kong Quote:
Intra compresorul, merge cat merge si decupleaza. Incearca sa cupleze de 3 ori si tot de atatea ori se decupleaza. Mai trece ceva timp, cupleaza si ramane cuplat pana se decupleaza din nou si ciclul se reia.
Am fost la service si a pus un aparat pe ea. A vidat instalatia si a completat cu freon, dar degeaba.
Totusi au constatat ca presiunea in instalatie creste peste limita admisa (28 bari), limita la care presostatul decupleaza compresorul. Din asta eu inteleg ca presostatul functioneaza, din moment ce intra protectia.
Cam acelasi comportament si la mine. Cam.
Imi functioneaza perfect clima daca temperatura exterioara ramane sub 30 Celsius. Peste, climatizarea nu mai raceste aerul ca lumea, ai impresia ca baga si aer cald impreuna cu cel rece in habitaclu. Respectiv cand motorul este pe la 90 si peste, clima raceste deficitar.
Mentionez ca am avut problema cu rezistenta de la ventilatorul de pe radiator. Am inlocuit-o si am treapta 1 la ventilator, am ameliorat temperatura de functionare a motorului, e mai "liniste", apa ajunge mai greu la 90, dar clima face aceleasi scheme.
Mentionez ca banuiesc ca am termostatul blocat pe pozitie intermediara pentru ca: imi sta apa pe la 70 in mod normal. La 40 de grade pe autostrada montana cu clima pornita imi urca apa pe la 110-120. La urcari. La coborari si pe plan imi sta la 90-100. La Alfa Fest Corse la Arad aveam 125 pe ceas. Hi hi hi

Bine, aia nu se pune.
Aici e faza: cu apa sub 90, clima merge perfect. Cand trece peste 90, am impresia ca intra si aer cald in habitaclu pentru a degaja mai rapid caldura din compartimentul motor. Asta se bate cap in cap cu climatizarea care incearca sa raceasca acelasi aer => creste presiunea in instalatie pe la 27 de bari si compresorul se decupleaza. La relanti in bara la bara la 40 de grade aceeasi chestie, insotita de cele trei clicuri ale compresorului.
Faza cu presiunea prea mare am testat-o la un service de clime. Tipul de acolo a mai facut ceva: a luat un furtun si mi-a udat radiatorul masinii, crescand astfel capacitatea lui de racire si scanzandu-mi rapid temperatura lichidului de racire. Ca prin MINUNE: aer perfect RECE la gurile de ventilatie din habitaclu. in cateva secunde.
Asta ma duce la concluzia ca primul lucru pe care il schimb (oricum) este termostatul. In Oradea am gasit pt 1.9 JTD 8V doar de la 280 RON in sus. Aici citesc sume normale, gen 180. Imi spuneti si mie unde?
Dupa ce schimb termostatul, ma duc la niste forje pe serpentine ca altfel nu stiu cum mai trec eu apa de 90 de grade pana la vara.