Am revenit cu update-uri in cazul in care ii era cuiva dor de o Brera.
Masina a petrecut ultimele doua săptămâni la service pentru mai multe lucrari. Am observat ca mașina pornea greu dimineața (prima pornire) așa ca am vrut sa ma ocup si de problema asta întrucât vine iarna curând si in Brașov se face mai repede frig decat de unde a venit ea si avand in vedere si ultimele recomandări pe care le-am primit la service după o verificare mai amănunțită, s-au întâmplat următoarele:
- revizie: filtre + ulei Selenia 5w40. De data asta. Pana data viitoare ma mai gândesc daca pun Motul sau altceva;
- inlocuit vas expansiune care era crapat;
- inlocuit un furtun mic de combustibil care era copt;
- inlocuit bucsa brat inferior stanga față;
- inlocuit plăcuțe frână pe față;
- set nou complet de bujii. Se pare ca mașina avea bujii de mai multe feluri si a trebuit sa eliminăm una dintre variantele pentru care pornea greu;
- acumulator nou. Acumulatorul vechi pe care Mihai l-a schimbat in urmă cu un an era deja terminat. Nu știu cum, nu știu de ce. Am încercat sa il punem pe redresor, dar la testul tot nu a ieșit bine. L-am înlocuit cu un Bosch S5 85AH. Problema cu pornirea pare ca s-a rezolvat, mașina pornind acum fara probleme;
- reglaj directie in urma înlocuirii acelei bucși. Aici ne-am lovit de următoarea problemă: din ce am înțeles, la Alfa se face reglaj si pe spate, iar pe spate am suruburile ruginite si din ce mi s-a spus exista riscul ori a ruperii lor, ori a deteriorării bucsilor ceea ce presupune sa înlocuiesc bratele care vin cu tot cu fuzete, ceea ce reprezintă o cheltuială destul de mare. S-a mai lovit cineva de problema asta? Vreo recomandare?
- igienizarea instalației de climatizare;
- pe cineva a insistat sa intervina si cu o mica cosmetizare asa ca masina a fost spalata la exterior ceva mai temeinic, a fost curățat compartimentul motor, iar la interior s-a aplicat si un tratament pentru piele;
Ce mai urmează?
In primul rand, dupa cum am spus mai sus, trebuie sa vad cum voi rezolva problema pe care am întâmpinat-o la reglajul direcției pe spate. S-a reglat cat s-a putut, dar in timp probabil ca se va înrăutăți problema.
Apoi mi s-a semnalat faptul ca trebuie înlocuit cablul de la frana de mana pentru ca in condițiile de față mașina nu ar trece inspecția periodica. Probabil voi rezolva aspectul asta cand va iesi masina de la hibernat, in primăvară.
Probabil voi inlocui si stopurile care se aburesc, dar si asta se va întâmpla la anul.
In rest rămâne in picioare planul initial: jantele cu potcoave pe 19, revopsire, scaune+bancheta de facelift, navigatie cu Android si, poate, inlocuirea ornamentelor de aluminiu care sunt destul de lovite, toate începând cu primăvară anului viitor, daca totul decurge bine.
Pentru cei care au mai avut motorul asta cu sau fara soft: la ce nivel urca presiunea din turbina in accelerare? Mie mi se pare ca a mea urca destul de mult, undeva la 1.4, poate chiar o idee mai sus. E ceva normal, imi fac griji aiurea sau există o problema aici?
La final pun si niște poze pe care le-am primit cat mașina a fost la service, plus una de paparazzi.