It is currently 10 Apr 2025, 04:34

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Feb 2007, 10:44 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
salutare,
sa vedeti ce am patit cu masina. e o alfa 1.9 JTD de 105 CP din 1999. poate acest detaliu ajuta. de curand am schimbat termostatul, dat fiind ca temperatura apei nu mai trecea de 50 de grade pe vremea asta. acum este ok, ajunge pe la 80-90 de grade si e stabil, insa a aparut o noua problema :shithappens: : scot cheia din contact si motorul continua sa mearga... trebuie sa fac sa "moara motorul", ca un incepator in intersectie :( asta se intampla doar in momentul in care motorul este incalzit, si nu tot timpul. am mai patit asta o data in vara, tot cand era mototrul incins, dar s-a oprit cand am inceput sa misculez in cutia de viteze... insa acum nu a mai functionat tratamentul si este a doua ora intr-o saptamana cand o patesc. la diagnoza nu a aparut nimic in neregula si nu stiu care ar putea fi problema... :cry: :?: :?: :?:
a mai auzit cineva despre un asemenea comportament????


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2007, 11:40 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
scuze ca am gresit locatia de postat.... m-am grabit sa postez pt 156 :D my mistake.
da...se stinge tot...faruri, lumini la bord, beculete, tot tacamul, motorul este singurul care mai functioneaza.... e ceva legat de autoaprindere, dar nu-mi imaginez cum mai functioneaza injectoarele, deci imi inchipui ca si computerul de la motor mai functioneaza. dat fiind ca totul este off, de unde pana unde isi mai permite sa functioneze... trebuie ca are personalitate...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2007, 11:59 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
pai la asta ma gandesc si io ca e o problema de contact electric... dar nu inteleg de ce se intampla doar cand e incins motorul... posibil sa fie de altundeva, nu de la relee... sa nu ajunga comanda de oprire la partea de aprindere in momentul in care eu scot cheia din contact... problema datorata posibil caldurii degajate de motor?????? imi dau si io cu parerea....da' oricum habar n-am ce poate fi.... si dat fiind ca nu e ceva ce se intapla de fiecare data, va fi greu de investigat


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2007, 12:26 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Releu blocat. Verifica si tu releul. Se incinge si se lipesc intre ele contactele.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 01 Feb 2007, 14:40 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
ok...merci de sfaturi... o sa verific releul, o sa le schimb intre ele, o sa incerc sa izolez furtunul... si o sa vad ce se intampla... sper sa postez aici ca s-a rezolvat problema, nu ca inca persista...desi s-ar putea sa dureze destul de mult
multam fain


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 15:53 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
revin cu ultimele noutati...din pacate nu gasesc pe nicaieri un material cu care sa izolez termic conducta...am povestit cu niste amici care lucreaza cu materiale de constructii.... si nu au nimic care sa ma ajute in aceasta problema.... daca stie careva vreun material... care se preteaza la asa ceva... pls help... de fiecare data cand se incinge motorul se intampla... nu-l incing io prea des...ca fac drumuri scurte in oras... dar cel putin o data pe saptamana o patesc

@madkat... cum ii zice la izolatia aia de conducte de agent termic?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 16:34 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
asta ar fi cea mai buna varianta.... cred... dar din ce am auzit is foarte scumpe releele... si dat fiind ca de abia i-am facut directia si maine o duc la vopsit (pe banii mei, ca cei de la casco s-au scos) nu cred ca releele intra pe lista mea de achizitii... adica sunt cam falit...stie cineva cam cat costa un releu... auzisem ceva in jur de 2 milioane... imi soptise o pasarica


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 20 Feb 2007, 16:50 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
o sa incerc... merci


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 09:44 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
salutare din nou.... numa bine ca a pornit forumul din nou... ca problema mea s-a agravat... acum ca s-a incalzit afara....si cum am schimbat termostatul, imediat ajunge temperatura la 90 de grade, mai ales in oras, si problema se manifesta foarte des, si de cateva ori pe zi. releul nu era de vina, nu are nimic... e foarte bun.... faza nasoala e ca dupa ce se incinge mai binisor si de abia opresc masina (de fapt se opreste si singura dupa un timp, dar daca ma joc cu contactul ON/OFF de cateva ori se opreste repede) insa apoi imi e greu sa o pornesc din cauza becului alfa code aprins :( numai daca incerc sa pornesc cu becul aprins sa se scuture nitel masina, atunci probabil se remediaza momentan defectul si se stinge becul de pot sa o pornesc si eu :( foarte nasol fratilor, pentru ca daca nu e vreo sarmulita sau vreun contact care se slabeste la caldura, atunci o fi ecu-ul :( si asta-i foarte grav


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 10:38 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
daca ar fi butucul, de ce se manifesta doar cand apa ajunge in jurul valorii de 90 de grade???????????????? nu prea cred ca e vb de butuc.... pe distante scurte, cat timp motorul ramane rece, totul e normal, doar cand apa trece de 90 de grade se manifesta aiurea


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 11:01 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
asta presupune drum la service... n-am cu ce sa masor... si nu prea cunosc lume pasionata de aparate de masura.... oricum planific o verificare a instalatiei electrice care are legatura cu injectia, dar e a naibii de scump... asa ca... ma pregatesc financiar... si o sa vizitez service-ul...macar sa aflu care-i problema.... ca de remediat.... :lol: cine stie cand


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 11:19 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
ai precizat ceva de masuratori... apai am lucrat in domeniul electronicii si stiu ca o masuratoare, ca sa o compari cu o alta, ai nevoie de niste valori... cum ar fi valoarea teniunii sau a curentului.... si in cazul asta as avea nevoie de un aparat de masura, daca e vreo buba, si in cazul de fata este pe undeva, care se manifesta la cresterea temperaturii, e foarte probabil sa fie si vreo piesa (de exemplu o rezistenta) care nu mai este in parametrii... cand e influentata de temperatura, se modifica parametrii tensiunii si ai curentului si asta nu prea o observi cu un bec... sincer, prefer sa ma duc in service pentru o investigare completa a instalatiei electrice.... oricum se stie ca alfa are probleme cu instalatia electrica, deci nu-i fac nici un rau


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2007, 13:13 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
poate ar merita.... dar prefer sa nu-mi bag io nasul, mai ales daca-i vorba de desfacut chestii.... mai bine la service.... oricum vreau sa verific toata instalatia electrica aferenta injectiei, asa ca verific totul acolo, inclusiv contactul


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 31 Mar 2007, 12:12 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
am gasit problema... e un manunchi de fire care ajunge la motor... in zona termostatului... daca-l misc se opreste si motorul.... si se aud releele cum cupleaza si decupleaza... acum trebuie doar sa-mi bag nasul pe acolo sa gasesc firele care fac pe jmekerele si sa le refac conexiunea cum trebe.... azi dupa-masa o sa incerc...sper sa nu fie prea greu, ca nu are rost sa merg in service pt asta, acum ca am descoperit problema... sper sa nu se mai intample dupa ce remediez conexiunile, ca atunci ii bai mare... dar sunt convins ca asta e problema, si nu mai e altceva... multam fain de ajutorul vostru...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 09:01 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
multumita lui mihai... care a avut rabdarea, priceperea si sculele necesare, am rezolvat-o... am avut dreptate... doua fire erau dezizolate si faceau scurt, fapt care ducea la comportamentul descris... defectiune remediata.... motorul se opreste... merci fain mihai si la multi ani pt ieri si pentru ziua care se apropie.... rog moderatorul sa inchida topicul...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 09:20 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
nu vreau sa ma bag aiura dar dieselul face autoaprindere ...se poate.In mod normal nu ar avea de ce..ca astea sunt pe injectie dar daca rampa ramane blocata sau motorina exista acolo motorul nu se va opri chiar daca are injectia off.Sa nu aiba probleme la managementul injectiei.Eu nu stiu cum e dieselul dar trebuie verificat acel mecansim.


Asta evident daca contactul nu are probleme...

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 09:25 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
merci de sfat occ... dar dupa cum am postat mai devreme.... in ultimul meu post, problema e rezolvata... nu mai trebuie sa verific nimic.... se opreste ceas motorul... trebuie doar sa ma gandesc ca vreau sa opresc si el asculta :lol:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 09:50 
Offline
User avatar

Joined: 18 May 2006, 12:07
Posts: 1093
Location: Bucuresti
soory :) din cauza lenei care o am in mine am citit doar primul post :)!

_________________
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt...so I Am so Clever That Sometimes I Don't Understand a Single Word of What I Am Saying"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 02 Apr 2007, 09:53 
Offline
User avatar

Joined: 28 Aug 2006, 09:18
Posts: 612
Location: Timisoara
te inteleg perfect... doar e luni... nici iarba nu creste :lol:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 19 posts ] 

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited