georgeg Quote:
Multa lume isi da cu parerea, texte lungi, informatii corecte putine. Asa ca ma bag si eu, in calitate de persoana care cu asta se ocupa, respectiv activez pe piata vanzatorilor de carburant din romania. Deci:
1. In Romania NU EXISTA carburant la vanzare, in afara sortimentului MOL Racing 102(cel de 14 lei/L), care sa fie importat. De ce? Pentru ca nu renteaza. Da, in trecut, carburantul denumit Carrera100 din reteaua Omv era importat insa costurile erau foarte mari, iar odata cu rebrandingul in MaxxMotion carburantul este 100% de provenienta interna.
2. Pe piata din Romania se gasesc carburanti proveniti din singurele 3 rafinarii ale tarii: cele ale Petrom/Omv, cele ale Rompetrol si cele ale Lukoil. Repet, acestia sunt singurii PRODUCATORI de carburant brut din Romania.
3. Sortimentele de carburant regasiti la pompa provin de la oricare din cei 3 producatori iar aditivarea se face specific in statie, respectiv in tancuri. Concret, cisterna pleaca din rafinarie Petromidia sa zicem, incarcata cu benzina, si alimenteaza si statia Rompetrol, si cea Mol si poate chiar si cea Lukoil din Tulcea. Spun asta in cunostinta de cauza, ma ocup cu asa ceva zilnic.
4. Calitatea fiecarui aditiv specific unei retele, recte Rompetrol, Petrom, Lukoil, Mol, Omv etc este diferita. De aici si perceptia ca un carburant este mai bun decat altul. De exemplu dieselul de Rompetrol este cel mai uscat, iar cel de lukoil rezista cel mai putin la temperaturi scazute.
In concluzie, fiecare este liber sa alimenteze de unde doreste, cu ce-i place lui/ei si masinii sale pentru ca da, nu toti carburantii se manifesta la fel din cauza aditivilor folositi.
Fix aspectul asta s-a mai discutat acum cativa ani pe forum, cu fix aceeasi concluzie.