It is currently 15 Apr 2025, 19:42

All times are UTC+03:00




Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 19:52 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
De acord cu tine, dar cand termostatul functioneaza corect. Cand termostatul nu functioneaza corect si temperatura motorului creste peste limita, as putea spune ca apa nu isi face circuitul prin radiator, doar prin circuitul mic, de unde si supraincalzirea motorului. Radiatorul fiind exclus din circuit nu are cum sa se incalzeazsca. Poate nu m-am facut inteles destul de bine...


Last edited by kong on 13 Sep 2007, 23:09, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 19:55 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
De curiozitate m-am uitat si dracia dracului trage nu sufla. Parca la Dacie era invers. :shock:
Am bagat mana intre cele doua radiatoare si curentul de aer nu se simtea si acolo. Deci ventilator sau nu, nu pare sa aiba legatura cu treaba.

In schimb parea sa fie destul loc intre cele doua ca sa nu fie influentata clima chiar daca radiatorul e fierbinte....

Schimb termostatul, pun un sac de plastic peste grila radiatorului si ii dau forje. Asta ar trebui sa supraincalzeasca motorul in lipsa temperaturilor exterioare si vad cum se comporta clima cu termostatul nou fara sa astept pana la vara.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 23:33 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Asta sa n-o faci pt ca in momentul in care cuplezi clima porneste automat ventilatorul tocmai ca sa raceasca suficient condensatorul. Testul nu e relevant.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 13 Sep 2007, 23:42 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Daca stii alta metoda sa simulez 35 de grade afara in septembrie eu sunt deschis la sugestii.

Edit: Evident fara sa ma duc in Dubai.

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 00:01 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Daca ai 35 de grade afara nu inseamna ca motorul trebuie obligatoriu sa se supraincalzeasca. Inteleg ca vrei sa supraincalzesti motorul si te-ai gandit sa obturezi priza de aer. Poti sa o faci si prin blocarea termostatului sau excluderea radiatorului din circuit. Cum, nu stiu. Daca obturezi priza de aer e clar ca nici clima nu o sa functioneze cum trebuie pentru ca impiedici si racirea condensatorului in felul asta. De aceea nu este relevant testul.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 00:07 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Asa da. Of!

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 00:11 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Stiu ca un forumist a schimbat presostatul in problema asta, pt ca i s-a spus ca e defect, dar fara nici un rezultat. As fi vrut sa stiu daca cineva a rezolvat problema asta pana acu si cum. Mai devreme legam manifestarea asta de filtrul dehidrator. Ma rog, ar mai fi si altele, dar sunt mai putin probabile. Mai suspectez si condensatorul, care are lamelele fagurelui indoite si obstructioneaza fantele prin care ar trebui sa circule aerul. Nu stiu cu s-au indoit, cert e ca sunt si ar trebui sa m-apuc sa le indrept cumva.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 18:57 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
:scratch:. Mai avem putin si desenam integrale p-aci. OK. Asa sa fie. Pana la urma o rezolvam noi cumva. Oricum termostatul trebe schimbat, nu? chiar daca functioneaza sau nu clima :)...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 19:13 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Sibiu, sorry. Pentru cei care vor un raspuns simplu: schimbati consumabilele la timp; se pare ca filtrul dehidrator trebe schimbat la 2-3 ani la Alfa, altfel riscati sa buliti supapa de expansiune si mai nasol, compresorul.


Last edited by kong on 14 Sep 2007, 19:18, edited 1 time in total.

Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 19:17 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Ce-i ala filtru dehidrator bre? :oops: :ziped:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 19:23 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Un cartus cu silicagel care absoarbe umezeala din instalatia de freon, adica apa, care in combinatie cu freonul da nastere la compusi extrem de corozivi. E una din cauzele (pe langa altele) presiunii ridicate din instalatia de freon si asta duce la conducte si furtune fisurate prematur.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 14 Sep 2007, 20:54 
Offline
User avatar

Joined: 11 Feb 2006, 13:33
Posts: 1067
Location: Tirgoviste
Frate Kong si pe unde vine filtrul asta desicator?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Sep 2007, 01:53 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Cred ca depinde de varianta. Daca e mk1, pe langa radiator. Pt. mk2 nu am reusit sa-mi dau seama pt ca in dte-ul care il am face referire cu prioritate la mk1.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 15 Sep 2007, 09:48 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Merci Kong, uite o sa ma interesez si eu la mine, ca daca am asa ceva, sigur nu a fost schimbat niciodata :!:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2007, 16:26 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Tupace, gasisi nene "punga cu silicagel" de care zice Kong? Ca astia "ai mei" pe care i-am intrebat s-au uitat foarte lung si la mine si la masina si habar n-au sa existe asa ceva. Adevaru e ca nu sunt specialisti de Alfe, nici macar de italiene in general.

Nu va mai spun povesti din copilarie ca iar ma intelegeti gresit dar va spun ca am schimbat termostatul cu unul nou. Made in Italy, Cod Alfa: 46795667. De remarcat ca nu e absolut identic cu cel dat jos de pe masina. Ii lipseste o putza la interior care pare sa fie un soi de piedica/limitator. Pe cutia astuia nou scria 156 1.9 JTD 01/00 - 01/01, in lipsa de unul pe care sa scrie 01/01 -- , l-am luat pe asta.

Asa cum ziceam in topicul cu temperaturile apei la 156, acum imi sta apa fix pe 90. Clima functioneaza perfect.

DAR. La relanti la 30 de grade afara cu clima pe auto 22, a revenit la comportamentul anterior, adica apa s-a dus pe la 100, clima baga aer caldut si compresorul se tot decupla din cauza presiunii prea mari in instalatie.

Imediat ce masina se repune in miscare, apa coboara la 90 si clima functioneaza perfect. Cu termostatul vechi dura o vreme lunga sa ajunga apa la 90, chiar deloc daca afara erau peste 35, puteam avea orice viteza.

Intebarea: Voua vara in oras va urca apa peste 90? La bara la bara in 1-2 , nu la forje, evident. Daca nu, am si alte probleme la racire? Daca da, racirea mea functioneaza in parametri, clima merge perfect la voi cu apa la 105? Baga rece rece sau caldut?

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2007, 22:07 
Offline

Joined: 26 Aug 2005, 21:18
Posts: 4960
Man, inca nu am avut timp de cautat minunea aia :). Tare imi e sa nu primesc un raspunsul in genul celui primit de tine :lol:
Cat priveste temperatura asta...de curand am observat si la mine o chestie ciudata, a inceput in trafic (la super aglomeratie, bara la bara) sa imi creasca iar temperatura pana intra tr 2 de ventilator. DAR...chestia asta se intampla DOAR cand nu am AC pornit :roll: . Daca e pornit, nu ajung niciodata la tr 2 (asta ar insemna ca siguranta aia de treapta 1 nu s-a ars iar :) )....weird...
Si azi am fost la Sinaia o fuga. La intoarcere am mers cu acul de temperatura pe la 87 grade :). Daor cand o calcam mai tare urca la 90. In oras si-a revenit aparent...am mai avut eu o perioada cand statea cu vreo 2-3 grade sub 90 si in oras...s-a rezolvat de la sine mai apoi...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 22 Sep 2007, 22:39 
Offline
User avatar

Joined: 29 Jul 2005, 16:13
Posts: 5510
Car: 156 - The Red Hawk
Location: Deutschland :)
La 147 e alt sistem de racire fata de 156, de aici si problemele inerente la 156.
La 156, cand esti in trafic, cald, sau cox maxim, apa urca la 100 grade dar nu trece mai sus. Cand o urnesti, scade la 90. Asa e ea. Nu e nimic anormal.

Alex.

_________________
"The Red Hawk" - Alfa 156 1.9JTD 115CP
Alfa 147 2.0TS Selespeed
Fiat Punto 1.9 JTD 8v


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 19:41 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
Ca se apropie vara si incep caqldurile am considerat ca este momentul sa fac o verificare la clima. Cu ocazia asta am schimbat si filtrul dehidrator care era infundat pe jumatate din lungime. Sper sa fie asta cauza. Alta cauza ar mai fi fagurele condensatorului infundat cu nisip, din cate spunea mecanicul care s-a ocupat de clima.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2008, 21:45 
Offline

Joined: 02 Aug 2006, 12:24
Posts: 1140
Location: Bucuresti/Alexandria
Ce face acest filtru?

La fiecare 2-3 spalari le zic alora sa dea cu solutie degresanta pe radiatoru de AC si sa il spele usor dupa aia, se mentine curat si fara gize pe el.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 2008, 09:59 
Offline
User avatar

Joined: 31 Mar 2007, 17:47
Posts: 534
Location: Oradea
Da, kong, exact astea le-am auzit si eu recent de la niste oameni care "climatizeaza" industrial. Intrebarea mea pentru tine este: UNDE este filtrul dehidrator?

_________________
156 Sportwagon 1.9 JTD Progression 2003


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 2008, 17:15 
Offline

Joined: 25 Nov 2006, 18:05
Posts: 64
>> Asta e pt 1.9JTD 8V, 2002-. Pentru alte modele nu stiu. Vezi si tu DTE.


Attachments:
filtru.JPG
filtru.JPG [ 15.99 KiB | Viewed 1713 times ]
Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 2008, 21:37 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Intreb si eu ca am un dubiu: 147 cu clima bizonala are 2 filtre de polen?
Eu am schimbat pe cel de sub torpedo si a fost ok o perioada, acum insa pe partea de la sofer baga un miros mai nasol...
Am vazut si ceva spray-uri cu care cica dai in gura de aerisire/ventilare si te scapa de miros! Fix pix daca filtrul e imbacsit!
Sunt 2 sau nu? Daca da, unde e al 2-lea?
Multumesc!

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 2008, 21:58 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Vezi aici ;)
Da, intr-adevar e recomandat sa folosesti un astfel de spray cu spuma, care curata si dezinfecteaza instalatia. Dar este "vax" daca nu se schimba filtrele de polen

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 2008, 22:08 
Offline
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 02:06
Posts: 527
Location: Sebes-Alba
Aha, deci sunt 2, eram sigur.
Magar mecanicul care mi l-a schimbat, ma gandesc ca a vazut ca sunt 2 si nu a zis nimic. Faza naspa e ca acum tre' sa merg tot la el si pentru al doilea filtru, ca doar el stie pe care dintre alea doua l-a inlocuit! :D

_________________
Eee...vulpea cand nu ajunge la struguri, zice ca sunt acrii!!!
I am not discriminating anybody! I hate everybody equally!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: 29 Apr 2008, 22:27 
Offline
User avatar

Joined: 07 Nov 2005, 14:54
Posts: 2959
Location: Oradea
Ah pai trebuie sa se vada pe ele.. :)

_________________
Alfa Romeo 156 1.6 TS 120hp +Chiptuning +Cold Air Intake


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 55 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 Next

All times are UTC+03:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited