Scriu aici pt a-mi varsa amarul de pe alt topic.
diesel vs benzina.
Am sa incerc sa fiu obiectiv, deshi sunt convins k n-am sa reusesc. Toate afirmatziile de mai jos vor fi facute presupunand ca masinile sunt conduse pe strada, nu pe pista, conduse de catre oameni cu un venit lunar fiX.
In primul rand sunt ferm convins k aceasta rivalitate nu exista, este doar perpetuata prejudecatile oamenilor, aceia care inca nu accepta evolutzia fenomenala a motorului Diesel in ultimul deceniu.
Iata-ne ajunsi azi, anno domini 2006, intr-o europa unde raportul intre motoarele diesel si benzina este de 50/50. Egal! Eforturile inginerilor care au vazut potentzialul motorului diesel sunt in sfarsit rasplatite. Diferentza de putere intre motoarele cu aceeashi cilindree nu mai exista, poate balantza se inclina akum putzin in favoarea dieselurilor.
Cat despre vibratziile si zgomotul de la relanti sau vibratzia schimbatorului de viteze....... cred k stadiul acela s-a depashit de la VW golf 2.
Fiabilitate: no coment... se stie f bine durata de viatza medie a unui diesel.
Resale price: vezi mai sus.
Intr-o tzara in care 80% din locuitori traiesc in saracie, am sa risc putzin cand lansez afirmatzia: consumul si pretzul carburantului conteaza al draq de mult ! ! ... asta chiar daka diderentza de pretz intre cele doua este relativ mica (motorina este inka 33.000-rompetrol).
Conteaza al draq de mult daka ai o singura masina si esti nevoit sa fac enspemii de drumuri zilnic prin orash si poate la sfarsit de saptamana poate te tenteaza un munte...... diferentza e k la motorina muntele e din partea casei
.
Argumentele celor care perpetueaza discutzia au ramas plaja turatzie si sunetul motorului........ pai sa vedem ce facem si cu astea:
-turatziile: da, benzina de duce pana la 6000-7000 rpm-uri.... dar adevarata putere a motorului incepe de la 4000 rpm.....hmmmm! Pe cand la diesel cuplul net superior impinge masina de la 2000 pana la 4500 rpm. Dupa un calcul elementar obtzinem aceeashi palaja de turatzii. Atunci, care-i avantajul?
- sunetul motorului. Aici nu stiu ce sa spun... unora le plac manelele, altora rockul. E f subiectiva treaba, este vorba despre conceptzia (obisnuitza) intiparita in subsidiar de generatzii incoace. Timpul sigur va rezolva si problema asta.... ne vom obisnui. Personal, de multe ori opresc muzica CD-ului ca sa ma incante alta: un faaasaaait minunat... si anume turbo.
Inka o data, am vorbit numai despre masini uzitate la modul cotidian.... in lumea in care traim. Si daka drumul pe care il efectuatzi zilnic pana la servici se deruleaza pe o strada normala, cu aglomeratzia normala, cu injuraturile normale..... si nu pe o pista de curse,,, eu tot nu reusesc sa gasesc avantajele benzinei.
Cat despre placerea de condus..... va invit pe totzi la o tura cu tantza (poate o stitzi). Va garantez k poate si un diesel, chiar si unul stock!
Akum cand ma uit mai sus vad k dizertatzia mea este putzin acida, nu vreau sa persiflez calitatzile motorului pe benzina sau sa le reneg. NU. Aici decat m-am axat pe calitatzile motorului diesel ( a fost saracul neaparat aici), motor cu un viitor si mai mare in fatza (pt asta tre sa-i multzumitzi lipsei globale de petrol si pietzei de automobile care momentan se axeaza pe eficientizarea folosirii resurselor de petrol ramase-->>iar dupa industria automobilistica, raspunsul este dieseulul... asta pana kand vor pune ei la punct motoarele pe apa, vant si parul soacrei.)
Pe circuit benzina inka ramane nr1, dar deja motorina a inceput sa apara si akolo k "solutzia imorala" (vezi Audi, in curand Alfa).
Din pacate nu suntem pe circuit, iar pt multzi dintre noi este dureroasa vizita la pompa de alimentare.
Acesta a fost un pamflet si trebuie tratat k atare... orice asemanare cu realitatea este pur intamplatoare!
ps: alexmirica....... nu-mi da BAN te rog.
_________________
BMW Z4 sDrive 3.5i
Renault Clio Sport 197
Alfa 159 1.9 mJTD
ex: Alfa Brera '08 2.4mJTD
ex: Alfa 147 1.9mJTD [/b]
http://alexp0pa.mybrute.com" onclick="window.open(this.href);return false;