It is currently 14 Nov 2024, 09:59

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: 30 Dec 2020, 12:51 
Offline
User avatar

Joined: 18 Sep 2011, 21:47
Posts: 489
Car: GT Vsechs
Location: Düsseldorf
dlbogdan Quote:
pentru a putea preveni ceva depuneri, de ce sa nu o fac?
Ce fel de depuneri zici tu ca se previn datorita aditivilor? Eu din ce inteleg, mai ales la injectie directa, depunerile de pe valvele de admisie sunt cele mai problematice, cum previi asta datorita aditivilor din benzina?

_________________
“I live my life one Lancer at a time, and for those few moments, as my front wheels spin, I know that I'm free...“ MCM


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 12:53 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
stig53 Quote:
dlbogdan Quote:
pentru a putea preveni ceva depuneri, de ce sa nu o fac?
Ce fel de depuneri zici tu ca se previn datorita aditivilor? Eu din ce inteleg, mai ales la injectie directa, depunerile de pe valvele de admisie sunt cele mai problematice, cum previi asta datorita aditivilor din benzina?
Imi inchipui ca aditivii aia ajung sa faca ceva si dupa ardere, pentru a preveni efectiv o parte din depunere. Nu stiu, imi inchipui aiurea?


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 13:19 
Offline
User avatar

Joined: 08 Oct 2010, 20:59
Posts: 1089
Car: No Alfa :(
Location: Bucuresti
Am avut un prieten cu A8 3.0 tdi. Era machedon cu conexiuni prin porturile dunarene. A mers masina aia zeci de mii de km cu motorina de vapor.

Nici eu nu as zice ca sunt diferente intre lichide......dar polemica e lunga. Vedeti.....de aia sunt eu chitit pe electrice. Nu am auzit inca de KW 100 power, sau EVO Winter KW.

_________________
din 08.2024 - 2020 Kia E-Niro 64kwh 204CP - New Red
Ex: 06.2021 - 09.2024 - 2018 Nissan Leaf Accenta 40kwh 150CP - Alba
Ex: 11.2019 - 07.2024 - 2016 Seat Leon ST 2.0tdi 150CP DSG - Negru
Ex: 05.2020 - 06.2021 - 2013 Alfa MiTo 1.3mJTD 85CP - Nero Etna
Ex: 09.2019 - 11.2019 - 2015 Renault Clio Estate 1.5 dCi 90CP - Alba
Ex: 03.2016 - 09.2019 - 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4MAir 170CP - Rosso Competizione
Ex: 10.2012 - 04.2016 - 2006 Alfa Romeo GT 1.9mJTD 150CP - Grigio Lipari
Ex: 11.2009 - 05.2013 - 2002 Fiat Stilo Coupe 1.8Mpi 133CP - Rosso Tiziano


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 13:24 
Offline

Joined: 05 Aug 2020, 11:46
Posts: 1034
Car: Giulia Veloce 280 Q4
Location: Bucuresti
Adica sa intelegem ca tu nu crezi in fluctuatiile de putere din sistem care-ti pot strica electrica? :lol: :thumbdown:

_________________
Alfa Romeo. Giulia. Veloce 280 Q4. Rosieeeeee
Stelvio Quadrifoglio Misano Blu MY2020 bestia


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 13:25 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
Godzzi Quote:
Am avut un prieten cu A8 3.0 tdi. Era machedon cu conexiuni prin porturile dunarene. A mers masina aia zeci de mii de km cu motorina de vapor.

Nici eu nu as zice ca sunt diferente intre lichide......dar polemica e lunga. Vedeti.....de aia sunt eu chitit pe electrice. Nu am auzit inca de KW 100 power, sau EVO Winter KW.
Genuine laugh. Thx. [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 15:11 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
si eu stiu o firma de transport , nu e cioaca , are cateva dacii , un renault si un vito , daciile 1.5 dci sunt aproape de 1milion de km . alimenteaza de unde gaseste cel mai ieftin , dar masinile fac doar constanta -otopeni sau imprejurimi, nu fac curse locale . serviceul il face la reprezentanta dacia din constanta , si pana acum nu a avut probleme cu niciun motor. alte chestii s-au mai stricat , gen ceasuri bord , casetofon ... chestii marunte. stiu un dokker la 600 000 km care inca merge pe suspensia si bucsele originale , si merge bine.

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 18:00 
Offline
User avatar

Joined: 09 Sep 2010, 10:01
Posts: 3215
Ma bag și eu aiurea. :mrgreen:

Consider ca usage are un aport foarte mare în performantele motorului în timp. Nu stiu cat de mult mai contează ca bagi benzina reising daca mergi numai in oras, distante foarte scurte, motor/ulei rece mai mereu etc.

_________________
"If you can't go fast with 90 horsepower, 900 horsepower won't help you" - B.H.


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 20:01 
Offline
User avatar

Joined: 13 May 2006, 10:56
Posts: 1987
Location: Bucuresti
Cu tot respectul:
In cazul unui motor cu injectie directa, ce influenta are benz8na asupra depunerilor de pe supapele de admisie? Sau asupra valvei PCV?

_________________
Alfa GT, 2.0 JTS, 166 CP
ex Alfa 156 SW 1,9 JTD 110 CP
ex Alfa 147, 1.6 TS, 105 CP


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 20:21 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
Foarte putin conteaza aditivii din benzina pentru ce e in afara cilindrului, banuiesc. Uleiul cred ca e mai important, in afara de ce spunea goldfinger mai sus, stilul de condus, oras versus afara, drumuri scurte vs drumuri lungi.
Banuiesc de exemplu ca doar simpla dezactivare a sistemului start stop va influenta mult mai mult decat calitatea combustibilului.

Dar pt depuneri pe injectoare si capul pistoanelor sigur conteaza mult benzina. Si prin urmare influenteaza viteza de uzura a cilindrilor.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 20:30 
Offline
User avatar

Joined: 06 Dec 2007, 15:36
Posts: 3322
Car: Giulia Q
:) pt ca suntem in perioada sarbatorilor , va rog sa ma scuzati pt urmatorul post .

batman , again ! :)

_________________
159 1.9 jtdM 2007 - 2014
GQV 1750 TCT 2014 -
Stelvio 2.0 Q4 2019 -
Giulia Quadrifoglio 2.9 AT 2024 -


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 20:32 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Haha, ai fost haios rau domn căpitan:)

Dlbogdan... ai o masina frumoasa! Bucura-te de ea! Efectuează service-ul la 10k km si nu vei avea probleme.

Si ca tot e perioada concediilor incearcă sa înțelegi cum funcționează un motor și piesele componente ale unui piston sau ale unui injector. Ulterior vei realiza ca ceea ce ai scris mai sus este doar un mit sau o elcubratie.

Drumuri bune!

BATMAN :))

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
 Post subject: Un topic despre benzina
PostPosted: 30 Dec 2020, 21:45 
Offline
User avatar

Joined: 17 Nov 2020, 13:10
Posts: 171
Car: Alfa Romeo Giulia
Care parte e elucubratie (banuiesc ca ai vrut sa spui) ? cu scuzele de rigoare pentru somatia directa.
Am parerea despre mine ca stiu binisor cum functioneaza injectia directa.


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Alfa Romeo Giulia Super Blu Montecarlo, MY2019, 2.0 150kW
VW Golf GT DSG (tuned by myself) Shadow Blue, MY2007, 145 kW
Ex: Renault Clio 1.5 dCI (tuned by myself) White, MY2003, 82 kW
Ex: Peugeot 305 GL 1.5 NA Petrol, Red, MY1982, 48kW


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 21:50 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
am cam alimentatat de la toti....cu motorina.cea mai buna a fost cea fara 7% bio,adica de la vapor.nu cea din tancurile ei ci cea pentru statii peco.cea cu 7% bio tacane injectoarele....
buna este shell,aral si agip.in rest...omv,mol si altele scumpe de pe autostrazile din germania si austria..dai bani degeaba,probabil cea mai ieftina este buna.
am pus 30 litri amestecata...10 pentru incalzire(nemtii folosesc motorina pentru incalzirea locuintelor) 20 litri 50 ppm si 1000 ppm(concentratii de sulf si parafina..)parca era benzinar motorul.
si,pentru ca topicul este despre benzina...prin 95-96 pe cand aveam olcit si,inca era shell...alimentam cu ea.olcitul meu era racheta :D :D

l.e.dupa olcit am avut lancia prisma si am cumparat motorina la negru de la cineva care o lua de prin armata.probabil era veche...avea culoarea albastra...la un drum de 1000 km a consumat 4.2 l/100...era grasa.acum,motorina uscata distruge injectoarele.cel putin la motoarele mai vechi..

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 22:23 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Subscriu la ce spune Mitică, combinatia ideala ar fi uleiurile de acum si combustibilii de acum 30 de ani.

On topic si aici George ma poate contrazice, noi nu avem legislatie care sa oblige cisternele sa fie dedicate carburantilor, prin urmare daca dupa un transport de diluant urmeaza unul de benzina sau motorina, ghinion, cum spune domnul Presedinte.

Daca aveti o statie de incredere tineti de ea, acolo se petrece toata magia.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 30 Dec 2020, 22:41 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
&Valak,concurenta firmei de bunkeraj unde lucrez este combinata cu aral,vad cisterne acolo.chestia este ca cumpara motorina de unde luam si noi...oiltanking hamburg..si,nu rafinarie sau tancuri de stocare.din ce am vazut doar shell are terminal si tancuri de stocare...

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2020, 00:26 
Offline
User avatar

Joined: 06 Feb 2010, 13:57
Posts: 7088
Car: Alfa Romeo 147
Location: Bucharest
Depunerile sunt atât de mici încât exista o posibilitate ca la 150-200k km sa pice un injector. Uzura cilindrilor sau a pistoanelor din cauza carburantului nu stiu cum poate apărea sau in cat timp.

Din punctul meu de vedere, mașinile moderne sunt proiectate sa funcționeze pana la ~200k km fara probleme majore. Mai departe este cancan... noroc... sau cat de bine a fost întreținută.

Uite, eu alimentez cu motorina omv maxxmotion. După vreo 5plinuri am realizat ca injectoarele fac mai putin zgomot comparativ cu Rompetrol efix55. Insa la fel de bine poate sa fie placebo...

Ps. Masina mea este veche și trecuta de prima tinerețe...

Sent from my SM-G973F using Tapatalk


_________________
Every road is great and never too long when you drive an Alfa Romeo

Alfa Romeo Giulia MY19 Rosso Alfa | B 952 DKR
Alfa Romeo Giulietta Quattro Formaggi Nero Etna | B 940 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 Distinctive Elegante Blu Aurora | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo 159 1.9 JTDm Distinctive High Blu Oltremare | B 939 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Q2 Rosso Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo GT 1.9 JTDm Nero Pastello | B 937 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 Facelift 1.6 TS Nero Metalico | B 08 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Nero | B 147 DKR
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 TS Azzurro Gabbiano | B 08 DKR


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2020, 00:35 
Offline
User avatar

Joined: 04 May 2012, 22:59
Posts: 2198
Car: Alfa Romeo GT jtd
Location: Braila
hai sa fim seriosi...se depun la mersul subturat.toata lumea vrea ca masina sa consume cat mai putin.atat timp cat supapele inchid si deschid la turatii mari sansele de depunere sunt mici..

l.e...fara rost,am pus la celalalt gt aditiv in motorina special pentru commonrail.dupa 2 flcoane a inceput sa dea cu fum.a terminat injectoarele

_________________
No job,No money,No woman,No car = No problem
alfa romeo gt 1.9 jtdm
ex. alfa romeo gt jtd,150 cp
ex.alfa romeo 145 1.9 jtd
ex. audi 100 2.0 D
ex.bmw 520i
ex.lancia prisma 1.9 TD
ex.olcit


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2020, 11:47 
Offline
User avatar

Joined: 07 May 2009, 19:02
Posts: 1229
Car: Alfa 147 1,6 16v
Location: Galati
Valak Quote:
Subscriu la ce spune Mitică, combinatia ideala ar fi uleiurile de acum si combustibilii de acum 30 de ani.

On topic si aici George ma poate contrazice, noi nu avem legislatie care sa oblige cisternele sa fie dedicate carburantilor, prin urmare daca dupa un transport de diluant urmeaza unul de benzina sau motorina, ghinion, cum spune domnul Presedinte.

Daca aveti o statie de incredere tineti de ea, acolo se petrece toata magia.
Cisternele pt combustibili sunt dedicate. In cel mai bun caz incarci aceeasi grupa de produse dar nu altceva. De exemplu nu ai voie sa incarci esteri dupa ce ai avut solventi. Cand mergi la spalatorie trebuie sa arati documentul de insotire a marfii ca sa confirme produsul de spalat iar la final ti se inmaneaza un certificat de spalare cu care mergi la incarcat iar cei de acolo iti verifica compatibilitatea produselor (ce s-a spalat cu ce e de incarcat). Cat despre combustibil, e aceeasi marfa. Eu distribuiam motorina de la doua centre de stocare(Shell Gent si Total Antwerp) catre mai multe Peco-ri(brand diferit) din Belgia si alaturi de mine incarcau si cei ce livrau la Shell, Total, Esso, you name it. Chiar radeam cu colegii cat stateam sa ne luam actele la birou ca daca ar sti clientii ca combustibilii vin din acelasi tank pt toate peco-rile.....

_________________
Alfa Stelvio Q4 2.2
Alfa Spider '01
Alfa 159, 1.9jtdm,8v
Ex. Alfa 147, 1.6, 16v


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2020, 14:10 
Offline
User avatar

Joined: 21 Jun 2009, 16:29
Posts: 3794
Car: Carla
Location: Tim/Buc
Esti sigur ca si in Romania se aplica ce spui tu ? Nu te contrazic, dar am avut masini la care am scos din rezervor zemuri care aveau prea putine in comun cu benzina sau motorina si statiile peco dadeau vina pe transportatori. Bine, asta se intampla in 2010, poate lucrurile s-au remediat intre timp.

_________________
Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB - Carla
“La Bellezza è lo splendore del Vero.”


Top
   
PostPosted: 31 Dec 2020, 14:53 
Offline
User avatar

Joined: 17 Jul 2017, 16:40
Posts: 882
Car: Stelvio 2.0 (949)
Location: Galati
Godzzi Quote:
...de aia sunt eu chitit pe electrice. Nu am auzit inca de KW 100 power, sau EVO Winter KW.
Vei auzi la vremea respectiva, fii sigur. Curentul electric de la Kaufland va fi mai bun decat cel de la statiile publice facute de primarie. La privat electronul e mai bun decat cel de la stat. etc.


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2021, 04:08 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
BFX Quote:
In RO pun doar OMV 100.
Astept cu nerăbdare primul drum in afara sa pentru Shell V Power Racing 100.
La pomul laudat sa nu te duci cu sacul :roll:

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2021, 04:18 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
georgeg Quote:
Multa lume isi da cu parerea, texte lungi, informatii corecte putine. Asa ca ma bag si eu, in calitate de persoana care cu asta se ocupa, respectiv activez pe piata vanzatorilor de carburant din romania. Deci:

1. In Romania NU EXISTA carburant la vanzare, in afara sortimentului MOL Racing 102(cel de 14 lei/L), care sa fie importat. De ce? Pentru ca nu renteaza. Da, in trecut, carburantul denumit Carrera100 din reteaua Omv era importat insa costurile erau foarte mari, iar odata cu rebrandingul in MaxxMotion carburantul este 100% de provenienta interna.
2. Pe piata din Romania se gasesc carburanti proveniti din singurele 3 rafinarii ale tarii: cele ale Petrom/Omv, cele ale Rompetrol si cele ale Lukoil. Repet, acestia sunt singurii PRODUCATORI de carburant brut din Romania.
3. Sortimentele de carburant regasiti la pompa provin de la oricare din cei 3 producatori iar aditivarea se face specific in statie, respectiv in tancuri. Concret, cisterna pleaca din rafinarie Petromidia sa zicem, incarcata cu benzina, si alimenteaza si statia Rompetrol, si cea Mol si poate chiar si cea Lukoil din Tulcea. Spun asta in cunostinta de cauza, ma ocup cu asa ceva zilnic.
4. Calitatea fiecarui aditiv specific unei retele, recte Rompetrol, Petrom, Lukoil, Mol, Omv etc este diferita. De aici si perceptia ca un carburant este mai bun decat altul. De exemplu dieselul de Rompetrol este cel mai uscat, iar cel de lukoil rezista cel mai putin la temperaturi scazute.

In concluzie, fiecare este liber sa alimenteze de unde doreste, cu ce-i place lui/ei si masinii sale pentru ca da, nu toti carburantii se manifesta la fel din cauza aditivilor folositi.
Fix aspectul asta s-a mai discutat acum cativa ani pe forum, cu fix aceeasi concluzie.

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2021, 04:54 
Offline
User avatar

Joined: 29 Oct 2008, 12:44
Posts: 6686
Location: Brasov... oarecum.
In Ro nu am avut masina pe benzina, deci nu prea stiu ce sa zic de benzine. Amicii cu benzinare ziceau de Mol ca ar fi cea mai ok.
Ca motorina cea mai ok mi s-a parut Efixul de la Rompetrol. Motorul parea mai silentios decat cu alte motorine si masina o centima mai fasneata...sau placebo.
Prin alte parti am sesizat mare diferenta intre carburantii premium si cei normali, dar niciuna intre branduri, cel mult in portofel. Dieselul din dotare e sesizabil mai silentios cu premium si mai fasnet. In sensul ca parca urca in ture mai usor. In acelasi timp o arde si mai repede.
Bussoul din dotare se invarte mai relaxat cu benzina normala. Initial am alimentat numai cu Shell V Power, la fel ca pe scuterul de mai jos si dieselul din dotare. Insa intamplator am alimentat intr-o zi cu regular si parca motorul era mai relaxat. Am vorbit cu Nae si mi-a spus ca practic, fiind un motor de generatie veche, ecu nu stie diferenta intre cifra octanica mare sau mica, drept urmare nu va fi o diferenta de comportament in directia performantei. Am ramas pe regular...
Mai am si un scuter de 50cmc, productie 2018, cu injectie, in 4 timpi (nu carburator). Aici se simte cel mai tare diferenta intre premium si regular. La numai 4cp, orice diferenta se simte.

Concluzie: nu am sesizat diferente intre producatori ci diferente intre regular vs premium. Avand in vedere ca voi astia cu Giulia aveti niste motoare de generatie noua, eu v-as recomanda numai benzina premium. Brandul e apoi doar o chestiune de preferinta, program de fidelizare, pret, etc...

_________________
147 1.9 Mjet 16V
166 3.2 v6


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2021, 13:10 
Offline
User avatar

Joined: 09 Nov 2010, 08:59
Posts: 2499
Location: Bucuresti
yux_mm Quote:
georgeg Quote:
Multa lume isi da cu parerea, texte lungi, informatii corecte putine. Asa ca ma bag si eu, in calitate de persoana care cu asta se ocupa, respectiv activez pe piata vanzatorilor de carburant din romania. Deci:

1. In Romania NU EXISTA carburant la vanzare, in afara sortimentului MOL Racing 102(cel de 14 lei/L), care sa fie importat. De ce? Pentru ca nu renteaza. Da, in trecut, carburantul denumit Carrera100 din reteaua Omv era importat insa costurile erau foarte mari, iar odata cu rebrandingul in MaxxMotion carburantul este 100% de provenienta interna.
2. Pe piata din Romania se gasesc carburanti proveniti din singurele 3 rafinarii ale tarii: cele ale Petrom/Omv, cele ale Rompetrol si cele ale Lukoil. Repet, acestia sunt singurii PRODUCATORI de carburant brut din Romania.
3. Sortimentele de carburant regasiti la pompa provin de la oricare din cei 3 producatori iar aditivarea se face specific in statie, respectiv in tancuri. Concret, cisterna pleaca din rafinarie Petromidia sa zicem, incarcata cu benzina, si alimenteaza si statia Rompetrol, si cea Mol si poate chiar si cea Lukoil din Tulcea. Spun asta in cunostinta de cauza, ma ocup cu asa ceva zilnic.
4. Calitatea fiecarui aditiv specific unei retele, recte Rompetrol, Petrom, Lukoil, Mol, Omv etc este diferita. De aici si perceptia ca un carburant este mai bun decat altul. De exemplu dieselul de Rompetrol este cel mai uscat, iar cel de lukoil rezista cel mai putin la temperaturi scazute.

In concluzie, fiecare este liber sa alimenteze de unde doreste, cu ce-i place lui/ei si masinii sale pentru ca da, nu toti carburantii se manifesta la fel din cauza aditivilor folositi.
Fix aspectul asta s-a mai discutat acum cativa ani pe forum, cu fix aceeasi concluzie.
:goodpost: pt ambii de mai sus
@alfetta: capitane, te mananca undeva... Daca imi zici ca ai sustras o canistra de combustibil de pe vapor ca sa alimentezi Alfa, imi inghit palaria... :D

_________________
Ford Focus Wagon ST-Line
Ex: Giulietta my2017 2.0 JTDM-2, 175 CP
Ex: Giulietta 2.0 JTDM-2, 170 CP
Ex: FURIA ALBA, AR 159 JTDM, 210 CP


Top
   
PostPosted: 01 Jan 2021, 14:22 
Offline
User avatar

Joined: 04 Dec 2006, 20:12
Posts: 4273
Car: 156
Location: Bucuresti-Tulcea
Toti transportatorii cu care lucrez confirma ca cisternele de transport sunt universale si NU se spala dupa transportul unui sortiment. Dupa un transport de motorina de ex. merge direct si incarca benzina fara stres, si invers.

_________________
Stelvio 2.2Mjet 210hp Q4 Veloce
ex: 156 3.2v6 24v GTA
ex: Giulietta M-air TCT 170hp
ex: 156 3.0 v6 racecar
ex: 159 2.4 Q4 TI
ex: 156 2.0 JTS
ex: 147 1.6ts 120cp


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited