@yux
pentru a avea puntea fata intr-o alunecare continua despre care se vorbeste nu este nevoie de 100% lock.
fenomenul este urmatorul :
pe viraj ,in conditii de aderenta mica ,una din roti incepe sa se roteasca in gol si pierde aderenta.in acel moment putinul cuplu existent pe acea roata este transferat rotii opuse . daca acest cuplu suplimentar rupe aderenta si pe roata opusa atunci ai 2 roti care se invart in gol ,la viteze diferite ,masina nu mai are aderenata laterala suficienta si fata devine incontrolabila , fapt care nu se intampla la un diferential open deoarece roata care nu se invarte ,care practic nu ofera inaintare , ofera aderenta laterala si desi e posibil sa inaintezi greu sau sa nu inaintezi ramai cu ceva control asupra masinii.
in conditii de gheata pentru a avea acest efect de blocare e de ajuns un procent mic de genul; 30% lock
in finalul postului o sa prezint o bijuterie , o idee noua , a unei minti stralucite , un diferential care poate asigura 100% lock fara blocare externa , un diferential autoblocant cu procent de 100% , ceva absolut inedit , folosit pentru off road mai mult.
@gabi
tinand cont de cele spuse de tine , datele se schimba, inlocuirea diferentialului original fiind o chestie destul de urgenta in acest caz ,pentru a nu se intampla ceva nasol.
Ar fi foarte interesant daca ai putea sa iti comanzi un diferential de tip TORSEN 1 care spre deosebire de Q2 care este un TORSEN 2 , tinde sa transfere cuplul bazat mai mult pe aderenta(cuplul) dintre roti si mai putin bazat pe cuplul transmis de catre motor catre diferential , practic torsen 1 este o adevarata unitate de tip "TORque SENsing" , torsenul 2 fiind o varianta mai ieftina si mai putin elaborata a primului tip de torsen.
torsenurile 1 pe audi puteau gestiona puteri de 400hp+ fara modificari ale transmisiei.
Bineinteles costurile primeaza si pana la urma tu esti cel care decide ce va face si cum va face sa fie cel mai bine pentru masinuta ta superba de altfel.
aceste diferentiale de tip torsen 2 in momentul in care le simti ca au blocat si ca se intampla acel fenomen ciudat trebuie controlate doar din acceleratie adica trebuie sa ridici piciorul de pe acceleratie , nu trebuie franat , franand e mare greseala, si totul va reintra relativ repede in normal.
doresc la toata lumea , la toti alfistii sa nu li se intample absolut nimic rau niciodata la volan deoarece accidentele grave distrug vietile celor care se duc si pe cele ale celor care raman.
personal am avut pana acum toate cele 3 tipuri de torsen , 2 din ele le am si acum pe masini si am invatat singur incet incet cum se conduc genul asta de masini.
despre uzura:
la un torsen uzat, creste toleranta intre pinioanele melcate , actiunea de blocare si de transfer de cuplu efectuandu- se mai brutal , nu asa frumos dozata ca la inceput , datorita jocului intre danturile pe care se transfera cuplul.
cutia de la Q4 are magnetel pe busonul de golire , si banuiesc ca si in cutie e un magnetel , am vazut asta la mai multi producatori , pentru ca eventualele pilituri metalice sa fie capturate , sa nu produca damage suplimentar.
inainte sa inchei discutia despre Torsen , as vrea sa stiti ca nu mistourile deranjeaza , ele chiar ne destind , nu insultele , ele fac bine oarecum compozitorilor lor , atitudinea de "sheep" ,puterea slaba de imaginatie si parerile unora care nu au si nici nu au avut torsen pe masina lasa un gust amar uneori.
in final ca sa ne destindem , va vorbesc despre un diferential inventat in Rusia de un inginer, o minte absolut geniala
principiul se bazeaza pe un sirag de bile aflate in continua miscare prin diferential. inmomentul cand o roata este in aer adica are zero aderenta , siragul de bile se opreste si blocheaza 100% diferentialul .diferentialul se numeste DAK.
.
enjoy and be open mided!
http://www.youtube.com/watch?v=X1d7527S ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dak4x4.com/produkt/303092532" onclick="window.open(this.href);return false; use google translate