It is currently 13 Apr 2025, 07:37

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: 12 Mar 2009, 17:50 
Offline

Joined: 07 Mar 2009, 20:02
Posts: 24
Location: Cluj-Napoca
Sa ma crezi tu pe mine, ca unul de la service-ul cel mai apropiat, venise cu testarul (nici el, nici eu nu cunosteam problema) si nu raspundea ECU la semnalul testarului. A incercat el o vreme sa scoate mufa din tester, sa o puna inapoi, sa scoate mufa din consola masini ... sa o bage inapoi si nimic :bash: ... dupa care l-a trimis pe unu sa se uite la injectoare!!! L-am intrebat: "Ce vrei sa faci ?" mi-a zis ca vrea sa vada daca nu e de la injectoare :wallbash: !!! I-AM ZIS BA, IO N-AM DISPLAY IN MASINA - DECI NU PRIMESTE CURENT ECU, ALA NU TRANSMITE SEMNALE FARA CURENT!!! :fury: , s-a luat ala si s-a dus. A doua zi ne-am bagat in ea, la indrumarile voastre (eu si fratele lu' pretena') si-am gasit cauza!
Oricum trebuie sa ma duc la inca un test (IN NICI UN CAZ NU LA ACELASI SERVICE!) ca problema cu fumul si puterea nu s-a rezolvat.


Top
   
 Post subject: Re: fum si fara putere
PostPosted: 14 Mar 2009, 00:31 
Offline

Joined: 21 Jun 2008, 22:03
Posts: 21
Location: Craiova
salut din nou!
am aflat ca problema este din cauza egr-ului..cautand pe forumuri si alte surse am aflat ca se poate face o chestie si anume sa se astupe legautura dintre egr si admise pe unde reintroduce gazele..poate sa imi zica cineva daca afecteaza cu ceva motorul..
am inteles ca egrul foloseste doar ca sa scoata noxe mai putine..aici un filmulet cu unul care il astupa dar zice ca testeaza sa vada daca e defect nu spune daca se intampla ceva daca ramane asa (astupat)

http://www.youtube.com/watch?v=8YRq2Xl58Oo

multumesc si astept un sfat! recunosc ca nu dispun de resurse financiare sa dau intre 100 150e pe un egr nou momentan..deci ar fi o solutie pt o perioada de vreme scurta..in jur d eo luna pana fac rost de bani!

Cred ca gasesti si mai sus ceva sfaturi , cum singur ai observat in primul tau post , care nu era neaparat necesar sa se regaseasca intr-un topic nou . Vic


Top
   
PostPosted: 14 Mar 2009, 04:08 
Offline

Joined: 21 Jun 2008, 22:03
Posts: 21
Location: Craiova
imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie..o sa fiu mai atent pe viitor!


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2009, 00:36 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
............................................

Deci, am promis ca voi reveni cu detalii dupa ce pun masina pe tester.

Au aparut erori doar la debitmetru, care insa dupa o resetare s-au sters. Deci se pare ca de cand am avut spartura in furtunul ce leaga intercoolerul de galerie au inceput sa apara erori. Avand in vedere ca furtunul l-am schimbat, iar erorile s-au sters, nu ar trebui sa mai am probleme, insa eu nu sunt prea convins. Cinstit am mai multa incredere in mecanicul meu ( care spune ca e vorba de motorasul de la valva EGR ) decat de ce mi-au spus cei de la reprezentanta, in urma testarii.
Ideea e ca nu mi-a mai facut probleme, insa tot mai scoate fum ( in cantitate destul de mare ) atunci cand accelerez brusc si sunt in viteza mica ( a 2-a si a 3-a ). Ca sa ii fac o proba va trebui sa parcurg cativa km ca sa aduc motorul la o temperatura optima, si apoi sa parcurg 1 km in conditii de trafic aglomerat, adica numai cu 1-a, cate 2-3 m.
...............................

Voi credeti ca ar putea sa fi fost debitmetrul sau doar o eroare in calculator care trebuia stearsa ?

Multumesc.


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2009, 01:26 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Stiu ca, fiind diesel, e normal sa scoata putin fum, insa la mine nu e chiar putin. Comparativ cu asta toamna diferenta ( cantitatea de fum ) este sesizabila.
Dupa ce am postat acest thread, si dupa ce i-am curatat valva egr, am facut un drum de Constanta - Brasov si retur, deci cca 800 km, si nu mi-a facut probleme, doar rare ezitari in momentul accelerarilor. Apoi, dupa 3 zile am facut Cta - Slatina - Dragasani - Targoviste - Ploiesti - Bucuresti ( Aeroport Baneasa ) - Cta, cam 950 km. Ei bine, masina a mers in aceleasi conditii ca drumul de Brasov, exceptie facand intrarea in Bucuresti, dinspre Ploiesti, la ora 17 :). Eram pe banda a 3-a, deoarece trebuia sa fac stanga pt a intra la aeroport, si cand mai aveam vreo 250 m pana acolo, a inceput dansul : s-a inecat, cum bagam 1-a si incepeam sa inaintez ( 2-3 m...binenteles :) ), cum incepea sa scoata un fum negru si dens, ca i-am innebunit pe cei din spate. Am crezut ca nu mai ajung la aeroport, si ca va crapa masina. ..... off topic : cum ar fi fost sa nu mai porneasca masina si sa raman blocat pe banda a 3-a ;a intrarea in Buc, la ora de varf ?...... La aeroport am stat aproape o ora, si motorul a avut timp sa se raceasca, insa cand am plecat spre casa, nu am mai avut curajul sa traversez Bucurestiul spre A2, si am luat-o pe centura ( ceea ce nu am mai facut de vreo 3 ani ).
In concluzie nu se pune problema de calitatea motorinei deoarece pun numai de la peco ( omv de regula ), iar de "cox", masina nu se poate plange. Se pare ca imi face probleme atunci cand motorul se supraincalzeste. Mecanicul meu a spus, dupa ce a terminat de curatat valva EGR, ca daca imi va mai face probleme atunci e posibil sa fie de la motorasul care deschide sau inchide valva respectiva. Oricum ma indoiesc ca e vorba de debitmetru.
De asta am postat si rezultatul testului, dar si parerea mea ( a mecanicului, de fapt ), pentru a incerca sa primesc un raspuns probabil.


Top
   
PostPosted: 20 Mar 2009, 01:30 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Alex_Alfa Quote:
Hmm, e posibil sa iti fi ramas deschisa. Am mai intalnit fenomenul asta la un TDI. Asta poate cauza chiar infundarea galeriei de admisie (asa a fost la ala). Ca sa iti faci o idee despre acea supapa EGR (Exhaust Gas Recirculation), imagineaza-ti ideea de a-ti arunca propriile "deseuri" in apa bauta, din motiv ca astfel poluezi mai putin. Daca e inchisa, esti poluator; daca e deschisa ti se face rau. Fapt pentru care ea "oscileaza" in functie de situatie. De aceea este recomandat sa se dea talpa sanatoasa din cand in cand. In acel moment supapa e inchisa, motorul primeste aer curat care, la presiunea aia, duce tot jegul de pe admisie ("deseurile") la incinerat. Da, in acel moment, unele motoare diesel vor afuma.

Daca mergi pe la tester, verifica presiunea masurata, in mers, cu pedala la fund, incepand de pe la 1800 RPM pana pe la 3500 RPM. Pe la 2300-2500 RPM ar trebui sa fie maximul si asta ar trebui sa fie putin peste 2130 mbari. Daca este mult peste valoarea asta, it's cleaning time pentru admisie! Daca este mult sub valoarea asta, check turbo, poate neceista si ala o curatire!

Hope it helps..


Din pacate "geniile" de la reprezenta nu mi-au dat voie sa asist la testare, deci nu am putut verifica asta. :(


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2009, 02:28 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Imi recomanda cineva un specialist in probleme Alfa ? Deja m-am saturat si vreau sa rezolv problema cat mai repede.
Nici nu mai stiu acum ce anume imi cauzeaza simptomele mentionate anterior. O fi valva EGR, o fi debitmetrul, o fi un furtun fisurat sau trage aer fals prin alta parte ?...........Sau o fi deochiata ? :)
Ca sa nu ma fac de ras, mai bine imprumut semnele de incepator de la socru-miu.


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2009, 12:01 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Am aici rezultatele listate dupa testare :



Error - P0101
Air flow meter, Signal not valid intermittent

Detection conditions:

Engine speed 2466 Rpm
Water temperature 76.5 C
Diesel quantity 5.1 mm cubi/cycle
Diesel press. measured 682 bar
..........
.........
Error counter 52
Symptom code 8


Am inteles ca e vorba de debitmetru, dar ce anume determina eroarea, sau mai e ceva ce ar trebui sa stiu ?


Top
   
PostPosted: 24 Mar 2009, 12:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
Verifica furtunele dintre turbo si intercooler si pe cel dintre intercooler si admisie, sa nu fie spart sau nestranse colierele...

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
PostPosted: 25 Mar 2009, 18:44 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
La cine, in Bucuresti, pot duce "pacientul italian" pentru constatari, si nu numai ? Imi recomanda cineva ?
Multumesc.


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2009, 17:30 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
UP ? :(


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2009, 17:34 
Offline
User avatar

Joined: 04 Oct 2007, 17:57
Posts: 308
Location: Targoviste
suna-l pe alex mirica.datele de contact le gasesti pe forum.daca nici el nu ii poate da de cap atunci nu stiu cine ar putea.
da-i un telefon si vorbeste cu el
Tel: 0740.255.813
e-mail:alexmirica@yahoo.com

_________________
147 negru 1.6 105 cai:D:P


Top
   
PostPosted: 26 Mar 2009, 18:55 
Offline
User avatar

Joined: 11 May 2008, 19:21
Posts: 583
Location: Bucuresti
acum 2 zile am curatat clapeta de acceleratie si EGR ce era pe acolo Dumnezeu cu mila dar pot sa spun ca dupa operatiunea asta:
-trage mai tare
-motorul parca merge mai cursiv si urca mai usor in ture la turatii mici(parca e mai degajat-nu stiu daca ma exprim corect dar intelegeti voi)
-consuma mai putin
-porneste mai usor dimineata
-nu mai scoate fum negru
Poate e doar efectul placebo dar mie asa mi se pare poate sa mai confirme cineva aceste lucruri?


Top
   
PostPosted: 28 Mar 2009, 10:36 
Offline
User avatar

Joined: 23 Mar 2008, 22:24
Posts: 1697
Location: Iasi
Da, ai dreptate!

_________________
Alfa 156 SW 1,9 JTD 16V


Top
   
PostPosted: 31 Mar 2009, 15:12 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Asadar, dupa 2 saptamani de activitate, si anume :

- verificat furtune, coliere, etc;
- curatat EGR;
- verificat inca o data furtunele, furtunase si furtunoaie;
- 1 diagnoza computerizata;
- curatat clapeta de acceleratie;
- curatat mufa de la debitmetru;
- inca o diagnoza computerizata,

am ajuns la 2 posibile solutii de rezolvare a problemei :

1. schimbat EGR
sau
2. schimbat debitmetru.

Avand in vedere cat am bagat in ultima luna in masina ( aproape 4000 lei ), deja achizitia uneia sau chiar a ambelor nu mai imi poate agrava ulcerul financiar :). Oricum voi incepe cu EGR-ul (asa mi-a picat cand am dat cu banul).

Daca voi credeti ca mai exista si alte solutii va rog postati cu incredere. Accept si glume, asa ca , la propunerea voastra, voi schimba atat bricheta cat si plasa de la portbagaj, daca acest lucru va mentine speranta aprinsa.



P.S. -----pt madkat---- Am facut plinul (au incaput aproape 55 litri) cu motorina recomandata de tine si din pacate masina s-a comportat la fel. Nu am luat sfatul tau ca pe o recomandare neavenita si ca pe o solutie ieftina, propusa de catre un prieten, deci iti multumesc oricum.

P.S. ----- pt alexmirica---- La testerul de ieri valorile au fost foarte aproape de cele anuntate de catre constructor, variatiile fiind mai mici de 3%. Valorile indicate de debitmetru au fost pana in 1200, schimbandu-se doar dupa ce i-am scos mufa. Legat de asta, dupa ce am facut o proba si cu mufa debitmetrului deconectata, singura bucurie a fost ca nu mai avea acele mici laguri in demaraje, insa nu pot spune ca tragea mai tare. Oricum iti multumesc pt sfat.


Top
   
PostPosted: 31 Mar 2009, 16:47 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Da, ar fi o idee. Chiar foarte buna daca as gasi si de unde sa imprumut :). O sa incerc maine sa merg la reprezentanta si sa vad daca au vreo Alfa jtd si apoi sa dau niste bani la un mecanic sa faca schimbul. Sau eventual la un parc de dezmembrari. Daca stii pe cineva, atunci o directie ar fi binevenita pt mine. Intr-un ultim efort voi da anunt : " inchiriez debitmetru". Deranjul se plateste, binenteles.

Nu inteleg insa de ce naiba nu iese la tester nimic, nici legat de debitmetru si nici legat de EGR. La a doua testare, facuta in Prahova, mi-a spus tipul de la service ca a mai vazut o situatie asemanatoare la o Alfa 2.4jtd. Desi nu a iesit nimic la tester, cand a schimbat EGR-ul s-a rezolvat problema.


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2009, 08:51 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Cred ca am rezolvat problema. Am facut proba ( urmand sfatul lui "madkat" ) cu un debitmetru nou si am vazut ca au disparut micile balbaieli in demaraje, asa ca l-am pastrat. Oricum, la prima figura de genul asta pe care Alfa mea o va mai face, ii schimb si EGR ul. Practic, investitia pe care urma sa o fac primavara asta s-a realizat, doar ca banii respectivi , in loc sa fie "la vedere" (vopsit, indreptat, etc), au ajuns sub capota. Am preferat ca masina sa mearga ca o Alfa, si apoi sa arate ca o Alfa.
Multumesc tuturor pt sfaturi.
MADKAT, iti sunt dator cu o bere rece, si sper sa ma achit vara asta daca ajungi pe la mare. La fel si pentru Gabi Dima, care era dispus sa ma ajute daca nu rezolvam "inchirierea" debitmetrului.
O zi buna tuturor, si sper sa nu ne mai intalnim in astfel de topicuri.


Top
   
PostPosted: 07 Apr 2009, 10:25 
Offline

Joined: 24 Nov 2008, 02:04
Posts: 46
Location: constanta
Atunci poate petrecem o ora din veacul ala pe o terasa.

Scuze de offtopic.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited