Problema rezolvata !
Am dus astazi masina la Auto Ravenna Buzau (dealerul local Fiat-Alfa) si fara sa mai intreb prea multe le-am cerut baietilor sa scoata tot ce continea tubul catalizatorului din spatele motorului.
In prima faza, mecanicii mi s-au parut de-a dreptul stangaci, intelegeai din privirea lor ca nu mai umblasera niciodata la o motorizare similara, ca sa nu mai spun de traducerea si interpretarea dupa ureche a rezultatelor afisate pe examiner...
In fine, s-au apucat de treaba, au golit catalizatorul "in flacari" si dupa ce au montat galeria la loc, stupoare... masina mergea fix la fel de prost ca inainte (ce-i drept carcasa catalizatorului nu se mai inrosea, semn ca evacuarea se facea cum trebuie de data asta)...
Normal, nervi si multe semne de intrebare, testerul dadea tot "ignition failure" pe cilindrii 1,2,3 si 6, era clar ca dupa eliminarea prezumtivei sursei a necazului, ramaneau de verificat bobine, bujii, etc, etc... nici noi nu prea mai stiam ce, daca nici asta nu se dovedea a fi cauza.
Cum din toti cilindrii indicati, cel mai usor poate fi accesat numarul 6 in vederea extragerii bujiei/bobinei (nr. 4 si 5 apareau ok) s-a desfacut ansamblul si surpriza... era plin cu apa (locasul bujiei, nu cilindrul) !
Normal ca unul dintre mecanicii mai batranei, vazand curatenia de sub capota, a intrebat; "directore tu ai spalat motorul recent, nu ?" iar eu am spus: "yes"...
...Si s-a facut lumina !!!
Morala: Nu mai spalati motoarele la benzinare, e posibil sa va coste multi nervi si, de ce nu, multi bani... Sincer JTD.M-ul il spalam la motor de 2-3 ori pe an ca se prafuia si nu-l suportam. Nu am avut niciodata probleme din punctul acesta de vedere...
Morala 2: Am ramas cu un catalizator gol si unul plin, dar nu asta e problema, ma duc zilele urmatoare sa-l golesc si pe cel din fata... Nu observ insa vreo mare crestere de putere de pe urma operatiunii, ba chiar nu observ nimic. Masina pare sa traga la fel.
Bun, cam asta a fost tot, de maine continuam proiectul, sper sa nu ma mai deranjeze astfel de inconveniente.