarzierea radiatorului, am fost nevoiti sa mergem cu un altul tot oem insa tot insuficient pentru caldura si cerintele de la circuit. Totusi, etapa a fost foarte ok, bataia la clasa street+ din care face parte masina fiind foarte apriga, concurenta numindu-se clio rs197, golf7 gti ed, octavia rs, lupo cup, etc. La finalul cursei, am reusit un loc 5, dupa masinile enumerate mai sus, mai bine pregatite, unele chiar mai puternice, la doar 10 miimi de secunda de locul 4(el 2.07.402, eu 2.07.412 - best). De aici este si filmarea pusa acum cateva saptamani pe youtube si pe care unii colegi au vazut-o deja.
-> https://www.youtube.com/watch?v=iqtawkbANzQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Am uitat sa mentionez, deja in peisaj au aparut gumele semislick, unele entry level as zice insa foarte ok pana la coada, si anume, kumho ecsta ku36. De aici si impreuna cu barele arb de la eibach, masina s-a schimbat destul de mult, de unde si timpul mult mai bun.
Attachment:
4.jpg [ 194.11 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
5.jpg [ 170.02 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
6.1.jpg [ 69.68 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
6.PNG [ 1.45 MiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
7.jpg [ 144.88 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
8.jpg [ 122.29 KiB | Viewed 7241 times ]
Dupa prima cursa si pana la cea de-a doua, de weekend-ul trecut, am reusit sa mai golim masina de interior, se vede in poze ce a mai ramas, am reusit in sfarsit sa rezolvam problema racirii cu un radiator pe comanda(probabil fost furnizor de radiatoare la uzina Roman, judecand dupa dimensiunea agregatului primit), am primit si un scaun in care sa pot sta mai bine si sa nu mai alunec sub bord la fiecare curba sau franare, s-au schimbat bujiile bosch gasite pe masina cu unele ngk originale, s-a scos compresorul ac si conductele aferente, s-a schimbat si pompa apa, etc. Si am plecat la cursa. Unde am descoperit o masina schimbata, poate fie si din cauza temperaturii exterioare mai civilizate, poate din cauza noului sistem de racire, acum masina a tras mai bine, vitezele realizate au fost mai bune si totodata si timpul a scazut insa cred ca aici are de-a face si experienta care incepe sa se adune pe pista de la adancata. Una peste alta, un alt weekend frumos, de data asta la bataie doar cu clio-ul rs 197 al tantzei si cu proprietarul de gti de la cursa trecuta care acum a aruncat in lupta un 330xdrive de vreo 300 cai. Iar din aceasta lupta eu am iesit "doar" pe 3, dar un loc 3 si la general, care a rasplatit zic eu efortul meu si munca depusa de baieti, tzivi si costin, pentru a avea masina cat de cat asa cum trebuie.
Attachment:
9.jpg [ 181.95 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
10.JPG [ 183.84 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
11.jpg [ 220.86 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
12.JPG [ 134.11 KiB | Viewed 7241 times ]
Attachment:
13.JPG [ 135.5 KiB | Viewed 7233 times ]
Cam atat pentru moment, revin cu poze de indata ce le adun de pe mailuri, telefon, etc.