Scandal, scandal?? Aveti nevoie de ceva combustibil aruncat in foc?
O sa incerc sa spun si eu cateva pareri personale legate de motorizarile benzina/diesel de la Alfa:
- V6-le e minunat bineinteles, mai ales cel TB care m-ar incanta pe mine, dar vine cu un consum pe masura. Insa primesti performante, sunet, etc..pe masura, deci cand te plimbi (atat cat reusesti
) uiti de consum
- TS-ul...un benzinar foarte tare mai ales cand a aparut, are un sunet foarte frumos, performante bune raportate la capacitate/putere. Consuma un pic mai mult decat concurenta si din pacate cred ca are anumite hibe si pun aici doar atat: variator, distributie, probleme cu mers neregulat si lipsa de putere in unele cazuri (cauze multiple, nu ma intereseaza: debitmetru, clapeta acceleratie, sonda lambda, sobolan cuibarit in motor, etc).
- JTD - 8v-ul il consider cel mai fiabil motor alaturi de V6-uri. Performante decente pentru un diesel, consum mic. Zgomot de tractoras, dar mult sub cel al concurentilor. Iarna, cat timp motorul e rece (si e foarteee mult timp rece ca se incalzeste al dracu de greu) face ca un tractor veritabil
. Apropos de chestia cu iarna si motorul rece: am observat ca la diesel (de fapt probabil ca la turbo, dar n-am condus turbo benzina ca sa stiu exact), fata de benzina aspirata cel putin, desi motorul in primele minute merge tot prost, se comporta insa mai bine decat aspiratul daca ai nevoie sa bagi piciorul in el tare. Ambele motorizari dau in nas bine, dar la aspirat e mult mai vizibil efectul - asta a fost ca o paranteza, ca de ajutat nu ajuta la nimic, cand e rece (motorul) + iarna oricum se merge incetisor.
- mJTD - motor mai rafinat decat 8v-ul, mai puternic, performante bune, consum mic, fiabil (desi pe undeva parca o idee sub 8v, asa imi pare mie cel putin). Cu zgomotul e cam aceesi chestie
. Singurul diesel care suna mai bine e 2.4-le, care e altceva, dar oricum fata de benzina tot este zgomotos.
- JTS - cred ca este un motor mai fiabil decat TS-ul, dar din cate am inteles la performante nu sta atat de bine vs TS, contrar celor +16CP teoretici. Consumul din cate am inteles este chiar decent, etc..
Remapul face minuni in cazul diesel din punct de vedere al performantelor (vs cele stock), consumul ramane la fel.
Vad ca tot ii dati cu consumul, ca benzina e mai ieftina acum si drept urmare, dintr-o data zic unii dintre voi, a merge cu benzina cu 14-15% in oras devine afacerea secolului!
Ma indoiesc, sincer. Eu nu pot spune ca merg foarte mult cu masina, realitatea arata ca fac aprox 20.000 Km pe an, dar merg 95% in Bucurestiul nostru drag. Si va spun ca eu pe luna bag 200-maxim 250 RON motorina, cam 50 RON / sapt. La fel de sincer va spun ca daca aveam un 2.0 TS de ex, bagam aprox 400 RON / luna probabil. O sa spuneti ca nu e mare diferenta (pe de alta parte va legati de faptul ca filtru de ulei costa 16 RON la benzina si pana mea..35 RON le diesel - f tare!
), asa este, prox 50 EUR/luna in plus, dar cand tragi linie la sf anului se aduna o suma.
Dieselul are avantajul ca investind o suma mica obtii imediat niste performante mai mult decat decente pentru o masina a unui om normal. Sa modifici un aspirat a.i. sa obtii aceleasi cresteri de performanta (ca si valori in primul rand) implica banuti importanti si duce la un compromis mai mare privind fiabilitatea masinii in viitor.
Benzina are de partea ei feelingul, sunetul (frumos in ture sau inexistent la ralanti), performantele (atunci cand e cazul - gen Clio RS sau Type-R pe partea de aspirate sau benzinarele TB).
In final...stiti, toti ne dorim masini de sute de CP, benzinare puternice cu mii de cmc sub capota, dar realitatea si spiritul practic sunt niste buni sfatuitori.
Ciuz!