It is currently 11 Apr 2025, 23:21

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Unghi cadere
PostPosted: 20 Jun 2007, 15:32 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Dupa cum poate ati citit, zilele trecute mi-am schimbat rotile si mi-am pus jante de aluminiu, cu cauciucuri noi. Cand le-am dat jos pe cele vechi de tabla, am observat la cauciucurile de pe fata o uzura exagerata pe interior, identica la ambele. Asadar, am mers azi sa-mi fac unghiurile. Am mers la serviceul Eveman, care e service oficial pentru citroen, saab, opel, chevrolet, mazda in Timisoara. Aparatura noua, directorul serviceului cunostinta buna de familie, s-a ocupat personal de masina si l-am insotit la toate operatiunile. Mai facusem unghiurile si la citroen tot acolo, rezultatele foarte bune.
Cand masuram acolo, convergenta, paralelism perfecte. Unghiul de cadere gresit cu peste un grad. Aveau in computer si datele de Alfa Romeo de la producator. S-au uitat ei mai atent pe acolo , si au zis ca nu se poate regla. L-au sunat pe seful serviceului de la auto roma, care le-a zis ca ar putea fi drept cauze fie bucsa brat superior, fie telescoapele, altceva nimic. Si ca nu, nu se pot regla. L-am pus pe o platforma care misca singura rotile , si am verificat bucsile : toate perfecte.
Intrebarile mele sunt: se poate cumva regla unghiul de cadere? care ar putea fi cauza unghiului gresit?
P.S. masina are 30.000 km (156 1.9 mjet), nu a fost lovita. Dupa 500 km cu cauciucurile noi, se poate observa un debut de uzura pe interior.

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 16:33 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
E normal, unghiul ala de cadere, sau camber, asa trebuie sa fie, rotile nu pica perpedicular pe drum, cel putin alea din fata.
Dar de reglat se poate regla din suspensie, daca ai amortizoare reglabile, insa doar putin.

Insa, ca sa eviti uzura la cauciuc, poti regla toe, nu stiu pe romaneste cum se zice, aia se poate regla daca gasesti pe cineva care sa stie despre ce e vorba.
In general, cind te duci sa iti faca geometria, cei care fac asa ceva doar pun datele pe computer si urmeaza instructuinile, nu au habar despre ce e vorba acolo, cit trebuie sa fie unghiurile si asa mai departe.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 17:25 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Din nefericire, nu cunosc nici un loc care sa aiba si echipament si specialisti.
Si asta cred ca e valabil la toate marcile, nu doar la Alfa, desi poate pentru un VAG sau Opel s-o gasi un service care sa aiba habar.
Se poate incerca altfel, iei setarile de pe net, de pe un forum ceva, pentru ca in mod cert se va gasi unul care sa stie ce spune, si le zici celor cu echipament sa iti faca geometria exact asa, cum scrie acolo. Insa trebuie sa ai datele geomentriei actuale, pentru ca se face in functie de ce anume vrei de la masina si de starea actuala.
Pe AlfaOwner de exemplu sunt 2-3 oameni care pentru GTA iti pot spune la nivel de mm cum trebuie setata suspensia pentru drumuri, pentru circuit, pentru etc etc.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Jun 2007, 19:30 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Valorile nominale le aveau ei in computer. Nu asta parea sa fie problema. Problema e ca nu stiau ce sa invarta/miste pentru a modifica parametrii actuali.

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 01:14 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Deci foarte tare, stiu sa citeasca de pe un ecran, dar cam atit. Bun asa, acuma gaseste unii care nu au computer dar stiu de unde se ajusteaza, si ii cuplezi, poate iese ceva :)
Lasind gluma la o parte, camber nu poate fi reglat, daca asta vrei.
Insa toe se poate regla si nu e normal ca iti uzeze inegal cauciucurile.

Am atasat o poza cu niste masuratori la toti parametrii, dar e la un GTA cu destui CP ;)


Attachments:
133-3344_IMG_2.jpg
133-3344_IMG_2.jpg [ 377.58 KiB | Viewed 1236 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 13:49 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Acum care e problema: la mine toe (convergenta) e in parametrii (eroare de un minut, care e nesemnificativa). in schimb camber (caderea) e la un minus un grad si 9 minute, in loc de minus 42 de minute la calculatorul lor si din cate observ si pe desenul tau. Camber nu se poate modifica. Daca modific toe, si cresc convergenta spre interior la ambele roti, din ce o sa inteleg eu , rotile nu o sa mai fie paralele (fiind acum in standarde) si o sa priveasca una spre alta. Asta va duce intr-adevar la o uzura egala pe tot profilul, dar exagerata pentru ca pe interior va fi crescuta din cauza camber, iar pe exterior tot crescuta datorita toe. Acum doar uzura pe interior e crescuta datorita camber, toe fiind normal uzura pe exterior e normala. Gresesc?

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 14:02 
Offline
User avatar

Joined: 23 May 2006, 10:58
Posts: 4840
Intrebare : nu cumva ai vreo problema la suspensie ? Un brat, bucse, pivot, ceva ? Sau ai pus tu arcuri sport mai scurte, sau stiu eu ce altceva ?
In general astea afecteaza unghiul de cadere.
Nu incerca sa corectezi o eroare prin alta eroare, se duce naiba totul si nu vrei asta.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 21 Jun 2007, 16:15 
Offline
User avatar

Joined: 24 Nov 2006, 22:42
Posts: 216
Location: Timisoara
Modificari la suspensie nu sunt de nici un fel. Si cei de la AR de la service le-au zis astora sa verifice bucsele, in special cea de la bratul superior. Le-au verificat si totul e ok. Nu bate, nu misca nimic. De aia ziceam si eu ca nu cred ca se rezolva prea mare lucru daca modific toe. M-am mai gandit si la telescoape, nici nu mai stiu ce sa verific. Oricum, masina are doar 30k km, nu ar trebui sa apara asa probleme inca. Iar pe rotile vechi, uzura a inceput pe la 20k km (fara ca rotile sa prezinte macar urma de lovitura, chiar daca sunt de tabla).

_________________
156 Mk2 1.9 Jtd Multijet
147 Mk1 1.6 ECO


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited