It is currently 15 Apr 2025, 19:44

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject: Probleme cu clima...
PostPosted: 25 Jul 2007, 12:47 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Salut!

A mai avut careva probleme cu clima pe caldurile astea?
Io unu nu m-am putut folosi de ea pt ca nu a functionat. Dimineata si seara cand era mai rece functiona, iar in timpul zilei cand temperatura ajungea la 38-40 grade, facea pe nebuna.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2007, 16:15 
Offline
User avatar

Joined: 22 Aug 2006, 11:58
Posts: 128
Location: sydney, australia
Cred ca ar fi foarte eficient sa si descrii problema in amanunt. Nu cred ca te poate ajuta cineva daca spui "nu-mi merge clima".

Baga si tu niste detalii, se aprinde butonul, porneste compresorul, nu merge ventilatorul, etc.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2007, 19:02 
Offline
User avatar

Joined: 14 Apr 2007, 20:14
Posts: 226
Car: alfa romeo gt
Location: Constanta
trebuie sa schimbi presostatul de la aerul conditionat si te costa cam 3 mil. si eu am aceeasi problema si am fost la Mirica si pe vineri imi vine piesa . O sa iti zic saptamana viitoare daca a mers.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2007, 22:23 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Intra compresorul, merge cat merge si decupleaza. Incearca sa cupleze de 3 ori si tot de atatea ori se decupleaza. Mai trece ceva timp, cupleaza si ramane cuplat pana se decupleaza din nou si ciclul se reia.

Am fost la service si a pus un aparat pe ea. A vidat instalatia si a completat cu freon, dar degeaba.
Totusi au constatat ca presiunea in instalatie creste peste limita admisa (28 bari), limita la care presostatul decupleaza compresorul. Din asta eu inteleg ca presostatul functioneaza, din moment ce intra protectia.

Cauzele ar fi urmatoarele: racire ineficienta (condensator imbacsit), evaporator infundat, conducte obturate sau fitru dehirator colmatat, deci logic ar fi ca primul pas in rezolvarea problemei sa fie inlocuirea filtrului dehidrator.

Cat despre shuntarea protectiei nu stiu ce sa zic. Imi pare periculos. Asta inseamna ca presostatul lasa presiunea sa creasca peste limita maxima admisa.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Aug 2007, 15:17 
Offline
User avatar

Joined: 14 Apr 2007, 20:14
Posts: 226
Car: alfa romeo gt
Location: Constanta
kong Quote:
Intra compresorul, merge cat merge si decupleaza. Incearca sa cupleze de 3 ori si tot de atatea ori se decupleaza. Mai trece ceva timp, cupleaza si ramane cuplat pana se decupleaza din nou si ciclul se reia.

Am fost la service si a pus un aparat pe ea. A vidat instalatia si a completat cu freon, dar degeaba.
Totusi au constatat ca presiunea in instalatie creste peste limita admisa (28 bari), limita la care presostatul decupleaza compresorul. Din asta eu inteleg ca presostatul functioneaza, din moment ce intra protectia.

Cauzele ar fi urmatoarele: racire ineficienta (condensator imbacsit), evaporator infundat, conducte obturate sau fitru dehirator colmatat, deci logic ar fi ca primul pas in rezolvarea problemei sa fie inlocuirea filtrului dehidrator.

Cat despre shuntarea protectiei nu stiu ce sa zic. Imi pare periculos. Asta inseamna ca presostatul lasa presiunea sa creasca peste limita maxima admisa.

ai rezolvat problema cu aerul ca acelasi lucru mi se intampla si mie si nu e presostatul?

te rog sa ma anunti care e rezovarea .

merci


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Aug 2007, 15:59 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Nu am rezolvat-o inca pentru ca nu mai e o prioritate. Dar cu prima ocazie intentionez sa schimb fitrul dehidrator, care din cate am citit prin DTE ar putea fi una din cauzele problemei.
Tu ai incercat ceva pana acu?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Aug 2007, 20:15 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
O chestie f.f. importanta Ce cantitate de freon ai in instalatie . La masina mea sub 300 g si peste 500g cupleaza si decupleaza haotic .

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Aug 2007, 00:36 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Daca in DTE scrie ca trebuie sa fie 650g atat trebuie sa fie. Daca sistemul nu functioneaza cum trebuie cu 500g inseamna ca ceva nu este in regula.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Aug 2007, 16:09 
Offline
User avatar

Joined: 14 Apr 2007, 20:14
Posts: 226
Car: alfa romeo gt
Location: Constanta
eu am schimbat presostatul dar de pomana si ma costat si 3 mil .

stiti un atelier care se pricepe la instalatii de aer ptr alfa?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Aug 2007, 18:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 10:45
Posts: 300
Location: Pitesti
O fi scriind in DTE ca trebuie 650 de grame ca asa am pus si eu (de fapt 600 g si iesea fum din ambreiajul compresorului (cupla si decupla continuu). Cei de la Autopalermo din Pitesti mi-au spus ca intra cam 550 grame. Am scos din freon si a mers. Concluzia o trageti singuri .

_________________
156 2.0 jts


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 23 Aug 2007, 20:53 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
si mie mi s-a recomndat sa schimb filtrul dehitrator (care se pare ca e de fapt doar cartus). Am intrebat la AutoItalia si cica dureaza o luna si ca ei nu l-au adus niciodata. Stie cineva de unde as putea sa-l aduc ...mai repede..si eventual mai ieftin decat de la Al?

_________________
CJ-10-CXI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2007, 13:40 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
La alexmirica am inteles ca e 150 lei, la firmele de prin sibiu in jur de 270 lei.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2007, 13:51 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Cu freonul ce sa zic... e discutabil. Cea mai simpla metoda de a evita cresterea presiunii in instalatie, peste limita, e sa bagi mai putin freon. Asta nu inseamna ca ai rezolvat adevarata problema. In plus scade randamentul si suprasolicita compresorul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 25 Aug 2007, 22:32 
Offline
User avatar

Joined: 11 Apr 2007, 12:00
Posts: 29
Location: Bucuresti
kong Quote:
La alexmirica am inteles ca e 150 lei, la firmele de prin sibiu in jur de 270 lei.
despre filtrul dehitrator vorbesti?

din cate stiu alex spunea ca nu are. :(

_________________
CJ-10-CXI


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 11 Sep 2007, 17:19 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
kong Quote:
Intra compresorul, merge cat merge si decupleaza. Incearca sa cupleze de 3 ori si tot de atatea ori se decupleaza. Mai trece ceva timp, cupleaza si ramane cuplat pana se decupleaza din nou si ciclul se reia.

Am fost la service si a pus un aparat pe ea. A vidat instalatia si a completat cu freon, dar degeaba.
Totusi au constatat ca presiunea in instalatie creste peste limita admisa (28 bari), limita la care presostatul decupleaza compresorul. Din asta eu inteleg ca presostatul functioneaza, din moment ce intra protectia.
Cam acelasi comportament si la mine. Cam.

Imi functioneaza perfect clima daca temperatura exterioara ramane sub 30 Celsius. Peste, climatizarea nu mai raceste aerul ca lumea, ai impresia ca baga si aer cald impreuna cu cel rece in habitaclu. Respectiv cand motorul este pe la 90 si peste, clima raceste deficitar.

Mentionez ca am avut problema cu rezistenta de la ventilatorul de pe radiator. Am inlocuit-o si am treapta 1 la ventilator, am ameliorat temperatura de functionare a motorului, e mai "liniste", apa ajunge mai greu la 90, dar clima face aceleasi scheme.

Mentionez ca banuiesc ca am termostatul blocat pe pozitie intermediara pentru ca: imi sta apa pe la 70 in mod normal. La 40 de grade pe autostrada montana cu clima pornita imi urca apa pe la 110-120. La urcari. La coborari si pe plan imi sta la 90-100. La Alfa Fest Corse la Arad aveam 125 pe ceas. Hi hi hi :) Bine, aia nu se pune.

Aici e faza: cu apa sub 90, clima merge perfect. Cand trece peste 90, am impresia ca intra si aer cald in habitaclu pentru a degaja mai rapid caldura din compartimentul motor. Asta se bate cap in cap cu climatizarea care incearca sa raceasca acelasi aer => creste presiunea in instalatie pe la 27 de bari si compresorul se decupleaza. La relanti in bara la bara la 40 de grade aceeasi chestie, insotita de cele trei clicuri ale compresorului.

Faza cu presiunea prea mare am testat-o la un service de clime. Tipul de acolo a mai facut ceva: a luat un furtun si mi-a udat radiatorul masinii, crescand astfel capacitatea lui de racire si scanzandu-mi rapid temperatura lichidului de racire. Ca prin MINUNE: aer perfect RECE la gurile de ventilatie din habitaclu. in cateva secunde.

Asta ma duce la concluzia ca primul lucru pe care il schimb (oricum) este termostatul. In Oradea am gasit pt 1.9 JTD 8V doar de la 280 RON in sus. Aici citesc sume normale, gen 180. Imi spuneti si mie unde?

Dupa ce schimb termostatul, ma duc la niste forje pe serpentine ca altfel nu stiu cum mai trec eu apa de 90 de grade pana la vara.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 12:52 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Temperatura apei din circuitul de racire motor nu are nici o legatura cu instalatia de climatizare. Cand ti-a stropit radiatorul cu apa ti-a coborat temperatura freonului pentru ca ti-a stropit condensatorul, care e in fata celui de racire a apei, iar presiunea in instalatie scade proportional cu temperatura freonului. Deci, concluzia in tot ce ai spus tu e ca racirea freonului nu se face cum trebuie. La mine am constatat ca radiatorul de racire a freonului are lamele fagurelui indoite pe o suprafata destul de mare, probabil de la spalarile cu jet de apa...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 13:33 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Acum, fara sa intram in polemica, ma gandeam ca nu le puneau astia alaturat daca se influentau unul pe altul. In plus de asta temperatura apei nu poate creste mai mult de 100 grade, iar temperatura normala este de 90 grade...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 14:43 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
kong, tata, de ce crezi ca e gradat indicatorul temperatura motor pana la 130? In utilizare normala cu termostat 100% functional nu prea creste apa peste 100. La dop pe autostrada cand urci cu 1 la cutie 10 kilometri pe 42 de grade afara, crede-ma ca nu vei avea apa la 100. Nici cu termostat OK, d-apoi cu al meu... era pe la 120.

Oricum exista un bec care se aprinde cand depasesti 130 de grade, eu unul nu l-am vazut aprins niciodata, de aia nu m-am impacientat prea tare.

Nici eu nu credeam sa existe legatura intre racirea motorului si cea a interiorului dar omu de la clime mi-a explicat ca totusi este. Si nu numai la Alfe. In sfarsit, ramane de vazut in ce masura dupa ce schimb termostatul.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 18:26 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Adica pe voi va preocupa functionarea defectuasa a climei cand apa ajunge la 120-130? Hai sa fim seriosi. Dar sa admitem ca asa e cum zice bhooooo si ca temperatura este, sa zicem 80% din timp peste 120 si ca masina sta pe loc, atunci v-as da dreptate. Altfel nu as lua-o in serios.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 18:36 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Nu stiu unde am zis ca statea apa peste 120 timp indelungat.

Faza e ca vara asta a fost destul de cald si pe la noi. Respectiv peste 35 frecvent. In acele conditii, mie imi statea apa intre 95 si 110. 80% din timp daca vrei. La cazuri extreme doar urca la 120.

In aia 80% , fiind 35 si peste afara, as fi preferat sa imi raceasca ca lumea interiorul :)
Zic toate astea ca sa ne dumirim cum sta exact problema si ce e de facut.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 18:45 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Daca motorul se incalzeste, probabil termostatul nu functioneaza cum trebuie si apa nu-si face circuitul prin radiator, care voi spuneti ca ar influenta radiatorul de clima. Tot nu vad legatura. Radiatorul ar trebui sa fie rece in situatia ta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 19:01 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
De acord: termostat bulit, motor supraincalzit si atat, dar nu si radiator fierbinte in acelasi timp. Ceva nu sta in picioare in explicatia ta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 19:06 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Eu zic ca problema trebuie cautata in alta parte, nu la termostat. Zic asta pt ca sunt altii cu aceeasi problema pe forum si banuiesc ca nu toti au termostatul bulit.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 19:11 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Termostatul meu sigur nu functioneaza ca lumea => motor supraincalzit vara si prea rece (70) iarna.

Cred ca madkat iti explica asa: Radiatoarele, pentru a raci lichidul/gazul din interior, au nevoie de un curent de aer rece sa treaca peste ele. Radiatorul de clima este in fata celui al motorului. Ventilatorul motorului sufla aer peste radiatorul supraincalzit si acel aer prea cald ajunge peste radiatorul de clima, acesta din urma ne mai racind ca lumea.

Io as mai avea o terorie, mai perfida.
Aveam 18 ani si luam Dacia lu' taica-meu la forje, etc. Deh, alta lume... Intr-o zi ma vede un vecin care mai pilota prin raliuri ce fac si imi explica sa dau drumul la incalzire cand vad ca fierbe apa. Ca sa nu ard garnitura de chiulasa si sa nu afle astfel taica-meu ce faceam cu rabla familiei.
Asta e unu la mana.

Computerul climatronicului hotaraste daca baga cald sau rece in functie de ce i se cere si de ce ii spun senzorii interiori si exteriori.
Asta e doi la mana.

Daca computerul central simte ca e prea cald motorul, respectiv peste 90-100, da drumul la treapta a doua de ventilator. Daca nu se racoreste motorul destul (de ex. din cauza termostat intepenit la jumate) centralul ar putea sa-i spuna climatronicului sa deschida clapele de cald si sa lase in habitaclu caldura de la motor. Cum faceam eu manual la 1300. Asa o fi? Stie cineva?
Asta ar duce tocmai la o intalnire a circuitelor si la suprasolicitarea instalatiei de clima si decuplarea automata a compresorului.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 19:18 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Din cate stiu eu ventilatorul trage aer in compartimentul motor prin radiator tocmai ca sa nu se opuna curentilor de aer. Deci treaba sta exact pe invers. Logica computerului este data peste cap de lucruri mult mai simple precum senzori defecti sau alte rahaturi care functioneaza defectuos. Ar putea sa fie o explicatie pentru incalzirea habitaclului, dar atata timp cat circuitele sunt separate, nu are nici o legatura cu presiunea din circuitul de freon. Daca nu ma insel, incalzirea habitaclului pe timp iarna se face printr-un radiator de pe circuitul de racire al motorului si daca dai drumul la caldura lasi sa treaca apa si prin acel radiator. In felul asta cresti suprafata de racire.


Last edited by kong on 13 Sep 2007, 19:44, edited 1 time in total.

Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited