It is currently 12 Apr 2025, 20:54

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: 16 Aug 2010, 08:36 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Salut,
O sa deschid un topic nou mai detaliat cu problema mea .

Info:
In mod normal la Alfa mea apa sta la 70-75 grade
Ulei/filtre schimbate acum 2 saptamani
Nivel ulei - OK
Verificat prin busonul de ulei daca axele sunt uscate sau au ulei pe ele - Au ulei pe ele

Situatie:
- Mers in coloana ca si melcul c-am o ora jumate
- Apa a ajuns la 90 gr

Problema:
- Eroare "Engine Oil Pressure Low"
- A murit motorul
- Am repornit am mai mers un pic si apoi cand o lasam la relanti iar murea motorul
- Daca o tineam accelerata la 2000 nu mai murea motorul dar . . . parca tot avea tendinta sa moara - se aprindea MCSF si beculetul de bujii pt o fractiune de secunda - si masina smucea usor de tot - iar apoi mai mergea un pic bine pana iar se repeta tot procesul :).

La mers normal prin oras sau in afara unde apa nu urca mai sus de 75 Grade nu am nici o problema merge normal masina.

Daca aveti vreo idee despre problema va rog sa imi ziceti . O sa merg azi la amiaza cu ea la un mecanic/tester sa vedem de acolo ce reiese.

Marius,

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:28 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
M-am intors de la tester din pacate fara prea multe informatii - din cauza ca cel la care am fost avea un tester destul de rudimentar . Am reusit sa obtin codul la 2 erori care le aveam memorate :
P0340 - nu am retinut exact dar e ceva legat de camshaft senor malfunction
P0685 - ceva legat de PCM


Acum o sa ma documentez sa vedem daca una din astea saua mandoua ar fi putut cauza problema mea.

Marius,

_________________
----------------------------------------------


Last edited by mariusvldr on 16 Aug 2010, 12:40, edited 1 time in total.

Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:33 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2939
Location: Bucuresti
Ce ulei folosesti si ce filtru de ulei ai? Temperaturile sunt asa de mari incat cu greu uleiul isi mai poate pastra proprietatile!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:37 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Neah, nu e vorba de asta, mai ales ca spune ca uleiul este nou.
Cauza este in partea de jos a motorului, cuzineti etc.
Baia de ulei data jos si vazut unde e problema.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:38 
Offline
User avatar

Joined: 02 Jul 2008, 15:15
Posts: 2054
Location: Praga CZ
antonelcodreanu Quote:
Ce ulei folosesti si ce filtru de ulei ai? Temperaturile sunt asa de mari incat cu greu uleiul isi mai poate pastra proprietatile!
:blink: te gandesti ca o fi pus ulei de floarea soarelui sau ce?

_________________
alfas don't break down... they stop to be admired
my fiat is fantastic:
Ex: 156 SW 1.9 JTD 16V
Ex: 159 SW 2.4 JTD Q-tronic
Ex. Jeep GC 2005 3.0 crd
A6


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 12:41 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Ulei Selenia WR - 5W40 , filtru de ulei nu stiu exact ce marca este .

Marius,

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2939
Location: Bucuresti
W60 e mult mai eficient pe caldura asta... Si presiunea depinde mult si de filtrul folosit!
Ibiza, Ibiza... (a se citi cu intonatia folosita de Moromete: "Niculae, Niculae...")

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:04 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Nu uleiul este de vina!

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:09 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2008, 00:23
Posts: 2939
Location: Bucuresti
Dar filtrul poate fi! Stiu, ca am patit-o!
Numai ca Marius spune ca doar la temperatura mare se intampla ce se intampla!
Sa schimbe filtrul, ca solutie... ieftina!

_________________
V E R O C U O R E S P O R T I V O


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:16 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Ok baieti mersi de informatii ii mai astept si pe altii :) . Asa m-am gandit si eu ca o sa schimb filtrul ca solutie ieftina.

Despre aceste erori stie cineva sa imi zica mai multe :

P0340 - nu am retinut exact dar e ceva legat de camshaft senor malfunction - Care exact este acest senzor am inteles ca exista cam si crank . Si daca stie cineva care sunt costurile cu inlocuirea lui

P0685 - ECM/PCM Power Relay Control Circuit Malfunction - care anume este acest releu si la fel care ar fi costurile cu inlocuirea lui .

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:26 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Am mai obtinut o parere voi ce ziceti:

" Ai eroare la senzorul de pozitie a unui ax cu came.
Cel mai degraba ala e bulit, nu mai transmite corect informatia la ECU, acesta nu mai stie cat si cand sa injecteze motorina si iti moare motorul. La oprirea neintentionata a motorului, este NORMAL sa apara eroarea mesajul de low oil pressure pe bord. In concluzie, primul lucru verificat inlocuit senzori pozitie axe cu came. 2: verificat senzor pozitie volanta. "

Voi ce ziceti este plauzibila aceasta varianta ?

Acesti senzori pot fi verificati cumva inainte de inlocuire ? Cat costa fiecare din acesti 2 senzori macar asa informativ daca o sa ajung sa-i inlocuiesc .

Mersi,
Marius,

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:36 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Se face confuzie in general, intre camshaft si crankshaft sensor.
Ideea este ca senzorul de turatie,(rpm sensor, crankshaft sensor) opreste motorul.
=> ca aici este problema ta.


Cat destepre mesajul cu "low oil pres", daca ti se opreste motorul si cheia ramane in contact, e normal sa fie afisat.
Nu ai probleme cu motorul.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:38 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Este si mai ieftin, iar manopera incomparabila. :)
Schimba senzorul pozitie volanta(crankshaft sensor).

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 16 Aug 2010, 13:40 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Multumesc baieti de ajutor maine o duc la doctor sa schimb acest senzor speram sa fie doar unul cu problema.

Marius,

LE: Acum am mai gasit ceva asemanator in topic-ul acesta :
http://forum.alfaclub.ro/viewtopic.php? ... ta#p139161" onclick="window.open(this.href);return false;

Doar ca mai intai aparea MCSF inainte la mine se intampla toate deodata :)

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2010, 12:48 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Am schimbat senzorul acum o ora. Pot sa spun ca am tinut masina sa se incinga bine si nu s-a mai repetat , dar inca nu sunt 100% sigur ca problema e rezolvata , asta pana nu o sa mai fac cateva teste sau sa merg in coloana 2 ore fara probleme :)) .

Costuri:
95 RON senzor - nu stiu exact marca dar era "made in Italy" :)
Manopera :
Tester de ieri + manopera schimbat senzor azi = 40 RON

Daca mai apare problema o sa vin cu update-uri desi sper sa nu mai fie nevoie .

Numai bine,
Marius,

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2010, 13:00 
Offline
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 00:10
Posts: 714
Location: Cluj-Napoca
Mai dar ce preturi "nesimtite" au baietii de cand si-au deschis service propriu :). Bine ca s-a rezolvat! Multi km in continuare fara probleme :clapping:

_________________
Alfa 156 1.9 JTD M-Jet 16v, 140+ CP
------
When the fast car picks you up, you will weep and smile,
And see Heaven in the headlights,
Mile after mile, after mile, after mile..


Top
   
PostPosted: 18 Aug 2010, 19:42 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Din pacate nu am vesti prea bune.
In aceasta seara am suprasolicitat iar masina pentru a vedea daca s-a fixat problema prin inlocuirea senzorului de pozitie a volantei. Am lasat-o sa mearga c-am o jumate de ora la relanti iar apoi m-am plimbat c-am 15 minute in a 1 si a 2 pe stradutele din jurul blocului apa statea pe 90 grade. Parea ca e ok eram gata sa dau un verdict pozitiv pana cand ma apropiam de parcare si motorul a murit :( . Am mai lasat-o la relanti c-am 10 minute timp in care a mai murit de 2 ori.

Pe bord apare doar beculetul rosu de la ulei si eroarea "Engine oil , pressure low" iar dupa cateva secunde clipesc in acelasi timp MCSF-ul si beculetul de la bujii - o singura data.

Daca mai aveti si alte idei despre posibile cauze va rog sa-mi ziceti. Ma gandeam sa fac si o programare la reprezentanta pentru un tester mai complex poate acolo pot sa-mi spuna mai multe.

Marius-

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 14:33 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
M-am intors de la tester de la reprezentanta - operatie reusita pacient mort :( .
O eroare am avut - cevga legat de ambreiaj (p0704) in rest nimica . Or mai facut si o caruta de masuratori pe acolo si singura valoare care nu e ok e :

Giri motore 2636
Massa aria obietivo: 569.80 mg/ciclo
Massa aria misurata 95.2 mg/ciclo
In rest a zis ca motorul nu bate, ungerea se face totul e ok ... pe dracu .

Din informatiile de pe forum urmatorul pe lista ar fi inlocuit "Senzor pozitie ax cu came" . Acuma sa vad trebuie sa ma hotarasc daca il inlocuiesc sau nu , voi ce ma sfatuiti ? Ca vad ca dupa tester sunt mai confuz ca si inainte .

Marius-

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 14:53 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
madkat Quote:
"ceva legat de ambreiaj" e contactul electric care transmite ecu-ului cand e apasat ambreiajul.
din ce stiu asta nu opreste motorul...
Asa mi-au spus si ei - ca eroarea gasita e exclus sa aiba a face cu faptul ca motorul moare si doar cand e incalzit bine.
Acuma ma socotesc daca sa schimb sau nu senzorul ax cu came . :scratch:

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 14:59 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Un alt punct de vedere care are logica :

" Massa aria obietivo: 569.80 mg/ciclo
Massa aria misurata 95.2 mg/ciclo

Ei au citit asta si nu stiu ce are ?????

Hint: Debitmetru bulit. (MAF)

Edit: Debitmetrul nu da eroare care se stocheaza in schimb interfata lor le da ceea ce citesti mai sus. Discrepanta intre valorile 'asteptate' si cele 'masurate'. La o anumita temperatura debitmetrul da valori gresite, ridicol de mici, ECU-ul crede ca se sufoca si taie injectia, moare motorul. "

Voi ce ziceti ?

In momentul de fata am 2 variante :scratch: :
- Senzor pozitie ax cu came
- Debitmetru (MAF)
Preturi apropiate dar diferenta mare la revizie. :scratch:

Daca scot mufa la debitmetru sa fac teste sa vad daca de asta e legata si problema mea oare ar fi ok ?
Daca e de inlocuit debitmetru ce imi recomandati ?

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 15:08 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2008, 19:33
Posts: 1524
Car: Mercedes C Coupe
Location: Berlin
La 2.0 TS nu mi-a stat la relanti cu mufa de la debitmetru scoasa dar mergea sesizabil mai bine la turatii mai mari.

_________________
Mercedes C Coupe 192 HP
ex: Alfa 156 SW 2.0TS, 2000
Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v, 2003


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 15:23 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
andreiblitz Quote:
La 2.0 TS nu mi-a stat la relanti cu mufa de la debitmetru scoasa dar mergea sesizabil mai bine la turatii mai mari.
O sa scot si eu deseara mufa la tractor sa fac niste teste sa vedem daca moare iar . . . daca e ala il schimb maine.

Am o intrebare insa, daca scot mufa la debitmetru masina o sa mai stea la relanti sau trebuie sa o tin din acceleratie ? Pentru ca daca nu sta nu imi pot verifica cealalta problema cu " moartea" motorului .

Marius

_________________
----------------------------------------------


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 15:52 
Offline
User avatar

Joined: 19 May 2008, 23:49
Posts: 7433
Car: 156GTA/Giulia QV
Location: Bucuresti
fara debitmetru va merge foarte ok. isi tine relantiul si toate cele. a mea merge asa de ceva vreme. cu debitmetrul scos va merge pe niste valori de fabrica pt cantitatea de aer. legat de problema cu opritul motorului. nu vreau sa te induc in eroare dar si eu am avut cam aceeasi problema la 166 (2.4 JTD 10v) si era distributia sarita un dinte. sa speram ca la tine e ceva mai usor.

te salut

_________________
Service/Diagnoza/Piese
contact: 0756044202

------------------------------

Maserati 4200 Coupe Cambiocorsa
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio Verde Montreal
Alfa Romeo 164 3.0 v6 Q4
Alfa Romeo 166 3.2 v6 24v TI
Alfa Romeo 156 GTA 3.2 v6 24v
Alfa Romeo 156 2.0 JTS Scuola Sportiva
Ex many others…


Top
   
PostPosted: 19 Aug 2010, 21:05 
Offline
User avatar

Joined: 29 Mar 2007, 19:02
Posts: 2147
Car: 156 GTA
Verifica cablajul de la senzorul pozitie volanta.
Debitmetrul nu opreste motorul.

_________________
1. Denial 2. Anger 3. Bargaining 4. Depression 5. Acceptance ...

The 5 stages of buying petrol.


Top
   
PostPosted: 20 Aug 2010, 07:31 
Offline

Joined: 24 Jul 2008, 11:23
Posts: 322
Location: Cluj-Napoca
Aseara am umblat iar cu ea pana s-a oprit motorul . Apoi am scos mufa de la debitmetru si am mers asa cu ea si iar a murit.
Deci scot debitmetrul din calcul.
Mai ramane senzorul de pozitie ax cu came si cablajul la senzorul pozitie volanta de verificat.

Alte idei nu mai am .

_________________
----------------------------------------------


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited