Salut!
Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat, dar sunt foarte prins cu deschiderea unei terase.
Deflectorul de vant e cel mai eficient atunci cand sta vertical. Faza intermediara e atunci cand vine aplecat inspre scaun si aproape fara protectie e cand e lasat pe spate de tot.
Revenind la ale noastre:
I-am gasit "duhovnic". Un tip super ok, fost mecanic al reprezentantei Fiat, cu training-uri specializate pe aceste motoare, in Italia.
Il recomand cu mare drag. Il cheama Calin Giurgiu si are un service in p-ta 1 Mai, Cluj.
De cum i-a deschis capota, a stiut sa-mi zica toate problemele ei. Cunostea motorul pe de rost.
Totusi, avea emotii legate de bataia de jos. Mi-a explicat ca daca are joc arborele, trebuie rectificat, alti cuzineti, distractie mare. Daca nu, scap cu un reglaj de tacheti si calat la semne. Ori reparatie de 300 lei, ori schimbat motorul.
Pana la urma, am scapat usor. Mi-a tinut-o 3 zile si mi-a adus-o personal, sa facem ture.
M-a costat 400 lei manopera, inclusiv un bec pe faza scurta, antigel de buna calitate si pasta de etansare a garniturilor.
Motorul merge aproape perfect. In comparatie cu faza de dinainte, trage grav. Mi l-a laudat ca fiind unele dintre putinele v6-uri care in stare perfecta si ca va mai merge mult si bine de acum incolo. M-a rugat sa merg odata pe luna la el, sa-l tina sub observatie si odata la 30.000 km sa-i verifice tachetii, care ar trebui ajustati in permanenta.
Cu ce m-a socat: s-a oferit s-o faca gratuit. Imi adora masina si vrea si el s-o vada in perfecta stare. De asemenea, mi-a sugerat sa bag Selenia 20k. Mi-l ia cu 30 lei/litru.
Bataia de jos nu era de la cuzinet... ci de la galeria de evacuare. Trebuie sudata intr-un loc (inainte de cea Ragazzon) si trebuie sa-i schimbam garnitura. De asemenea, am sa-i scot catalizatorul
http://www.youtube.com/watch?v=nGYx-aPb_wA" onclick="window.open(this.href);return false;
Deocamdata suna groaznic. Scapa gaze aproape de motor si paraie ca un aro. Va suna demential dupa operatie.
Poimaine intra iarasi in service. Trage inconstant (muuult mai putin suparator ca si inainte) la rece, mai ales. Ii schimb bujiile (caut best buy NGK sau Magnetti Marelli, ca nu mai am bani de investit). Schimb cureaua de distributie. Costa 60 lei, Continental. E pacat sa n-o schimb, ca e veche si chiar n-as avea nevoie de-o problema de genul aleia pe care ar putea s-o cauzeze cureaua rupta.
Schimb filtrele de ulei, aer, benzina.
Schimb NEAPARAT amortizoarele. Toate 4 sunt dezastru, dar dreapta fata nu mai lucreaza deloc. Le-am gasit in dezmembrari la 100 lei bucata. Ei spun ca-s in perfecta stare si am 3 luni garantie. Cred ca e cea mai buna solutie, pe moment. Nu vreau sa investesc ~600 euro in Bilstein B6 Sport si nu vreau nici ceva ieftin. Pana la anul, cand voi trece la Bilstein noi, acestea isi vor face treaba.
Mai trebuie sa-i pun litrometru, ca mi-e vesnic becul aprins si rad fetele de mine
), sa-i rebobinez motorasul care actioneaza niste carlige de prindere a trapei metalice de la decapotare, ca e foarte slab si ma poate lasa cand mi-e lumea mai... ploioasa.
Mai trebuie sa ii vopsesc 2 elemente: trapa de decapotare (i-e sarit lacul in 2 locuri si se vad diferente de nouanta intre suprafata acoperita de panza si cealalta) Si capacul portbagajului. Vreau sa-i astup gaurile eleronului. Renunt la el
Probabil am sa-l pun spre vanzare, alaturi de jantele de 17, care, daca nu se vand, imi vor ramanea pentru iarna, in caz ca am sa mai circul cu ea.
Intre timp, masina a fost pe la cei de la Tapiclean, care au facut o treaba extraordinara cu interiorul. E ca nou. Au aplicat un fel de chit pentru piele in crapaturi, au vopsit peste si polishat. Apoi, aplecat un balsam pentru elasticitate si intinerire. De asemenea, volanul a fost revopsit si arata ca nou. Sunt extrem de multumit si-i recomand cu mare incredere.
Jantele merg la indreptat. Deocamdata am indreptat doar una, care avea si o fisura si se tot dezumfla. Celelalte n-au probleme grave, dar vreau perfectiune
Incet incet, pretioasa mea ajunge la ce trebuie sa fie. Feeling-ul overall se va schimba enorm odata cu repararea esapamentului si schimbarea amortizorului. Cred ca am sa las pentru anul viitor sistemul audio. Cel putin asa zic deocamdata. Cine stie ce mi se nazare, in functie de cum stau cu banii